הפעם הרביעית שאני מפרסם פוסט בכותרת זו. הפוסטים הקודמים פורסמו בדצמבר 2015, נובמבר 2016 ופברואר 2018. אז חשבתי לפרסם עדכון לאחר יותר משנה וחצי מהעדכון האחרון.

באופן שיגרתי אני מקבל מיילים והודעות מקוראיי הבלוג עם שאלות, המלצות, סיפורי מסע, טיפים ועוד. בין השאר אני נשאל על הניסיון האישי שלי עם מועדוני תעופה ועל השימושים שאני עושה בנקודות. הרי לפעמים יש פער בין התיאוריה לבין הפרקטיקה, ורבים רוצים לשמוע על הפרקטיקה קודם כל (למרות שבמקרים רבים אני רוכש כרטיסי בונוס שאינם רלוונטיים לנוסע הממוצע מכל מיני סיבות טובות).

ועכשיו, לעסק…

יש לי חשבונות פעילים ב-14 מועדוני תעופה

אני לא מחשיב בספירה מועדוני תעופה שפורמלית יש לי חשבון בהם אבל הוא נטול שימוש בפועל או חשבונות במועדוני תעופה שכלל לא מאפשרים צבירת נקודות. כך, לדוגמה, יש לי חשבון שאני פשוט מסרב לסגור במועדון FlyerBonus (בנגקוק איירוויס) וכמו כן יש לי חשבון במועדון MPC (קתאי) שאומנם נותן לי איזו הטבה או שתיים אבל לא מאפשר צבירת נקודות למימוש (ולשם כך יש את מועדון Asia Miles).

ב-9 מועדוני תעופה יש לי חשבונות עם פעילות שיגרתית, ויתרת נקודות כזאת או אחרת שיש לה שימוש פרקטי, וב-4 מועדוני תעופה אחרים יש לי חשבונות פעילים אומנם אבל ריקים מנקודות או לכל היותר עם יתרת נקודות נמוכה מאוד.

את הנקודות אני צובר בדרכים רבות, ביניהן: קירדוט של טיסות, המרה של נקודות אשראי, פיצוי בנקודות על תקלות ואיחורים, המרה של נקודות ממועדוני תעופה (כשיש מבצעים חריגים), רכישת נקודות ישירה, בונוסים במסגרת מבצעים מיוחדים כמו של חברות השכרת רכב, שימוש בפורטלי קניות שמציעות חברות תעופה מסוימות ועוד.

בפוסטים חילקתי את מועדוני התעופה ע״פ בריתות תעופה אבל הפעם אציג את כל ה-14 ברשימה אחת (בסדר אקראי).

מועדון התעופה MileagePlus (יוניייטד)

לאורך השנים רכשתי מספר כרטיסי בונוס במועדון הזה ואני שומר על יתרה של כמה עשרות אלפי מיילים בחשבון באופן קבוע. אני כמעט לא מקרדט טיסות למועדון, אומנם, אבל צובר מיילים בדרכים אחרות כמו המרת נקודות תעופה של מקס, המרת נקודות ממועדוני מלונות (כשיש מבצעים חריגים) ונדמה לי שגם רכשתי מיילים פעם או פעמיים בעבר. באתר של יונייטד אני מבקר פעמים רבות בשבוע, כי הוא מציע את מנוע החיפוש הנוח ביותר למושבי בונוס בטיסות של ברית סטאר, אבל בפועל אני משתמש במיילים של המועדון לרכישת אותו כרטיס בונוס כל פעם: מישראל לתת-היבשת ההודית בביזנס/פירסט.

מועדון התעופה Executive Club (בריטיש)

אפשר לומר שכיום זה מועדון ברירת-המחדל שלי לקירדוט טיסות של ברית וואן-וורלד אם כי בפועל אין לי טיסות לקרדט אליו. טיסות של בריטיש וקתאי, שאיתן אני טס לא מעט, אני מקרדט למועדון של אלסקה. אבל עדיין משתדל לשמור יתרת נקודות מסוימת במועדון של בריטיש כי לעיתים תכופות יש לי צורך בהן לטובת כרטיסי בונוס בטיסות קצרות או לשדרוגים בטיסות של בריטיש. את רוב הנקודות שהגיעו לחשבון שלי בשנים האחרונות רכשתי במישרין או בעקיפין.

