אתחיל מגילוי נאות.

לליסבון נסעתי עם יניב (טיסות סודיות). הכרטיסים ניתנו במתנה מטאפ ולבקשתנו טיסת החזור הייתה במחלקת העסקים. כלומר, רצינו לנסות את המוצרים השונים של החברה במטוס צר-הגוף המתקדם ביותר בצי שלה. אני מבהיר ומדגיש שלא היו תנאים לצד הכרטיסים, לא התחייבתי לכתוב ביקורת על הטיסות, לא קיבלתי מטאפ תשלום או כל הטבה נוספת והפוסט הזה נכתב ללא התערבות או עריכה. הבלוג היה וממשיך להיות נטול תוכן-ממומן.

במהלך הסופ״ש בליסבון התארחתי ללילה אחד במלון Valverde Hotel. זהו מלון בוטיק יוקרתי השוכן באחת השדרות הראשיות של העיר וכלול בפורטפוליו המלונות של וירטואוזו. השהייה הזו הייתה בחסות המלון (ללא התערבות של וירטואוזו) וגם במקרה הזה לא התחייבתי לכתוב על המלון ובעצם לא היו תנאים כלשהם לאירוח.

אקדיש פוסט נפרד לביקורת על טיסות טאפ, בשתי מחלקות השירות, ופוסט נוסף לביקורת על המלון.

הדרך לליסבון

את הלילה שלפני הטיסה ביליתי במלון קראון-פלאזה בעזריאלי. שילמתי על הלילה בנקודות (25,000) ובזכות סטטוס ספייר קיבלתי שדרוג לסוויטה וכניסה לטרקלין של המלון. לא באמת היה לי צורך באלו, אבל טוב לראות מלון ישראלי שעושה עבודה טובה במתן הטבות לבעלי סטטוס גבוה ובכלל במתן שירות טוב (חריג בישראל לצערנו הרב…).

יניב אסף אותי מהמלון באמצע הלילה ונסענו לנתב״ג (לקראת המראה ב-5:05). ביקרנו בדלפקי הצ׳ק-אין, עברנו בזריזות בבידוק הביטחוני והמשכנו כרגיל למסעדת שמוזי בתוך הטרמינל. אחרי ארוחה קלה ניגשנו לשער הטיסה אשר נמצא בקומה התחתונה (יש בנתב״ג מספר מועט של שערים כאלו, לגישה באוטובוסים, במקרה והמטוס חונה בחנייה רחוקה ולא מחובר לשרוול). ישי, מנהל הפעילות של טאפ בישראל, דאג לעדכן את הצוות של החברה בשדה וכך זכינו להסעה פרטית למטוס לפני כל הנוסעים כדי שתהיה לנו הזדמנות לצלם תמונות כשהמטוס ריק ולדבר עם הצוות.

על הטיסות אכתוב בנפרד כאמור. לבינתיים אציין שהצוות בטיסת ההלוך, בה טסנו במחלקת התיירים, היה פשוט פנטסטי ועשה מעל ומעבר כדי לדאוג לנו. כולם היו כ״כ אדיבים כשהגענו ראשונים למטוס.

לאחר הנחיתה עברנו בהגירה ובמכס, כמובן, ותוך זמן קצר היינו מחוץ לטרמינל. נהג של בלאקליין חיכה לנו עם שלט ולקח אותנו לרכב שעמד בחניון סמוך. שדה התעופה של ליסבון (LIS) שוכן בסמוך למרכז העיר כך שהנסיעה מהשדה למלון היא לרוב קצרה מאוד (עד כדי 10 דקות). במקרה הזה השירות של בלאקליין עלה 43 אירו והשתמשתי בקופון שהיה ברשותי כדי להוריד את המחיר ל-20 אירו בלבד. שווה כל אירו, אבל ראוי לציין שגם נסיעות במונית/אובר הן זולות מאוד בליסבון.

מלונות בליסבון

סה״כ יש בליסבון נוכחות סבירה של מלונות מרשתות בינ״ל ומלונות יוקרתיים המשתתפים בתוכניות של וירטואוזו או אמקס. הנה מספר חשודים מידיים:

• DoubleTree by Hilton Fontana Park (קבוצת הילטון)
  • InterContinental Lisbon (קבוצת IHG)
  • Memmo Principe Real, Lisbon, a Member of Design Hotels (קבוצת מאריוט)
  • Pousada de Lisboa, Praça do Comércio (מלון של SLH, בשת״פ עם הייאט)
  • Four Seasons Hotel Ritz Lisbon (בתוכנית של וירטואוזו)
  • Olissippo Lapa Palace (מלון של LHW ובתוכנית של אמקס)

לסופ״ש בליסבון בחרנו את מלון Holiday Inn Lisbon Continental. הוא לא מפנק במיוחד והוא לא מרכזי במיוחד – אבל הוא מציע תמורה גבוהה למחיר שבמקרה הזה היה 15,000 נקודות ללילה בלבד (במסגרת מבצע PointBreaks). נסיעות אובר בתוך ליסבון הן עניין זול למדי אז אפשר להתפשר על מיקום לטובת חיסכון משמעותי בעלות. סה״כ יצאנו מרוצים מהמלון אבל אני לא יכול להמליץ עליו כבחירה ראשונה לאור היצע המלונות שיש בעיר בכל הטווחים של המחירים.

