ב-11 למאי, מעט לאחר ההודעה המפתיעה על השותפות החדשה של אלעל ואלסקה, פרסמתי סקירה מקיפה שבמרכזה האפשרות של נוסעי אלעל לצבור מיילים של אלסקה מטיסותיהם במקום נקודות של מועדון הנוסע המתמיד. טענתי שקיים פער משמעותי בשווי הריאלי של הקרדיט שאפשר לצבור, לטובת המועדון של אלסקה, וכדוגמה הצגתי חמישה כרטיסי טיסה ופירטתי את הצבירה שהם מאפשרים בשני המועדונים.

לקריאת הפוסט: הפתעה: אלעל היא השותפה החדשה של מועדון MileagePlan

צבירת מיילים

למועדון MileagePlan יש טבלת צבירת מיילים ייעודית לכל חברת תעופה שותפה. טבלת צבירת המיילים מטיסות אלעל נדיבה יחסית ובעצם מאפשרת לצבור מיילים מכל טיסה של החברה בכל מחלקת כרטוס (לרבות המוזלות ביותר). הצבירה מבוססת מרחק טיסה והקרדיט מתחיל מ-25% למחלקות הכרטוס הנמוכות ביותר (תיירים) ומגיע עד 300% למחלקות הכרטוס הגבוהות ביותר (עסקים).

לעמוד הרלוונטי באתר המועדון לחצו כאן. צבירת המיילים אפשרית לטיסות החל מה-1 ליוליי 2019.

באתר המועדון, מתחת לטבלה לעיל, ניתן למצוא פרטים נוספים על צבירת המיילים כאמור (ע״י לחיצה על ״Details״).

בתרגום חופשי, ובתמצית, אלו הפרטים הנוספים: ניתן לצבור מיילים מכל טיסה המופעלת ומשווקת ע״י אלעל (קרי: מטוס של אלעל וקוד טיסה שמתחיל ב-LY) אם מספר הטיסה הוא בין 0 ל-999, בין 2000 ל-2999 או בין 5000 ל-5999. אפקטיבית זה מכסה את כל טיסות אלעל, לרבות בקוים שהיו בעבר הקוים של אפ, וכמו כן את טיסות השכר של סנדור. המשמעות היא שטיסות קודשייר של אלעל – כלומר, טיסות בקוד של אלעל המופעלות ע״י חברות תעופה אחרות – אינן מאפשרות צבירת מיילים (וזה הכלל הרגיל במועדון של אלסקה ולא ייחודי לאלעל).

בתחתית העמוד כתוב שעל מנת להוסיף את מספר חבר המועדון להזמנה יש לפנות לאלעל.

נציגי השירות של אלעל טועים ומטעים

בשבועות האחרונים צצים שוב ושוב דיווחים של נוסעי אלעל שביקשו להוסיף להזמנה את מספר החבר שלהם במועדון של אלסקה ונתקלו בסירוב. חלק מנציגי השירות טענו שהם לא מכירים את האפשרות לצבור מיילים של אלסקה מטיסות אלעל ואחרים הכירו את השותפות בין החברות אבל טענו שאין להם אפשרות להוסיף את מספר החבר להזמנה. נציגת שירות אחת – מנהלת בצ׳אט, לכאורה – אפילו הייתה יצירתית מספיק כדי להמציא תנאי שלא רק שאינו קיים אלא אף סותר במפורש את התנאי היחיד שקיים.

ברור שלא מדובר בעצלנות או בחוסר אמפתיה של נציגי השירות. סה״כ הרושם שלי הוא שאלעל מעסיקה נציגי שירות אדיבים שברוב המקרים מעוניינים לסייע כמיטב יכולתם. הבעיה היא שהמנהלים של מוקדי השירות, שאמונים על הדרכת נציגי השירות על התנאים השונים והאפשרויות השונות, כנראה לא עושים את עבודתם נאמנה. זאת המסקנה היחידה לאור מספר הדיווחים ולאור חוסר האחידות במענה שניתן ללקוחות שונים. חבל שכך.

גם אי אפשר לעשות הנחות בעניין הזה. לא מדובר ברגולציה שנחתה על אלעל כרעם ביום בהיר, ללא זמן נאות ללמוד את התנאים החדשים ולתדרך את נציגי השירות, אלא מדובר בשותפות שככל הנראה נבנתה לאורך חודשים והייתה צריכה להיות מוכרת היטב לכל המנהלים הרלוונטיים. וגם אם לא הייתה ידועה להם מראש – השותפות פורסמה בתחילת מאי והאפשרות לצבור מיילים מטיסות אלעל נכנסה לתוקף רק חודשיים מאוחר יותר. חודשיים שלמים עמדו לרשות מנהלי מוקדי השירות כדי להכין את נציגי השירות לשינויים שיבואו וחודשיים שלמים שעמדו לרשות אנשי ה-IT של אלעל כדי לעדכן את המערכות השונות כך שנציגי השירות לא יסתבכו עם בקשה כ״כ פשוטה מצד הלקוחות. מאז תחילת יולי, אגב, עברו להם חודשיים נוספים והמצב נשאר כשהיה.

חבל שכך נראים הדברים. אלעל לא מפספסת הזדמנות לאכזב לקוחות.

לצבור מיילים של אלסקה מטיסות אלעל

זה אפשרי. חד משמעית. מכל טיסה. אלו האפשרויות שלכם כדי לגרום לזה לקרות:

(1) פנו לשירות הלקוחות של אלעל ובקשו להוסיף להזמנה את מספר החבר במועדון של אלסקה.

