יש מגוון דרכים להשיג שוברים ללילות-בונוס ו/או נקודות במועדון Bonvoy. למשל:

אבל בפוסט הזה לא אתמקד הלאה באפשרויות הצבירה אלא רק באפשרויות המימוש.

מחירם של לילות-בונוס

מלונות קבוצת מאריוט מחולקים ל-8 קטגוריות מימוש. נכון להיום לכל מלון יש מחיר יחיד בנקודות (Standard Rate) אם כי החל מהחודש הבא יהיו לכל מלון שלושה מחירים בנקודות (Peak / Off-Peak). זוהי הטבלה החדשה:

המועדון מציע גם תעריף שנקרא PointSaver, במסגרתו ניתן להנות מהנחה של עד 33% ביתרת הנקודות הדרושה למימוש, אבל זה תעריף אגבי לגמרי שזמין רק במעט מלונות ולרוב הרגע האחרון. נכון להתעלם ממנו בהסתכלות הרחבה על מימוש הנקודות. בנוסף מציע המועדון תעריף המשלב נקודות וכסף – והוא דווקא יכול להיות עסקה טובה במקרים רבים, אז שווה לשים לב כשהוא מוצע.

חיפוש מלונות

קבוצת מאריוט מנהלת כיום מעל ל-7,500 מלונות ברחביי העולם. זה אומר שלפעמים תוכלו למצוא לא מעט מלונות של הקבוצה גם ביעד שהוא יחסית משני. קחו לדוגמה את אתונה: לקבוצת הילטון יש בעיר מלון אחד, לקבוצת IHG יש בעיר שלושה מלונות (אחד מהם ליד השדה) ולקבוצת מאריוט יש בעיר לא פחות משמונה מלונות (ארבעה מהם של אותה רשת).

אלו השלבים לחיפוש נוח של מלון מתאים – אם אתם גמישים לגבי היעד:

  1. כנסו לעמוד הזה: www.marriott.com/hotel-search.mi
    – – –
  2. לחצו על כפתור ״Filter״ שנמצא מתחת למפה המוצגת במרכז העמוד.
    – – –
  3. תחת האפשרות ״Marriott Bonvoy Category״ ביחרו את הקטגוריה המתאימה בהתאם לשובר או יתרת הנקודות בחשבונכם. ההמלצה שלי היא תמיד לסמן גם את הקטגוריה שמתחתיה, לכל מקרה שגם בה יהיה מלון מתאים.
    – – –
  4. תחת האפשרות ״Brands״ ביחרו את הרשתות שמתאימות לשהייה שלכם. אם אתם מעוניינים במלונות יוקרה בלבד אז סמנו רק את הרשתות מקטגוריית Luxury. אם אתם מעוניינים גם במלונות טובים אחרים שאינם בהכרח מלונות יוקרה אז הוסיפו רשתות כמו מאריוט, שרתון, ווסטאין, לה-מרידיאן, אוטוגרף קולקשיין, טריביוט, רנסאנס, דזיין הוטלס ואולי אפילו AC. כאמירה כללית כל הרשתות האלו מציעות דרגת אירוח טובה – אבל ברור שבכל רשת יש מלונות טובים יותר וטובים פחות. אם, למשל, אתם מחפשים מלון לשהייה משפחתית, ויש יתרון ל׳מלונות סוויטות׳ שלרוב מציעים חדרים מרווחים יותר עם מתקנים שאין במלונות אחרים, אז ביחרו רשתות כמו Fairfield או SpringHill Suites. היעזרו במדריך שפרסמתי בחודש שעבר.
    – – –
  5. אם יש לכם דרישות מיוחדות לשהייה – למשל: שירות הסעות מהשדה, חנייה במלון, אפשרות להכניס חיות-מחמד וכו׳ – תוכלו לבחור זאת באחת מהאפשרויות האחרות במערכת הסינון.
    – – –
  6. לאחר סיום הבחירה לחצו על כפתור ״Apply״ בתחתית המסך. זה יחזיר אתכם לעמוד הקודם אך כעת יוצגו במפה רק מלונות מתאימים תחת הסינון. מתחת למפה תהיה רשימת אזורים בעולם ובלחיצה על כל אחד מהם תיפתח רשימה של מדינות באותו אזור עם מספר המלונות המתאימים בסוגריים. לחיצה על שם המדינה תפתח רשימה ובה כל המלונות המתאימים באותה מדינה,

