בשבוע הקרוב תנחת טיסת יונייטד הראשונה בקו משיקגו לת״א

אלעל רצתה להפעיל את הקו הזה, אבל יונייטד הקדימה אותה. הקו יחל ב-10 לספטמבר בתדירות של שלוש טיסות שבועיות ויצטרף לשני קוים נוספים של יונייטד שכבר פועלים כיום: הקו מניו-יורק בתדירות של עשר טיסות שבועיות והקו מסן-פרנסיסקו בתדירות של שלוש טיסות שבועיות. הקו הרביעי של החברה לת״א, מוושינגטון, יחזור לפעילות בהמשך לאחר שהופסק בעקבות הקורונה. בקו החדש משיקגו ישרתו מטוסי בואינג 787-9.

לשבועיים הקרובים: נקודות של הילטון בחצי המחיר

במסגרת המבצע החדש, שיימשך עד ה-20 לספטמבר, ניתן בונוס של 100% ברכישת 10,000 נקודות ומעלה. כל חבר מועדון יכול לרכוש עד 160,000 נקודות (לא כולל הבונוס) אבל זו מגבלה כמעט חסרת משמעות כי במועדון של הילטון ניתן להעביר נקודות בין חשבונות בחינם. המחיר, בשקלות הבונוס, הוא 5$ לכל 1,000 נקודות – וזה המחיר הנמוך ביותר בו המועדון מוכר נקודות (וזה המחיר ב-95% מהמבצעים).

האם המכרז למעבדת קורונה בנתב״ג הוא למעשה בלוף אחד גדול?

״במשך כמה שבועות שקדו מיטב החברות שפועלות בישראל בתחום ציוד הקורונה על הגשת ההצעות למכרז הענק. זה הבטיח מחזור פעילות שנתי סביב 150-100 מיליון דולר […] ביום שני ב-10:00 בבוקר הונחו במשרדי רש"ת ההצעות. ב-13:00 התייצב הזוכה המסתמן לשימוע בפני ועדת המכרזים. ב-16:00 בישרה רגב על זכייתו. כיצד אפוא הצליחה רש"ת לרדת לעומקן של שבע הצעות בנות אלפי מסמכים ועמוסות אין סוף נתונים טכניים מורכבים – תוך פחות משש שעות? […] את הזוכה המאושרת במכרז הענק, איש במערכת הבריאות לא ידע השבוע לזהות […] באופן תמוה, המכרז לא כלל תנאי סף. רש"ת לא דרשה ניסיון מוקדם בתחום, לא היכרות עם הפעלת מעבדות או מערכות IT, לא הוכחת איתנות פיננסית או הצגת הון עצמי מינימלי – וגם לא הוכחת יכולת כלכלית להעמיד בתוך 45 יום אופרציה בהשקעה של 5 מיליון דולר […] אומגה זכתה במכרז בזכות הצעה כספית פנטסטית של 44.88 שקל לבדיקה, כולל מע"מ. יתר שש הקבוצות שניגשו למכרז הגישו הצעות גבוהות פי שלושה עד ארבעה – ארבע קבוצות הגישו הצעה של 150–170 שקל לבדיקה. שתיים הציעו יותר מ-250 שקל […] כיצד לפיכך הצליחה אומגה האלמונית להגיע למחיר נמוך פי כמה מזה ה"הפסדי" שהגישו הגדולות והחזקות ממנה?״

ההטבה הפנטסטית של אמקס עדיין זמינה

מחזיקים כרטיס אמריקן אקספרס? עד ה-30 לספטמבר תוכלו לנצל הטבת בונוס, במידה ויש לכם אחת בחשבון, כדי לקבל הנחה של 350 ש״ח להזמנת מלון בישראל באתר ExpressFly. מינימום ההזמנה הוא 350 ש״ח – כך שאפקטיבית תוכלו להזמין לילה בחינם או כמעט בחינם, אם הוא זול מספיק. פרטים נוספים בפוסט הזה.

