פוסט אורח: מועדוני מלונות מאמצים שיטות-תמחור חדשות שלא תמיד מטיבות עם שחקני הנקודות. מועדון IHG Rewards צפוי לבצע שינוי משמעותי השנה, אז החסכן ממליץ לכם להקדים תרופה למכה.


בפברואר 2019 ציינה קבוצת IHG שבכוונתה ליישם בהדרגה ׳תמחור דינמי׳ ללילות-בונוס (Dynamic Pricing). התהליך אמור היה להיות מיושם עד סוף 2019 אך עד עכשיו לא יושם וטוב שכך. משמעות המונח "תמחור דינמי" היא שמחיר הלילה בנקודות מותאם למחיר הלילה במזומן. כלומר, לילה בתקופה יקרה יעלה יותר נקודות ולילה בתקופה זולה יותר יעלה פחות. תקופה יקרה יכולה להיות עונת שיא של התיירות באזור (למשל קיץ במדינת יעד קרה כמו קנדה) או פשוט לילות מבוקשים בשבוע (למשל לילות אמצ״ש בערים בעלות פעילות עסקית ענפה כשרוב האורחים לא נשארים לסופ״ש).

"תמחור דינמי" שנוא על חובבי הנקודות (ואני ביניהם) משום שהוא מקשה על הנוסע המתוחכם למקסם את הערך של הנקודות – כלומר, להזמין לילות בכסף בתקופות זולות (כדי לצבור נקודות במבצעי בונוס) ולילות בנקודות בתקופות יקרות. לעומת זאת, מבחינת הקבוצה המודל הדינמי מתבקש משום שכך השיפוי של המלונות הגיוני יותר והערך שמקבלים חברי מועדון פחות-מתוחכמים עבור הנקודות שלהם הוא עקבי יחסית. בדרך זו אין למלון מחיר קבוע בנקודות אלא טווח-מחירים שיכול להיות די רחב (למשל 80,000-50,000 נקודות ללילה).

הראשונה שהכניסה לשימוש מודל דינמי הייתה קבוצת הילטון ובעקבותיה הלכה במהרה גם קבוצת מאריוט. לאחרונה הצטרפה גם קבוצת היאט (דצמבר 2019).

ומה לגבי קבוצת IHG?

למרות ההצהרות, קבוצת IHG טרם יישמה מודל תמחור דינמי לרוב מלונותיה כך שמחירי לילות-הבונוס נותרו "סטטיים". לכן כדאי מאד להזמין לילות בנקודות להמשך השנה אם מדובר בתאריכים בהם התעריפים בכסף יקרים יחסית. כמובן שברוב המוחלט של המקרים ניתן לבטל לילות-בונוס ללא קנס עד 24 שעות לפני הצ׳ק-אין.

ניקח לדוגמה את בריסל. זוהי ׳עיר עסקים׳ אירופית חשובה אבל גם מקום נחמד לבלות בו סופ״ש ארוך משום שיש בה מוזיאונים מצוינים וכיכר מרכזית יפהפיה ויש לה גישה נוחה לערים יפות כמו ברוז' וגנט באמצעות רשת הרכבות. במלונות רבים שהייה בין שישי לראשון היא זולה מאד ואם מזמינים מראש אפשר לטוס לבריסל בפחות מ-300$ לכרטיס (עם Brussels Airlines ולפעמים גם עם אלעל). הבעיה היא הלילה שבין חמישי לשישי. לדוגמה: בין 15-14 למאי, המחירים במלונות קבוצת מאריוט הם כדלקמן:

  • מלון רשת שרתון ליד השדה (Sheraton Brussels Airport) מוכר חדרים ב-193 אירו או 40,000 נקודות.
  • מלון רשת קורטיארד (Courtyard Brussels) מוכר חדרים ב-168 אירו או 30,000 נקודות.
  • מלון קורטיארד נוסף (Courtyard Brussels EU) מוכר חדרים ב-124 אירו או 25,000 נקודות.

