כפל מיילים מטיסות איג׳יאן במועדון Miles+Bonus

לכרטיסים שיוזמנו עד ה-8 ליוני ולטיסות שיושלמו עד ה-31 לאוקטובר. כולל טיסות פנים ביוון, כולל כרטיסים בכיוון-אחד וכולל טיסות של החברה-הבת אולימפיק-אייר. אין כפל מיילים לסטטוס אלא רק למימוש. אין צורך בהרשמה למבצע. כרטיסים שהוזמנו לפני ה-19 למאי אינם נהנים מכפל מיילים.

קרדיט במקום ארוחת בוקר לבעלי סטטוס גולד ודיימונד של הילטון

השינוי ייכנס לתוקף ביולי ויישאר בתוקף ככל הנראה לפחות עד סוף השנה – רק במלונות הקבוצה בארה״ב. לטענת הילטון השינוי נעשה לבקשת חברי המועדון שמעוניינים בגמישות גבוהה יותר ובפרט לאור המצב. עדיין אין פרטים מדוייקים על גובה הקרדיט שיקבלו בעלי הסטטוס הגבוה בכל מלון ונראה שהסכום לא יהיה קבוע אלא יהיה תלוי במספר גורמים. בעיניי מדובר בשינוי חיובי בתנאי שהמועדון לא יאפשר למלונות לספק קרדיט נמוך מדי בהתאם לתפריט ארוחת הבוקר שלהם (מה שקורה לפעמים). אעדכן בהמשך כשיהיו פרטים נוספים, ובינתיים תוכלו לקרוא את דעתו המעניינת-כרגיל של גארי לף.

נחשף הבלוף הגדול על הבעלים האמיתי של אלעל

בקיץ שעבר הפך תלמיד ישיבה בן 29, חסר ניסיון עסקי וחסר הון עצמי, לבעלים של אלעל. לכולם היה ברור שהרוכש האמיתי הוא אביו – מולטי-מליונר אמריקאי שלא החזיק באזרחות ישראלית בזמנו ונתן לבנו את הכסף כביכול ללא תנאים. האב הכחיש שהוא מעוניין לשלוט בחברה בעצמו והכחיש שהוא יהיה מקבל ההחלטות בפועל. אלעל מסרה גרסאות בהתאם. המדינה נדרשה להחליט בסוגיה, כי חברת תעופה ישראלית יכולה להיות אך ורק בבעלות של אזרח ישראלי, ולבסוף החליטה לאשר את הרכישה תחת תנאים מגבילים שימנעו מהאב לנהל את החברה בפועל ולמעשה אסרו עליו להיות בעלים. אלא שבינתיים הגיע האב לישראל, קיבל אזרחות וכעת קיבל אישור מהמדינה היתר שליטה בחברה ביחד עם בנו. אלעל מצידה אישרה שהוא למעשה זה שרכש אותה במקור – כלומר, זה היה הכסף שלו – ובעצם אישרה את ההצגה שהתנהלה מההתחלה ואת השקר הגדול.

אייר ניו-זילנד ציירה את הציפור הלאומית בשמיים לטובת ארגון צדקה

מטוס מדגם 787-9 המריא מקרייסטצ׳ארץ׳, טס במשך כמעט שלוש שעות שבמהלכן צייר דמות של קיווי בשמיים מעל האיים ונחת חזרה בקרייסצ׳ארץ׳. הטיסה נערכה עבור ארגון צדקה בשם Koru Care הפועל למען ילדים מקומיים עם צרכים מיוחדים. בטיסה היו 50 ילדים. איזו חברת תעופה מגניבה.

הירשמו למועדון הלקוחות החדש של רשת המלונות VERT

המועדון למעשה מחליף את ׳מועדון הלקוחות המאושרים׳ של רשת מלונות קראון-פלאזה בישראל (במקביל ובנפרד ממועדון IHG Rewards). החברות במועדון מבטיחה הנחות בהזמנה ישירה וגם הנחות על מזון ומשקאות במלונות. כדאי להצטרף כל עוד ההצטרפות בחינם (ולא ידוע לי שזה אמור להשתנות, אבל המועדון הקודם היה בתשלום).

