שירות מוקפד הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה שמציע כל מלון יוקרה שמכבד את עצמו. במלונות כאלו, כביכול, כל לקוח הוא VIP. אבל בכל זאת לקוחות מסוימים מקבלים יחס מועדף וסל של הטבות לרבות שדרוגים, ארוחות בחינם, בקבוק יין בחדר וכיוצ״ב. הטבות כאלו, באופן טבעי, הן בעיקר נחלתם של האורחים הקבועים ובעלי סטטוס גבוה במועדון הלקוחות של המלון. אך מה אם אתם מגיעים למלון לראשונה ואין לכם סטטוס גבוה? אולי בכל זאת תוכלו להנות מיחס מועדף ושלל פינוקים – בלי לשלם תוספת מחיר גבוהה.

תוכניות ייעודיות לסוכנים מועדפים

הן לרוב נקראות ״Preferred Partner Programs״ והן קיימות כדי לעודד סוכני נסיעות נבחרים המתמחים בשוק היוקרה לבצע הזמנות ישירות מול המלונות (בניגוד להזמנות דרך ספקים, מה שנקרא ׳צד שלישי׳, שגם איתם למלונות אין ברירה אלא לשתף פעולה).

בעבר רק רשתות יוקרה בכירות ומוכרות הפעילו תוכניות מהסוג הזה. הן סיפקו גישה לסוכנים נבחרים שהוכיחו את עצמם בהיקף ההזמנות מול הרשת (בקנה מידה של מאות אלפי דולרים בשנה). תוכניות מוכרות לדוגמה: PenClub של רשת פנינסולה, Luxury Circle של רשת שנגרי-לה ו-FanClub של רשת מנדרין אוריינטל. כיום גם קבוצות המלונות הגדולות מפעילות תוכניות מהסוג הזה. לדוגמה: קבוצת מאריוט מפעילה את Stars ו-Luminous, קבוצת הילטון מפעילה את Impresario, קבוצת הייאט מפעילה את Prive, קבוצת אינטרקונטיננטל מפעילה את Luxury&Lifestyle ואפילו לקבוצת אקור יש תוכנית בשם Step. לצד כל אלו קיימת גם תוכנית המלונות של וירטואוזו הכוללת מעל ל-1,200 מלונות – ואתייחס אליה בהמשך.

התעריף הייעודי במסגרת כל התוכניות האלו, באופן מסורתי, זהה לתעריף הגמיש שמציע המלון אבל כולל סל משמעותי של הטבות בעלות ערך – שהופך את השימוש בו לכדאי ברוב המקרים. התעריף הזה לרוב כולל הבטחה לשדרוג על בסיס זמינות בצ׳ק-אין או לפני, ארוחת בוקר זוגית בחינם, קרדיט לשימוש במלון (100$ זה הסטנדרט), צ׳ק-אין מוקדם וצ׳ק-אאוט מאוחר, מתנת הגעה כמו צלחת פירות או יין ולפעמים הטבות נוספות אחרות. כלומר, גם כשהתעריף הייעודי הזה גבוה בכמה עשרות דולרים מתעריף מוזל כלשהו – השימוש בו יכול להיות כדאי בכל זאת כי ההטבות לעיל הן בעלות ערך רב.

גם חברות האשראי הבינ״ל מציעות תוכניות מהסוג הזה אבל הן לרוב כוללות הטבות מצומצות יותר והן לרוב זמינות רק לבעלי הכרטיסים היוקרתיים ביותר של המותגים השונים. כלומר, לא מדובר בתוכניות פומביות שכל אחד יכול להשתמש בהן. התוכניות של ויזה ומאסטרכארד יחסית חלשות בעוד התוכניות של דיינרס ואמקס חזקות יותר ומתחרות עם וירטואוזו (אם כי בעלות פורטפוליו מלונות קטן יותר). תוכנית ה-FHR של אמקס היא הטובה ביותר בשוק האשראי ומחזיקי כרטיס הסנטוריון האולטרה-יוקרתי יכולים לצפות להטבות משופרות במיוחד במרבית המלונות המשתתפים בתוכנית (ובעצם עבורם זהו ערוץ ההזמנה הטוב ביותר ברוב המקרים).

וירטואוזו

כתבתי פוסט מקיף על וירטואוזו אי שם בקיץ 2017.

מדובר ברשת בינ״ל גדולה של סוכני נסיעות המתמחים בשוק תיירות היוקרה. תנאי הקבלה משמעותיים וסוכנים רבים נהנים מגישה לרשת כשהם פועלים תחת סוכנות אחרת ברשת. סה״כ הרשת כוללת מעל ל-20,000 סוכנים ויועצים, נכון להיום.

