פוסט אורח: חנות המוצרים שמפעילה אלעל, בלעדית למחזיקי כרטיס הפלייקארד, נחשבת לערוץ נוח ומשתלם למימוש נקודות. החסכן מסביר למה זה כדאי בעיניו ונותן גם פידבק חיובי על שירות הלקוחות.


אני חבר במועדון הנוסע המתמיד של אלעל כבר מעל עשרים שנה ורק פעם אחת הזמנתי כרטיס בונוס. זה היה בימי החברה-הבת UP, עליה השלום, כשהיה ניתן לרכוש כרטיסי בונוס במחירים יחסית אטרקטיביים ולשלם תוספת מזומן נמוכה. נראה שלאורך השנים כרטיסי בונוס במחלקת התיירים נותרו יקרים בנקודות ולרוב אין מושבי בונוס זמינים לטיסות סופ״ש אפילו חצי שנה מראש. בשלב כלשהו פשוט הפסקתי לחפש דרך לממש כך את הנקודות שאני צובר. כפי שליאור מציין מדי פעם בצדק – מימוש נקודות לטיסות במחלקת עסקים הוא כדאי יותר, לפחות עבור מי שזה מעניין אותו (ואינו חסכן כמוני). אבל יש לי הרגשה שבימים כתיקונם גם הזמינות שלהם לא משהו. אז מה נותר? להשתמש בנקודות לרכישת שוברים שונים או בחנות פלייסטור.

פלייסטור היא חנות מקוונת די מוצלחת בה ניתן לרכוש מוצרים שונים בשילוב נקודות וכסף. לתקופה קצרה החנות הייתה זמינה לכלל חברי מועדון הנוסע המתמיד, אך כעת היא זמינה רק למחזיקי כרטיס פלייקארד. ממשק המשתמש לא מושלם מבחינת יכולות החיפוש אבל סך הכל האתר עובד בסדר ויש מגוון רחב מאוד של מוצרים. אני רוכש באתר משום שדרכו ניתן לקבל ערך גבוה במימוש נקודות – אפילו מעל שני שקלים לנקודה במקרים מסוימים.

כמובן שלמועדון אין באמת כוונה לאפשר מימוש נקודות בערכים גבוהים באופן עקבי כך שיש ניסיון לכוון את הלקוחות למוצרים מסוימים בהם מתקבל ערך מימוש נמוך יותר. רוב המוצרים נמכרים באופן שבו הלקוח יכול לבחור את תמהיל הנקודות והכסף באמצעות ׳סליידר׳. ככלל, רוב המוצרים מתומחרים במחירים תחרותיים בהשוואה למחירים בכסף שאפשר למצוא בזאפ ולכן זה אפיק טוב למימוש נקודות ובפרט כאלה שעומדות לפוג בקרוב. כנראה שלא הייתי מוציא כרטיס פלייקארד רק בשביל הזכות לקנות שם, אבל אם כבר יש…

לאחרונה נזקקתי פעמיים לשירות הלקוחות של הפלייסטור ואני מוכרח להגיד עליהם מילה טובה. במקרה הראשון הזמנתי מיקרוגל וגיליתי יום למחרת דגם זול יותר של אותו יצרן עם מפרט די דומה. כשפניתי לשירות הלקוחות לנסות לשנות את ההזמנה קיבלתי תגובה מהירה והסבירו לי שיש לבטל את ההזמנה הקיימת ולבצע חדשה וכך עשיתי, ולהפתעתי לא חויבתי בדמי ביטול (המוצר טרם נשלח אלי) למרות שתקנון האתר והחוק מאפשרים זאת. במקרה השני נאבקתי בתכונה המעצבנת של האתר שלא יודע לאחד משלוחים גם אם המוצרים מגיעים מאותו מחסן של אותו ספק. כתבתי הערה בהזמנה שאני מבקש לאחד את המשלוחים של שני מוצרים ואכן לאחר מספר ימים קיבלתי את שני המוצרים לביתי יחד ללא כל בעיות. כשהגיעה הקבלה התאכזבתי לגלות שחוייבתי על שני משלוחים, מה שלא נראה לי הוגן, ושלחתי לשירות הלקוחות הודעה מנומסת אך תקיפה (בלי להזכיר את הבלוג). תוך יום קיבלתי שיחת טלפון עם התנצלות, הסבר מה גרם לבעיית החיוב והבטחה לזיכוי בדמי המשלוח הנוסף. הזיכוי בוצע תוך יומיים. זו חווית שירות נדירה בישראל והייתי מוכרח לחלוק אותה אתכם הקוראים.

