אני אוהב תעריפים בכיוון-אחד. בין אם מדובר בתעריפים בכסף או בכרטיסי בונוס. שימוש נכון בהם יכול להציע יתרונות שונים, וכמובן חובבי נסיעות מסביב-לעולם יכולים להשתמש בתעריפים כאלו כדי לבנות לעצמם מסלול מעניין ויצירתי.

בנוסף, אני מעודד יצירתיות בכל מה שקשור לנסיעות. אז התעריפים האלו של טאפ – שאינם חדשים, אבל הם לא זכו להתייחסות כלשהי עד כה – מאפשרים בדיוק את זה.

מאירופה לישראל במחלקת העסקים

רוב התעריפים הם בטווח של 550$-600$. זה לא רע לכיוון-אחד במחלקת העסקים, אבל, גם לא באמת חריג לטובה. מחירים כאלו בעיניי הם לא תירוץ טוב מספיק לחופשה מזדמנת.

אך יש תעריפים אטרקטיביים יותר, של פחות מ-500$ וגם פחות מ-400$, ליציאה ממספר ערים באירופה. התעריפים האלו כבר שווים מבט ואליהם אתייחס בפוסט הזה. חשוב לי לציין שהמחירים שאני מציג הם מתוך המטריקס או האתר של טאפ וייתכן בהחלט שאפשר למצוא מחירים מעט נמוכים יותר דרך סוכן או אתר הזמנות (אבל לא בטוח בכלל, ובמקרה הזה לדעתי האתר של טאפ יציע את המחיר הנמוך ביותר…).

כדאי לדעת שטאפ מפעילה טיסות ליעדים באירופה גם משדה הבית שלה בליסבון (LIS) וגם מהשדה הראשי השני שלה בפורטו (OPO). לכן במקרים מסוימים ניתן ליצור קונקשיין נוסף בדרך מאירופה לישראל ובעצם לעצור לביקור קצר בליסבון ו/או בפורטו. אפשר לכפות קונקשיין בפורטו במטריקס, למי שבאמת רוצה.

התעריף הראשון שבחרתי, שהוא גם הזול ביותר, ישמש כדוגמה לטובת ההסברים על תהליך החיפוש וההזמנה. אח״כ אציג מספר תעריפים נוספים שהמידע נכון גם לגביהם.

וורשה לת״א ב-370$

הכרטיס מכסה מרחק של כ-4,200 מייל, ובעצם כולל כ-9 שעות טיסה במחלקת העסקים. תמורה לא רעה בכלל לכסף, ובפרט כי טאפ שולחת לת״א את המטוס צר-הגוף המתקדם ביותר שלה עם מחלקת עסקים איכותית.

תנאי הכרטיס בקצרה: עמלת ביטול של 115 אירו, עמלת שינוי של 60 אירו, אפשרות לעצירה בליסבון של עד 120 שעות ללא תוספת תשלום או עצירה ארוכה יותר בעמלה של 75 אירו.

הנה דוגמה לאותו הכרטיס לעיל אבל עם עצירה ארוכה יותר בליסבון:

איך לחפש ואיך להזמין?

במקרה הזה המטריקס עושה עבודה טובה בהצגת המחיר הזול ביותר. בחיפוש כרטיס בכיוון-אחד באתר של טאפ ייתקבל מחיר של 435$ לכרטיס, אבל בחיפוש מולטי-סיטי שמפרק את הכרטיס למקטעים יוצג המחיר הנמוך יותר. גוגל-פלייטס, באופן תמוה, מציג את המחיר הנמוך בתוצאות הראשוניות אבל את המחיר הגבוה לאחר בחירת הטיסות. לכן אני ממליץ להסתמך על המחיר של המטריקס אבל לזכור שעל מנת להציג את המחיר הנמוך באתר של טאפ יש להשתמש בחיפוש מולטי-סיטי (באתר המדינתי של מדינת המוצא).

כך זה נראה:

התעריף המוזל במחלקת העסקים נקרא Executive.

כפי שניתן לראות המחיר הוזל מעט ע״י שימוש ב-200 מיילים של מועדון Miles&Go. זה כמובן מועדון התעופה של טאפ, שמציע 1,000 מיילים בחינם לכל מי שנרשם (בחינם כמובן). לכן, בפועל, זו הנחה שניתנת לכל אחד. חיסכון של כמה דולרים נוספים לכרטיס, זה הכל, ומי שמעדיף יכול להימנע מזה.

מספר תעריפים נוספים

מוסקבה לת״א ב-420$:

בודפשט לת״א ב-475$:

וינה לת״א ב-500$:

לונדון (גטוויק) לת״א ב-525$:

  • בורדו לת״א ב-510$
  • לוקסנבורג לת״א ב-510$
  • פריס (אורלי) לת״א ב-520$
  • ברצלונה לת״א ב-520$
  • ונציה לת״א ב-580$

צבירת נקודות

כל הטיסות הן במחלקת כרטוס J והקרדיט שאפשר לקבל במועדוני תעופה בברית סטאר הוא גבוה.