מועדון התעופה Miles&More (לופטהנזה)

אם לומר את האמת, אני שומר על חשבון פעיל במועדון בדיוק עד הרגע שאמצא שימוש טוב לכל יתרת המיילים שיש לי ואז סביר להניח שייפרדו דרכנו. ככלל המועדון מוחק מיילים כשלוש שנים לאחר שנצברו ולכן אני ממשיך להחזיק את כרטיס האשראי הממותג של המועדון (כאל) שמונע את זה. לאחר מימוש כל יתרת המיילים סביר להניח שאוותר גם על הכרטיס. אני לא מקרדט טיסות למועדון וכמעט כל המיילים שצברתי הגיעו או מכרטיס האשראי או מאתר הזמנת המלונות של לופטהנזה שמציע בונוסים יפים מדי פעם.

מועדון התעופה SkyMiles (דלתא)

עד השנה בכלל לא היה לי חשבון במועדון של דלתא. עד כמה מביך שזה אולי נשמע. אני עדיין לא חושב שמדובר במועדון תעופה מתקדם במיוחד, אבל, גם שאר מועדוני התעופה בברית סקיי לא טובים במיוחד. בכל מקרה, השנה נרשמתי למסלול מהיר לסטטוס פלטינום במועדון, והשלמתי אותו, אז בינתיים צברתי כמה עשרות אלפי מיילים גם מטיסות של ברית סקיי וגם מהמרת נקודות של אמקס (עם בונוס נדיב). אני עוד לא בטוח מה אעשה עם המייילים אבל המועדון לא מוחק מיילים לעולם אז אין סיבה לדאוג. ככלל אני ממשיך להימנע מברית סקיי בכל זאת.

מועדון התעופה FinnairPlus (פינאייר)

כבר שנים שאני מחזיק חשבון פעיל במועדון, עם יתרת נקודות שגדלה מעת לעת, אבל מעולם לא רכשתי כרטיס בונוס. עד כה השתמשתי בנקודות רק לשדרוג טיסות של פינאייר (מימוש טוב מאוד בעיניי, אם כי בטבלאות המימוש של המועדון יש גם אפשרויות יפות לכרטיסי בונוס). רכשתי נקודות בעבר וכנראה שגם ארכוש נקודות בהמשך. המועדון הזה נחשב לאחד הקטנים בברית וואן-וורלד, והרבה לא מכירים אותו, אבל הוא דווקא מציע כמה יתרונות מעניינים וכמה מימושי נקודות אטרקטיביים במיוחד. שווה מבט.

מועדון התעופה MileagePlan (אלסקה)

מועדון התעופה הראשי שלי בשנתיים האחרונות. אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר שלו כיום, ובתקווה שאצליח לשמר אותו לשנה נוספת. יש לי יתרה של כמה מאות אלפי מיילים בחשבון, לצד מספר כרטיסי בונוס שכבר הוזמנו וטרם טסתי אותם, וכמעט את כל המיילים צברתי מקירדוט טיסות. לא רכשתי מעולם מיילים ישירות מהמועדון אבל כן צברתי 120,000 מיילים בשנה שעברה באמצעות חבילת-נופש שרכשתי במועדון של מאריוט. משזה נאמר, המועדון מוכר לפעמים מיילים במחיר מוזל של כ-2 סנט/מייל ובעיניי זה מחיר הוגן מאוד לשלם כי המימושים האפשריים למיילים האלו מגוונים ואטרקטיביים מאוד (ובפרט ליציאה מישראל בטיסות קתאי, כשיש זמינות).

