מנכ״ל חברת התעופה קתאי פסיפיק התפ(ו)טר במפתיע

רופרט הוג התחיל את דרכו בחברת Swire, החברה-האם של קתאי, אי שם ב-1986. מאז הוא עלה בדרגות בצורה עקבית כמנהל מצליח עד שקיבל את תפקיד מנכ״ל חברת התעופה לפני קצת יותר משנתיים. באותה עת קתאי הייתה במצב כלכלי בעייתי למדי ועל המנכ״ל החדש הוטלה משימה מאתגרת במיוחד: להוביל תהליך ייעול כלל-מערכתי שישנה את עתידה הפיננסי של החברה. רופרט הוג עלה על כל הציפיות והוביל את קתאי מהפסדים לרווחי ענק – ויעיד על כך הדו״ח שפרסמה החברה לששת החודשים הראשונים של 2019 (עליו כתבתי בשבוע שעבר). ועכשיו, לאור האירועים בהונג-קונג ולאור הלחץ הכבד של ממשלת סין, נאלץ המנכ״ל המוכשר הזה להתפטר מתפקידו. הסיבה המצוטטת היא ׳לקיחת אחריות׳ אבל הסיבה האמיתית היא סין. מדובר ביום עצוב לקתאי, יום עצוב לשוק התעופה העולמי, יום עצוב להונג-קונג ובמדינה מסוימת יום עצוב לכל מי שמאמין בערכים דמוקרטים ומסחר הוגן.

המועדון של קבוצת מאריוט, Bonvoy, הציג תמחור דינמי לכל המלונות

היה ידוע שהשינוי הזה יגיע במהלך 2019 אבל כעת פורסם שהוא ייכנס לתוקף ב-14 לספטמבר. השינוי הוא שכעת כל מלון של הקבוצה יוכל להציג שלושה תעריפים שונים בנקודות לכל חדר: תעריף אוף-פיק (מוזל, לתאריכים לא מבוקשים), תעריף רגיל ותעריף פיק (יקר, לתאריכים מבוקשים). כלומר, הלכה למעשה, המחיר בנקודות יושפע מהמחיר בכסף – בדומה למודל של המועדון של הילטון. אפקטיבית סביר להניח שמלונות רבים ייבחרו להציג את תעריפי הפיק ברוב התאריכים בשנה ובעצם יעלו את העלות הממוצעת ללילה בנקודות. ובתוך כך אפשר לומר שהשינוי הזה מבטא ירידה כללית בערך הנקודות של המועדון ולכן אתייחס בהמשך בפירוט. אם יש לכם מימוש רצוי לנקודות של מאריוט אז עדיף שתבצעו את ההזמנה לפני ה-14 לספטמבר כי עד אז כל המלונות מציגים תעריף יחיד (רגיל).

מטוס של חברת התעופה אורל-אייירליינס ביצע נחיתת אונס מוצלחת ברוסיה

״23 נפצעו בנחיתת חירום של מטוס נוסעים ליד מוסקבה, אחרי שציפורים פגעו במנועיו בהמראה. ברוסיה מהללים את הטייסים, שיקבלו תוארי גבורה: "הצילו 233 איש, זה נס" […] מטוס הנוסעים מסוג איירבוס A321 פגע בלהקת שחפים בעת שהמריא מנמל התעופה ז'וקובסי בבירה הרוסית. על המטוס, שעשה את דרכו לסימפרופול שבחצי האי קרים, היו 226 נוסעים ושבעה אנשי צוות״.

שינויים משמעותיים במועדון הלקוחות של רשת SLH

השינויים ייכנסו לתוקף ב-10 לספטמבר. שלושת השינויים העיקריים בתמצית: (1) ההסטטוס הנמוך במועדון ייקרא ״Intrigued״ במקום ״Invited״, (2) המדד להתקדמות בסטטוס יהיה מספר הלילות ולא מספר השהיות, (3) ההטבה של ארוחת בוקר זוגית בחינם תיתנן רק לבעלי הסטטוס השני ומעלה, ולא לבעלי הסטטוס הנמוך ביותר שזהו המצב כיום.

הקו של בריטיש בין לונדון הית׳רו (LHR) לניו-יורק קנדי (JFK) הוא הרווחי ביותר בעולם

בין אפריל 2018 למרץ 2019 הכנסות החברה הבריטית מהקו הזה בלבד עמדו על כ-1.15 מיליארד דולר. זה אומר, לצורך האומדן, שהקו הזה מייצר כ״כ הרבה כסף שבריטיש הייתה יכולה לרכוש את אלעל בתמורה לחמישה וחצי שבועות בלבד של הכנסות. במקום השני הקו של קוונטס בין סידני למלבורן שהכניס לחברה קצת יותר מ-850 מיליון דולר בשנה.

לילה שלישי/רביעי/חמישי חינם במלונות נבחרים של קבוצת IHG באסיה

להזמנות עד ה-31 לאוגוסט ולשהיות בין ה-16 לאוגוסט וה-20 לדצמבר. במבצע משתתפים כמה עשרות מלונות באסיה, ובפרט תאילנד, לרבות מלונות של רשת אינטרקונטיננטל. סה״כ מבצע אטרקטיבי מאוד אם תאריכי השהייה שלכם וודאיים – כי, כרגיל, תעריף המבצע אינו גמיש ודורש תשלום מראש.

