הפעם תמונת הפוסט מוקדשת לצרפת ובירתה פריס שחגגו בתחילת השבוע את יום הבסטיליה (יום העצמאות של צרפת). החג הלאומי מציין יום מכריע במהפכה הצרפתית, ב-14 ליולי 1789, בו  נכבשה הבסטיליה – כלא מפורסם שהיה סמל לשלטון דאז – באירוע שלדעת רבים מייצג את המהפכה טוב יותר מכל אירוע אחר. החל מ-1879 זהו חג לאומי רשמי בצרפת. באופן מסורתי נערך מצעד גדול בשדרות האליזה בפריס, בנוכחות נשיא צרפת, שעיקרו תצוגת תכלית של צבא צרפת לרבות מטס בשמי פריס. חווייה אמיתית באחת הערים החשובות, המיוחדות והיפות בעולם.

הגיבו לפוסט ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

46 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      אוסף קטן של שישה טרקלינים כביכול אולטרה-יוקרתיים של קוונטס בשדות תעופה מובילים באוסטרליה. הכניסה אליהם בהזמנה בלבד ולא יעזור כל סטטוס או מספר הטיסות השנתי. הזמנה ניתנת לאח״מים בלבד. מבחינת ניראות והיצע הם שקולים לטרקלינים כמו חדר הקונקורד של בריטיש ו׳החדר הפרטי׳ של סינגפור איירליינס.

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        סטטוס גבוה, מעל 1K, שאין לו דרישות פורמליות והוא ניתן ע״פ שיקול דעתה של יונייטד. בדר״כ לנוסעים אולטרה-תכופים שקונים כרטיסים יקרים וסך ההוצאות השנתי שלהם עצום או למנהלים בכירים שיש להם השפעה ישירה על מדיניות הנסיעות של עובדים רבים (ובנוסף כמובן גם לטייקונים, בכירי ממשל ואח״מים אחרים שיונייטד רוצה בטובתם).

        ההטבות של GS הן לא דרמטיות מעל 1K, עם כל הכבוד, והן בעיקר מתבטאות בשירותי קרקע משופרים. בגדול עושים הכל כדי שלקוחות GS יהיו מרוצים ולא יבזבזו זמן איפה שאפשר לא לבזבז אותו.

  1. א.א.

    אני רוצה לטוס במסלול הבא:
    ת"א – דבלין
    דבלין – שיקגו
    שיקגו – סיאטל
    סיאטל -תל-אביב
    אני לא גמיש בתאריכים ובמועדי השהייה בכל יעד
    יש לי מעט אוויס משהו כמו 15000 ומעט מיילים באמריקן 9000.
    רוב הנקודות שלי הם באל על ובמיילס אנד מור.
    יש לך רעיון למימוש יצירתי?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      היתרות האלו לא גבוהות מספיק כדי להיות אפקטיביות במיוחד. כל אחת תספיק אולי לכרטיס בונוס בטיסת פנים קצרה באקונומי. אז נגיד, לכל היותר, תוכל לשלם על המקטע שיקגו-סיאטל בנקודות בהינתן זמינות. אז תבדוק בחיפוש מולטי-סיטי אם הוצאת המקטע הזה מהכרטיס בכסף מוזילה משמעותית את המחיר (להערכתי לי) ואם במקרה התשובה חיובית אז בדוק זמינות כרטיסי בונוס בטיסות אמריקן באתר של אמריקן (או של בריטיש).

      הגב
  2. חמד

    יש דרך לבדוק איזו בוקינג קלאס הטיסה של אתיופיאן מבלי להמתין לנציג צ'אט שבקרוב יתפנה? כי אני לא מתכוון לרכוש כרגע וארצה לבדוק שוב כמה פעמים בהמשך ולא ארצה כל פעם לחכות לצ'אט שעדיין לא יתפנה אחרי 15 דקות 🙂

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      את האתר של אתיופיאן אני לא מכיר לעומק. או בכלל.

      באקספדיה אפשר לראות את מחלקת הכרטוס של כל טיסה אז נסה למצוא את הכרטיס שם. כנ״ל במטריקס, אבל כמובן לא תוכל לרכוש את הכרטיס באמצעות המטריקס.