מועדון התעופה LifeMiles (אוויאנקה)

המועדון הזה הוא תופעה בפני עצמו. רבים מחברי המועדון, כמוני, מעולם לא קירדטו ולו טיסה אחת לחשבונם וגם כנראה לעולם לא יעשו את זה. דרך המלך היא לרכוש מיילים ישירות מהמועדון, כי הוא מציע מספר פעמים בשנה את המיילים במחיר מוזל, ועם המיילים לרכוש כרטיסי בונוס לטיסות עם חברות התעופה השונות בברית סטאר. טבלאות המימוש של המועדון אטרקטיביות מספיק והמועדון לא גובה היטל-דלק כמעט בכל המקרים. כבר שנים שאני רוכש מיילים באופן שיגרתי ואיתם רוכש כרטיסי בונוס לטיסה עם חברות תעופה כמו לופטהנזה, יונייטד, תאי, אווה-אייר, אוסטריאן ועוד.

מועדון התעופה AAdvantage (אמריקן)

לשעבר מועדון התעופה הראשי שלי. כיום נותרו לי בחשבון כמה עשרות אלפי מיילים – שיספיקו בפועל לכרטיס בונוס אחד מישראל לאסיה במחלקת העסקים של קתאי – ובינתיים אני לא רואה סיבה להגדיל את יתרת המיילים בחשבון או ליצור פעילות כלשהי בחשבון. המועדון עדייין נחשב לאחד המובילים בין מועדוני התעופה של ברית וואן-וורלד, ולולא המועדון של אלסקה כנראה שהייתי ממשיך להחזיק סטטוס גבוה בו, אבל כאמור עבורי הוא לא שימושי כיום.

מועדון התעופה Miles+Bonus (איג׳יאן)

המועדון הקטן הזה הוא אטרקטיבי מאוד במידות מסוימות (בל יש לו גם חסרונות – כמו היעדר בונוס צבירה לבעלי סטטוס גבוה). אני מקרדט למועדון הזה את הטיסות שלי בברית סטאר, שהן די מועטות. במבצע שהיה בסוף השנה רכשתי כמה עשרות אלפי מיילים במחיר שמבחינתי היה אטרקטיבי מאוד ובינתיים אני מחכה להזמנות הנכונה להשתמש בהם. הגדולה של המועדון היא בדרך הקצרה שהוא מציע לסטטוס גולד, ולשימורו, אבל לצערי את היתרון הזה טרם ניצלתי.

מועדון התעופה IberiaPlus (איבריה)

באופן משעשע יש לי חשבון פעיל במועדון אבל אין לי גישה אליו כבר מספר חודשים. משום מה נחסמתי, אבל לא טרחתי להסיר את החסימה. בחשבון יש כמה אלפי נקודות בלבד וכרטיס בונוס אחד שעוד לא הגעתי להשתמש בו. אין לי עניין בחשבון הזה ואחרי שאסיר את החסימה פשוט אעביר את הנקודות אל החשבון במועדון של בריטיש (אפשרי וחינמי) ובזה יסתיים הרומן המפוקפק עם המועדון הספרדי שידוע בשירות הלקוחות הגרוע במיוחד שלו.

מועדון התעופה FlyingBlue (אייר-פראנס)

יש לי חשבון וותיק מאוד במועדון הזה – בין הראשונים שאי פעם פתחתי – אבל הוא כמעט חסר פעילות בשנים האחרונות. יש בו כמה אלפי מיילים, שאין לי ממש שימוש בהם, ואני בהחלט לא מקרדט אליו טיסות (מה גם שכיום יש לי חשבון פעיל במועדון של דלתא). המועדון הצרפתי-הולנדי יכול להיות טוב מאוד עבור נוסעים מסוימים ואני לא מנסה לטעון שהוא גרוע אלא רק לטעון שהוא לא מתאים עבורי. רכשתי אולי שני כרטיסי בונוס בלבד במועדון הזה בעבר אחרי שקירדטתי אליו טיסות של ברית סקיי במשך שנים (מועטות אומנם).

