פוסטים נוספים שאולי תרצו לקרוא:

מועדון התעופה של אלסקה מצוין. אך האם הוא מתאים גם לכם? (נובמבר 2017)

סקירה: כרטיסי בונוס ליעדים באסיה, הפסיפיק וצפון-אמריקה בטיסות קתאי (פברואר 2018)

הפתעה: אלעל היא השותפה החדשה של מועדון MileagePlan (מאי 2019)

מיילים של אלסקה – צבירה ומימוש (יולי 2019)


בפוסט הזה לא אפרט על המועדון בכללותו, ולא על האפשרות לצבור מיילים מטיסות אלעל, אלא אתמקד רק בכרטיסי הבונוס שאפשר להזמין במועדון (ואיך לשנות או לבטל אותם במקרה הצורך).

השותפות של אלסקה

נכון להיום יש למועדון 18 חברות תעופה שותפות. 2 מתוכן פועלות רק בתוך מדינת אלסקה ובמספר קטן של קוים למדינות שכנות (Ravn Alaska ו-PenAir), כך שהן בקושי נספרות לצורך העניין, ו-2 שותפות נוספות עדיין לא מאפשרות מימוש מיילים למושבי בונוס בטיסותיהן (Singapore Airlines ן-ElAl). כלומר, בפועל, ניתן להשתמש במיילים של אלסקה כדי להזמין מושבים בטיסותיהן של 15 חברות תעופה (כולל אלסקה עצמה).

לרשימת כל חברות התעופה השותפות לחצו כאן.

המועדון שונה ממרבית מועדוני התעופה במובן שאין לו טבלת-מימוש שחלה על כל חברות התעופה השותפות. כך נוהגים מועדוני תעופה קטנים שאינם חלק מברית תעופה. במקום טבלה אחת, למועדון של אלסקה יש בעצם טבלת-מימוש ייעודית לכל חברת תעופה שותפה ומאחוריה, באופן פחות פורמלי, גם טבלת הגדרת-אזורים ייעודית. כך, לדוגמה, הודו היא חלק מאזור תת-היבשת ההודית עבור מימוש מיילים בטיסות של קתאי או סינגפור איירליינס אבל היא חלק מאזור אסיה במימוש מיילים עבור טיסות של ג׳אל.

זאת ועוד, המועדון לא מציג את טבלאות-המימוש האלו אלא מציע מחשבון פשוט ונוח לשימוש שבתוכו מוטמעות כל טבלאות-המימוש. כלומר, בתוצאות החיפוש אפשר לראות בדיוק עם אילו חברות תעופה ניתן לטוס בין המוצא ליעד ומה תהיה עלות כרטיס הבונוס עם כל אחת מהן. זאת שיטת עבודה מצוינת.

למחשבון כרטיסי הבונוס של המועדון לחצו כאן.

חיפוש והזמנת מושבי בונוס

מנוע החיפוש באתר של אלסקה עושה עבודה די טובה. ניתן למצוא בקלות מושבי בונוס בטיסות של כל השותפות למעט לאטאם וקתאי. מושבי בונוס בטיסות של שתי החברות האלו אפשר למצוא באמצעות האתר של בריטיש – אך חשוב לדעת שככלל המועדון של אלסקה לא מקבל גישה למושב הבונוס הפנוי האחרון בטיסות של קתאי במחלקות העסקים והראשונה. כלומר, אם בטיסה כלשהי זמינים שלושה מושבים למועדוני תעופה בברית וואן-וורלד אז כמעט בטוח שרק שניים יהיו זמינים למועדון של אלסקה (ובאופן דומה אם רק מושב אחד זמין למועדוני תעופה בברית אז הוא לא יהיה זמין למועדון של אלסקה). חיסרון משמעותי, כן, אבל כאמור זה נכון רק לטיסות קתאי ורק לשתי מחלקות.

מנוע החיפוש באתר של אלסקה מאפשר חיפוש כרטיסים בכיוון-אחד, כרטיסי הלוך/חזור וכרטיסים מרובי-יעדים (Multi-City). אז באמת שברוב המקרים אפשר למצוא הכל.

אפשר לבצע חיפוש ללא התחברות לחשבון. ניתן לבצע הזמנה באתר לכל כרטיס בונוס שעולה בתוצאות החיפוש.

למנוע החיפוש באתר המועדון לחצו כאן.