      הגב
  3. ארז

    עצה/רעיון-
    יש אולי דרך שדף הבית של הבלוג יתעדכן אוטומטית (ייטען מחדש) כל כמה זמן?
    כי אצלי למשל הוא פתוח קבוע על הדפדפן במחשב, וזה יכול להיות נוח לראות אם יש פוסטים חדשים, או תגובות חדשות.
    סטייל ynet 🙂

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      אני משתמש ב RSS, נוח לדעת מתי יש פוסטים חדשים, איזה קראתי ואיזה לא

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      אבדוק את האפשרות. אני לא בקיא בנפלאות הטכנולוגיה של וורדפרס.

      הגב
  4. חנצי

    עד היום הזנחתי את עולם מועדוני המלונות וההזמנות היו מזדמנות ללא ריכוז במועדון מסויים.
    אודה לחכמת ההמונים בנמלצה היכן לרכז את ההזמנות.
    אני ישן בממוצע כ 50 לילות בשנה (נע בין 40 ל 60) בתקציב של 150~200 $ ללילה (כולל ארוחת בוקר).
    נראה לי שהכי כדאי יהיה עבורי צבירת נקודות עבור מימוש בנסיעות פרטיות (הנסיעות הנ"ל עסקיות) ופחות הטבות כמו ארוחת בוקר חינם אבל אשמח לשמוע תובנות גם בנושא זה.
    על מה הייתים ממליצים?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כהמלצה גסה: או Hilton Honors או IHG Rewards.

      אם רוב הנסיעות שלך הן עסקיות, והמעסיק משלם כמובן על ארוחת בוקר בכל מקרה, אז ייתכן שהשני עדיף על הראשון. אבל סטטוס גולד של הילטון (סטטוס המטרה שלך במועדון הזה) ייתן לך סל של הטבות מעבר לארוחת בוקר ובין השאר תזכה לשדרוגים לחדר קלאב מדי פעם. ב-IHGR סטטוס נותן מעט מאוד – וזה נכון אפילו לספייר – אבל צבירת הנקודות גבוהה והמימוש שלהן נוח (גם בישראל).

      הגב
      • חנצי

        תודה, לא ציינתי (ואולי זה לא משנה) שרוב הנסיעות לאזור אסיה – ערים ראשיות בסין, טיוואן וערי בירה נוספות במזרח (הונג קונג, בנגקוק, סינגפור, סיאול)

      • Lior@FlyingOut

        בכל הערים האלו יש נוכחות בריאה גם להילטון וגם ל-IHG. שקול חברות בתוכנית אמבסדור גם כן, אם מלונות של רשת אינטרקון מוצאים חן בעיניך. בערים האלו הם גם יהיו בתקציב של 200$/לילה לפחות בחלק מהלילות בשנה.

  5. רועי

    אני מחזיק בסטטוס גלובליסט בהייאט, ושבוע הבא אהיה בנסיעת עבודה עם קולגה (חדרים נפרדים). הסטטוס מאפשר לי ולמי שאיתי בחדר להיכנס לטרקלין. מכיוון שהיה מדובר באותה עלות בדיוק הזמנתי חדר זוגי למרות שאשן לבד.
    השאלה – האם אני יכול להכניס את הקולגה לטרקלין למרות שהוא ישן בחדר נפרד בגלל שיש לי חדר לשניים שרק אני ישן בו?
    תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      שאלה מצוינת.

      פורמלית – הסטטוס מקנה כניסה ללאונג׳ לך ולמי שרשום איתך בחדר בלבד. המלון לא מחוייב לאשר לקולגה שלך כניסה גם כן. בפועל רוב המלונות כן יאשרו, אבל לפנים משורת הדין לאור הנסיבות.

      אפשרות מעניינת להתגבר על הבעיה היא לשנות את ההזמנה כך שהחדר שלך, פורמלית, יהיה לשני אורחים. במידה ואין לזה עלות כספית, ולרוב זה המצב. ואז הקולגה נכנס על תקן +1 בחדר שלך ולא כאורח יחיד בחדר אחר.

      הגב
      • רועי

        תודה על התשובה. כמו שכתבתי, מכיון שזה היה אותו מחיר הזמנתי את החדר שלי כבר לשני אורחים. הקטע הוא שהוא לא יהיה רשום בחדר איתי מכיון שיהיה לו חדר משלו.

      • Lior@FlyingOut

        אתה לא צריך לנקוב כשמו כאורח שני בחדר שלך בהזמנה עצמה. פשוט אם מישהו מצוות הטרקלין יישאל אתכם מה מספר החדר שלכם אז תתנהגו כאילו אתם באותו חדר.

