אמריקן תפעיל קו מניו-יורק לת״א

התחרות על החיבור האווירי בין הערים עולה מדרגה. בימים כתיקונים מתחרות בקו אלעל (5 יומיות), דלתא (2 יומיות) ויונייטד (2 יומיות), וכעת אמריקן עתידה להוסיף טיסה יומית משלה. הטיסות של אמריקן צפויות להתחיל ב-6 למאי ובקו ישרתו מטוסי 777-200 עם מוצר נוח מאוד במחלקת העסקים. בסיסה של אמריקן הוא בשדה התעופה קנדי (JFK) ובעצם טיסותיה יהיו בתחרות ישירה עם טיסות דלתא וחלק מטיסות אלעל, בעוד טיסות יונייטד וטיסות אלעל אחרות ימריאו משדה התעופה ניוארק ליברטי (EWR) שמשרת גם הוא את מטרופולין ניו-יורק. הטיסות החדשות יהיו טיסות לילה קלאסיות בשני הכיוונים. אמריקן מתכננת להפעיל קו נוסף לת״א, מדאלאס (DFW), והוא צפוי להתחיל בספטמבר 2021 אך מידע קונקרטי עדיין אין.

נהלי כניסה חדשים לישראל – עכשיו בתוקף

כל הנוסעים החוזרים לישראל, ששהו למעלה מ-72 שעות בחו״ל, נדרשים כעת להציג בדיקת קורונה שלילית שנערכה במסגרת 72 שעות שלפני שעת המראת הטיסה ארצה. למעט בעלי אישור החלמה ובעלי תעודת החסנות אם עבר שבוע מקבלת המנה השניה. נכון להיום כל מדינות העולם מוגדרות אדומות ולכן כל הנוסעים החוזרים חייבים בבידוד – כשהרוב יכולים לבחור בבידוד בייתי, אך מי שביקר במספר מדינות מסוימות יהיה חייב להשלים את הבידוד במלונית. גם מהבידוד פטורים בעלי אישור החלמה ובעלי תעודת התחסנות. כל הפרטים הנוספים בפוסט שעלה באתר ׳טיסות סודיות׳.

הזדמנות נוספת לרכוש נקודות של הילטון בחצי המחיר

המבצע החדש בתוקף עד ה-5 למרץ. במסגרת המבצע ניתן בונוס של 100% ברכישת 10,000 נקודות ומעלה עד למקסימום של 80,000 נקודות (לא כולל הבונוס). המחיר המשוקלל הוא 5$ לכל 1,000 נקודות. המועדון לא מוכר נקודות במחיר נמוך יותר. שימו לב שרכישת נקודות אינה אפשרית לחשבון חדש בן פחות מ-90 ימים ללא פעילות או לחשבון חדש בין פחות מ-30 ימים גם אם הוא פעיל.

המאבק המשפטי של טייסי אלעל מונע מהחברה לקבל הלוואה חיונית

תקציר הפרקים הקודמים בסאגה: טייסי אלעל, שבכיריהם מקבלים משכורות עתק, בחרו מוקדם יותר השנה לסרב לחתום על הסכם התייעלות מול הנהלת החברה כפי שעשו מגזרים אחרים בחברה בקלות ובזריזות. עד כאן עסקים כרגיל. במטרה להציל את החברה התערבה הסתדרות העובדים הכללית, שטייסי אלעל היו חברים בה אז, וחתמה על ההסכם בשמם. הטייסים, שמשכורתם עתידה להיפגע, הפכו שולחנות (כביטוי וכפשוטו) ומיד הגיעו עתירה לביטול פעולת ההסתדרות (על אף שהיא במסגרת סמכותה). המשך הסאגה: אלעל הגיעה להסכמה עם מספר גופים ובראשם בנק לאומי על קבלת הלוואה בסך 300 מיליון דולר שרובם בערבות המדינה – אך המלווים מתעקשים, ובצדק, שהתנאי למתן ההלוואה הוא סיום דרכה של עתירת הטייסים לגבי חתימתם על הסכם ההתייעלות. כעת אלעל מחכה לבירור מהיר של הנושא בבית משפט.

