אלסקה איירליינס תצטרף לברית וואן-וורלד בשנה הבאה

חדשות מרעישות, אומנם, אבל לא בהכרח חיוביות לחברי מועדון MileagePlan. על כך בפוסט נפרד. השבוע פרסמה אלסקה מפת-דרכים המציגה את השת״פ החדש שלה עם אמריקן ואת כוונתה להצטרף לברית OneWorld בקיץ 2021. אמריקן ואלסקה שותפות שנים רבות, אך בשנתיים האחרונות חלו שינויים שליליים בשת״פ ביניהן וכך, לדוגמה, חברי המועדון של אלסקה לא יכלו לצבור מיילים מטיסות של אמריקן (אלא אם הן בקוד AS). כעת מודיעה אלסקה על הרחבה משמעותית של השת״פ בין החברות, ובתוך כך על פתיחת שני קוים של אמריקן מסיאטל (בסיסה הראשי של אלסקה), כשהמטרה היא להיכנס לברית וואן-וורלד. יש עוד הרבה מה לומר בעניין זה.

הירשמו למבצע התקופתי החדש של מועדון World of Hyatt

להרשמה עד ה-31 למרץ ולשהיות בין ה-15 לפברואר וה-15 למאי. המבצע פשוט מאוד: כפל נקודות לכל השהיות שיושלמו בתקופת המבצע ולאחר ההרשמה עד למקסימום של 100,000 נקודות בונוס. צבירת הבסיס במועדון היא 5 נקודות לכל 1$ בחיוב (כ-7% החזר) ובמסגרת המבצע יתווספו עוד 5 נקודות בונוס לכל 1$ בחיוב (שלא ייספרו כנקודות בסיס לטובת סטטוס). מחזיקי כרטיס האשראי של הייאט בארה״ב ייצברו 1,500 נקודות בונוס נוספות לכל שהייה – אבל מעטים הישראלים שמחזיקים בכרטיס זה.

בונוס של עד 50% ברכישת מיילים של וירג׳ן אטלנטיק

המבצע בתוקף עד מחר בלבד (ה-16 לפברואר). הבונוס הוא מדורג ותחת הבונוס המקסימלי, הדורש רכישה של 101,000 מיילים לכל הפחות, המחיר יורד עד 13.17$ לכל 1,000 מיילים. זה יכול להשתלם תחת מימוש מתוכנן-היטב, אבל כרגיל אני לא ממליץ על רכישה ספקולטיבית.

מבצע של קבוצת בסט-ווסטרן: שובר ללילה-חינם לאחר השלמת שני לילות

המבצע פתוח לכל חברי מועדון Best Western Rewards ודורש הרשמה מוקדמת. המבצע תקף לשהיות בין ה-18 לפברואר וה-20 לאפריל, במלונות הקבוצה בארה״ב, קנדה והאיים הקריביים בלבד. השובר ללילה-חינם יהיה בתוקף ל-70 ימים לאחר שיונפק ואפשר יהיה להשתמש בו בכל מלון של הקבוצה בארה״ב, קנדה והאיים הקריביים. סה״כ מבצע אטרקטיבי למדי לנוסעים לצפון-אמריקה.

בריטיש שברה שיא מהירות לטיסה מעל האוקיינוס האטלנטי

בסופ״ש שעבר גרמה הסופה קיארה לשיבושים רבים בלו״ז הטיסות באזור האוקיינוס האטלנטי ובמערב אירופה. אבל מסתבר שלסופה היו גם יתרונות עבור טיסות מסוימות – ובפרט אלו שטסו מזרחה ונהנו מרוח-גבית חזקה משמעותית מהרגיל. כך הצליח מטוס 747 של בריטיש להשלים את המסע בין שדה התעופה קנדי בניו-יורק (JFK) לשדה התעופה הית׳רו בלונדון (LHR) בזמן שיא של 4 שעות ו-56 דקות בלבד. כמובן מדובר על שיא תת-קולי, כי בקו זה פעלו מטוסי הקונקורד שהיו מהירים הרבה יותר. ה-747 של בריטיש הגיע למהירות של 825 מייל/שעה.