        בכל מקרה אני מאמין שהמלון ייתן לשניכם כניסה ללאונג׳ ממילא. בעבר אפילו יצא לי להתארח במלון ביפן (שם כללים זה קודש) ולמרות שהיינו ארבעה חברים בשני חדרים נתנו לכולנו כניסה ללאונג׳ בזכות סטטוס גלובליסט שהיה לי (אז דיימונד).

  6. L

    כרטיסי בונוס באל על –
    אני בודק כרטיסי בונוס באלעל ואני רואה שהתמחור בהם גבוה משמעותית מהטבלאות מימוש באינטרנט. ככל שאני רואה הטבלאות מימוש עדיין אמורות להיות בתוקף (לא כתוב בשום מקום שהן פגות תוקף).

    שמעתי משהו על תמחור דינאמי, אבל מדוע זה תמיד (ומשמעותית) יותר יקר מהטבלאות? בדקתי מספר רב מאוד של תאריכים. לא ברור לי מה קורה.

    מישהו יודע?

    הגב
    • shmulik3163

      אלעל שינו לגמרי את מודל התמחור של טיסות הבונוס
      ככל שמסתכל יותר כך מזדעזע יותר
      מכמה שזה נהיה גרוע יותר
      אולי משתלם למי שטס רק עם כבודת יד מהיום למחר

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      אלעל הכניסה לשימוש מודל עם סוג-של ׳תמחור דינמי׳ שבעצם מאפשר להשתמש בנקודות גם בטיסות שבהן אין זמינות רגילה למושבי בונוס. במקרים כאלו המערכת מתמחרת את המחיר בנקודות בהתאם למחיר בכסף ובעצם נותנת לך להשתמש בנקודות שלך כאילו היו כסף. היתרון: מצג שווא לפיו יש זמינות מושבי בונוס כמעט בכל טיסה ולהדיוט זה נראה מצוין כאילו שאלעל, בניגוד לכל חברת תעופה אחרת, מאפשרת שימוש בנקודות בכל טיסה. החיסרון: ברוב הטיסות המחיר בנקודות אסטרונומי והערך המתקבל במימוש בנקודות בדרך זו הוא נמוך להחריד.

      אלעל באופן שיטתי הורסת את המועדון שלה בשנים האחרונות. צעד אחר צעד. המודל החדש הזה פשוט נוראי, לא-ידידותי וחסר ערך למי שבאמת מעריך את הנקודות שלו. עוד סיבה טובה להתרחק מאלעל.

      הגב
  7. דרור

    התלבטות לגבי טיסה בביזנס לזוג מסיאול לטאיפיי (רק שעתיים וחצי…).
    כל האופציות דומות במחיר (400-450$, או 22.5K מיילים של יונייטד לתאי), ומתאימות מבחינת שעות:
    אווה אייר A333
    צ'יינה איירליינס 77W
    צ'יינה איירליינס A333
    תאי 773
    קוריאן A333

    לא היינו באף אחת מהמחלקות האלה, ובאף לאונג' בסיאול. נשמח להמלצות.
    תודה 🙂

    הגב
    • שי

      תשמע, אני הייתי הולך על אופציית מימוש הנקודות בתאי, ואני גם אסביר למה(ליאור, רוב המידע לקוח מפוסטים שלך אז סליחה מראש אבל אני סוף סוף יכול לעזור, ביחס לגילי הצעיר. אם אפשר תתקן אותי). ע"פ הערכת שווי הנקודות והמיילים של ליאור(העדכנית ביותר, 9.1), כל 1000 מיילים שווים 15$. תכפיל 15 ב22.5=337.5$. זוהי חסיכה של 62.5$ לפחות לאחד, אבל, מכיוון שאתם זוג, תצטרכו להוציא 50000 מיילים השווים ל675$, שזוהי חסיכה של 125$ לכל הפחות, שזה לא רע, לכן אני חושב שעדיף לך להשתמש בנקודות.

      הגב
      • דרור

        תודה!
        אלו באמת הכרטיסים שכרגע יש לנו.
        בגלל שההפרש במחיר לא כזה גדול, ההתלבטות נובעת בעיקר מאיזו טיסה תיתן את החוויה הכי טובה, ופחות איך יהיה ניתן לחסוך הכי הרבה.