מגבלות שכדאי להכיר

  • לא ניתן לרכוש כל מושב בכל טיסה של כל שותפה. המועדון מגדיר אילו שותפות אפשר לבחור לכל כרטיס רצוי – ואפילו אם יש שותפה שמפעילה טיסות בין אזור המוצא לאזור היעד זה לא אומר שבהכרח אפשר יהיה לבחור בטיסותיה. כך, לדוגמה, כרטיס בונוס בין אירופה לאסיה אפשרי רק עם קתאי או פינאייר. למרות שגם בריטיש, קונדור, היינאן, קוריאן וג׳אל מפעילות טיסות ישירות בין אזורים אלו (בלי קונקשיין באזור שלישי). זו לא תקלה באתר אלא בחירה של המועדון.
    – – –
  • לא ניתן לכלול טיסות עם מספר שותפות בכרטיס בונוס אחד. החריג היחיד לכלל הזה הוא שניתן לשלב טיסות של כל שותפה עם טיסות של אלסקה. כך, לדוגמה, ניתן לטוס עם אלסקה מסיאטל ללוס-אנג׳לס ולהמשיך משם בטיסה של אמריקן להונג-קונג – אבל לא ניתן לטוס עם אמריקן מלוס-אנג׳לס להונג-קונג ולהמשיך משם בטיסה של קתאי.
    – – –
  • לפעמים לא מופיעים מושבי בונוס זמינים בטיסות קוונטס ואמירטס. לא ברור מדוע, אבל זו ׳בעיה׳ ידועה. כדי להתגבר על זה תמיד טוב לבצע חיפוש מקביל באתר של קוונטס במידה ואתם יודעים שאתם צריכים מושבים בטיסות של שתי השותפות האלו.
    – – –
  • לא ניתן לרכוש טיסות שממריאות משדה באסיה במסגרת 72 שעות לפני ההמראה. זה כלל חדש יחסית שנכנס לשימוש, ככל הנראה, לאור ריבוי ההונאות שיש באסיה עם מועדוני תעופה (תופעה רחבה מאוד שנפוצה בעיקר בסין – ובין השאר בגלל פריצות רבות של האקרים סיניים לחשבונות וגניבת נקודות כך).
    – – –
  • לא ניתן להזמין מושבי בונוס בטיסות של קתאי-דרגון. היא אומנם חברה-בת של קתאי, ובעיניי כמעט כל מועדון תעופה אחר הן בעצם אחת, המועדון של אלסקה מבדיל ביניהם ובעצם שותף של קתאי בלבד. זה חיסרון כי קתאי-דרגון מפעילה קוים רבים באסיה ליעדים שקתאי לא טסה אליהם.

היטל-דלק

המועדון לא גובה היטל-דלק למעט בטיסות של בריטיש, היינאן ואיסלנדאייר. אז אם אתם מעוניינים לרכוש מושב בטיסות של השותפות האלו תכינו את עצמם לשלם תוספת כספית מנופחת למדי שיכולה להגיע למאות דולרים. בשאר כרטיסי הבונוס תצטרכו לשלם רק את המסים (כמה עשרות דולרים לרוב) ואת עמלת ההזמנה.

עצירה ארוכה (Stopover) בכרטיס בונוס בכיוון-אחד

זה יתרון עצום שמועדוני תעופה מתחרים לא מציעים. עצירה יכולה להיות רק בשדה הבית של השותפה אבל אינה מוגבלת בזמן. כך, לדוגמה, ניתן לרכוש כרטיס בונוס מת״א לניו-יורק בטיסות קתאי עם עצירה באורך של חודשיים בהונג-קונג. זה נכון לכל השותפות.

אפשר לבצע הזמנה לכרטיסי בונוס כאלו באמצעות אפשרות Multi-city.

עמלות הזמנת כרטיס בונוס

המועדון גובה עמלה של 12.5$ להזמנת כרטיס בונוס הכולל טיסה/טיסות עם שותפות. העמלה משולמת לכל נוסע בהזמנה ולכל כיוון (כלומר, 25$ לכרטיס הלוך/חזור ולא משנה כמה טיסות יש בכרטיס). אין פטורים ואין החזרים לעמלה זאת.