אם יש לכם סיפורים מהשנה האחרונה על שירות הלקוחות של פלייסטור, או של מועדון הנוסע המתמיד בכלל, אתם מוזמנים לשתף בתגובה לפוסט זה.

שלכם,
החסכן.

9 תגובות

  1. חמד

    הפסקתי לקרוא אחרי שכתבת שחייבים כרטיס ולא פתוח לכל החברים. עוד סיבה לא לטוס אל על

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      גם אני רואה בזה בעיה. בפרט בתור מי שאין לו פלייקארד.

      הגב
      • החסכן

        הצעה לשיפור למנהלי מועדון המתמיד – לתת אפשרות גישה לפלייסטור גם למי שהגיעו לסטטוס כסף ומעלה. לא קשה ליישום ומחזק את הנאמנות.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אני לא מסכים, אתה מחד טוען שיש בעיה בכך שהמועדון נותן ערך רב לפלייקארד ומאידך כשישי פעילות פרופר צרכנית שמתאימה לכרטיס אשראי ולא לסתם נוסעים אז זה נראה לך בעיה.

      • Lior@FlyingOut

        אין הפרדה בין נקודות מועדון ונקודות פלייקארד. אלו אותן נקודות, זה אותו מועדון ולכאורה הפלייקארד אמור לשרת את קהל לקוחות אלעל. כשאתה פותח חנות לנקודות אבל מגדיר שרק חלק מחברי המועדון יכולים להשתמש בה – על אף שהם צברו נקודות גם כן, ואולי אפילו שילמו הרבה יותר בשביל לעשות את זה – יש פה בעיה מסוימת. אפשר, למשל, לתת הטבה של 10% קאשבק במימוש נקודות באתר למחזיקי פלייקארד, כהטבה לכרטיס, אבל לפתוח את החנות לכלל חברי המועדון שיש להם נקודות.

  2. shlomolap

    אני רוצה לציין שבדקתי את הנתונים הללו באופן אישי, ואכן המוצרים של אל על נמכרים – עוד לפני מימוש הנקודות, במחיר הזול ביותר בארץ, ובנוסף שניתן כאן לקבל הנחה בשווי הנקודות – שהוא בערך 1.5 לנקודה,
    הקיצור משתלם ביותר.

    הגב
    • ערן

      המחירים לפני מימוש הנקודות הם אחד לאחד המחירים של הייטק זון שגם נותנת להם את הפלטפורמה

      הגב
    • שמחה

      בדקתי לפחות 3 סמרטפונים, ובחטיבה הזו לעומת המחירים בזאפ, הם ממש לא זולים. אשמח להערה באם טעיתי

      הגב
  3. איתמר

    גם אני מנצל את הנקודות לרכישות באתר ועשיתי את זה מספר פעמים בשנה האחרונה. בכל המקרים, המחירים בשילוב הנקודות היו נמוכים משמעותית והצדיקו "בזבוז" של נקודות, במיוחד למוצרים שהייתי קונה ממילא במקום אחר.
    רוצה לציין את שירות הלקוחות שלפחות במקרה אחד טיפל בבעיה שהייתה לי באופן מהיר, עקבי ולאורך שבועיים, כולל מעקב בדיעבד אחרי שהעניין הסתיים ושתי שיחות טלפון מנציג. ראוי להערכה וכשמגיע, אז מגיע…

    הגב

השאר תגובה