ב-2021 יהיה קל בצורה בלתי רגילה להגיע לסטטוס גבוה במועדון של הילטון. בשילוב המבצע התקופתי נוצרה הזדמנות חריגה: כל חבר מועדון יכול להגיע לסטטוס דיימונד, הגבוה במועדון, שיהיה בתוקף עד מרץ 2023, לאחר השלמת 15 לילות בלבד!


נראה שמועדון Hilton Honors (בקצרה ״HH״) נחוש לשמור על מצבת בעלי הסטטוס שלו, ואולי אף זיהה הזדמנות למשוך אליו לקוחות נאמנים של מועדוני מלונות מתחרים (ובפרט שני מתחריו הגדולים: IHG Rewards ו-Bonvoy).

בימים האחרונים הודיע המועדון על מספר שינויים חיוביים במיוחד לשנת 2021. צעד כזה טרם ראינו ממעדון מלונות מוביל ואפשר רק לקוות שמועדונים אחרים יתנהגו באופן דומה וייקלו על השגת הסטטוס, שימור הסטטוס, צבירת הנקודות ומימוש הנקודות. סה״כ זו המגמה שאפשר לצפות לה בחודשים הבאים.

עבור הנוסע הממוצע ׳סטטוס המטרה׳ הוא גולד. הוא מבטיח הטבות משמעותיות כמו ארוחת בוקר (או כניסה לקלאב), שדרוג לחדר, צ׳ק-אאוט מאוחר ועוד. ישראלים יכולים לקבל סטטוס גולד עם כרטיס הפלטינום של אמקס – וזו הטבה משמעותית של הכרטיס עבור נוסעים מזדמנים שמתקשים לעמוד בדרישות הסף הרגילות. אך כמובן שיש ערך מוסף לסטטוס דיימונד. הטבותיו העיקריות: שדרוג משמעותי לחדר כולל סוויטות, כניסה חופשית לטרקלין של המלון גם כשלא ניתן שדרוג לחדר מזכה, 100% בונוס בצבירת נקודות ומתנת הגעה.

למידע על ההטבות לכל סטטוס – לחצו כאן.

הורדת דרישות הסף לסטטוס גבוה

באופן רגיל דרישות הסף לסטטוס גבוה הן אלו:

  • סילבר: 10 לילות – או – 4 שהיות – או – 25,000 נקודות בסיס
  • גולד: 40 לילות – או – 20 שהיות – או – 75,000 נקודות בסיס
  • דיימונד: 60 לילות – או – 30 שהיות – או – 120,000 נקודות בסיס

המועדון נותן 10 נקודות בסיס לכל 1$ בחיוב במלונות, ועל כן השגת סטטוס באמצעות נקודות בסיס דורש הוצאה מצטברת של 2500$, או 7500$ או 12,000$ (בהתאמה).

בשנת 2021 המועדון מקצץ 50% בכל דרישות הסף האלו, ולכן הן יהיו:

  • סילבר: 5 לילות – או – 2 שהיות – או – 12,500 נקודות בסיס
  • גולד: 20 לילות – או – 10 שהיות – או – 37,500 נקודות בסיס
  • דיימונד: 30 לילות – או – 15 שהיות – או – 60,000 נקודות בסיס

מדובר בשינוי חיובי בצורה בלתי רגילה. חשוב לזכור שגם לילות בונוס נספרים לסטטוס.

לילות-סטטוס ׳מתגלגלים׳ מ-2020 ל-2021

באופן רגיל המועדון מציע הטבה של ״Rollover Nights״ אבל היא תקפה רק לבעלי סטטוס גבוה ורק במידה וצברו יותר לילות-סטטוס מהדרוש להם לשימור הסטטוס. כך, לדוגמה, חבר מועדון בסטטוס גולד שצבר 45 לילות-סטטוס בשנה ייקבל ב-1 לינואר בשנה שאחריה קרדיט של 5 לילות-סטטוס שהתגלגלו מהשנה הקודמת (כי דרושים 40 לילות-סטטוס לשימור הסטטוס שהוא מחזיק).

