סאות׳ווסט ממשיכה להוכיח התנהלות כלכלית מבריקה

חברת הלואוקוסט האמריקנית סאות׳ווסט – שהיא חברת התעופה השלישית בגודלה בעולם מבחינת מספר נוסעים שהטיסה ב-2019 (עקפה את יונייטד בדירוג!) – פרסמה את הדו״ח התקופתי לרבעון הראשון של 2020 ובו דיווחה על הפסד כספי של 94 מיליון דולר בלבד. לאור המשבר בשוק התעופה מדובר בדיווח חיובי בצורה חריגה. לשם השוואה: דלתא, חברת תעופה שלרוב מתנהלת טוב יותר ממתחרותיה הישירות, הפסידה כ-530 מיליון דולר בלבד, בעוד יונייטד הפסידה כ-1.7 מיליארד דולר ואמריקן הפסידה כ-2.2 מיליארד דולר. לסאות׳ווסט צי של למעלה מ-750 מטוסים שרובם חונים כרגע בחניוני מטוסים במדבריות ארה״ב.

טייסי לופטהנזה מוכנים לוותר על 45% משכרם בחודשיים הקרובים

צעד מרשים של איגוד טייסי נושאת-הדגל הגרמנית. הם כבר הסכימו לקצץ 50% משכרם לחודש מרץ, וכעת הסכימו על קיצוץ נוסף של 45% משכרם לחודשים מאי ויוני. המהלך אמור ליצור חיסכון של כ-350 מיליון אירו ללופטהנזה שמעסיקה כיום כ-10,000 טייסים, אך בתמורה לקיצוץ בשכר החברה מתחייבת שלא לפטר טייסים. אם רק טייסי אלעל היו יכולים להתנהג ככה לאור היותם בעלי השכר הגבוה ביותר בחברה. במקביל מנהלת לופטהנזה מו״מ עם ממשלת גרמניה עם חבילת סיוע בהיקף של כ-10 מיליארד אירו שבמסגרתה המדינה צפויה לקבל כ-25% ממניות החברה.

יונייטד מפרסמת עדכון נוסף ללו״ז הטיסות שלה

בתמצית: עד ה-6 ליולי תהיה טיסה יומית בקו מניוארק לת״א במטוסי 78X. מה-6 ליולי תהיה טיסה יומית בקו מניוארק לת״א ובקו מסן-פרנסיסקו לת״א, שתיהן במטוסי 77W. מה-24 לאוקטובר תהיה טיסה יומית שניה בקו מניוארק לת״א. מה-25 לאוקטובר יהיו שלוש טיסות שבועיות בקו מוושינגטון לת״א במטוסי 772.

טים קלארק (אמירטס) וטוני דאגלס (אתיהאד) חולקים תחזיות לענף התעופה

טים קלארק הוא אחד המנהלים המוערכים ביותר בענף התעופה העולמי וכאמירה כללית כדאי להקשיב לכל דבר שהוא אומר. אמירטס, בראשותו, הפכה לאחת מחברות התעופה החשובות בעולם עם התנהלות כלכלית מאופקת ויעילה. בניגוד ליריבותיה העיקריות, אתיהאד וקטאר איירוויס, היא ממשיכה לגדול ולהראות תוצאות יפות. על כל פנים, לטענת קלארק ודאגלס כ-85% מחברות התעופה בעולם (המערבי?) צפויות לקרוס עד סוף 2020 אלא אם יקבלו סיוע ממשלתי. הם מאמינים שענף התעופה ישתקם לגמרי רק בשנת 2023.

שדה התעופה טגל בברלין (TXL) ייסגר ב-1 ליוני ואולי לא ייפתח יותר לעולם

מהלך מפתיע למדי, אם כי בתקופה הזאת שום דבר כבר לא מפתיע באמת. בברלין בונים בעשור האחרון שדה תעופה חדש, ברנדנברג (BER), שנועד להחליף את טגל (TXL) וכנראה גם את שונפלד (SXF). הקמתו של BER נחשבת לקטסטרופה מהסוג שגרמניה לא מכירה בדר״כ, אחרי אינסוף עיכובים, דחיות, שערוריות, תיקונים, וועדות ומה לא – ולאחרונה הודיעה הנהלת השדה כי הוא ייפתח בסוף אוקטובר. כולם הניחו שטגל לא יפסיק לפעול לפני פתיחת ברנדברג אבל אז באה הקורונה וטרפה את הקלפים. פורמלית סגירת טגל היא זמנית בלבד, או לפחות או ההודעה כרגע, אם כי ההערכות הן שהוא לא ישוב לפעילות.

תגובה אחת

  1. עמרי

    לגבי טייסי לופטהנזה, הבנתי שהם הציעו לקצץ בשכר בשנתיים הקרובות, לא רק חודשיים (בתמורה כאמור לאי פיטורי טייסים)

    הגב

השאר תגובה