האמירה ״שיקול דעת המלון״ היא מקל בגלגלים של הטבות רבות. הרי באותה מידה אפשר לכתוב בתנאי המועדון שבעל סטטוס כזה או אחר זכאי לפרס של מיליון דולר עם הגיעו למלון אבל ההטבה לשיקול דעת המלון – ובאורח פלא דעתו של המלון תהיה לא לחלק אפילו סנט אין מה לשקול. זו חוכמה קטנה, אבל שיווקית היא כנראה עובדת.

אלא שנוסעים תכופים, ובפרט נוסעים תכופים ׳מתוחכמים׳, מחפשים את השדרוג לסוויטה ואת הדרך הטובה ביותר להבטיח אותו מראש או לכל הפחות להגדיל משמעותית את הסיכויים. כי שדרוג לסוויטה יכול באמת לשנות את החוויה במלון, מה שלא יקרה עם שדרוג לחדר מעט גדול יותר או חדר עם נוף משופר.

אז אילו מועדוני מלונות באמת מבטיחים שדרוגים לסוויטות לבעלי סטטוס? ואיך הם עושים את זה?

הנה סקירה של ארבעה מועדוני מלונות מובילים:

מועדון Hilton Honors

המועדון לא מציע כיום כלי ייעודי שמבטיח שדרוג לסוויטה. במובן הזה הוא בחיסרון מול מתחריו, לפחות בעיניי נוסעים תכופים. אבל – בשנה האחרונה צצו דיווחים כי המועדון בוחן כלי ייעודי כאמור.

בעלי סטטוס גולד זוכים לשדרוג כמעט בכל שהייה אבל שדרוג לסוויטה הוא חריג. בעלי סטטוס דיימונד, הגבוה ביותר במועדון, זוכים מדי פעם לשדרוג לסוויטה אבל זו לא הטבה שמובטחת להם. כלומר, המלון יכול לשדרג לסוויטה אבל הוא לא מחוייב לתת לבעל סטטוס דיימונד את הסוויטה אם היא זמינה במעמד הצ׳ק-איו.

מועדון Bonvoy

המועדון של מאריוט מציע שובר-שדרוג שנקרא ״Suite Night Award״ (או בקיצור ״SNA״). כשחבר מועדון משלים 50 לילות במלונות הקבוצה במהלך שנה קלנדרית הוא מקבל בחירה בין מספר הטבות כשאחת ההטבות היא חמישה שוברי SNA. את אותה בחירה הוא מקבל שוב כשהוא משלים 75 לילות בשנה. כל שובר כזה מקנה שדרוג מובטח מראש לסוויטה ללילה אחד – ועל מנת לשדרג שהייה של מספר לילות יש להשתמש במספר שוברים כמספר הלילות ובתנאי שהסוויטה זמינה לכל הלילות. לאחרונה הוחל שינוי שלילי בתנאי המועדון לפיו לא כל התעריפים תקפים להפעלת השובר.

בנוסף, המועדון אימץ את אחת ההטבות הפופולריות של מועדון SPG ז״ל לפיה בעלי סטטוס פלטינום ומעלה (50 לילות בשנה) זכאים לקבל את ׳החדר הטוב ביותר הזמין׳ בעת הצ׳ק-אין. ההטבה הכוללת שדרוג לסוויטה. כלומר, אם סוויטה רגילה זמינה בעת הצ׳ק-אין, למעט במספר רשתות מוחרגות, הרי שבעל סטטוס פלטינום יהיה זכאי לקבלה וכביכול הדבר אינו לשיקול דעתו של המלון. כמובן שמלונות רבים מתחמקים ולא נותנים את השדרוג גם כשיש זמינות – ולכן מוטב לפעמים להתעקש על ההטבה.

מועדון IHG Rewards

המועדון לא מציע כיום כלי ייעודי שמבטיח שדרוג לסוויטה. כמו כן, המועדון לא מציע כיום הטבת שדרוג משמעותית אפילו לבעלי סטטוס ספייר, הגבוה ביותר במועדון, שדורש 75 לילות בשנה. מלונות הקבוצה פשוט לא נדרשים להציע שדרווג לסוויטה גם כשיש אחת זמינה. זה קורה בפועל, אבל באופן יחסית חריג.

רשת אינטרקונטיננטל, הבכירה בקבוצה, מפעילה תוכנית ייעודית בשם Ambassador Program. חברות בתוכנית עולה 200$ לשנה. כל חבר בתוכנית זכאי לשדרוג מובטח של קטגוריה אחת לחדר בכל שהייה וזה כולל שדרוג לסוויטות רגילות. כלומר, הלכה למעשה, חברי אמבסדור יכולים להזמין את החדר היקר ביותר מתחת לסוויטה ולהבטיח לעצמם שדרוג לסוויטה בדרך זו.

מועדון World of Hyatt

זהו המועדון הנדיב ביותר בעניין שדרוגים בכלל ושדרוגים לסוויטות בפרט. זאת משום שהמועדון מציע הטבה יוקרתית במיוחד לבעלי סטטוס גלובליסט: ארבעה שוברי-שדרוג שכל אחד מהם תקף לעד שבעה לילות ברצף באותו מלון. כלומר, פוטנציאלית, המועדון מציע 28 לילות של שדרוג מובטח מראש לסוויטה לחבר מועדון שמשלים 60 לילות בשנה לפחות. יש מעט מאוד מגבלות על השוברים האלו.

זאת ועוד, בעלי סטטוס גלובליסט נהנים מהטבה דומה לזו של בעלי סטטוס פלטינום של מאריוט לפיה הם זכאים לחדר הטוב ביותר הזמין בעת הצ׳ק-אין לרבות סוויטות רגילות. מניסיוני, בפועל, מלונות של קבוצת הייאט באמת מציעים סוויטה ככל שאחת פנויה. כשהחזקתי בסטטוס הזה התארחתי בסוויטה כמעט בכל שהייה גם כשהזמנתי את החדר הזול ביותר בתעריף הזול ביותר או אפילו כשההזמנה הייתה בנקודות.

השאר תגובה