      • ארז

        שי – כיף לי לקרוא את השאלות והתגובות שלך. אתה מעולה!

    • Lior@FlyingOut

      כאמירה כללית תמיד טוב להמריא עם חברת תעופה מקומית שזהו שדה הבית שלה. אז מהבחינה הזאת קוריאן היא הבחירה הכי טובה.

      אבל גם אווה-אייר מציעה מוצר מצוין.

      הגב
      • שי

        אגב יונייטד, ראיתי ש1k מקבלים ששה GPU. זה אותו דבר כמו SWU? כמובן שזה תלוי עם מי אתה מטייל ומה אתה צריך אבל איזה שוברים יותר "'שווים" ו"בעלי כוח"?

      • Lior@FlyingOut

        שוברים דומים, כן. אבל יש מספר הבדלים:

        > עם שובר של אמריקן ניתן לשדרג כל טיסה של אמריקן (קוד ומתכת) למעט בתעריף בייסיק. זו הגבלה יחסית פשוטה. שובר של יונייטד, לעומת זאת, מחריג חמש מחלקות כרטוס נמוכות, בנוסף לתעריף בייסיק, ובעצם פרוש הדבר שלא ניתן לשדרג כרטיסים מוזלים.

        > שובר של אמריקן מוגבל למקסימום של שלוש טיסות בכיוון-אחד. אם המסלול כולל ארבע טיסות ומעלה אז רק השלוש הראשונות בסדר כרונולוגי ישודרגו. זאת מגבלה קלה למדי אם כי יכולה להיות משמעותית במקרים מסוימים.

        > ניתן להשתמש בשובר של יונייטד לשדרוג טיסות מסוימות של לופטהנזה ואול-ניפון.

        > בפועל, לפי מה שאני רואה ושומע, לרבות מניסיון אישי, סיכויי השדרוג בטיסות של אמריקן גבוהים יותר. רק פעם אחת קרה שלא קיבלתי שדרוג כשביקשתי באמצעות שובר. הקוים של יונייטד לישראל עמוסים מאוד ונוסעים עסקיים מדווחים שכמעט אין סיכוי לקבל שדרוג.

        לסיכום: השוברים של אמריקן עדיפים אבל יונייטד מחלקת שישה כאלו בעוד אמריקן מחלקת ארבעה בלבד.

        https://www.aa.com/i18n/aadvantage-program/miles/redeem/award-travel/systemwide-upgrades.jsp

        https://www.united.com/ual/en/us/fly/mileageplus/premier/global-upgrades.html

      • דרור

        כן, ההתלבטות העיקרית שלי הייתה האם כדאי להשאיר את ההזמנה לתאי (22.5 אלף מיילים של יונייטד), או לבטל ולהחליף לקוריאן (400 וקצת דולר). כרגע נוטה ללהחליף.
        תודה!

      • Lior@FlyingOut

        אני הייתי הולך על קוריאן. גם בגלל שלדעתי החוויה תהיה טובה יותר (כאמור – המראה משדה הבית של החברה על כל המשתמע מכך) וגם בגלל שבהתחשב בחלופה אתה מקבל תמורה די נמוכה למיילים במימוש הזה (בסביבות 1.5 סנט/מייל – שזה לא נוראי בשום צורה אבל גם לא מדהים).

      • אריק

        צפיתי בסרטון של TPG… מזעזע… תכלס…
        לא ה
        רק האוכל, אלא הfirst בכלל… מביך. נראה כמו מחלקת premium economy עם מושבי עור
        אתמול חזרתי מפרו עם לופטהנזה במטוס 4 מחלקות. שם רואים מה זה פירסט ראוי לשמו

  8. שי

    תודה ארז. בגלל שאני בן 14 חשוב לי ללמוד ואז גם לחלוק את הידע שצברתי עם אחרים שזקוקים לעזרה. הפעם זו הייתה הפעם הראשונה שיכולתי לעזור בנושא זה. שבוע טוב!

    הגב
  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי רציתי לשאול אדם שיש לו המון מיילים ב M&M ועד עכשיו היה לו סטטוס וכרגע נגמר לו התוקף של הסטטוס. הבנתי שתוך 36 חודש אם הוא לא ניצל את המיילים הכל נמחק, רציתי לשאול מה האופציות לשמור עליהם? (חוץ מלקבל בחזרה את הסטטוס)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      להחזיק כרטיס אשראי ממותג של המועדון. כאל מנפיקה כזה בישראל. פורמלית יש דמי שימוש חודשיים אבל אפשר להתעקש להסיר אותם. כל עוד הכרטיס בתוקף – למיילים אין תפוגה. שים לב שברגע שאתה מבטל את הכרטיס כל מייל בחשבון מקבל את התוקף המקורי שלו לפי הצבירה וזה אומר שייתכן שחלק מהמיילים אם כולם יימחקו מיד.