המועדון גובה עמלה של 15$ להזמנה טלפונית (בניגוד להזמנה באתר). בעלי סטטוס MVP Gold ובעלי סטטוס MVP Gold 75K פטורים מעמלה זאת. בנוסף, אפשר וכדאי לבקש פטור מעמלה זאת במידה ואתם מזמינים כרטיס בונוס בטיסות של לאטאם או קתאי משום שלא ניתן להזמין כרטיס כזה עצמאית באתר – אז אין הגיון לשלם את העמלה על שירות שאי אפשר להימנע ממנו.

המועדון לא גובה עמלה מיוחדת להזמנות של הרגע האחרון. זה יתרון, כי מספר מועדוני תעופה מתחרים כן גובים עמלה כזאת.

האם ניתן להזמין כרטיס בונוס לאדם אחר?

בהחלט. אפשר לעשות את זה עצמאית באתר או באמצעות המוקד הטלפוני. אין עמלה מיוחדת.

כמובן ההמלצה הכללית היא לא לנסות להנפיק כרטיסי בונוס רבים מתוך חשבון אחד, לטובת מספר נוסעים שאולי יש להם שם משפחה שונה משל בעל החשבון, כי התנהגות כזאת עלולה להרים דגלים אדומים. לא בהכרח שמדובר בעבירה על תקנון המועדון אבל זו יכולה להיות עילה לפעולה כנגד בעל החשבון (והתקנון מתיר פעולות כאלו ע״פ שיקול דעת המועדון). רוצה לומר – לא הייתי מנסה לפתוח חשבון חדש, לרכוש לו יתרת מיילים גבוהה ואז להזמין באמצעותו כרטיסי בונוס למספר חברים/קולגות/אחרים. זה מתכון לבלאגן.

אבל אין בעיה אם בעל חשבון פעיל, וקל וחומר בסטטוס גבוה, מנפיק מדי פעם כרטיס בונוס עבור אחרים. מותר ושיגרתי.

האם המועדון מאפשר לשים כרטיסי בונוס על ׳הולד׳?

לא. בעבר זה היה אפשרי אבל כיום כבר לא. זה נכון גם לבעלי סטטוס גבוה. זה כמובן רלוונטי עבור מי שמעוניין לרכוש מיילים לטובת כרטיס בונוס, או להעביר ממקור כלשהו, אך כאמור אין דרך לשמור את כרטיס הבונוס וצריך בעצם לקחת את הסיכון שהוא ייעלם.

כמה זמן מראש ניתן להזמין טיסות?

המועדון מאפשר הזמנת מושבי בונוס עד 330 ימים קדימה. חלק מהשותפות משחררות מושבי בונוס מוקדם יותר – למשל, 355 ימים קדימה – ולכן, בעצם, יש יתרון קל למועדוני תעופה אחרים שמאפשרים הזמנה מוקדמת יותר. ברוב המקרים מדובר ביתרון אפסי.

שינוי וביטול כרטיס בונוס

ע״פ חוק בארה״ב ניתן לבטל כל הזמנה, לרבות לכרטיס בונוס, במסגרת 24 שעות מרגע ביצועה. בפועל לפעמים חלון הזמן מורחב מעט אם מדובר בסופ״ש או בחג. החריג לכלל הזה: כאשר הטיסה במסגרת 24 שעות קדימה.

המועדון גובה עמלה של 125$/נוסע על שינוי או ביטול של כרטיס בונוס. זה נכון לכל כרטיסי הבונוס ללא תלות בטיסות ובמחלקות השירות. כמובן שלאחר ביטול הכרטיס המיילים יחזרו מיד לחשבון ממנו יצאו.

בעלי סטטוס MVP Gold ובעלי סטטוס MVP Gold 75K פטורים מעמלה זאת.

מתי ניתן יהיה להזמין מושבי בונוס בטיסות אלעל?

כרגע אין מועד נקוב וייתכן שזה לא יקרה במשך חודשים רבים בהמשך.

לא נשכח שהשותפות של אלסקה וסינגפור איירליינס פורסמה באוגוסט 2017. מספר שבועות אח״כ כבר היה אפשר לצבור מיילים של אלסקה מטיסות של סינגפור איירליינס. אבל עד היום – כמעט שנתיים מאוחר יותר – לא ניתן להשתמש במיילים של אלסקה כדי לרכוש מושבים בטיסות של סינגפור איירליינס. ייתכן שבמקרה של אלעל יהיה דומה.

