חידוש: ניתן לרכוש טיסות של סינגפור איירלייינס עם מיילים של אלסקה

באוגוסט 2017 הודיע מועדון MileagePlan על השותפות שלו עם חברת התעופה המצטיינת סינגפור איירליינס. אך מאז ניתן היה רק לצבור מיילים של המועדון מטיסות החברה ולא להשתמש במיילים לטובת כרטיסי בונוס. כעת גם האפשרות השניה אפשרית, אחרי יותר משנתיים של שת״פ. לצערנו בטבלאות המימוש אין כרטיסי בונוס אטרקטיביים מדי למעט כרטיסי בונוס לטיסות בתוך אסיה במחלקות העסקים והראשונה (כולל המחלקה הראשונה החדשה במטוסי ה-A380 שפועלת במספר קוים ביבשת). בן, מהבלוג OMAAT, פרסם סקירה מקיפה ששווה לקרוא. למידע נוסף באתר של אלסקה – לחצו כאן. בנוסף וללא קשר, לאחרונה הודיע מועדון MileagePlan כי אמריקן תפסיק להיות שותפה של המועדון החל מה-1 למרץ.

15% הנחה על טיסות אליטליה ליעדים בינ״ל רבים

להזמנות עד ה-14 לאוקטובר (כולל) ולטיסות בין ה-15 לינואר וה-20 למרץ. ההנחה תקפה לטיסות במחלקת התיירים בלבד וליעדים רבים באמריקה, אסיה ואפריקה. לא המבצע הכי אטרקטיבי אבל אם במקרה תכננתם לטוס לחופשה בחורף – אולי זו הזדמנות טובה להזמין את הכרטיס.

״תבע את חברת התעופה על הקפצת מחיר הטיסה ונאלץ לשלם לה אלפי שקלים״

״ש', שרצה לסגור חבילת טיסה ומלון לתאילנד, גילה שחברת התעופה מקפיצה את המחיר בכל פעם שהוא מסתכל והחליט לתבוע אותה. את בית המשפט זה פחות הרשים והוא נדרש לשלם אלפי שקלים […] "מדובר איפוא בתביעה קנטרנית המבטאת ניסיון של התובע לעשיית עושר ולא במשפט. על בית המשפט להרתיע תובעים חסרי תום לב הנוקטים בשיטת 'מצליח' בתקווה שהמטרד שהם מציבים בפני הנתבעים יביא להם פיצוי שאינם ראויים לו", כתב השופט״ (אתר מאקו).

בונוס של עד 6,000 מיילים של לופטהנזה מהשכרת רכב

להזמנות עד סוף אוקטובר ולהשכרות עד סוף נובמבר. הבונוס המקסימלי, שמקנה צבירה כללית של 6,000 מיילים מהשכרה אחת, מתקבל מהשכרה שאורכה שלושה ימים לפחות בחברת נשיונאל. השכרות בחברות אנטרפיירז ואלמו מזכות בבונוס גם כן אבל נמוך יותר. סה״כ מבצע אטרקטיבי מאוד של מועדון Miles&More עבור מי שעתיד לשכור רכב לשלושה ימים לפחות עד סוף נובמבר.

נעמה יששכר, הצעירה הישראלית העצורה ברוסיה, קיבלה עונש חמור של 7.5 שנות מאסר

מדובר במקרה קשה שמוכיח את הסכנה הממשית של כניסת תיירים לרוסיה או אפילו קונקשיין באחד משדות התעופה במדינה. נעמה נעצרה במהלך קונקשיין, בדרך מהודו לישראל, כשלטענת השלטונות ברוסיה נתגלתה בתיקה כמות מזערית ושולית של סם. ייתכן בהחלט שהסם הושתל בתיקה – אבל קטונתי מלדעת מה האמת. מאז אפריל האחרון נעמה מוחזקת במעצר, עם הארכות מעצר וכמעט ללא אפשרות ליצור קשר עם עו״ד או עם משפחתה, וכעת גזר עליה בית-משפט ברוסיה עונש חריג של 7.5 שנות מאסר. זאת על רקע הכוונה של ישראל להסגיר לארה״ב האקר רוסי שנגדו יש צו מעצר אמריקני (זאת ע״פ חוק ולאחר דיון בבית-המשפט העליון שאישר את ההסגרה). בעיניי המקרה המצער והחמור הזה מוכיח כמה מסוכן לעשות קונקשיין במדינות מסוימות ואני אישית לא מתכוון לטוס אל/דרך רוסיה בעתיד הנראה לעין.