      הגב
  10. שלומית

    שלום ליאור. שאלות נוספות לגבי נקודות .m&m
    1 . יש לנו בשני כרטיסים כ-25000 וכ- 16000 נקודות. כרטיסי האשראי שלנו תקפים ובכל זאת הודיעו לנו שבעוד מספר חודשים הנקודות תמחקנה. מדוע?
    2. מה ניתן לעשות עם הנקודות?
    3. טסנו ליפן עם טורקיש איירליינס שלכאורה נמצאת בקבוצה הנ״ל. מדוע לא הסכימו לצרף את נקודות הטיסה?
    תודה לתשובותיך.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      (1) סביר להניח שזו טעות. כל עוד הכרטיסים בתוקף – הנקודות לא יימחקו. אין לזה תנאים נוספים.

      (2) היתרות הנוכחיות הן לא אפקטיביות למימוש אטרקטיבי באמת. אני מציע שתפנו לכאל בבקשה שלא לשלם דמי שימוש עבור הכרטיסים, אולי תוך התחייבות למספר פעולות בחודש, ובעצם תמשיכו לחסוך נקודות. יעד ריאלי הוא 30,000 נקודות בכל כרטיס – שזה מספיק לטיסה בכיוון-אחד במחלקת העסקים בין ישראל ותת-היבשת ההודית (נפאל, סרי-לנקה, הודו ועוד) ואז תוכלו לרכוש שני כרטיסים בכיוון-אחד במיילים ולחזור בכרטיסים בכסף. עם 35,000 מיילים תוכלו לעשות את אותו הדבר אבל לדרום-אפריקה. בנוסף, המועדון מציע כעת אפשרות להעברת מיילים בין חשבונות בתמורה לעמלה – אז אולי תרצו לרכז את כל המיילים לחשבון אחד ובעצם להשאיר רק כרטיס אשראי אחד פעיל. על האפשרות האחרונה אני לא ממליץ כאמירה כללית אבל זו כן דרך לאחד יתרות ובעצם ליצור חשבון אחד עם יתרה אפקטיבית כבר עכשיו.

      (3) טורקיש ולופטהנזה הן לא חברות, בלשון המעטה. מועדון M&M נותן קרדיט יחסית נמוך על טיסות טורקיש. על כרטיסים מוזלים במיוחד, במחלקות כרטוס נמוכות, לפעמים הקרדיט הוא אפס. ייתכן שזה המקרה. את כמובן יכולה לפנות לשירות הלקוחות של המועדון בבקשה לבירור העניין והם יחזירו לך תשובה.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        מנסיון, כרטיס אשראי בתוקף לא מספיק. צריך גם להשתמש בו אחת לכמה חודשים כך שתהיה תנועת מיילים בחשבון.
        גם גיהוץ קטן מספיק.

  11. חמד

    היי ליאור, יש סיבה שהכרטיסים זולים יותר לתקופות קצרות ויקרות לתקופות ארוכות? אני טס לרוב לפרקי זמן ארוכים וכשאני מחפש מחירים טובים תמיד זה לפרק זמן של סופש, שבוע מקסימום שבועיים

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה לא תמיד כך. אבל תעריפים רבים מגבילים את משך השהייה ביעד לחודש או שלושה חודשים – ולכן אם תחפש כרטיס לתקופה של מספר חודשים ייתכן שתאלץ להשתמש בתעריפים יקרים יותר. נדיר שיש תעריף שמגביל את משך השהייה ביעד לשבוע או שבועיים בלבד.

      כין התעריפים הרגילים, לטווחים קצרים, יש חלוקה בין ׳תעריפי תיירות׳ ו׳תעריפים עסקיים׳. תעריפים מהסוג הראשון לרוב דורשים סופ״ש ביעד.

      הגב
  12. אסף

    היי
    האם יש לי מיילים גם בטורקיש וגם בלופטנזה אני יכול לאחד את המיילים לחברת תעופה אחת?

    הגב

השאר תגובה