סייבר בענף התיירות – בוטים של מתחרים מייקרים לכם את החופשה

״מחקר חדש מצביע על עלייה מתמדת בכמות הבוטים באתרי התיירות והתעופה. החוקרים זיהו כיצד אלה מנסים בכל עת לתקוף גופים ואתרי תיירות, בעיקר בשיא עונת הקיץ. במחקר שפורסם זה עתה תחת הכותרת "Where Bots Go On Summer Vacation", מצאו חוקרי סייבר ישראלים כי בעונת החופשות הנוכחית, תנועת בוטים לאתרי הנסיעות ממשיכה לגדול, ואף עולה על זו של גולשים אנושיים״.

12 תגובות

  1. רועי

    היי ליאור, האם ידוע מה הדין של שוברי 7 לילות של מריוט לעניין זה? יש לי שובר מלפני המיזוג בתוקף עד אפריל. האם יהיה תקף גם בפיק וגם באוף פיק?
    תודה

    הגב
    • YOAV

      תקף לגמרי. הבעיה בד"כ היא זמינות חדרים.
      גם אם אתה רוצה לשהות חמישה לילות – אתה צריך למצוא שבעה לילות פנויים וזה לא תמיד פשוט.
      ביעדים מבוקשים כמעט אין זמינות, בטח לא בעונה.
      גם ביעדים פחות מבוקשים, ככל שתתקרב לתאריך, הסיכוי שלך הולך ופוחת.
      בקיצור, תזמין כמה שיותר מוקדם.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה רבה. עכשיו רק צריך להחליט לאן…
    רעיונות? הכיוון הוא 3-5 לילות באירופה מקטגוריה 5.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      קטגוריה 5? היה לך במקור שובר לקטגוריה 7?

      שלא תתבלבל, אם השובר המקורי שלך היה לקטגוריה 5 אז כעת הוא לקטגוריה 4 בלבד. אפילו שאולי בחשבון שלך במאריוט כתוב אחרת.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        כן, היה 7. כשהאריכו את התוקף בשנה שינמכו אותו.

  3. יניב

    לא הבנתי מה האינטרס של סין בלפטר מנכ"ל שרק שיפר את מעמדה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      איך הוא ״שיפר את מעמדה״? קתאי לא בבעלות ממשלת סין ולא משלמת מסים ישירות לסין (למעט עבור טיסותיה לסין כמו כל חברה).

      יש שתי סיבות עיקריות שבגינן הממשל הסיני רצה לפטר את המנכ״ל של קתאי:

      (1) לסין היו דרישות מקתאי. ראשית היא דרשה פיטורים של מספר עובדים של קתאי שלטענת סין השתתפו או הביעו תמיכה במחאות. שנית היא דרשה שקתאי תעביר לה פרטים מלאים – אפקטיבית את כל המידע שיש לה – על כל איש צוות שלה שמוצב בטיסות לסין או בטיסות שעוברות מעל סין. המנכ״ל כנראה הביע התנגדות לדרישות האלו וסין לא אהבה את זה שהוא מסרב או אפילו משתהה. אז רצתה להעיף אותו, ולהעיף את הבא אחריו, עד שיגיע מנכ״ל שיהיה קואופרטיבי יותר לדרישותיה וללא שיהוי.

      (2) ממשלת סין מעוניינת להעניש את הונג-קונג בכל דרך אפשרית. קתאי היא אחת החברות המוכרות בהונג-קונג, והיא מותג-על, ועד שבוע שעבר היה לה מנכ״ל מצוין. אז למה לא לפטר אותו כדי להכאיב לקתאי? למה לא, אם אפשר?

      הגב
  4. אליזבת

    מצטרף לשאלה, למה שלממשלת סין יהיה אינטרס להחליף אותו?
    ומוסיף לגבי הקו של בריטיש: יש הבדל גדול בין הכנסה לרווח, ולכן השאלה צריכה להיות כמה נשאר להם בסוף בכיס אחרי הוצאות התפעול. היחס לפי הדוחות שלהם הוא בערך 1:10 רוחבית לכל הפעילות, ולכן יקח להם כמעט שנה (בעולם פשוט שבו אתה קודם כל צריך שיהיה לך כסף בכיס לפני שאתה הולך למכולת, בלי הלוואות ובלי קניה בהקפה…)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      > ראי את תשובתי ליניב בשאלת המנכ״ל של קתאי.

      > מסכים לגבי ההכנסה/הרווח, כמובן. סתם הוספתי את ההערה על אלעל כדי לתת אומדן לסכום המדובר. לא מעבר.

      הגב
  5. גיא

    לאור חזרתה של אמריקן לארץ, יש סיכוי לקבל סקירה מסודרת על תקציר האירועים עד כה?
    שמועות מספרות על ביטול הקו לפילדלפיה למרות רווחיותו מסיבות של חוסר חיבה כללי בצמרת החברה למדינת ישראל, אחרות מוסיפות את ההתנהגות הנבזית שלהם לעובדי ט.וו.א. בארץ שעלולה להוביל לתביעה לעיקול המטוס עם נחיתתו כדי לממן סכומי פנסיה שלא שולמו, ובטח יודעי דבר יוכלו להוסיף כאן שיקולים פוליטיים או עוד קצת פרטים.

    הגב

השאר תגובה