סוכני וירטואוזו נהנים מתנאים מועדפים מול אינספור ספקים ברחבי העולם. בהזמנת טיסות, קרוזים, השכרות רכב, סיורים, אטרקציות מקומיות ועוד. אני לא אומר שבהכרח סוכן וירטואוזו יציע את המחיר הטוב ביותר לכל מוצר או שירות – אבל במקרים רבים סוכן וירטואוזו יוכל לספק ערך מוסף משמעותי במחיר הוגן.

לנוסעים תכופים רשת וירטואוזו מוכרת בעיקר בזכות תוכנית המלונות שלה המאפשרת לסוכני וירטואוזו להבטיח ללקוחותיהם סל הטבות במלונות יוקרה רבים מבלי להעלות את המחיר. אם האורח חבר במועדון הלקוחות של המלון הוא יוכל לצבור נקודות ולהנות מהטבות סטטוס במידה ויש לו, שהרי הזמנה בתעריף וירטואוזו היא הזמנה ישירה במלון. לעיתים ישנם מבצעים ייעודים הזמינים רק לסוכני וירטואוזו אבל זה נכון גם לכל התוכניות שציינתי קודם לכן.

בישראל רק סוכנות נסיעות אחת חברה ברשת של וירטואוזו. ישראל רחמני, חבר וסוכן נסיעות שאני עובד איתו הרבה, הפך לאחרונה לסוכן וירטואוזו תחת אותה סוכנות כך שהוא יכול לבצע הזמנות בתעריף וירטואוזו. אתם מוזמנים לפנות אליו במייל ״israel@tripanda.co.il״.

האם זה תמיד כדאי?

לא תמיד. לפעמים ניתן למצוא באתר הזמנות מחיר נמוך כ״כ שהוא מגמד את ההטבות הנוספות (לדוגמה אתר Club1Hotels שמצטיין בתעריפים מוזלים למלונות יוקרה), לפעמים פשוט אין צורך בהטבות הנוספות (לדוגמה אם אתם ממילא מזמינים בדיוק את החדר שאתם רוצים בתעריף הכולל ארוחת בוקר או שיש לכם סטטוס גבוה שמבטיח את רוב ההטבות גם ככה) ולפעמים מדובר בשהייה של לילה בודד כך שבכלל לא יהיה זמן להנות מרוב ההטבות. המשמעות היא שכדאי תמיד לערוך השוואה.

אבל במקרים רבים השימוש בתוכניות האלו מספק ערך עצום ויוצר תמורה גבוהה מאוד לכסף. התמורה היא לעולם סובייקטיבית אבל בכל מקרה נכון לומר שהתוכניות האלו מספקות ערך רב שיכול לשדרג משמעותית את חוויית האירוח. הנה לכם דוגמה קטנה מהנסיעות שלי.

אני מזכיר שהזמנות לא-ישירות ב-99% מהמקרים לא יאפשרו צבירת נקודות במועדון הלקוחות של המלון ו/או קבלת הטבות סטטוס במידה ויש. רק הזמנות ישירות, לרבות בתוכניות לעיל אשר זמינות לסוכנים מועדפים בלבד, מבטיחות צבירת נקודות וקבלת הטבות סטטוס. עבור נוסעים תכופים רבים העובדה הזאת לבדה מצדיקה תשלום מחיר גבוה יותר עבור הלילות – ובצדק.

לסיכום

התוכניות הייעודיות למלונות יוקרה הן כלי שימושי שכל נוסע תכוף חייב להכיר. השימוש בהן לא תמיד משתלם, אומנם, אך במקרים רבים בהחלט כן. חשוב לזכור שחוויית השהות במלון יוקרתי לא מסתכמת באיכות החדר בלבד ויש יתרון גדול בעמדה של לקוח מועדף הזכאי להטבות רבות. שימוש בתעריף ייעודי יכול לשפר משמעותית את החווייה כולה.

אגב, ישנם מלונות המשתתפים במספר תוכניות במקביל – ובפרט בזו של הרשת לה הם שייכים – ובמקרים מסוימים ישתלם יותר להשתמש בתוכנית אחת על פני האחרות. שווה לערוך השוואה במידת האפשר – וזה כבר בגדר טיפ למתקדמים.

5 תגובות

  1. ארז

    גם אני עבדתי עם ישראל והייתי מאוד מרוצה. כיף לשמוע שעכשיו אפשר להזמין דרכו גם הזמנות וירטואוזו.

    הגב

השאר תגובה