מרבית הסיכויים שנציג השירות יענה שהדבר אינו אפשרי. תתעקשו שכן, כי הוא טועה. אם הוא ממשיך לסרב – נתקו את השיחה והתקשרו שוב (HUCA). בתקווה שלא תצטרכו לשוחח עם מספר דו-סיפרתי של נציגי שירות לפני שאחד מהם יידע מה לעשות. כדאי לדעת שאלעל מציעה כיום שירות לקוחות באמצעות ווטסאפ, הודעות SMS ומסנג׳ר בפייסבוק – ואלו כנראה אפשרויות נוחות יותר.

(2) הגיעו לדלפקי הצ׳ק-אין של אלעל לפני הטיסה ובקשו סיוע שם.

כאמירה כללית סוכני הקרקע בשדה התעופה מיומנים יותר מנציגי השירות ויש להם גישה כמעט בלתי מוגבלת למערכות החברה כך שהמסוגלות שלהם לעזור גדולה יותר. ע״פ דיווחים נראה שבנתב״ג לא התעוררו בעיות בהוספת מספר חבר מועדון של אלסקה להזמנות כי, כאמור, זה בהחלט אפשרי. חשוב להקפיד שמספר החבר יופיע על גבי כרטיס העלייה למטוס ולא להסתפק בהבטחה של סוכן הקרקע.

(3) לא להוסיף בשום שלב מספר חבר מועדון להזמנה ומאוחר יותר לבקש קרדיט רטרואקטיבי.

זה אמור לעבוד אבל זה לא האפיק האידיאלי. חשוב מאוד לשמור את כרטיסי העלייה למטוס, שעליהם לא אמור להופיע מספר חבר מועדון כלשהו, וכשבועיים אחרי הטיסה לשלוח מייל לשירות הלקוחות של מועדון MileagePlan עם בקשה לקרדיט רטרואקטיבי. למייל יש לצרף צילום של כרטיסי העלייה למטוס, פרטי ההזמנה וכמובן את מספר החבר במועדון. לרוב הבקשות האלו מטופלות בתוך ימים בודדים. המייל של שירות הלקוחות הוא: mileage.plan@alaskaair.com

9 תגובות

  1. חמד

    ובהצלחה לכולם חחח

    טסתי עם אלעל הלוך בינואר לתאילנד ואני לא זוכר אם טרחתי לקרדט לנוסע המתמיד שמה אבל בהנחה שכן אני מניח שאני יכול לבחור לקרדט חזור לאלסקה, נכון?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא.

      אפשר לקרדט רק טיסות מה-1 ליולי והלאה. אם ב-״חזור״ התכוונת שהכרטיס עדיין פתוח כי לא חזרת בינתיים לארץ – אז כן, את טיסת החזור תוכל לקרדט לאלסקה.

      הגב
      • נתנאל

        הי ליאור

        קודם כל,רק לציין שאני כבר קורא את הבלוג שלך כבר כמה זמן,ותמיד אני נהנה לקרוא את כל מה שאתה כותב

        לפני 4 ימים טסתי עם אלעל
        (ולצערי ראיתי את הפוסט כאן כבר לאחר הטיסה)

        הגעתי לדלפק הצק אין לדייל קרקע
        וכמו שאמור להיות ביקשתי שיכניס לי את מספר המועדון לצבירה באלסקה

        ונאמר שהמספר מועדון התעדכן בהזמנה
        והיה משוכנע שאכן המספר התעדכן,ושאכן המיילים יתעדכנו

        לאחר הטיסה הסתכלתי באתר של אלסקה
        ושום מייל לא התעדכן לי

        וגם שבדקתי בכרטיס העליה
        אכן מספר המועדון שלי לא רשום בשום מקום בו
        (אז לא ידעתי שזה אמור להירשם שם)

        אז שבאמת צריך כמו שאמרתה לשים לב שאכן לא רק להסתמך על המילה שלהם

        אז עכשיו, האם אפשר לדעתך עדיין לעשות משהוא בעניין ולהגיש בקשה/פנחה איפה שהוא בישביל בכל זאת לצבור מיילים איך שהוא מהטיסה הזו

        ומה אני צריך לעשות בטיסת החזור(ובטיסות העתידיות) ולשים לב שאכן יצטברו המיילים
        כלומר,איפה זה אמור להיות רשום בכרטיס

      • Lior@FlyingOut

        האם על ה-BP רשום מספר חבר המועדון באלעל? או שלא רשום כלום? אם רשום חבר המועדון באלעל, ואם צברת כבר נקודות באלעל מהטיסה, אז יהיה לך קשה עד בלתי אפשרי להפוך את המצב. אם לא רשום כלום אז תוכל לפנות לאלסקה ולבקש קרדיט על הטיסות (הם ירצו לראות את ה-BP).

        להבא, בקש מראש או בצ׳ק-אין שיוסיפו להזמנה את מספר החבר שלך במועדון של אלסקה. המטרה היא שיהיה לך BP ועליו כתוב המספר הזה – כי אז הקרדיט וודאי מבחינתך.

  2. בועז

    כמו כן, עד כמה שזה נשמע מצחיק – אפשר פשוט להגיד להם בדיוק איזו פקודה באמדאוס עליהם להכניס להזמנה כדי לעדכן מתמיד שהוא של אלסקה. הפקודה היא:

    FFNAS – 12345678

    (כאשר במקום ״12345678״ יש לאמר את המספר חבר באלסקה…)

    בהצלחה!:)

    הגב

השאר תגובה