ביזפורטל עושה סדר במונחים מקצועיים מתעשיית התעופה

אם אי פעם רציתם ללמוד לקרוא דו״חות מסחריים של חברות תעופה – כתבה כזאת היא מקום טוב להתחיל.

בונוס של 100% ברכישת נקודות של הילטון ורף המקסימלי כפול

מבצע נוסף של מועדון Hilton Honors למכירת נקודות, הפעם עד ה-8 ליולי. במסגרת המבצע ניתן לרכוש עד 320,000 נקודות כולל הבונוס במידה ולא רכשתם נקודות השנה עד כה (כלומר, הכפלה של התקרה השנתית הרגילה שהיא 80,000 נקודות לפני בונוס). יש לרכוש לפחות 10,000 נקודות לפני הבונוס. המחיר בשקלול הבונוס, כרגיל, הוא 5$ לכל 1,000 נקודות.

מבקר המדינה חשף את הבלאגן של טיסות החילוץ במהלך הקורונה

למדינה אין חובה חוקית לסייע לישראלים בחו״ל אך בכל זאת המדינה שילמה כ-6 מיליון ש״ח עבור הפעלת 45 טיסות חילוץ ע״י חברות התעופה הישראליות. הבעיה? הכל נעשה ללא מודל מסודר ועם שינויים רבים לאורך הדרך. מתוך הכתבה: ״מבקר המדינה מצא בבדיקתו כי ההתחייבות של המדינה כלפי החברות המסחריות לביצוע הטיסות בסבסוד המדינה לא אושרה על ידי הגורם המורשה לכך על פי הוראות תקנון כספים ומשק, ולא עודנה בהסכם חתום. בנוסף, חברות התעופה ביצעו את טיסות החילוץ בהתאם למודל הכלכלי שסוכם איתן, אך המדינה שינתה בדיעבד את מודל התשלום לאחר השלמת הטיסות״.

5 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      דברים צריכים להתנהל כדין, ובפרט כשמדובר בשליטה בחברת התעופה הלאומית (פרטית, אומנם, אבל עדייןן נושאת את דגל המדינה מילולית ורעיונית). היה פה מקרה שהבעלות על החברה עברה הלכה למעשה לאדם שאסור היה לו להחזיק בחברה ע״פ חוק. לא צריך לעודד מקרים כאלו או להתעלם מהם. מה גם שיש טענות קשות יותר שגם האבא, קני רוזנברג, רכש את החברה ע״פ הוראות של אחרים שמטרותיהם לא ידועות. אלעל, כחברה שמוחזקת ע״י הציבור (בחלקה), לא יכולה להרשות לעצמה לדווח שקר. ברור לי שדריקטוריון החברה רצה לראות רק אורות ירוקים כי הוא ניסה להציל את החברה מפשיטת רגל (שכנראה לא הייתה מתרחשת כך או כך) אבל עדיין היה פה מהלך מסריח גם אם כשר.

      אגב, כל זה בלי לומר מילה רעה על קני רוזנברג עצמו. לא יודע מי האיש ומה תוכניותיו לאלעל. יכול להיות שהוא יעשה רק טוב לחברה ובהצלחה עם זה.

      הגב
      • המגהץ המתמיד

        לי יותר מפריע שעדיין לא קיבלתי החזר על טיסה שבוטלה מאוגוסט

  1. יוחי

    עוד devaluation של הסטטוס של הילטון . בגלל שgold ודיימונד כלכך נפוץ בארה"ב. יש כבר עדויות שבגלל הקוביד במקומות שאין ארוחת בוקר או ex lounge פתוח הקרדיט שמתקבל הוא 13$ לאדם. כשכוס מיץ תפוזים עולה 5-6$ לכוס ברור שזה לא מכסה אפילו קצת מהעלות של ארוחה שלמה. זה פשוט עוד ניסיון של הרשת להרויח יותר ע"ח הטבות הסטטוס. האיצטלה היא :יותר גמישות ללקוח בניצול.
    נקווה שזה יפסק בסוף הפיילוט בסוף השנה ובטח נקווה שלא יזלוג מחוץ לארה"ב.

    הגב

השאר תגובה