קתאי מדגימה היטב איך נראית התייעלות תפעולית במיטבה

חברת התעופה ההונג-קונגית, שנחשבת לאחת הטובות בעולם, דיווחה על רווח נקי של 172 מיליון דולר לששת החודשים הראשונים של 2019 (וזאת לעומת הפסד נקי של כ-10 מיליון דולר באותה תקופה אשתקד). הפער העצום הזה נובע בעיקר מתהליך התייעלות משמעותי שעליו הודיעה החברה בשנה שעברה, לאור התחרות הגוברת באסיה והפסדים שהיו אז. הרווח התפעולי של החברה עלה מ-89 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים של 2018 ל-315 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים של 2019. מרשים מאוד. תפוסת המושבים בטיסות קתאי נשארה די גבוהה ב-84%.

רשמים מהטיסה הראשונה במחלקת העסקים החדשה של בריטיש

הבלוג הבריטי המוביל HFP סוקר בצורה אדוקה את כל הפרסומים והאירועים שנוגעים למטוסי ה-A350 החדשים של בריטיש בהם מותקנת בין השאר מחלקת העסקים החדשה של החברה (שנראית כמו אחת הטובות ביותר בשוק כיום). השבוע התקיימה הטיסה המסחרית הראשונה של המטוס, בתוך אירופה, ואחד מהצוות של HFP היה עליה כדי לצלם ולדווח. שווה קריאה, או סתם להעיף מבט על התמונות.

כרטיס מת״א לטביליסי במחיר אטרקטיבי – למי רוצה סטטוס במועדון FlyingBlue

כבר שנים שאייר-פראנס מציעה תעריפים אולטרה-אטרקטיביים במחלקת העסקים מת״א ליעדים רבים באירופה. החל מ-490$ בלבד. אני כותב על התעריפים האלו מדי פעם בבלוג. כמובן שלא כל הנוצץ זהב – כי אייר-פראנס לא שולחת לת״א מחלקת עסקים ראויה אלא מחלקת עסקים פנים-אירופית שפרושה מושבים של מחלקת התיירים עם מושב אמצעי חסום בכל שורה. על כל פנים, החברה מציעה כעת תעריף אטרקטיבי למדי של כ-600$ מת״א לטביליסי. מה שמעניין בתעריף הזה הוא צבירת נקודות הסטטוס (XP) במועדון FlyingBlue, כי גם ת״א וגם טביליסי נמצאות יותר מ-2000 מייל מפריס. כלומר, כל טיסה בכרטיס תזכה ב-24 נקודות סטטוס וסה״כ ייצברו 96 נקודות סטטוס מהנסיעה כולה. אולי אפשר להוסיף קונקשיין נוסף באמסטרדם ולהקפיץ את הצבירה מעל ל-100 נקודות סטטוס. כדי להגיע לסטטוס גולד במועדון צריך לצבור 280 נקודות סטטוס – 100 לסילבר ועוד 180 בתוך שנה לשדרוג לגולד – כך ששלוש נסיעות, בעלות של פחות מ-2000$, יבטיחו את הסטטוס הזה. כדי להגיע לסטטוס פלטינום, הגבוה ביותר במועדון, צריך לצבור 300 נקודות סטטוס לאחר השגת סטטוס גולד.

100% בונוס על חבילות-נקודות בהזמנות חדשות למלונות של IHG

להזמנות עד ה-4 לספטמבר ולשהיות עד ה-4 לאוקטובר. במלונות של הרשתות איוון, קראון-פלאזה ואינדיגו. לא נראה שיש מגבלה כלשהי על מספר נקודות הבונוס שאפשר לצבור במסגרת המבצע ואין צורך בהרשמה מוקדמת. הזמנות ישנות לא תקפות. נקודות הבונוס במסגרת המבצע אינן נספרות לטובת סטטוס גבוה – בניגוד לנקודות מהחבילות עצמן. לפרטים נוספים על כדאיות חבילות-הנקודות האלו – ראו כאן.

טיסות אלעל ממשיכות לאחר – והנתונים פשוט מביכים

אתר מעקב הטיסות FlightStats מפרסם בכל חודש את נתוני הפעילות של עשרות חברות תעופה בעולם. בדירוג הכללי, של חברות תעופה גלובליות, אלעל הגיעה למקום ה-39 מתוך 41 חברות תעופה שדורגו. פשוט ביזיון. כ-42% מטיסות אלעל נחתו ביעדן באיחור של 15 דקות ומעלה, והאיחור הממוצע לטיסת אלעל הוא כ-50 דקות.

הזדמנות לרכוש אוויוס במחיר הוגן

המועדון של בריטיש מציע בונוס מדורג של עד 45% ברכישת אוויוס. המבצע בתוקף עד ה-18 לאוגוסט. תחת הבונוס המקסימלי המחיר יורד עד 14$ לכל 1,000 אוויוס – שזה סה״כ שווי השוק הריאלי לנקודות, אז מחיר הוגן – אבל כדי להנות מהבונוס המקסימלי צריך לרכוש לפחות 100,000 אוויוס במחיר של 1800 אירו.