לסיכום

המועדון של אלסקה הוא עוף מוזר. אבל אם מבינים את יתרונותיו וחסרונותיו אפשר לחלץ ערך עצום מהמיילים. במיוחד לחברי מועדון ישראלים לאור העובדה ש-7 שותפות של המועדון נוחתות בנתב״ג.

אפיק המימוש אולי הטוב ביותר למיילים של אלסקה כיום, לחברי מועדון ישראלים, הוא לכרטיס בונוס בכיוון-אחד מת״א ליעדים בצפון-אמריקה (לרבות הוואי ומקסיקו). אפשר גם להגיע יחסית בזול לאזור הפסיפי אבל זה ידרוש שני כרטיסי בונוס נפרדים בטיסות של קתאי או קתאי וקוונטס.

14 תגובות

  1. אליאב

    באתר של אלסקה כתוב לגבי אלעל (ממש בסוף העמוד) שמימוש לא אפשרי כרגע, אבל יתאפשר בהמשך, בניגוד לסינגפור איירליינס, שאצלם כתוב רק שימוש לא אפשרי, בלי התייחסות לאפשרות עתידית, כך שזה כנראה מתוכנן…

    הגב
  2. יניב

    האם ישנה אפשרות להעביר את הנקודות שצברתי בנוסע המתמיד של אל-על למועדון החדש של אלסקה?

    הגב
    • חנצי

      בחשבון כרטיסי הבונוס ישראל מופיעה גם תחת אסיה וגם תחת המזרח התיכון.

      הגב
      • חנצי

        התכוונתי במחשבון, תסתכל היטב במפה שנצבעת לפי האזור שנבחר

    • רובי

      Qantas A380, מחלקה ראשונה
      ( לפחות לפי תיאור התמונה … )

      הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      תודה רבה על הסקירה.
      1. האם אלסקה נותנת הטבות בטיסות חברים בתוכנית שלה? כלומר אם אני גולד באלסקה אקבל בטיסת בריטיס הטבות סטטוס כולל כניסה ללאונג כבודה נוספת וכו'? כמו למשל שחברי oneworld מקבלים?
      2. בבדיקה אקראית באתר אלסקה בחיפוש זמינות טיסה תא- לונדון בעונת שפל, חשבתי שיציעו בריטיש אך מציעים רק עם פינאייר באקונומי אפילו בעונת שפל…אי אפשר להניח מזה על הזמינות הכללית, אשמח לשמוע ממך על הזמינות מישראל.
      תודה

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        (1) כאמירה כללית – סטטוס של אלסקה לא יקנה לך הטבות בטיסות עם שותפות. יש כמה חריגים, כמו כניסה לטרקליני הגלריה של בריטיש בהית׳רו (טרקליני ביזנס), אבל זה באמת שולי. סטטוס של אלסקה טוב לטיסות אלסקה בלבד.

        (2) סה״כ יש זמינות בריאה של מושבי בונוס בטיסות בריטיש בכלל ובקו שלה לת״א בפרט. כמובן לא בכל יום ולא בכל מחלקת שירות – אבל יש, למי שקצת גמיש. אלסקה לא מופלת לרעה בהיבט הזה. אפשר לבדוק בקלות זמינות של מושבי בונוס בטיסות בריטיש באתר הבא:

        https://rewardflightfinder.com/

  3. איתן

    אהלן ליאור,
    חיפשתי במנוע החיפוש מספר כרטיסי בונוס ליציאה מתל אביב למזרח (לטוקיו, קטמנדו, הונג קונג) בתאריכים שונים, אך תמיד קיבלתי תשובה שאין טיסות.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      באתר של אלסקה אי אפשר לראות זמינות של קתאי. בין ישראל ליעדים באסיה אפשר לטוס רק עם קתאי.

      אז או שתחפש זמינות באתר של בריטיש או שתפנה ישירות לשירות הלקוחות של אלסקה שיחפשו לך. בכל מקרה, אין הרבה זמינות בקו הזה של קתאי אז אל תבנה על ניסים ונפלאות. לקטמנדו בכלל לא תוכל להגיע כי קתאי לא טסה לשם בעצמה (אלא קתאי-דרגון, החברה-הבת, שאי אפשר להזמין מושבים בטיסותיה עם מיילים של אלסקה).

      הגב

השאר תגובה