אלו מחירים גבוהים גם בכסף וגם בנקודות (כשנקודת מאריוט שווה כ-0.7 סנט לפי הערכת-השווי של ליאור, ואני מסכים). לעומת זאת, ביום שישי למחרת התעריפים בנקודות צונחים במלונות המתומחרים דינמית (הראשון והשני) בכ-25% עד 30% ובמזומן עד כמעט 50% כך שלמעשה למרות התמחור הדינמי יהיה כנראה עדיף לשלם בכסף ולחסוך את הנקודות לשימוש עתידי טוב יותר (כלומר: עדיף לשלם 86 אירו ולחסוך 20,000 נקודות של מאריוט). אלו המחירים ללילה של 16-15 למאי:

  • מלון רשת שרתון ליד השדה (Sheraton Brussels Airport) מוכר חדרים ב-127 אירו או 30,000 נקודות.
  • מלון רשת קורטיארד (Courtyard Brussels) מוכר חדרים ב-86 אירו או 20,000 נקודות.
  • מלון קורטיארד נוסף (Courtyard Brussels EU) מוכר חדרים ב-96 אירו או 25,000 נקודות.

ומה קורה במלונות קבוצת IHG בבריסל באותו שבוע? המחירים בנקודות קבועים גם בלילות שמחירם גבוה. לכן כדאי מאד להזמין לילות אמצ״ש בנקודות (לדוגמה: לשלם 25000 נקודות כדי לחסוך 155 אירו) בעוד לילות סופ״ש כדאי להזמין בכסף (לדוגמה: לשלם 75 אירו כדי לחסוך 25000 נקודות).

אלו המחירים בשלושה מלונות של הקבוצה בלילות יום חמישי (15-14 למאי) ויום שישי (16-15 למאי):

  • מלון רשת קראון-פלאזה ליד השדה (Crowne Plaza Brussels Airport), בו לילה-בונוס עולה תמיד 35,000 נקודות, מוכר חדרים ב-184 אירו ביום חמישי וב-100 אירו בלבד ביום שישי.
  • מלון רשת הולידיי-אין ליד השדה (Holiday Inn Brussels Airport ), בו לילה-בונוס עולה תמיד 25,000 נקודות, מוכר חדרים ב-155 אירו ביום חמישי וב-74 אירו בלבד ביום שישי.
  • מלון רשת הולידיי-אין בעיר (Holiday Inn Brussels Schuman), בו לילה-בונוס עולה תמיד 30,000 נקודות, מוכר חדרים ב-148 אירו ביום חמישי וב-84 אירו ביום שישי.

לסיכום

בשורה התחתונה: אם תכננתם להזמין לילות בנקודות במלונות קבוצת IHG, והתעריפים בכסף צפויים להיות גבוהים (קיץ/חג/אירוע/אחר) אז כדאי לכם להזמין את הלילות כבר עכשיו. התמחור הרגיל (סטטי) עתיד להשתנות מתישהו בחודשים הקרובים ולא בטוח שתינתן התראה מוקדמת.

שלכם, החסכן

5 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך מאוד לבדוק ולא להניח שמשתלם בנקודות, הרבה פעמים המחיר בכסף שווה למחיר בנקודות (עלות הנקודות= מחיר בכסף) גם עם המבצעים החוזרים של 100% בונוס.
    וגם טיפ אישי- אחרי שאיבדתי 60 אלף נקודות בתחילת השנה, תוקף הנקודות לשנה – לא ידעתי והפסדתי (הנחתי שזה ל3 שנים)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה כמובן צודק שלא תמיד כדאי להשתמש בנקודות. בפוסט לא נטען אחרת. אבל אם כבר מתכוונים להשתמש בנקודות – עדיף לזכור שבקרוב ייתכן שיהיה מודל דינמי שיקפיץ את המחיר.

      לגבי תוקף – הנקודות חסרות תוקף, כעקרון, אבל הן נמחקות לאחר שנה של חוסר-פעילות בחשבון. כל צבירה/מימוש של נקודה אחת היא פעילות. כלומר, כל עוד חשבון נשאר פעיל אז לא יימחקו ממנו נקודות לעולם.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        ברור, לא הייתה כוונה חס וחלילה לטעון אחרת, פשוט בדרכ שכרציתי לנצל את הנקודות לא השתלם, כך חיכיתי וחיכיתי עד שאיפסו את זה (אם הייתי יודע הייתי קונה אילו 1000 נק לשמר אותם)

    • איתן

      נסה לפנות לשירות לקוחות, להסביר את הטעות שלך, ואולי ילכו לקראתך.

      הגב
  2. החסכן

    מאד מבאס כשמשהו כזה קורה. כדאי להירשם ל- awardwallet שמזכיר מתי נקודות עומדות לפוג. בהחלט שווה לנסות את שירות הלקוחות שלהם כפי שאיתן הציע – לפעמים מופתעים לטובה.

    הגב

השאר תגובה