ב-15 למאי הזמנתי לי ולחסכנית נופש של שלושה ימים בבלגיה בסוכות. ההחלטה לא הייתה קלה מהסיבה הפשוטה שלא כיף להזמין חופשה שסיכוייה להתממש קטנים מסיכוייה להתבטל. הסיכונים ברורים: כרגע לא ידוע מתי אזור שנגן של אירופה יתיר כניסה של תיירים מחוצה לו, וגם אם זה יהיה אפשרי, זה עלול לגרור דרישות לבדיקות קורונה יקרות ו/או בידוד שיהפכו את הנסיעה לבלתי-אפשרית או מאוד בלתי-משתלמת. נכון להיום ישראל עדיין דורשת בידוד של שבועיים מכל החוזרים מחו"ל והמעסיקים כנראה לא יקבלו בהבנה את הארכת חופשת החג. כמובן שגם אם הכל יהיה בסדר, לא בטוח שהטיסות שהזמנו לא תבוטלנה ע"י חברת התעופה (Brussels Airlines). החברה כבר הודיעה על ביטול כשני שליש מהקווים שהיא מפעילה ולא ידוע לי עד כמה הקו שלה לת״א רווחי.

גם אם החופשה תתממש היא כנראה לא תהיה סוגה בשושנים. יכול להיות שנאלץ לטוס כארבע שעות עם מסיכות וללא אפשרות לאכול אפילו כריכים מהבית. בלגיה היא מהמדינות המובילות בתמותה מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה ושניה בדירוג המפוקפק הזה רק לנסיכות הזעירה סן-מרינו (שהיא בגדר אנומליה סטטיסטית). בהתאמה לכך, בלגיה טרם חזרה לשגרה וסביר מאוד להניח שעד סוכות המוזיאונים שאנחנו מתכננים לבקר בהם יהיו עדיין סגורים או יתירו רק מספר מצומצם של מבקרים. לגבי מסעדות בכלל קשה לנחש.

אלו הנתונים של בלגיה נכון להיום:

אז למה בכל זאת הזמנתי את הטיסות?

ראשית הייתה לנו הזמנה קיימת למאי 2020 שבוטלה כמובן ע״י חברת התעופה.

יכולנו לבקש החזר כספי, שכנראה היינו מקבלים מתישהו בזכות הסיוע של ממשלת בלגיה (למרות שעדין לא קיבלתי מהחברה הזו החזר שביקשתי על טיסה במרץ שבוטלה כבר בפברואר), אבל יכולנו גם להזמין טיסה על חשבון הקרדיט שלנו ולקבל שובר זיכוי בסך 50 אירו לאדם. בהתאם לתנאים אז, הזמנות עד ה-15 למאי היו ניתנות לשינוי בחינם לכל תאריך עד סוף 2020 (עם שובר הזיכוי) או עד אפריל 2021 (ללא שובר הזיכוי). זה נתן לנו את האפשרות להחליף ללא עלות נוספת את הטיסות במאי לטיסות באוקטובר (סוכות) אשר מטבע הדברים היו יקרות יותר.

לסיכום

במקרה הפחות סביר שהחופשה תתממש, נקבל נופש זול מאוד בתקופה מבוקשת כאשר בארץ מחירי הלינה כנראה ירקיעו שחקים (כרגיל בסוכות). זה היה הימור שקשה היה לי לסרב לו. אבל חדוות הדיל היא כנראה לא הסיבה האמיתית שקפצתי על המציאה המפוקפקת הנ"ל. אני חושב שבאופן מאוד לא רציונאלי רציתי להרגיש שיש סיכוי לבלות כמו פעם ׳בימים שלפני׳ (הידועים בקיצור ״BC״, כלומר ״ Before Coronavirus״).

במקרה הגרוע סוכות יהפוך לחוהמ"פ. אני בטוח שבבריסל יהיו מספיק מצות.

שלכם, החסכן.

תגובה אחת

השאר תגובה