כעת ההטבה ניתנת לכלל חברי המועדון וללא קשר לשימור סטטוס. כפשוטו: כל לילה-סטטוס שנצבר ב-2020 מתגלגל אוטומטית ל-2021. אני לא רואה בתנאים החרגה ללילות-בונוס שגם הם כמובן נספרים לסטטוס במועדון של הילטון. הנה הנוסח מאתר המועדון:

extension to its Rollover Nights benefit, allowing every night in 2020 to roll over to 2021, to help members maintain or upgrade their status. The benefit was previously exclusive to elite members and allowed applicable qualifying nights in excess of those required to meet a member’s respective elite status tier to roll over to the next calendar year. Now, all Hilton Honors members who stay between January 1 – December 31, 2020 will have all nights automatically roll over to count towards their 2021 through March 2023 tier status

לפרטים נוספים – לחצו כאן.

הארכת תוקף הסטטוס

במרץ הודיע המועדון כי סטטוס שהושג במהלך 2019 יישאר בתוקף עד מרץ 2022 (במקום מרץ 2021) וסטטוס שהושג במהלך 2018 יישאר בתוקף עד מרץ 2021 (במקום מרץ 2020).

כעת הודיע המועדון כי כל חבר מועדון המחזיק בסטטוס גבוה היום – יישמור עליו עד סוף מרץ 2022 בכל מקרה. כלומר, ניתנה שנת סטטוס במתנה לכל מי שהשיג סטטוס גבוה ב-2018.

לא ברור מה הדין לגבי מי שקיבל סטטוס במתנה או כהטבה של כרטיס אשראי. כלומר, האם ביטול כרטיס האשראי, למשל, יוביל בכל זאת לביטול הסטטוס?

שינויים נוספים

  1. המועדון מציע הטבה בשם ״Milestone Bonuses״ המספקת בונוסים לאחר צבירת 40 לילות וכל 10 לילות לאחר מכן. המטרה היא לתגמל את אלו המתארחים בתכיפות במלונות הקבוצה. ב-2021 הבונוס הראשון יינתן כבר אחרי 20 לילות אבל עדיין במדרגות של 10 לילות אח״כ.
    – – –
  2. המועדון מאפשר לבעלי סטטוס דיימונד לתת במתנה סטטוס גולד או דיימונד לחבר מועדון אחר לבחירתם. ההטבה הזו קיימת כבר שנים אבל מופעלת רק לאחר שחבר המועדון צבר 60 לילות בשנה (כדי לתת במתנה גולד) או 100 לילות בשנה (כדי לתת במתנה דיימונד). ב-2021 יידרשו רק 30 ו-60 לילות-סטטוס בהתאמה.
    – – –
  3. לנקודות של הילטון אין תוקף כל עוד החשבון פעיל. חשבון הופך לא-פעיל אחרי 12 חודשים אם לא נצברה נקודה או מומשה נקודה. המדיניות הזאת הוקפאה מוקדם יותר השנה, ובכל מקרה המועדון הודיע כי נקודות לא יימחקו מאף חשבון לפחות עד סוף 2021.

המבצע התקופתי

בתוקף עד ה-31 לדצמבר (מועד אחרון לצ׳ק-אאוט). נדרשת הרשמה מראש. המבצע מבטיח כפל קרדיט של לילות לסטטוס וכמו כן כפל נקודות (כלומר – נקודות בונוס בסך נקודות הבסיס). לילות שהושלמו לפני ההרשמה למבצע לא ייספרו.

שימו לב שבתנאי המבצע כתוב במפורש:

Double nights will count towards Hilton Honors members’ 2020 night count and will be eligible for rollover night credit

המשמעות הנגזרת: סטטוס דיימונד אחרי 15 לילות בלבד

לא מדובר במסלול מהיר שפתוח רק לבעלי סטטוס גבוה מספיק במועדון מתחרה – אלא בערוץ שפתוח לכלל חברי המועדון וגם מי שיפתח חשבון חדש היום.