שינויים משמעותיים במסלול לסטטוס גבוה במועדון MileagePlus (יונייטד)

נכון להיום על מנת להגיע לסטטוס גבוה יש לצבור מיילים לסטטוס (PQM) או טיסות (PQS). חברי מועדון שכתובתם בארה״ב צריכים גם לעמוד בתנאי של הוצאה כספית (PQD). החל מה-1 לינואר, כלומר לשנת הסטטוס 2021 והלאה, יהיה מודל שונה שבבסיסו צבירת נקודות סטטוס (PQP) לצד מספר טיסות של יונייטד (PQF). ככל הנראה עדיין נשאר התנאי המחייב לפחות ארבע טיסות של יונייטד כדי להגיע לסטטוס גבוה. המודל החדש מטיב מאוד עם נוסעים עסקיים שמעסיקם רוכש עבורם כרטיסים יקרים במיוחד וזאת משום שצבירת ה-PQP נגזרת ממחיר הכרטיס בכרטיסים המשווקים ע״י יונייטד – ולעומת זאת המודל החדש יאריך קלות/משמעותית את הדרך לסטטוס גבוה עבור הנוסע הממוצע שטס בעיקר במחלקת התיירים ובתקציב מוגבל.

היינאן תפעיל מטוסי דרימליינר חדשים בקו שלה מבייג׳ינג לת״א

חברת התעופה הסינית המובילה מפעילה שלוש טיסות שבועיות בין בייג׳ינג לת״א בתחרות ישירה עם אלעל. כיום פועלים בקו מטוסי איירבאס A330 שבין השאר כוללים מחלקת עסקים מיושנת ולא נוחה במיוחד (ומצד שני התחרות שלהם היא מחלקת העסקים של אלעל במטוסי ה-772). ובכן, החל מה-27 לאוקטובר יוחלפו המטוסים בקו של היינאן במטוסי בואינג 789 חדישים עם מחלקת עסקים מצוינת שטובה אפילו יותר מזו של אלעל במטוסי ה-789 שלה (שעשויים לשרת בקו לבייג׳ינג בעתיד).

כפל מיילים של אלסקה על טיסות אלעל מת״א לסן-פרנסיסקו 

החל מהקיץ ניתן לצבור מיילים של אלסקה מטיסות אלעל תודות לשת״פ החדש בין החברות. כעת, לראשונה, מציע מועדון MileagePlan בונוס נדיב עבור טיסות אלעל בקו מסוים. כדי להנות מהבונוס יש להירשם עד ה-15 לדצמבר בעמוד המבצע, ולפני הזמנת הכרטיס, ולטוס בין ה-15 לאוקטובר וה-30 ליוני. כפל המיילים מתייחס לצבירת הבסיס מהטיסות לא כולל כל הבונוסים הרלוונטיים. כך, לדוגמה: כרטיס הלוך/חזור מת״א לסן-פרן במחלקת כרטוס K (בינונית) מקנה צבירה של 60% ממרחק הטיסה וכך במסגרת המבצע ניתן יהיה לצבור 120% ממרחק הטיסה בפועל (קרוב ל-18,000 מיילים למימוש על בסיס מרחק טיסה של קרוב ל-15,000 מיילים בטיסות הישירות של אלעל).

8 תגובות

    • יואב

      אחלה פרומו אבל TARGETED – כלומר ממוען אישי.
      לא כל אחד יכול להרשם לזה, רק מי שמקבל הזמנה.

      הגב
  1. אמיר

    שלום,

    ברשותי כיום מעל ל35,000 PQM וכיום מגיע פחות לארה"ב אך ממשיך לטוס ליעדים אחרים של STAR האם יש דרך להעביר את הנקודות לחברה אחרת בקבוצה? האם שווה לי להתחיל מאפס בחברה אחרת במידה ולא אגיע שנה הבאה לארהב בכלל?

    תודה מראש,

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא בטוח שהבנתי.

      אתה יכול לקרדט כל טיסה של הברית למועדון של יונייטד. בכל מקרה אין אפשרות להעביר נקודות בין מועדוני תעופה (למעט המקרה החריג של בריטיש-איבריה).

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        האם אלסקה תעניק בונוסי סטטוסטס על כרטיסים אלו, בנוסף לכפל נקודות? תודה

  2. israel cohen

    שלום, תודה על האתר המועיל!

    מצאתי כרטיס בפברואר לניו יורק ב380 דולר, הלוך KLM וחזור KLM+אליטיליה.

    במקרה שיהיו בעיות עם אליטליה, יתכן שאפסיד גם את שאר הטיסות בכרטיס?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא. אין סיבה לדאוג.

      אני מניח שזה כרטיס של ק.ל.מ אז היא תגן עליך במקרה הצורך. כלומר, יימצאו לך טיסות חלופיות אם חלילה טיסות אליטליה יבוטלו. אבל כרגע אין סכנה אמיתית לקיומה של אליטליה.

      הגב

השאר תגובה