כתבתי על מחלקת העסקים החדשה של בריטיש מיד לאחר שפורסם המידע הראשוני עליה בחודש מרץ. אומנם בשלב זה ישנן רק תמונות והשערות – אך נראה שמדובר באחת ממחלקות העסקים הטובות ביותר שיהיו בשוק וכמובן קפיצת מדרגה גדולה ביחס למוצר הקיים של בריטיש שנחשב בינוני לכל היותר. לאור העובדה שבריטיש מפעילה 3-2 טיסות יומיות לת״א, עם היצע מושבים גבוה בארבע מחלקות שירות ונוכחות משמעותית בנתב״ג, שדרוג המוצרים של בריטיש צריך בהחלט לעניין של הקהל הישראלי.

מטוסי ה-A350 החדשים

בריטיש הזמינה 18 מטוסים מדגם A350-1000.

החודש תקבל בריטיש את המטוס הראשון שלה מדגם זה. בשבועות שאח״כ הוא ייפעל בקו למדריד, לטובת הכשרת צוותים בעיקר, ובסוף הקיץ יחל לפעול בקוים בינוניים וארוכים. ככל שייגדל הצי ייכנסו המטוסים לשירות בקוים רבים יותר.

במטוסי ה-A351 לא תהיה מחלקה ראשונה. יהיו 56 מושבים במחלקת העסקים (Club Suite), אחריהם 56 מושבים במחלקת פרימיום (World Traveller Plus) ו-219 מושבים במחלקת התיירים (World Traveller). סה״כ 331 מושבים. החידוש המשמעותי ביותר, כאמור, הוא למחלקת העסקים.

מתי יגיעו מטוסי ה-A351 לת״א?

ה-A351 עתידים להפעיל את טיסה BA163 בכיוון ת״א (טיסת הערב של בריטיש שנוחתת בנתב״ג באמצע הלילה) ולחזור בטיסה BA162 בכיוון לונדון (טיסת הבוקר של בריטיש).

נכון להיום – ומידע זה יכול להשתנות – המטוסים יחלו לפעול בקו ב-1 לדצמבר. כלומר, המטוס הראשון ינחת בנתב״ג בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני ה-2 לדצמבר וימריא חזרה ללונדון באותו הבוקר.

שדרוג מטוסי ה-772

מוקדם יותר השנה הודיעה בריטיש על תהליך שדרוג למטוסים מדגם 777-200 של בואינג ובתוך הודיעה ששניים מהם ישלימו את השדרוג כבר ב-2019 ותותקן בהם, בין השאר, מחלקת העסקים החדשה. ככל הנראה מדובר במטוסים בעלי מספרי הזנב ״G-RAES״ ו-״G-VIIA״ (שניהם בני יותר מ-20 שנים…).

כיום מטוסי ה-772 בקונפיגרציית ארבע מחלקות כוללים 14 מושבים במחלקה הראשונה, 48 מושבים במחלקת העסקים, 40 מושבים במחלקת פרימיום ו-122 מושבים במחלקת התיירים.

לאחר השדרוג מטוסים אלו יכללו 8 מושבים בלבד במחלקה הראשונה, 49 מושבים במחלקת העסקים החדשה, 40 מושבים במחלקת פרימיום ו-138 מושבים במחלקת התיירים. הגידול המשמעותי במספר המושבים במחלקת התיירים נובע מהוספת מושב בכל שורה – במקום תצורה של 3-3-3, לאחר השדרוג תהיה תצורה של 3-4-3. כלומר, ׳השדרוג׳ הוא במידה מסוימת שינמוך עבור נוסעי מחלקת התיירים.

מתי יגיעו מטוסי ה-772 לת״א?

הבלוג הבריטי המוביל חשף בפוסט חדש מהם 14 הקוים הראשונים בהם יפעלו מטוסי ה-772 לאחר השלמת השדרוג והתקנת מחלקת העסקים החדשה (לחצו כאן).

מטוסי ה-772 המשודרגים יחלו לפעול בקו לת״א ב-30 לינואר. הם יפעילו את טיסות BA165 (בכיוון ת״א) ו-BA164 (בכיוון לונדון) בתאריכים מסוימים לאחר מועד זה. סביר להניח שלקראת סוף השנה יהיו פרטים נוספים.

לסיכום

משמח לקבל עדות נוספת לחשיבות שמקנה בריטיש לקו שלה לת״א. ברור מאליו שבתכנון הלו״ז נכנסים לחשבון שיקולים רבים מלבד רווחיות הקו או חשיבות השוק, אז אין לי אשליה שמנכ״ל בריטיש מאוהב בישראל, אבל זה לא מקרי שהקו לת״א יהיה אחד הקוים הראשונים לקבל את ה-A351 וחודשיים אח״כ הוא גם יהיה אחד הקוים הראשונים לקבל את ה-772 המשודרג. נראה שהחל מפברואר 2020 הנוסעים התכופים של בריטיש במחלקת העסקים יוכלו לחגוג – כי במרבית הטיסות בקו הם יזכו למוצר פנטסטי.

חשוב להבהיר שבריטיש, כמו כל חברת תעופה, יכולה לערוך שינויים ככל שתרצה בלו״ז מטוסיה לאור הצרכים המבצעיים שלה. משמעות הדבר שהחברה לא מבטיחה כי דגם מסוים ישרת בקו מסוים בטיסה מסוימת ולנוסעים אין אפשרות לתבוע פיצוי כלשהו מהחברה במידה והזמינו מוצר א׳ וקיבלו מוצר ב׳ (כמובן בהנחה ששני המוצרים הם מאותה מחלקת שירות ולא מדובר בשינמוך).

