אני אוהב את בריטיש. אני לא חושב שהיא חברת התעופה הטובה בעולם, או אפילו באירופה, ואני לא חושב שהמוצרים שלה הם מהמובילים מסוגם – ועדיין, אני אוהב את בריטיש. הנה מספר סיבות:

  • בריטיש היא שותפה בכירה בברית וואן-וורלד שהיא לטעמי הברית המתקדמת ביותר. זה אומר שלבריטיש יש רשימה לא מבוטלת של חברות תעופה שותפות ורבות מהן איכותיות מאוד (ג׳אל, קוונטס, קתאי, קטאר איירוויס, אמריקן…).
    – – –
  • בריטיש גם שותפה של אלסקה. מבחינתי, כנוסע תכוף במחלקות הפרימיום, אין מועדון תעופה אטרקטיבי כמו מועדון MileagePlan. המועדון מציע קרדיט נדיב מאוד לטיסות בריטיש ובפרט לטיסות במחלקות הפרימיום.
    – – –
  • מועדון התעופה של בריטיש, Executive Club, הוא אחד ממועדוני התעופה המתקדמים בעולם. הוא לא חף מחסרונות אבל הוא כן חדשני מאוד, מציע יתרונות שכמעט אף מועדון תעופה לא מציע, מפעיל אתר נוח מאוד לשימוש בניגוד לרוב מועדוני התעופה ואפילו אפשר לצבור נקודות לחשבון משימוש בכרטיסי אשראי בישראל.
    – – –
  • בריטיש מפעילה ארבע מחלקות שירות כמעט בכל המטוסים רחבי-הגוף בצי שלה. מעטות חברות התעופה שמציעות את זה כיום. החברה גם מפעילה מגוון רחב של מטוסים – אבל זה אולי יתרון כמו שזה חיסרון, עבורה ועבור הנוסעים. רמת האחידות במוצר של בריטיש היא מאוד גבוהה מה שנותן לנוסעים רמת וודאות גבוהה לגבי החווייה מכל טיסה.
    – – –
  • בריטיש היא אולי חברת התעופה היחידה בעולם שמתחייבת לשחרר מושבי בונוס בכל טיסה. אולי לא ידעתם את העובדה הקטנה הזאת אבל בריטיש מציעה במינימום (!) שני מושבי בונוס במחלקת העסקים וארבעה מושבי בונוס במחלקת התיירים בכל טיסה (!). הלו״ז נפתח 355 ימים מראש ובאופן טבעי רבים ממושבי הבונוס נחטפים כבר אז (ע״י אלו שיש להם אוויוס בשפע ורוצים להבטיח מושבים בטיסות מאוד מסוימות לנסיעה עתידית).
    – – –
  • המסלול המהיר בהית׳רו ישר לתוך טרקלין המחלקה הראשונה. מן הסתם רק קומץ מהנוסעים יכולים להשתמש בו אבל בחיי שהמסלול הזה הוא להיט רציני. מעט מאוד חברות תעופה בעולם מציעות מסלול דומה – וברוב המקרים יכולים להשתמש בו עוד פחות נוסעים.

ואחרי כל המחמאות האלו… צריך לזכור שבריטיש מציעה מוצרים די בינוניים. וחבל.

מחלקות התיירים והתיירים-פרימיום של בריטיש הן די סטנדרטית. כלומר, טובות אבל לא יוצאות דופן.

מחלקת העסקים של בריטיש היא עוף מוזר. המושבים עצמם נוחים, והשירות בדר״כ טוב, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שישנם שמונה מושבים בכל שורה וחצי מהם פונים אחורנית (שזה קונספקט מתקבל על הדעת בפני עצמו, אבל זה בפועל אומר שנוסעים רבים שלא מעוניינים במושב ׳חריג׳ כזה מגלים שזה המושב שלהם רק אחרי הבורדינג). זאת ועוד, המושבים די צפופים ואין גישה ישירה למעבר מכל מושב. כלומר, המוצר הנוכחי של בריטיש הוא לחלוטין מתחת לסטנדרט המקובל כיום בתעשייה ונוסעים רבים פשוט לא לוקחים את בריטיש ברצינות רק בגלל זה (ואפשר להבין אותם).

המחלקה הראשונה של בריטיש די סבירה באופן יחסי. המושבים נוחים, כמובן שיש גישה ישירה למעבר מכל מושב, השירות מוקפד ואפילו הפיג׳מות יפות – אבל אין ׳וואו׳. אין אפילו ניצוץ קל של טירוף, וצריך את זה בשביל ליצור מוצר יוקרתי אמיתי. המחלקה הראשונה של בריטיש, בעיניי, בקושי מצליח להיכנס לעשירייה העולמית. חברת תעופה כמו בריטיש חייבת לשאוף להיות בעשירייה העולמית בכל מבחן.

מחלקת עסקים חדשה

בשעה טובה, ואחרי לא מעט באז תקשורתי, פרסמה בריטיש תמונות ראשונות ומידע נוסף על מוצר הדגל החדש שלה שייקרא ״לClub Suite״. כבר מהשם – סוויטה – אפשר ללמוד שכל מושב הוא בעצם תא סגור בדלת (כפי שמציעות כיום חברות תעופה בודדות בעולם).

… וזה נראה מדהים. בעיניי.