גוגל מציעה ׳הבטחת מחיר׳ לזמן מוגבל בהזמנות דרך גוגל-פלייטס

אתר חיפוש הטיסות של גוגל מאפשר הזמנה ישירה לכרטיסים מסוימים. ככל הנראה, במטרה לעודד הזמנות ישירות כאלו, האתר עורך ניסוי ומציע החזר כספי במידה ומחיר הכרטיס יורד עד הטיסה – וגם ההצעה הזאת ניתנת רק לכרטיסים מסוימים, כשהמערכת של גוגל מזהה שיש סיכוי נמוך מאוד לירידת מחיר ומעודדת את הלקוח לבצע הזמנה. ההצעה החדשה תקפה להזמנות בין ה-13 לאוגוסט וה-2 לספטמבר בלבד ולטיסות עד ה-24 לנובמבר.

2200$ במחלקת העסקים של אליטליה לניו-יורק לספונטנים בלבד

להזמנה עד ה-20 לאוגוסט וליציאה מת״א עד ה-31 לאוגוסט. התעריף המוזל גם מחייב שהיית סופ״ש ביעד, אז לא כ״כ מתאים לנוסע העסקי הממוצע (שבדר״כ רוכש כרטיסים לתקופה הקרובה). חשוב לציין שלא מדובר במחיר-ריצפה בשוק והיו הצעות טובות יותר בעבר. לצורך האומדן, בריטיש מציעה באופן שיגרתי תעריף של כ-2450$ מת״א לניו-יורק, עם אפשרות למסלולים מעניינים מאוד, וגם וירג׳ן אטנלטיק מציעה תעריף דומה לטיסות שלה שיחלו בחודש הבא.

12 תגובות

  1. uri bibi

    הי לגבי האויוס .
    תוכל לתת דוגמאות למימושים טובים ליעדים רחוקים או אין כדבר?
    אין לי ענין בטיסות קצרות יותר מידי .
    אני זוכר שפרסמת בעבר שדווקא המועדון אינו טוב ביעדים ארוכי טווח האם נכון הדבר? או יש יוצאי דופן ?
    אני טס המון לאמריקות / מזרח רחוק וכו . האם יש לך רעיונות למימושים אטרקטיביים שם ?
    גם זוכר פוסט שדיבר על התייקרות מחירי כרטיסי הבונוס אצלם ושהכל מבוסס מרחק ולכן פחות כדאי .
    תודה,

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אוויוס זה מטבע לטיסות קצרות בעיקר. אל תרכוש ב-1.4 סנט/אוויוס בשביל להשתמש בנקודות לטיסות ארוכות. בספק שזה ייצור חיסכון כלשהו.

      הגב
  2. chaim

    כרטיס ביזנס בaf . נותן טרקלין בנתב"ג? ואיזה? ובפריז גם?
    יש את אותם תעריפים גם עם קלמ *ללא עצירה בפריז*?!

    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      > בנתב״ג אפשר להיכנס לטרקליני דן בזרועות B ו-C.

      > בפריס אפשר להיכנס לכל טרקליני העסקים של אייר-פראנס, אבל באופן טבעי תיכנס לטרקלין הקרוב ביותר לשער הטיסה.

      > ק.ל.מ לא מציעה תעריפים דומים. לפעמים אפשר לכלול קונקשיין ב-AMS ומשך עם ק.ל.מ ליעד, או לבחור באמסטרדם כיעד בכרטיס OJ, אבל לא תעריף של ק.ל.מ.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי רציתי לשאול, ידוע לך באיזה מועדוני תעופה ניתן לקבל סטטוס גולד לכל החיים?
    ידוע לי למשל שבאלעל כשיש לך פלטיניום במשך 10 שנים, ובEUROBONUS אם יש לך יוצר מ10 שנים רצופות גולד אז זה נשאר לכל החיים. ידוע לך על עוד מועדוני תעופה כאלה?

    ושאלה נוספת, בסטטוס גולד אם אני נוסע עם מזוודה אחת ניתן לקחת בה עד 32 קג?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מרבית מועדוני התעופה הגדולים מציעים סטטוס לכל החיים בתנאים מסוימים. זה הפך לעניין שיגרתי. באלעל, להבנתי, זה מוצע רק לבני 65 ומעלה (ולאחר עשור עם סטטוס גולד ומעלה). אבל סטטוס גולד של אלעל הוא חלש יחסית, בעוד מועדוני תעופה אחרים מציעים גם סטטוסים גבוהים יותר מבחינת הטבות.

      עם סטטוס גולד של אלעל תוכל לשלוח שתי מזוודות במשקל של 32 ק״ג כל אחת בכל טיסה למעט ברכישת כרטיס בתעריף לייט.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        מועדון AEGEAN /M&M גם מציעים סטטוס לכל החיים?

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        חוץ מאל על באיזה מועדונים זה קיים?

      • Lior@FlyingOut

        אמריקן, בריטיש, איבריה, פינאייר, קוונטס, דלתא, אייר-פראנס, אליטליה, קוריאן, יונייטד, לופטהנזה, אסיאנה, סאס, אייר-קנדה, אול-ניפון… ואולי עוד כמה.

  4. שלומי

    יש דרך לברר אם חברה מסויימת חזרה להטיס את ה-737 MAX? אני עומד להזמין טיסה ב-Norwegian, שהיה להם צי לא קטן של מטוסי 737 MAX, ולא ברור לי אם הטיסה הולכת להתבצע במטוס כזה או שלא (כי אם כן, לא הייתי רוצה לטוס בו).

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כרגע הוא מקורקע בכל החברות. היחידה שעושה פרצופים היא ראינאייר.

      הגב

השאר תגובה