מועדון התעופה FrequentFlyer (קוונטס)

האתר של קוונטס מציע מנוע חיפוש מושבי בונוס מתקדם למדי. אחד הטובים ביותר שיש. אבל כדי לבצע את החיפושים צריך חשבון במועדון של קוונטס – וזו הסיבה היחידה שיש לי חשבון. מעולם לא הייתה לי ולו נקודה אחת בחשבון, למרות שניתן לצבור נקודות של קוונטס גם מטיסות אלעל. המועדון של קוונטס דווקא לא רע, אגב, וכרטיסי הבונוס שלו מבוססי-מרחק כמו במועדון של בריטיש.

מועדון התעופה EtihadGuest (אתייהאד)

עדיין יש לי כמה אלפי מיילים בחשבון, שבטח יימחקו בקרוב, אבל יש כל סיכוי שהיתרה תקבל בהמשך. המועדון הזה מציע קרדיט נדיב יחסית על טיסות של מספר חברות תעופה ובראשן אליטליה (אם כי את טיסות החברה אני יכול כיום לקרדט למועדון של דלתא, מה שלא היה נכון מבחינתיי בעבר). המועדון של אתיהאד ׳לא קל לתפעול׳, במובן שיש המון אותיות קטנות ושירות הלקוחות לא הכי נוח, אבל למי שיש את היכולת/הכוח לחפור קצת בעמודים הנכונים – אפשר למצוא כמה כרטיסי בונוס אטרקטיביים מאוד.

מועדון הנוסע המתמיד (אלעל)

כבר מספר חודשים שיש לי 2 נקודות בחשבון. בטח אתרום אותן בקרוב או פשוט אבקש מאלעל למחוק אותן מהחשבון כי זה מביך. אני לא מנסה לצבור נקודות של אלעל וכמה טוב שהחל מהקיץ אפשר לקרדט טיסות של אלעל למועדון של אלסקה.

לסיכום

אני חי ונושם את עולם מועדוני התעופה, וטס לא מעט, אז יש לי את האפשרות הריאלית לעשות שימוש בכ״כ הרבה מועדוני תעופה במקביל ולשמור בכל אחד מהם על פעילות מינימלית שתפגע תפוגת נקודות. אבל הנסיבות שלי לא נכונות לנוסע הממוצע ולכן ההמלצה הכללית שלי היא להימנע משימוש במספר רב של מועדוני לקוחות במקביל ולהתמקד במספר מצומצם שלהם – אחד בכל ברית, לצורך העניין, ואולי אחד או שניים נוספים מעבר – כי אחרת ההתפזרות בצבירה תאריך משמעותית את הדרך לכרטיס בונוס.

35 תגובות

  1. שי

    אז בעצם מנוע החיפוש הטוב ביותר לחיפוש מושבי בונוס בברית סטאר הוא של יונייטד?

    הגב
    • שי

      והמועדון שמציע את הדרך הקצרה ביותר הוא מיילס אנד בונוס? איזה מועדון של ברית סטאר מציע את ההטבות הטובות ביותר לנוסעיי הברית?