אז איך? פשוט שקללו את כל האמור לעיל: כל לילה שיושלם ב-2020 ייספר כשני לילות-סטטוס, כל לילות-הסטטוס שייצברו ב-2020 יתגלגלו אוטומטית ל-2021 וב-2021 דרישת הסף לסטטוס דיימונד תחתך ב-50%. כלומר, הלכה למעשה, 15 לילות ב-2020 פרושם סטטוס דיימונד אוטומטי ב-1 לינואר 2021 שיישאר בתוקף עד סוף מרץ 2023.

לסטטוס נספרים רק לילות המוזמנים בערוצי הילטון ישירים או דרך סוכנים מורשים כמו וירטואוזו ותוכנית FHR של אמקס. לילות המוזמנים מסוכנים ׳רגילים׳, בין אם זה אקספדיה או משרד הנסיעות השכונתי, לא ייספרו ולא יאפשרו צבירת נקודות.

לסיכום

המועדון של הילטון, HH, ממשיך להוכיח את עצמו כמועדון מלונות תחרותי, מתקדם ואקטיבי. הוא ממשיך לחדש, ממשיך לשפר תנאים לחברי המועדון וממשיך להציע גישה קלה ומהירה לסטטוסים הגבוהים שלו (גם דרך כרטיסי אשראי ובפרט כרטיסי אמקס פלטינום ברחבי העולם). אגב, העובדה שישנם כ״כ הרבה בעלי סטטוס גולד היא חיסרון עבור בעלי סטטוס גולד – כי אז בהכרח ישנה תחרות רבה יותר על שדרוגים, כניסה לטרקלינים והטבות נוספות. לעומת זאת אין המון בעלי סטטוס דיימונד, על אף שגם את הסטטוס הזה ניתן להשיג בקלות ע״י החזקת כרטיס אשראי אמריקני מתאים, ולכן בעלי סטטוס דיימונד ממשיכים לזכות בהטבות עודפות במלונות ובפרט שדרוגים טובים יותר.

על כל פנים, השינויים לעיל בשילוב המבצע התקופתי העכשווי בהחלט יוצרים הזדמנות בלתי רגילה עבור מי שמעוניין להתארח במלונות בחודשיים הקרובים. אציין, כהערת אגב, שבדובאי ישנם מעל 20 מלונות של קבוצת הילטון וחלקם זולים מאוד (עד כדי 40$/לילה) ונכון להיום דובאי מוגדרת מדינה ירוקה שחזרה ממנה אינה טעונה בידוד בישראל.

נ.ב.

תמונת הפוסט היא מהלובי של מלון מפורסם מאוד של קבוצת הילטון שעדיין סגור במסגרת תהליך שדרוג מקיף. ברכות למי שזיהה בקלות.

5 תגובות

  1. לא נוסע מתמיד

    אם אני עומד לבטל את כרטיס האמקס פלטינה שלי. יש טעם להמיר את הנקודות להילטון לפני?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      עדיף מאשר שיימחקו, כן, אבל כאמירה כללית המרה להילטון אינה כדאית. יש חלופות טובות יותר ובפרט להשתמש בנקודות באתר ExpressFly (אם יש לך צורך בהזמנה חדשה).

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כבעל סטטוס דיימונד שמוציא המון כסף אצלם כל השנה, קצת מאוכזב מחוסר השליטה שלהם על המלונות שעושים לא מעט פעמים ככל העולה על רוחם.
    כדוגמא, רוצה לממש נקודות לוולדורף במלדיביים (120 אלף ללילה). המלון דורש בתחילת ינואר 7 לילות מינימום (שעם זה אני יכול לחיות) ללא אפשרות ביטול מ90 יום קודם ההזמנה גם בימי קורונה.
    תגובת שירות הלקוחות? “אין לנו שליטה עליהם״.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      המלון במלדיביים הוא אחד החריגים ביותר בקבוצה מכל מיני בחינות. אני לא מתפלא שנתקלת בבעיה, אבל כמובן מסכים איתך שזה מתסכל ובפרט בהיותך דיימונד. יש גם מלונות יוקרתיים פחות ש׳משחקים משחקים׳ – וזה נכון בכל קבוצה, אבל אולי יותר בהילטון.

      הגב

השאר תגובה