לופטהנזה מתחילה להוציא מטוסים מהצי שלה

חברת התעופה הגרמנית המובילה מביעה חוסר-אמון משמעותי ברמות הביקוש הצפויות לטיסות בשנים הקרובות ובוחרת כבר עכשיו להתחיל בצעדים מבניים להתאמת הצי. כצעד עיקרי ראשון יוצאו מהצי שישה מטוסים מדגם A380, שבעה מטוסים מדגם A346 וחמישה מטוסים מדגם 744. אלו המטוסים הגדולים ביותר שיש ללופטהנזה בצי כך שביחד הם מחסירים מהצי של החברה כמה אלפי מושבים. להערכתי אנחנו נראה בקרוב צעדים דומים מצד חברות תעופה מובילות אחרות (כשבריטיש כבר הודיעה על צעד דומה).

הבלוג המוביל OMAAT ממשיך לעדכן לגבי המדיניות של החברות המובילות

בעמוד המקושר תוכלו למצוא מידע מתומצת לגבי מדיניות הביטולים/שינויים/הארכות/החזרים של חברות תעופה, קבוצות מלונות, מועדוני לקוחות וכו׳. בעמוד יש גם מעט מידע על אלעל אבל את המדיניות המלאה שלה מוטב לקרוא באתר החברה.

האם נגמר מחדל הטיסות של יונייטד מניו-יורק לת״א?

תנועת המטוסים בנתב״ג כמעט חדלה לגמרי ויונייטד נותרה אחת מחברות התעופה הבודדות שהמשיכו לטוס כשהיא מפעילה טיסה יומית בקו מניו-יורק (עם תפוסת נוסעים נמוכה למדי). עד כאן בסדר, על אף שמוטב היה לישראל לעצור לגמרי טיסות מארה״ב לאור העובדה שארה״ב היא כיום המדינה בה הוירוס התפשט בצורה הרחבה ביותר. על כל פנים, הבעיה האמיתית הייתה שנוסעים שהגיעו לנתב״ג בטיסה זו לא נשלחו ישירות למלוניות לבידוד כפוי, כדרישת התקנות המיוחדות, אלא הורשו לנסוע לאן שרצו בכוחות עצמם. לא פעם ולא פעמיים ׳התקלה׳ הזאת התרחשה, עד כדי כך שעולה ההשערה האם הונהגה במכוון ׳מדיניות מיוחדת׳ לטיסה זו לאור מצב הקהילה היהודית בניו-יורק. אין ספק שבגלל הקו הזה ישראל קיבלה חולים רבים שבגלל שלא הוכנסו מיד לבידוד כנראה הדביקו רבים אחרים. מחדל אמיתי, ובתקווה שמישהו יימצא אשם (וסלחו לי על הספק…). לפחות הטיסה האחרונה בוטלה.

אנשים ממשיכים לרכוש נקודות

שלשום כתבתי על הכדאיות או אי-הכדאיות שברכישת נקודות בתקופה הנוכחית. ההמלצה שלי היא לחכות,על אף שכבר עכשיו מספר מועדוני לקוחות מובילים מציעים נקודות בזול ויש מי שמוכנים לקנות. ע״פ הנתונים של חברת Points, המובילה בתחום, בכל יום לקוחותיה רוכשים כ-100 מיליון נקודות במועדוני הלקוחות השונים שהיא משווקת. Points לא פרסמה מהו הנתון המקביל ליום ממוצע לפני המשבר – אבל גארי לף, שמצטיין בניתוחי נתונים על מועדוני לקוחות, מעריך שמדובר ביתרה כפולה. המועדון של אמריקן, אגב, לא משתמש בשירותיה של Points.

השאר תגובה