אייר-פראנס תשלח לת״א גם מטוסים רחבי-גוף

אחרי שנים רבות שבקו מפריס לת״א פעלו אך ורק מטוסים צרי-גוף, עם מוצרים נחות מאוד ובפרט ביחס להיקף הפעילות בקו, הודיעה החברה הצרפתית כי בחודשים הקרובים יגיעו לישראל גם מטוסים גדולים וחדישים יותר. בין סוף מרץ לתחילת יוני תופעל אחת הטיסות היומיות בקו במטוס A330-200 ובחודשי הקיץ יופעלו שתיים מהטיסות היומיות בקו במטוס A350-900 המתקדם ביותר בצי החברה. זו הזדמנות נהדרת לתזכר שאייר-פראנס מציעה כבר שנים תעריפים אולטרה-אטרקטיביים בין ת״א ויעדים רבים באירפה במחלקת העסקים (החל מ-520$ בלבד לכרטיס הלוך/חזור).

הצעות יצירתיות של מלון דריסקו בדרום ת״א

לא מדובר במחירי ריצפה, אומנם, אך עדיין מחירים נמוכים מהרגיל. בעיקר אהבתי את החבילות המוצעות שמצביעות על יצירתיות מצד המלון שמנסה לשווק חוויה ולא סתם חדר ללילה. התארחתי במלון לאחרונה ונהנתי מאוד, אז ממליץ לכם לבדוק את החבילות המוצעות אם מתחשק לכם לנסות מלון מעניין בת״א ואם אתם חובבי מוזיקה או קולינריה איכותית.

ארה״ב דורשת בדיקת קורונה שלילית מכל הנוסעים הנכנסים – ובקרוב גם בידוד

לטראמפ הייתה מדיניות מקלה מאוד בכל הקשור לקורונה. בהתאם התחלואה בארה״ב גבוהה בצורה מטרידה. ביידן, לעומת זאת, נחוש לנצח במאבק מול הנגיף וכבר בימיו הראשונים כנשיא מחיל שינויים משמעותיים במדיניות האמריקנית. החל מה-26 לינואר יידרשו כל הנוסעים הנכנסים לארה״ב להציג בדיקת קורונה שלילית כתנאי לכניסתם וככל הנראה בקרוב הם יידרשו גם לבידוד של 10 או 14 ימים. עדיין אין תאריך לתחילת חובת הבידוד ואין מידע נוסף על פטורים אפשריים.

נחתם הסכם התעופה בין ישראל ומרוקו

ההיסטוריה היהודית במרוקו עשירה וענפה. רבים מיהודי מרוקו עלו לישראל לאחר הקמת המדינה, אך במרוקו עדיין קיימת קהילה יהודית גדולה. מרבית הישראלים שביקרו במרוקו בשנים האחרונות עשו זאת במסגרת טיול מאורגן (בסביבות 60,000-50,000 נוסעים בשנה) ובין השאר משום שהשגת ויזה למרוקו אינה דבר טריוויאלי לבעלי דרכון ישראלי. כל זה עתיד להשתנות. הסכם התעופה החדש מאפשר טיסות בין המדינות ללא הגבלה, מכל שדות התעופה במרוקו, ובהמשך צפוי להיות גם פטור מויזות או לפחות הליך קל להוצאתן. שרת התיירות המרוקנית, אולי באופטימיות יתרה, מאמינה שההסכם החדש יכפיל פי כמה את מספר הישראלים שיגיעו למרוקו עד כדי 200,000 בשנה ולא רק בטיולים מאורגנים. נושאת הדגל המקומית, רויאל אייר-מארוק, השותפה בברית OneWorld, הודיעה כבר לפני מספר שבועות על כוונתה להפעיל קו טיסות מקזבלנקה לת״א עם שלוש טיסות שבועיות לפחות במטוסי דרימליינר חדשים (ואולי קו נוסף ממרקש בהמשך).

הפנטזיות של רמי לוי כבעלים של חברת תעופה

קשה לומר שרמי לוי אינו איש עסקים מוצלח. הוא בנה אימפריה כלכלית מכלום וכל הכבוד לו על כך. בתעופה, לעומת זאת, הוא לא מבין דבר אבל זה לא מנע ממנו לרכוש חברת תעופה בכ-160 מיליון ש״ח. בינתיים הוא יוצא בהצהרות תמוהות כמו ״נהיה חברת התעופה הלאומית״, רומז כי ישראייר תפסיק לפעול בשבת בדיוק כמו אלעל, מגלה למה השארותו של אורי סירקיס בתפקיד המנכ״ל הייתה תנאי לעסקה (וטוב שכך), חולם על הנפקת ישראייר לפי שוויי של 300 מיליון ש״ח או יותר ומסביר שכרטיס טיסה הוא מוצר מדף בדיוק כמו שמפו בסופר.

השאר תגובה