הנוסע המתוחכם צריך לשים דגש על היחס בין התמורה למחיר ולא להסתכל על המחיר בלבד. בבחינת התמורה יש לקחת בחשבון את כלל מאפייני המוצר או השירות.

מהו וירטואוזו?

האמת היא שקצת קשה להגדיר את וירטואוזו. הוא לא תעריף, הוא לא סוכנות והוא לא מועדון לקוחות. וירטואוזו הוא רשת של סוכני נסיעותאבל אל תיתנו לכותרת הזאת להטעות אתכם כי לא מדובר בחבורת סוכנים מהסוג שאפשר למצוא בפינות רחוב עלומות. לא כל סוכן נסיעות יכול להתקבל כסוכן של וירטואוזו.

הסוכנים של וירטואוזו מתמחים בתיירות יוקרה. הם מסוגלים להזמין עבורכם שהיות במלונות, קרוזים, סיורים ועוד. אפשר לומר שהם נחשבים ליועצי הנסיעות הבכירים ביותר כשוירטואוזו משמש כאסמכתא לאיכותם ולרמת השירות שלהם.

Virtuoso 1

בזכות אוסף הסוכנים המנוסים, וכפועל יוצא אוסף הלקוחות, יכול וירטואוזו כארגון לפנות לספקי שירותי תיירות כמו מלונות או חברות קרוזים ולקבל מהם הצעות מיוחדות, הטבות אקסקלוסיביות ולפעמים גם תעריפים מוזלים. כמובן שלא כל מלון יכול להיכלל בפורטפוליו של וירטואוזו בשל הסטנדרטים הגבוהים. בישראל, לצורך הדוגמה, רק שמונה מלונות נכללים בפורטפוליו של וירטואוזוכולם בדרגת חמישה כוכבים.

אבל שובסוכני וירטואוזו יודעים לעשות הרבה יותר מלהזמין חדר במלון. הם יכולים לדאוג לכל סידורי הנסיעות מא׳ ועד ת׳ בהיותם מקושרים לספקי שירותים בכירים בכל מקום בעולם. איסוף משדה תעופה, סיורים מודרכים פרטיים, הזמנות למסעדות, אירועים מיוחדים, טיסה במסוק ועודאת כל אלו יכולים הסוכנים להזמין עבור הלקוחות בקלות ובמקצועיות. חלק מהסוכנים מתמחים באזור מסוים של העולם או בסוג טיול מסוים והאתר של וירטואוזו יכול לעזור ללקוח למצוא את הסוכן המתאים ביותר עבורו.

Virtuoso 2

אני יכול להמליץ על סוכנות גרמנית בשם CubeTravel. את הסוכנים שלה תוכלו למצוא באתר וירטואוזו – כאן. אתם יכולים לפנות לכל אחד מהסוכנים באופן אישי או לפנות למייל הכללי של הסוכנות: info@cube-travel.de

תעריף וירטואוזו במלונות יוקרה

עבור הנוסע הממוצע זה השירות החשוב ביותר שנותנים סוכני וירטואוזו.

תעריף וירטואוזו, כאמור, מוצע ע״י יותר מ-1,200 מלונות יוקרה ברחבי העולם שנבחרו בקפידה להיכלל בפורטפוליו היוקרתי של וירטואוזו. ברוב המקרים התעריף זהה לתעריף הגמיש הרגיל המוצע ע״י המלון אבל תעריף וירטואוזו כולל את ההטבות הבאות:

  • ארוחת בוקר זוגית בחינם.
  • שדרוג לחדר (לא מובטח, על בסיס זמינות).
  • צ׳קאאוט מאוחר (לא מובטח, על בסיס זמינות).
  • הטבה ייחודית למלוןלרוב קרדיט של 100$ לשימוש במלון.

Virtuoso 3

ישנם מקרים בהם תעריף וירטואוזו יהיה נמוך יותר מהתעריף הגמיש הרגיל של המלון וישנם מקרים בהם מלון יציע סל הטבות מוגדל לתקופה מסוימת לכלל סוכני וירטואוזו או לחלק מהסוכנים. כמו כן, ישנם מבצעים ייעודיים לוירטואוזו בסגנון ׳לילה שלישי חינם׳ או ׳לילה רביעי חינם׳.