הנה מספר אפשרויות:

  • 200% ממרחק הטיסה במועדון Miles+Bonus (איג׳יאן)
  • 125% ממרחק הטיסה במועדון MileagePlus (יונייטד)
  • 200% ממרחק הטיסה במועדון LifeMiles (אוויאנקה)
  • 200% ממרחק הטיסה במועדון Aeroplan (אייר-קנדה)
  • 200% ממרחק הטיסה במועדון Miles&More (לופטהנזה), וטיסת-הפנים באירופה תצבור 2,000 מיילים.

כך, לדוגמה, כרטיס מוורשה לת״א ב-370$ יצבור כ-8,400 מיילים של איג׳יאן שלהם שווי ריאלי של כ-170$. כלומר, קרוב למחצית מעלות הכרטיס חוזרת בצורה של נקודות. לא רע בכלל.

כיוון-אחד מת״א לאירופה

כמובן שעל מנת לבנות נסיעה שלמה יש להוסיף לכרטיס החזור של טאפ גם כרטיס הלוך.

החדשות הטובות הן שרוב הערים שציינתי בפוסט הזה הן ערים שיחסית זול להגיע אליהן מת״א. כמובן הכוונה היא קודם כל לטיסות לואוקוסט – שיכולות להיות נוחות מאוד אם משלמים עבור כלל התוספות כמו מושבים מועדפים, עלייה מוקדמת למטוס וכיוצ״ב.

כרטיס בכיוון-אחד מת״א לוורשה יכול לעלות גם 30$ אבל ריאלית, ברוב התאריכים ובשקול התוספות, סביר להניח שהוא יעלה בין 80$ ל-150$. כלומר, אפשר ליצור מסלול הלוך/חזור נוח ומעניין בעלות של פחות מ-500$ סה״כ. ישנם כרטיסים זולים בכיוון-אחד גם למוסקבה (אלעל/אירופלוט), לונדון (וויזאייר), בודפשט (וויזאייר/אלעל) ועוד ועוד. אפשר כמובן להוסיף יעדים ולהפוך את הטיול למורכב יותר, אבל בעיניי שלושה יעדים – כולל ליסבון/פורטו – זה בהחלט מספיק.

אפשר גם לנצל את ההזדמנות כדי להזמין כרטיס בונוס בכיוון-אחד לאירופה. אולי עם נקודות של אלעל, ואפילו במחלקת העסקים, או עם נקודות של מועדוני תעופה אחרים שמציעים תעריף נוח יחסית בין ישראל ואירופה (Miles+Bonus, FlyingBlue, executive Club, Miles&Smiles ועוד).

לסיכום

בעיניי התעריפים של טאפ הם אטרקטיביים במיוחד מארבע סיבות עיקריות: הם זולים, הם מאפשרים עצירה לביקור בליסבון ללא עלות נוספת, צבירת הנקודות גבוהה והמוצר של טאפ בין ליסבון לת״א הוא מצוין והופך את החזרה לארץ לנוחה ומהנה. לצד כל אלו מתווספת סיבה חמישית: עמלת שינוי נמוכה.

התעריפים האלו מאפשרים יצירת חופשה אירופית מעניינת למי שמוכן להיות קצת יצירתי וקצת גמיש בתאריכי הנסיעה שלו. אולי אפילו לנסיעה בין סוף נובמבר לסוף דצמבר כדי לבקר בשווקי חג המולד.

בהצלחה!

7 תגובות

  1. אמליה

    יופי של רעיון, ונשמע שכדאי לנסות את המחלקה הזאת.
    שאלה לגבי אל על:
    שדרוג מתיירים לעסקים דרך המכרז שאלעל מציעים בעת ההזמנה זה בעצם מחלקה R?
    זה עולה כמה מאות דולרים, אבל כשההצעה מתקבלת צבירת המיילים היא לפי ביזנס או תיירים?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      צבירת המיילים/הנקודות היא לפי מחלקת הכרטוס המקורית. זה המצב בכמעט כל סוגי השדרוגים.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        ציינתי בעבר ואזכיר שוב, בשדרוגים במכרז של לופטהאנזה המיילים הם לפי המחלקה ששודרגה (לא יודע לגבי אל על).
        דבר נוסף, מכרז השדרוגים של אל על בפעמים שבדקתי אותו עלה בסיכום כללי יותר מאשר להזמין מלכתחילה בביזנס גם אם מציעים את ההצעה הנמוכה ביותר.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        שדרוג בסוויס במסגרת מכרז (הצעה שמגיעה באימייל כמעט תמיד), מקרדט לפי המחלקה המשודרגת. זה מופיע במפורש בתנאי ההצעה שלהם וגם נבדק על ידי בפועל…

השאר תגובה