מיילים של אמריקן במחיר מוזל – אם אתם מוכנים לרכוש המון מיילים

מבצע נוסף בשרשרת בלתי פוסקת של מבצעים למכירת מיילים במועדון AAdvantage (אמריקן). הפעם מחיר המינימום הוא 1.82 סנט/מייל – לא הכי נמוך שהמועדון הציע בחודשים האחרונים – אבל כרגיל המחיר יורד ככל שרוכשים יותר מיילים. כדי להגיע למחיר המינימום צריך לרכוש את היתרה המקסימלית – 150,000 מיילים, ועל כך מתווסף בונוס של 100,000 מיילים – תמורת סכום של ככ-4550$. כאמירה כללית אני לא ממליץ לרכוש מיילים במחיר הזה בצורה ספקולטיבית, אבל במקרה הזה אזכיר שאתיהאד היא שותפה של אמריקן ושיש סבירות גבוהה יחסית שבשבועות/בחודשים הקרובים ייפתח קו של אתיהאד מאבו-דאבי לת״א ובתקווה שגם בקו הזה אפשר יהיה לרכוש מושבים עם מיילים של אמריקן (30,000 מיילים לכיוון במחלקת העסקים…).

נעשה צעד נוסף לקראת חילוץ אלעל מהבוץ

קרן טרנר-אייל, אחת המנהלות המוערכות במגזר הציבורי שכיום מכהנת כמנכ״לית משרד האוצר, הודיעה השבוע כי אלעל תנפיק מניות ב-15 לספטמבר כתנאי לקבלת הלוואה בערבות המדינה. במידה ולא יהיו רוכשים למניות שיונפקו – המדינה התחייבה לרכוש את המניות בהיקף של למעלה מ-250 מיליון ש״ח. עד ה-10 לספטמבר אמורים להתפרסם נתונים נוספים לקראת ההנפקה. ברקע הדברים, ובנפרד מהם, עומדות מספר הצעות לרכישת השליטה בחברת אלעל באמצעות רכישת כמה עשרות אחוזים ממניות החברה – אך נראה שבעלת השליטה הנוכחית, תמי מוזס-בורוביץ, לא מעוניינת להיפרד מאחזקותיה ומפעילה את הדריקטוריון כדי לטרפד את העסקאות על אף שחובתו החוקית לעשות הכל כדי להבריא את החברה.

8 תגובות

  1. שי

    לא יודע אם זה קשור להחלטת יונייטד לפתיחת הקו אבל כתבתי לאוסקר מונוז(המנכ"ל של יונייטד) מייל בנושא על למה כדאי להם להפעיל את הקו, וקיבלתי תשובה מפורטת ועניינית. כמה חודשים טובים לאחר מכן כבר הוכרז על פתיחת הקו

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      אילנה דיין כבר תגלה לנו בהמשך מה קרה במכרז הזה…
      בכל מקרה, לפחות לכאורה מתחיל לזוז… (באיחור אופנתי של 4 חודשים לעומת מדינית אחרות)

      הגב
  2. hemedr

    כשהייתי בהונגריה פגשתי הונגרי שמתעסק בבדיקות קורונה ומוכר סיטונאית למעבדות ובתי חולים והמחיר הוא בערך 10 יורו לבדיקה אבל בהחלט נשמע כמו מכרז תפור אם לקח להם 6 שעות לעבור על כל ההצעות

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אולי 10 אירו לערכה? הם ציינו שהיא עולה בישראל 50-40 ש״ח.

      עובדה שכל שש המתחרות במכרז הציגו עלות בדיקה גבוהה פי כמה. ההצעה הנמוכה ביותר, במקום ה-2, הייתה גבוהה יותר מפי שלוש מההצעה הזוכה. זו בדר״כ אינדיקציה שמשהו לא כשר.

      הגב
  3. איתן

    שלום ליאור,
    מבדיקה לא מקיפה, לא נראה שהמבצע של הילטון משתלם. לינות ב130$ עולות 30,000 נקודות וכד'.

    איתן

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אפשר למצוא דוגמאות הפוכות. אין יחס המרה אחיד בין דולרים לנקודות.

      יש מלונות בהם לילה עולה 50,000 נקודות או 500$, למשל.

      הגב
  4. Ofer Shani

    יש מושג מה יהיה בזמן הסגר?
    אני אמור לטוס לקנדה בסוף החודש (יש לי אישור כניסה)
    האם ניתן יהיה לטוס?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון לכרגע נראה שנתב״ג יהיה סגור. זה לא וודאי ונחכה ליום ראשון כדי לקבל פרטים נוספים.

      הגב

השאר תגובה