8 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל בזכות התחרות עם וירג'ין (-:

    הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפסקה האחרונה שלך מעניינת. אם הזמנתי כרטיס בביזנס לטיסה פנים אירופאית במטוס רחב גוף, והחברה החליטה לשלוח במקום זה מטוס צר גוף (שהמוצר שלו בביזנס עלוב משמעותית יותר), אני לא זכאי לשום פיצוי?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      פורמלית לא זכאי. זה בתנאי ההובלה של כל חברת תעופה. אם ירצו לפצות אותך בכל זאת, וזה קורה לפעמים, אז לפנים משורת הדין.

      הגב
  3. בריטי

    שאלה לגבי זמינות: בבריטיש ובחברות אחרות מתנים את המושב בתשלום מראש, האם יש דרך לדעת מה מצב התפוסה במחלקה? א) נגיד ששווה לי לשלם עבור הזמנת מושב רצוי אם המחלקה מלאה לגמרי בעוד שלא שווה אם היא חצי ריקה
    ב) נגיד שיש לי גמישות להחליף בין טיסות בשעות שונות ביום, איך אני יכול לדעת איזו טיסה צפויה להיות פחות עמוסה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הממ… יש דרכים לבדוק כמה עמוסה הטיסה ללא כלים ייעודיים. בעיקר להריץ שאילתות למספר גבוה של כרטיסים ולראות אם המערכת מאפשרת הזמנה. זה כמובן לא פתרון שאפשר להשתמש בו באופן רחב. הכלי החינמי היחיד שיכול לתת מענה נוח מספיק בעניין זה הוא של BCD.

      https://flightavailability.bcdtravel.com/OnlineInfo/En/MnAvlMain.aspx

      מעבר לזה, כל סוכן נסיעות יכול לבדוק בקלות כמה עמוסה כל טיסה (ובדיוק כמה מושבים מוצעים למכירה בכל רגע נתון בכל מחלקת כרטוס).

      הגב
      • ארז

        הכלי הזה של BCD הוא נהדר – לא ידעתי שיש דבר כזה – תודה!
        אני מבין ש- ״9״ זה מקסימום המקומות הפנויים שהוא מראה, ושהוא מראה את כל מחלקות הכרטוס – בלי קשר למחלקת השירות שאני בוחר (אבל אם אני בוחר במחלקה ראשונה אני מקבל רק טיסות בהן מופעלת מחלקה ראשונה). יש מקור מסודר לעניין מחלקות הכרטוס/שירות בחברות שונות?
        R באלעל זה בונוס-ביזנס, לא? ראיתי טיסה באוגוסט ללונדון עם 3-4 מקומות פנויים.
        לא ראיתי מקומות ב- X – נדמה לי שזאת מחלקת בונוס-אקונומי, נכון?

        יש כלי, אולי לא חינמי, שמראה מה קורה ברשימות ההמתנה?

      • Lior@FlyingOut

        נדמה לי שהכלי של BCD פשוט מאפשר לך לראות כמה מושבים יש בכל מחלקת כרטוס (ולפיכך בכל מחלקת שירות, אם תסכום את המספרים). אי אפשר לראות רשימות המתנה.

        לגבי רשימה מסודרת של מחלקות הכרטוס בכל חברת תעופה – אני לא מכיר מקור לזה ברשת או כלי חינמי שמציג את המידע. ב-EF אפשר למצוא את זה.

      • Yair

        האתר הנ"ל מדהים, טוב לדעת שיש כלי חופשי וחינמי.
        יש אתר לעובדי חברות תעופה שמציג את אותו המידע , רק שהוא מחייב רישום ( דרך החברה בה עובדים) ומציג רק את החברות שיש איתם אינטרליין.
        מה שרואים פה זה בדיוק מה שסוכן נסיעות רואה.
        כמה מושבים ריקים יש בכל מחלקת הזמנות. עד למקסימום שחברת התעופה מאשרת להזמין בלי לפנות למחלקת קבוצות.
        זה לא המספר האמיתי של הכסאות הפנויים בכל מחלקת ישיבה . כך שאין כנראה טעם לסכם.
        יש חפיפה מסויימת בין מחלקות ההזמנה, וחברת תעופה לרוב מוכרת יותר כסאות ממה שיש באמת במטוס. ( ביטולים, NO SHOW וכדומה. ) ויכולה למכור יותר אקונומי ממה שיש באמת אם יש מקום פנוי בפרימיום ואפשר לשדרג בצק אין…
        או לשנמך מפרימיום לאקונומי אם יש אובר בוקינג בביזנס ובפרימיום, כמו שקרה לח"מ וקיבלתי פיצוי כספי.

        יש עוד כלי נוח SEAT ALERT
        רק שהוא מציג את מפת הכסאות המוזמנים שאנשים בחרו כסא הושבה.
        נותן מושג כללי , רק שמשום מה עדיין יש נוסעים שלא בוחרים כסא בהזמנה.
        או חברות שמחייבות תשלום בבחירת כסא לפני הצק אין, ואז המפה לא ממש עדכנית.

השאר תגובה