בנוסף, כאמור, ביליתי לילה אחד במלון הבוטיק היוקרתי Valverde Hotel (וירטואוזו). יניב הגיע לארוחת הבוקר שהייתה בעיניינו מצוינת. אפרסם בהמשך ביקורת על השהייה במלון הקטנטן הזה שיש לו סה״כ 25 חדרים וסוויטות. ראוי לציין שמדובר באחד ממלונות הבוטיק הטובים ביותר בעיר, ואולי הטוב שבהם, אז המחירים גבוהים באופן שיגרתי.

ביקור במרכז העיר

ליסבון הייתה הפתעה חיובית מאוד. זה היה הביקור הראשון בעיר גם שלי וגם של יניב. את רוב השעות בילינו ברחובות העיר וגילינו שרובם נעימים מאוד, שקטים, ציוריים ועמוסים במקומות ששווים ביקור (חנויות מעניינות, ברים, מסעדות טובות, בתי-קפה עם מאכלים מקומיים ועוד). לשמחתנו גם היה מזג אוויר מצוין באותו סופ״ש.

בליסבון אין ׳אתרי חובה׳ ברמה הבינ״ל הגרנדיוזית. ליסבון היא לא פריס, לונדון או אפילו מדריד – למרות שגם היא הייתה בירה של אימפריה גדולה ומפוארת שהתקיימה לפני לא כ״כ הרבה שנים (והפורטוגלים עדיין מתענגים על הפרק הזה בהיסטוריה שלהם כאילו שזה היה אתמול). אז עדיין יש אתרים מעניינים בליסבון ואפשר בקלות להקדיש יומיים לעיר עצמה, אבל סה״כ זו עיר נעימה אבל לא עמוסת-אטרקציות. החדשות הטובות הן שבסביבת העיר – במרחק של כמה שעות נסיעה לכיוונים שונים – אפשר להגיע לכל מיני ערים/עיירות/אתרים שמומלץ לבקר בהם. אפשר גם למצוא מלונות יוקרה רבים פזורים ברחבי האזור מסביב לעיר ובפרט ברצועת החוף שדרומית לה (למשל יש מלון קטן ומעולה של רשת אינטרקונטיננטל, שהוא אחיו של המלון במרכז העיר).

בליסבון יש גם היסטוריה יהודית עשירה ומעניינת. באופן טבעי לצערנו היא כוללת גם פוגרומים ורציחות אבל יש גם סיפורים טובים. כיום חיים בליסבון יחסית מעט יהודים ואפילו בית חב״ד אין בה.

ביום השני בעיר הצטרפנו לאחד הסיורים החינמיים של חברת פורטוגו. את החברה הזאת הקימו שתי ישראליות לפני כחצי עשור ומאז הפעילות גדלה משמעותית וכיום לחברה צוות מדריכים ומגוון סיורים בליסבון ובמקומות שונים ברחבי בפורטוגל. את הסיור שלנו הוביל נתאי, אחד המדריכים הצעירים-יחסית של החברה, והוא היה פשוט מצוין. יצא לי בעבר להמליץ על פורטוגו והפידבק שקיבלתי היה חיובי מאוד. הסיורים בעברית ורובם בחינם (על בסיס טיפים…).

לסיכום

נהנתי מאוד מהביקור הקצר בליסבון ומהטיסות של טאפ. מסתבר שליסבון היא עיר נהדרת לביקור קצר של סופ״ש או לביקור קצרצר במסגרת קונקשיין ארוך, וכמה טוב שאפשר לטוס לשם במטוסים חדישים עם מוצרים נוחים גם במחלקת התייריים וגם במחלקת העסקים. טאפ, אגב, משווקת במבצעים כרטיסי הלוך/חזור לליסבון במחלקת התיירים במחיר שמתחיל ב-215$.

אנצל את ההזדמנות כדי להזכיר שטאפ מציעה תעריפים אטרקטיבייים במחלקת העסקים לישראל ממספר ערים אירופאיות כמו וורשה, בודפשט, פריס ועוד. מניסיוני הוספת עצירה קצרה בליסבון, ליום/יומיים, יכולה אפילו להוריד את מחיר הכרטיס. אז גם תשלמו פחות וגם תוכלו להנות מביקור קצר בעיר יפה ונעימה עם היסטוריה עשירה. כדאי!