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        טכנית אי אפשר לקבוע איזה מועדון תעופה מציע את המסלול הקצר ביותר כי זה תלוי בטיסות שאתה מקרדט. בתיאוריה עם אוסף הטיסות הנכון כל מועדון בברית יכול לקחת את המקום הראשון בתחרות הזאת. אבל כאמירה כללית המועדון של איג׳יאן מציע דרך קצרה מאוד להשגה ובמיוחד לשימור הסטטוס. הסטטוס הגבוה בברית הוא גולד וזה לא משנה דרך איזה מועדון השגת אותו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי שלום, רציתי לשאול איך זה עובד בפרימיום אקונומי בתוך אירופה כשכל הכיסאות אותו הדבר.
    האם הם יושבים ב"מחלקה" ביחד עם הביזנס או מאחורה ביחד עם האקונומי הרגיל?
    אני תמיד נהנה לקרוא את הבלוג שלך.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה מתכוון לבעלי סטטוס גבוה? הם יושבים במחלקת השירות של הכרטיס שלהם ולא באזור נפרד. לפעמים, במקרים חריגים יחסית, חברת התעופה צריכה לשדרג נוסעים בשדרוג תפעולי (OpUp) ואז היא לרוב תשדרג ע״פ סטטוס במועדון שלה ואז בברית – כך שלבעלי סטטוס גבוה יש ברמת העקרון סיכוי קטן להנות משדרוג חינמי.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא, התכוונתי למחלקה פרימיום אקונומי.
    למשל מישהו קונה כרטיס של פרימיום אקונמי מ TLV לNYC בלופטנזה ,ובמקטע הראשון כל המטוס הם אותם מושבים.
    ואילו רק במקטע השני יש את הכיסא המרווח יותר של הפרימיום אקונומי.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אה, סליחה, כתבת נכון ואני התבלבלתי קודם.

      כמעט כל חברות התעופה יושיבו במקרה הזה את הנוסעים במחלקת התיירים. לפעמים עם גישה חינמית למושבים מועדפים. אליטליה היא יוצאת הדופן כי היא מציעה הושבה במחלקת העסקים.

      הגב
      • שי

        ליאור, שמעת על כך שApex נתנה לאמריקן ודלתא חמישה כוכבים וליונייטד ארבעה? איפה ההיגיון? מה תגובתך?

      • Lior@FlyingOut

        דירוג פח. הרבה מאוד חברות מחזיקות בחמישה כוכבים בדירוג הזה ומן הסתם זה לא סביר.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה.
    עוד שאלה קטנה, לצורך ריצת מיילים במועדון של אייגן יש אופציות יותר טובות מאשר הפרימיוןם אקונומי של SAS ?
    ראיתי למשל כרטיס בפרימיום אקונומי של SAS ממילאונו לטוקיו באיזור ה1000 דולר, שזה נותן 24500 מיילים.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא עשיתי חישוב של ממש אבל להערכתי הפרימיום של סאס אכן ייתן את ה-CPM הכי גבוה. בגלל צבירה של 200% כמובן. גם אקונומי של אתיופיאן יכול לתת CPM יפה אם התעריף זול מספיק (אבל ברוב המקרים יהיה קונקשיין נוראי ב-ADD). תעריפים של סאס אירופה-אסיה מתחילים מאזור 900$ אבל הרוב באמת סביב 1000$.

      הגב
  5. שמואל

    רוצה לטוס מפרנקפורט לארצות הברית
    יש לי אפשרות לטוס עם סינגפור אירליינס במטוס A380 במחלקה V גם הלוך וגם חזור
    או לטוס עם לופטנזה בהלוך במטוס A380 במחלקה T (כרטיס יוניטד בטיסה של לופטנזה), וחזור עם יוניטד במחלקה L (יש אפשרות שהכרטיס יהיה של לופטנזה ויש אפשרות שהכרטיס יהיה של יוניטד, אך הטיסה היא של יוניטד)
    אני חבר במועדון של מילז אנד מואר לופטנזה
    רציתי לשאול על איזה אופציה אתה יותר ממליץ גם מבחינת חברה מטוס ושירות
    ובעיקר איפה אני יקבל יותר נקודות, והאם יש לך אפשרות בבקשה לבדוק לי כמה נקודות אני יקבל בכל אופציה, פשוט ניסיתי ואני לא הצלחתי לבד
    והאם באחת מהאפשרויות אני יוכל להגיד הצעת מחיר לפרמיום אקונמי או ביזנס
    מחכה לשמוע ממך חזרה בקרוב
    תודה רבה רבה על הבלוג המדהים שלך

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה מעט מורכב.