מחלקת העסקים החדשה תושק במטוסי ה-A350 שבריטיש תקבל בהמשך השנה. במטוסים אלו יהיו רק שלוש מחלקות שירות: עסקים (56 מושבים), פרימיום (56 מושבים) ותיירים (219 מושבים). במחלקת העסקים יהיו ארבעה מושבים בכל שורה (1x2x1) כנהוג כיום בתעשייה ובניגוד לתצורה הנוכחית שבה משתמשת בריטיש בשאר מטוסיה.

מטוס ה-A350 הראשון של בריטיש אמור להימסר לידיה בחודש יולי הקרוב. בשלב ראשון המטוס יישרת בקו למדריד לצורך רישום שעות טיסה (שלא מעל האוקיינוס) ואימון צוותים (יותר המראות ונחיתות עם מקסימום שעות הפעלה). בשלב שני, שצפוי להתחיל בחודש אוקטובר, יהיו בידיי בריטיש ארבעה מטוסי A350 ובנוסף תותקן מחלקת העסקים החדשה בשני מטוסי בואינג 777. אז ששת המטוסים יחלו לפעול בקוים ארוכים (ככל הנראה לטורונטו ודובאי בשלב התחלתי). בשנים הבאות מחלקת העסקים החדשה תותקן כמובן במטוסים נוספים מהצי הקיים ובמטוסים חדשים שתקבל בריטיש.

הנה סרטון הוידאו בפרסמה בריטיש:

והנה מספר תמונות:

לפרטים נוספים על המוצר החדש באתר בריטיש – לחצו כאן.

7 תגובות

  1. יואב

    כרגיל, תודה על הסקירה!!

    אשמח להתפרץ בשאלה:
    אני מתחיל לטוס כמות מכובדת של נסיעות עסקים בקרוב (פעם-פעמיים בחודש לארה"ב / אוסטרליה / אסיה), תמיד מתל אביב.

    כרגע אני גולד בדלתא ואוהב את המועדון מאד, אך הכיסוי שלו פחות טוב מ SA.

    המעסיק משלם רק על אקונומי. בהינתן זה ובכך שרוב הנסיעות (לפחות 50% מהן הן לארה"ב) – מה שמעניין אותי זה מועדון נוסע מתמיד שמפעיל טיסות מתל אביב (לא אמריקן, נניח) והסבירות לשדרוגים בו על קו תל-אביב ארה"ב (שידרוגי חינם / מעט מיילים) היא הכי גבוהה.

    האם נניח היית שוקל את המועדון של טורקיש / לופטנזה? או דווקא יונייטד בגלל אופציה לשדרוגים בתוך ארה"ב?

    אולי משהו אחר שאני מפספס.

    המטרה העיקרית שלי: לטוס כמה שפחות באקונומי (או לכל הפחות תמיד במושב ביציאת חירום, כמו בדלתא) למרות שהכרטיס המקורי הוא אקונומי. מוכן 'לשלם על זה' בקונקשן (נניח טורקיש).

    היתרון: אני יכול לעשות STATUS MATCH מדלתא…

    אשמח לשמוע דעתך,
    תודה,
    יואב.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אם אתה מוכן לוותר על הטיסות הישירות לארה״ב אז שווה לך לבחון את המועדון של בריטיש וטיסות בברית וואן-וורלד (איבריה, בריטיש, פינאייר, אמריקן, קתאי…). הדרך לסטטוס תהיה יחסית קצרה והנקודות שתצבור (אוויוס) יוכלו לשמש אותך היטב לשדרוגים בטיסות בריטיש/אמריקן. המועדון לא מציע השוואת-סטטוס באופן רגיל ובכל מקרה סטטוס גולד של דלתא הוא לא גבוה מספיק.

      אם אתה רוצה אך ורק את הטיסות הישירות – כלומר, יונייטד ודלתא – אז המועדונים שלהן יהיו בחירה טובה. שניהם מציעים שוברי שדרוג לנוסעים התכופים ביותר. הבעיה, כפי שיעידו נוסעים תכופים רבים, שבטיסות הישירות מ/אל נתב״ג קשה למצוא למצוא זמינות לשדרוגים. אלו טיסות עם ביקוש גבוה מאוד.

      הגב
  2. עידו

    כדאי לציין עוד נקודה חיובית על בריטיש, החברה הבינ"ל היחידה שטסה לארץ במהלך צוק איתן
    לשימחתי, לא הייתי תלוי רק באלעל

    הגב
  3. מתי תגיע לת״א מחלקת העסקים החדשה של בריטיש? - FlyingOut

    […] כתבתי על מחלקת העסקים החדשה של בריטיש מיד לאחר שפורסם ה…. אומנם בשלב זה ישנן רק תמונות והשערות – אך נראה שמדובר באחת ממחלקות העסקים הטובות ביותר שיהיו בשוק וכמובן קפיצת מדרגה גדולה ביחס למוצר הקיים של בריטיש שנחשב בינוני לכל היותר. לאור העובדה שבריטיש מפעילה 3-2 טיסות יומיות לת״א, עם היצע מושבים גבוה בארבע מחלקות שירות ונוכחות משמעותית בנתב״ג, שדרוג המוצרים של בריטיש צריך בהחלט לעניין של הקהל הישראלי. […]

    הגב

השאר תגובה