והנה יתרון גדול נוסף לתעריף וירטואוזו: הוא לא נחשב לתעריף סוכן. כלומר, שימוש בתעריף וירטואוזו לא ימנע קרדיט מלא במועדון הלקוחות של המלון!

אז בעצם בשימוש בתעריף וירטואוזו ניתן להנות מכל העולמות: גם מחיר הוגן, גם סל הטבות משמעותי וגם צבירת קרדיט מלא במועדון הלקוחות של המלון.

למיטב ידיעתי רק סוכנות אחת של וירטואוזו, ClassicTravel, מאפשרת הזמנת מלונות באופן עצמאי באתר שלה.

עוד פרטים שכדאי לדעת

ברוב המקרים התעריף הגמיש הרגיל שמציע המלון אינו התעריף הגמיש הזול ביותר. לפעמים מוצע גם תעריף מוזל לחברי מועדון בלבד, לפעמים מוצע תעריף מוזל לאוכלוסיות זכאיות אחרות (מחזיקי כרטיס AAA, גיל הזהב, נוסעים עסקיים וכו׳) ולפעמים מוצע תעריף ייחודי במסגרת מבצע כלשהו. רוצה לומר: במקרים רבים התעריף של וירטואוזו יהיה משמעותית יקר יותר מהתעריף הטוב ביותר שניתן להשיג (עם אותה גמישות אפילו). במקרים כאלו צריך לשקול האם סל ההטבות שמבטיח תעריף וירטואוזו מצדיק את הפרש המחיר.

אמשיך בדוגמה. נניח ואני מגיע לביקור של לילה אחד בטורונטו, ב-4 לנובמבר, ואני מעוניין להתארח במלון של רשת פארק הייאט. המלון כלול בפורטפוליו של וירטואוזו. התעריף הגמיש הרגיל של המלון באותו לילה הוא בערך 240$ (לפני מסים) וזהו גם תעריף וירטואוזו. אבל המלון גם מציע לחברי מועדון בלבד תעריף מוזל של בערך 215$ (לפני מסים). כלומר, בפועל, אצטרך לשלם 25$ נוספים (בתוספת מסים) כדי להנות מההטבות של תעריף וירטואוזו. אבל מהן בעצם ההטבות? שדרוג לחדר, צ׳קאאוט מאוחר וארוחת בוקר אני מקבל ממילא כבעל סטטוס גלובליסט של הייאטאז בעצם אשאר רק עם ההטבה של 100$ למימוש במלון. לכאורה החלטה פשוטה אם אני מניח שקרדיט של 100$ לשימוש במלון הוא באמת בעל ערך ריאלי של 100$, וזה הרי לא נכון. נניח ואני מתכנן לאכול ארוחת ערב במלון ואני צופה להוציא על ארוחת הערב הזאת 50$ בלבדאז הקרדיט שמציע תעריף וירטואוזו שווה לי ריאלית בעצם רק 50$. פתאום ההפרש לא גדול. אבל אז נזכור שאילמלא הקרדיט כנראה הייתי יוצא לארוחת ערב במסעדה מקומית קרובה ומוציא סכום נמוך יותר בסביבות 30$. פתאום היתרון של תעריף וירטואוזו כמעט נמחק.

כדאי גם לזכור שלפעמים הטבות תעריף וירטואוזו חופפות להטבות של סטטוס גבוה. כך, לדוגמה, ההטבה של ארוחת הבוקר שמציע תעריף וירטואוזו הופכת מיותרת לבעלי סטטוס גולד או דיימונד במועדון של הילטון שמתארחים במלון של הקבוצה.

Virtuos4

לסיכום

הסוכנים של וירטואוזו, ותעריף וירטואוזו במלונות בפרט, ידועים היטב בעולם הנסיעות אבל אני חושש שמרבית הנוסעים לא מעריכים נכון את כדאיותם. אז בפעם הבאה שאתם מחפשים לילה במלון יוקרהאל תשכחו לפנות לסוכן של וירטואוזו כדי לקבל הצעה או לפחות בידקו את התעריפים באתר הסוכנות ClassicTravel.

בהמשך החודש אעלה כאן סיפור מקרה אקטואלי שבו הזמנתי לילה במלון מצוין בתעריף וירטואוזו וזו הייתה אחת השהיות הטובות ביותר שהיו לי בשנים האחרונות.

9 תגובות

השאר תגובה