שימו לב שבלחיצה על האזור יופיע גם כפתור ״View all hotels״ מתחת לרשימת המדינות. אם הגמישות גבוהה, ואתם רוצים לראות פשוט את כל המלונות באותו אזור ללא חלוקה למדינות, אז זו אפשרות נוחה ושימושית מאוד. כך, לדוגמה, חיפוש מלונות יוקרה באירופה בקטגוריות 4 ו-5 נותן חמישה מלונות בלבד בתוצאות, אז עדיף לראות אותם ברשימה אחת.

אלו השלבים לחיפוש נוח של מלון מתאים – אם היעד ידוע לכם:

  1. כנסו לעמוד הזה: www.marriott.com/search/default.mi
    – – –
  2. הזינו את פרטי החיפוש (יעד, תאריכים ומספר אורחים), ביחרו את הרשתות המתאימות לשהייה (ראו הערות לעיל) וסמנו את האפשרות של שימוש בנקודות. אם התאריכים לא ידועים לכם אז ביחרו סתם תאריך עתידי רחוק כלשהו.
    – – –
  3. בתוצאות החיפוש יופיעו כל המלונות באותו יעד. ליד שם המלון תופיע קטגוריית המימוש שלו, אבל זו לא דרך נוחה לסנן את התוצאות. לכן – מעל רשימת המלונות, מתחת לכפתור ״Edit״ אפשר למצוא את כפתור ״All Filters״. לחיצה עליו תפתח את כלל אפשרויות הסינון ואז ניתן לבחור גם קטגוריות מימוש (או כל העדפה אחרת). בסיום יש ללחוץ על ״Apply״ ורשימת המלונות תתקצר.

קריאת ביקורות

קבוצות המלונות הגדולות מפעילות כל אחת מערכת ביקורות פנימית שמאפשרת לאורחים לדרג את המלון לאחר השהייה. כלומר, המדרגים הם בוודאות אורחים ששהו במלון כי פשוט אין אפשרות לדרג בלי הזמנה לאחר שהייה. לכן, בעיניי, הביקורות הישירות האלו הן הטובות ביותר. זאת ועוד, לצד כל ביקורת ניתן לראות את הסטטוס של חבר המועדון ואת סוג השהייה (סולו / עסקים / משפחתי / אחר). אישית אני משתדל לחפש ביקורות אקטואליות של אורחים בעלי סטטוס דומה לשלי במועדון של הקבוצה כי בעיניי אלו הביקורות הרלוונטיות ביותר – כי מהן אוכל ללמוד איך המלון מתייחסים לאורחים דומים לי. ובכלל, ביקורות של בעלי סטטוס גבוה הן איכותיות יותר כי אלו נוסעים מנוסים שכנראה ראו כבר מלונות רבים ברחבי העולם והביקורת שלהם מבוססת על מבט השוואתי רחב יותר ונכון יותר.

אני סה״כ מעריך גם ביקורות של אתרי הזמנות מובילים כמו בוקינג ואקספדיה. גם הם, כמו הקבוצות המובילות, מפעילים מערכת ביקורות שמאפשרת רק לאורחים שהשלימו שהייה לדרג את המלון.

אני לא מתייחס לדירוג של TripAdvisor. האתר מאפשר לכל אחד לדרג כל מלון (או כל אטרקציה, מסעדה וכיוצ״ב) וישנן טענות רבות על ביקורות מזוייפות שמהוות אחוז משמעותי מאוד מכלל הביקורות באתר. תחקיר של העיתון הפופולרי Times גילה ש-1 מכל 3 ביקורות באתר מזוייפת – ואף תפס בעלי עסקים בעודם מנסים לרכוש ביקורות חיוביות או הודו שעשו זאת בעבר. במלונות מסוימים, כל טוענת ההשערה, למעלה מחצי מהביקורות הן שקריות. ידוע שקיימים שירותים ייעודיים לפרסום ביקורות חיוביות באתר עם מחירון והכל. לכן, ועם כל הכבוד לדירוגים האמיתיים שכן מופיעים באתר, אני אישית לא מייחס כל חשיבות לציונים ו/או לדירוגים שמופיעים באתר TripAdvisor.

השאר תגובה