מלון בת-שבע בירושלים, מקבוצת ווינדהאם, עולה קטגוריה

בתחילת ינואר פרסמתי סקירה של מלונות קבוצת ווינדהאם בישראל. עד היה בתוקף מבצע לרכישת נקודות של מועדון Wyndham Rewards, והסברתי מדוע מימוש נקודות במלונות בישראל הוא דבר כדאי. בפוסט הדגשתי את הכדאיות של מימוש נקודות במלון בת-שבע בירושלים שהיה אז בקטגוריה 1. ובכן, החגיגה נגמרה כי המלון הנחמד הזה קפץ לקטגוריה 2 וכעת לילה-בונוס עולה 15,000 נקודות. זו עדיין עסקה ראויה סה״כ, אבל לא משהו לכתוב עליו הבייתה.

בונוס של עד 140% ברכישת מיילים של מועדון LifeMiles

הבונוס המוגדל הוא הטבה לקוראיי הבלוג OMAAT – אבל כל אחד יכול להירשם ולהנות ממנה. כל הפרטים בפוסט של לאקי. כדי להנות מהבונוס הגבוה ביותר יש לרכוש לפחות 101,000 מיילים (לא כולל הבונוס) ואז המחיר יורד 13.75$ לכל 1,000 מיילים. סה״כ עסקה טובה כי המיילים של המועדון הם שימושיים וניתן לרכוש באמצעותם טיסות של כל השותפות בברית סטאר ומספר שותפות נוספות של אוויאנקה. אני עצמי מחזיק בדרך-קבע יתרת מיילים במועדון. במקביל, וללא קשר, מציע המועדון בימים אלו הנחות של עד 30% על מימוש כרטיסי בונוס בקוים מסוימים.

מבצע חריג של מועדון Bonvoy לשהיות במלון הג׳פה היוקרתי ביפו

במסגרת המבצע, שתקף לשהיות בין ה-20 לפברואר וה-27 למרץ, ניתן לצבור עד 200,000 נקודות של מאריוט (בשווי ריאלי של כ-1500$) משהייה של שלושה לילות ומעלה באחד החדרים המשודרגים או הסוויטות של המלון. אני לא זוכר שאי פעם נתקלתי במבצע כזה של מאריוט שתקף למלון מסוים בתקופה כ״כ קצרה ורק לחדרים משודרגים או סוויטות – ולכן בעיניי מדובר במבצע חריג ששווה להציג אותו. אבל ריאלית הכדאיות של המבצע נמוכה כי מדובר במלון יקר מאוד ונדרשת שהייה של שלושה לילות ומעלה כדי להשיג את הבונוס שמתחיל מ-25,000 נקודות בלבד.

שדה דב בת״א פונה באופן סופי

מתוך הכתבה באתר ׳ישראל היום׳: ״משרד הביטחון פרסם תמונות של שדה התעופה שדה דב לאחר השלמת פינויו. מצלמות אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון תיעדו את ביצוע עבודות הפינוי וההריסה – קילומטרים של מסלולי אספלט ויותר מחצי מיליון מ״ר של מבנים ותשתיות הוסרו והתחלפו ברצועה חולית ענקית המשתרעת על כ-750 דונם במרכז תל אביב״.