      למועדון M&M יש מודל צבירה מבוסס-מחיר אז אם הכרטיס הוא של לופטי אתה תצבור בהתאם למחיר שתשלם. אם הכרטיס של יונייטד אתה תצבור לפי מרחק, אבל מחלקות הכרטוס האלו נמוכות מאוד אז רק 25% (כלומר פחות מ-1,000 מיילים לכל טיסה). אם הכרטיס עולה 500 אירו ומעלה אז כבר עדיף לצבור לפי המחיר, בחישוב גס.

      בכל מקרה אני ממליץ לך לבחור בסינגפור איירליינס. אתה תצבור 25%, אז לכל היותר אותה צבירה, אבל הטיסות יהיו נוחות יותר.

      הגב
      • שמואל

        תודה רבה!
        לפי איזה חישוב צוברים בסינגפור איירלינס למועדון של מילז אנד מואר מור לופטנזה!? מרחק או מחיר.
        המחיר של לופטנזה ויוניטד הוא 500 יורו, והמחיר של סינגפור אירלינס הוא 543 יורו – אז איפה אני צובר יותר נקודות, ומה עדיף?!
        והאם יש לי איזה דרך לשדרג לתירים + או ביזנס מהמחלקות האלו, בנקודות או בכסף, האם יש לך איזה רעיון.
        מחכה לשמוע חזרה בקרוב! לומד לאט לאט… תודה רבה על הבלוג.

      • Lior@FlyingOut

        ככלל כרטיסים המשווקים ע״י קבוצת לופטהנזה צוברים לפי המחיר וכל השאר לפי המרחק.

        במקרה שלך, כנראה, שני הכרטיסים יצברו אותו דבר. 25% ממרחק הטיסה. אני הייתי קונה את הכרטיס של סינגפור איירליינס.

        לגבי שדרוג – אני לא בטוח שזה אפשרי ממחלקות הכרטוס האלו, אבל אולי תוכל לשדרג בכסף בדלפק הצ׳ק-אין או שתהיה לך הצעה מראש שתקבל במייל.

  6. דרור

    סקירה מעניינת, תודה 🙂
    שתי שאלות לא קשורות:
    1. יש לך טיפים לחיפוש הטיסות לתת-היבשת ההודית? הדברים היחידים שאני מוצא באתר של יונייטד (גם לתאריכים קרובים וגם לרחוקים) הם או מאוד ארוכים (2-3 קונקשנים כשלפחות אחד מעל 7 שעות, ולא ב-FCT/L), או לא מפתים (טיסה ארוכה עם אייר אינדיה או אתיופיאן הרבה פחות מושכת אותי מלופטהנזה/סוויס/אוסטריאן/טורקיש).
    2. שאלה קצת מורכבת לגבי המועדון של אוויאנקה. רכשתי מיילים של המועדון במרץ 2019, והזמנתי במאי 2019 כרטיס בונוס לאפריל 2020. יש סיכוי שאאלץ לבטל את הכרטיס הזה (מסיבות טובות), אבל אדע רק מאוד סמוך למועד הטיסה. אני חושש שהמיילים יחזרו לחשבון ומייד יפוגו כי תעבור אז יותר משנה בלי פעילות מאז שרכשתי אותם. יש לי טיסות קצרות עם סטאר בחודשים הקרובים, האם קירדוט של טיסה לאוויאנקה תאריך את תוקף המיילים האלו, אפילו אם הם משודכים כרגע לכרטיס בונוס ולא יושבים בחשבון? מדובר בלא מעט מיילים (שני כרטיסי ביזנס ת"א-קוריאה, 150K), ואני מאוד מנסה להימנע מלאבד אותם ו/או להיאלץ לתקשר עם שירות הלקוחות של המועדון…
    תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      (1) בעקרון האתר של יונייטד עושה עבודה טובה מאוד בהצגת כל האפשרויות הקיימות. אז חיפוש ישיר יספיק ב-95% מהמקרים להערכתי. אבל קורה לפעמים שיש זמינות מסוימת בטיסות מתאימות אבל הן לא מופיעות יחד ככרטיס משולב אחד בתוצאות החיפוש. אז, אם אתה יודע שאתה מעדיף טיסות מסוימות (נגיד של לופטי דרך פרנקפורט) שווה לך לנסות לחפש את כל המקטעים בנפרד. אם תהיה זמינות מתאימה תוכל לנסות חיפוש מולטי-סיטי ולהרכיב כך את הכרטיס הרצוי טיסה אחר טיסה או להתקשר למוקד של יונייטד ולתת את מספרי הטיסות ולבקש שיתמחרו.