217 מלונות משנים קטגוריה במועדון World of Hyatt

מתוכם 117 עולים קטגוריה ו-100 יורדים קטגוריה (לעומת 130 ו-129, בהתאמה, בשנה שעברה). השינוי ייכנס לתוקף ב-22 למרץ, כך שהמועדון הוגן עם חבריו ונותן התראה מוקדמת של יותר מחודש כדי לאפשר הזמנות/ביטולים. המועדון הציג לאחרונה קטגוריה מימוש חדשה וגבוהה יותר – קטגוריה 8, שדורשת 40,000 נקודות ללילה – אך בינתיים אין מלונות של הקבוצה בקטגוריה זו והיא כוללת רק מלונות של רשת SLH שלה שותפות עם המועדון. ב-22 למרץ יתווספו 13 מלונות נוספים של רשת SLH לקטגוריה 8. מספר מלונות ששווה להזכיר, שיירדו מקטגוריה 5 לקטגוריה 4: הייאט רג׳נסי אמסטרדם, פארק הייאט סיאטל, הייאט רג׳נסי סידני ופארק הייאט מלבורן.

אלעל תפעיל החל מהקיץ קו לשדה התעופה סטנסטד בלונדון (STN)

מהלך מעניין בעיניי. אלעל כבר מפעילה כיום שני קוים לשדות תעופה בלונדון: 11 טיסות שבועיות בקו להית׳רו (LHR) ו-11 טיסות שבועיות בקו ללוטון (LTN). ביוני תוסיף החברה את הקו החדש לסטנסטד, בתדירות של 5 טיסות שבועיות, ותעלה את התדירות השבועית הכוללת בין ת״א ולונדון ל-27 טיסות. סטנדטד הוא השדה השלישי בגודלו המשרת את לונדון ויש לו תעבורת נוסעים של כ-28 מיליון בשנה (יותר מנתב״ג).

עד 30% הנחה במלונות קבוצת IHG

המבצע נקרא ״City Lights״ והוא תקף להזמנות עד ה-29 לפברואר ולשהיות עד ה-30 לאפריל. המבצע תקף במאות ממלונות הקבוצה בצפון-אמריקה, מרכז-אמריקה, אירופה ואסיה, והוא מבטיח מינימום של 15% הנחה על התעריף הגמיש הרגיל ועד 30%. כמובן שהתעריף המוזל אינו גמיש.

7 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמריקן לא רואה באלסקה מתחרה בשוק האמריקאי? איך הם אישרו את ההצטרפות שלה לברית? מה הם מרוויחים?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      האויב של האויב, כן?

      אולי אמריקן הגיעה למסקנה שעדיף לה, אסטרטגית, להתחבר עם אלסקה כדי לנצח את יונייטד ודלתא מאשר להילחם גם באלסקה. דלתא התחילה להתחזק בסיאטל ואלסקה לא אוהבת את זה – אז אמריקן ניצלה את ההזדמנות כדי לבוא לעזרת אלסקה וליצור איתה שותפות אסטרטגית (ובתוך כך להכניס אותה לברית).

      הגב
  2. Ronsno

    כדי לקבל את השובר של בסט ווסטרן חייבים להזמין את הלינות דרך האתר שלהם בלבד? או שתקף גם אם מזמין מלון שלהם דרך Hotels.com למשל.

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      אני רואה בתנאים שלהם שאי אפשר להזמין באתרים אחרים.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      כאמירה כללית כל ההטבות של מועדוני מלונות, לרבות צבירת נקודות ומבצעים, תקפות אך ורק בהזמנות ישירות. הזמנה דרך אתר כמו הוטלס, או כל סוכן נסיעות אחר מקוון או לא, אינה תקפה.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראיתי בתנאים שלהם שאי אפשר להזמין באתר אחר חוץ מבסט ווסטרן. מה שלא מצאתי זה לאיזה חדר מוגבל המימוש של השובר? בסכום זהה להזמנה הקודמת?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא תמיד מפרסמים תנאים מלאים. השובר כנראה תקף לחדר מקטגוריית הבסיס של המלון בכל לילה שבו יש זמינות בנקודות. זו ההנחה שלי. כלומר, כל מלון מגביל את מספר החדרים בכל לילה שהוא פותח לנקודות/שוברים.

      הגב

השאר תגובה