      (2) המיילים לא יפוגו. כל פעילות בחשבון ׳מאפסת את השעון׳ על תפוגת המיילים.

      הגב
  7. אלעד

    ליאור, למרות שרשמת בחלק אם יש או אין תפוגה, תוכל בבקשה להוסיף לפוסט באופן ברור מה המדיניות לגבי תפוגה של נקודות? תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הייתי משוכנע שפרסמתי סקירה כזאת, אבל לא מצאתי אחת. /:

      אשתדל לפרסם בקרוב. אולי לכבוד שינוי המדיניות של יונייטד שנכנס לתוקף לא מזמן.

      הגב
  8. דרור

    אפשר לשמוע קצת פרטים על חבילת הנופש של מאריוט שהניבה 120 אלף מיילים של אלסקה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בקיץ שעבר, לפני המיזוג בין SPG ל-MR, רכשתי חבילת-נופש בעלות של 330,000 נקודות של מאריוט (שרובן נרכשו כנקודות של SPG ועברו המרה). היתרה הזאת הספיקה לחבילת-נופש שכללה 120,000 מיילים במועדון תעופה לבחירתי (בחרתי אלסקה) ובנוסף שובר לשבוע במלון עד קטגוריה 7 (שאחרי המיזוג הפך לשובר לשבוע במלון עד קטגוריה 5).

      המימוש הזה לא קיים יותר. במועדון החדש של מאריוט יש חבילות-נופש אבל התעריפים והתנאים אחרים. זה לא אטרקטיבי כפי שהיה בעבר.

      https://flying-out.com/2018/06/02/the-future-of-marriott-travel-packages/

      הגב
  9. hemedr

    אז עדיף לפתוח חשבון בקוונטאס בשביל לחפש טיסות של אמריקן? או טיסות של יתר החברות בברית?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כיום זה פחות קריטי. האתר של קוונטס עושה עבודה די טובה בהצגת מושבי בונוס בטיסות אלעל ואמריקן, לדוגמה. מושבי בונוס של קתאי למשל אפשר לחפש באתרים אחרים כולל האתר של אמריקן (זה חדש).

      הגב
  10. שמואל

    היי ליאור
    אני מתנצל מראש על השאלה הבוסרית והבסיסית שלי, אבל רק לאחרונה התחלתי להתעניין בתחום של מועדוני תעופה ואני עושה זאת לא מעט בעזרת הבלוג המדהים שלך אז אני מקווה שתמצא את הסבלנות להתייחס לשאלות שלי.
    אני טס בממוצע כל חודשיים לאירופה (אוסטריה, בלגיה, שווייץ, גרמניה ולפעמים לבריטניה) על בסיס קבוע, ליעדים אחרים כמעט ולא יוצא לי.
    יש לי חשבון פעיל במתמיד עם יתרה של כמה מאות נקודות כרגע אותם אני צובר דרך טיסות, פליי קארד (של דיינרס) והמרה של נקודות אמקס. אני בקושי סובל את אל על אבל כחדש בתחום הכי קל לי לממש את הנקודות שלהם שלהערכתי שוות כדולר לשלושה נקודות, בין אם זה בתשלום עבור טיסות, ביטוח נסיעות או קניות בדיוטי פרי.
    יש לי גם כמה עשרות אלפי נקודות שעדיין בתוקף בM&M של אוסטריאן וחשבון פעיל בflying blue.
    אז ככה, 1. לאן היית ממליץ לי להתמקד ולקרדט? 2. מה המימוש הכי הוגן בM&M ואיך אני עושה זאת בקלות? האם היית ממליץ לי להירשם למועדונים אחרים?
    ושאלה נוספת, האם יש מועדונים בהם אני יכולים לקרדט גם טיסות של בני משפחה תחת אותו שם?
    בתקווה למענה ובתודה מראש.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      > קרדט טיסות אלעל למועדון הנוסע המתמיד, טיסות סטאר למועדון Miles+Bonus (איג׳יאן), טיסות סקיי למועדון FlyingBlue (אייר-פראנס וק.ל.מ) וטיסות וואן-וורלד ל-Executive Club (בריטיש).

      > תוציא את כרטיס האשראי של Miles&More בישראל, ובקש פטור מדמי שימוש חודשיים משירות הלקוחות, וזאת במטרה למנוע את תפוגת המיילים בחשבון הזה. גם תוכל לצבור מיילים נוספים משימוש.

      > השתדל לטוס מדי פעם עם איג׳יאן כדי לקצר את הדרך לסטטוס גבוה במועדון של החברה.

      > יש מועדוניי תעופה שמציעים ׳חשבון משפחתי׳. זה לא יעזור לך להתקדם מהר יותר בסטטוס, אבל כן יאפשר לך לצבור נקודות מטיסות של בני משפחה. יש חשבון כזה למועדון של איג׳יאן (לבעלי סטטוס גבוה) ולמועדון של בריטיש.

      הגב
      • שמואל

        אוקיי ממש תודה.
        העניין הוא שבדר"כ יש לי את האפשרות לבחור בין חברות הסטאר לאלעל, מה יותר משתלם מבחינת הנקודות?
        ורק אשאל שוב ברשותך, איך אני מממש נקודות miles&more לטיסות אוסטריאן למשל. משום מה עושה לי רושם שזה מסובך יותר מאשר באלעל שם אתה יכול להוזיל כל טיסה בקלות באמצעות הנקודות.

      • Lior@FlyingOut

        > אי אפשר לומר מה משתלם יותר. תלוי בכרטיס. אין אמת אחת.

        > מימוש המיילים פשוט יחסית גם במועדון Miles&More. עניין של הרגל. אבל, כאמור, אני ממליץ לך להתחיל לקרדט טיסות סטאר למועדון של איג׳יאן.

  11. F.E.

    יש לי חשבון ותיק בבריטיש וסטטוס. אבל יוצא לי לטוס לא מעט באיבריה. אגב הביזנס שלהם מצוין וגם הלאונגים בספרד לא רעים. השאלה היא האם יש איזה שהוא יתרון בלקרדט את הנק׳ מטיסות איבריה לתוכנית הנוסע המתמיד של איבריה ? נראה לי שהמיילים ונק׳ הTier נצברים באופן זהה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אל תעשה את זה.

      המועדונים של בריטיש ואיבריה דומים אך לא זהים לגמרי. במקרים מסוימים, לכאורה, הקרדיט במועדון הספרדי מעט גבוה יותר. אבל המועדון הספרדי נחות מהבריטי בצורה דרמטית בכל מה שנוגע לשירות לקוחות ונוחות שימוש. זו טעות להעדיף אותו.

      הגב
  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור, סקירה מעניינת כמו תמיד, תוהה למה אתה לא מחזיק מועדון בטורקיש? סיבות מיוחדות?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כי בעיניי זה מועדון תעופה די חלש. אפשר למצוא כרטיסי בונוס יפים בטבלאות המימוש שלו, נכון, אבל המימוש לרוב לא נוח בעליל, תנאי המועדון לא מתקדמים, המידע לא תמיד נגיש, שירות הלקוחות רחוק מלהיות מצוין ובאופן כללי זה מרגיש לי כמו מועדון תעופה שעדף להימנע ממנו (אלא עבור מי שטס עם טורקיש באופן שיגרתי, אבל זה לא אני…).

      הגב

השאר תגובה