לא מדובר בתוכנית מורכבת ואין לה כל קשר למועדוני לקוחות של קבוצות המלונות השונות. תכליתו של הפוסט הזה, אם כן, הוא להסביר בקצרה על התוכנית ועל יתרונותיה לטובת כל מחזיקי כרטיסי היוקרה של אמקס שטרם הזדמן להם לנצל אותה (וחבל שכך).

קבלו אוסף מקיף של שאלות ותשובות.

מהי תוכנית ה-FHR?

תוכנית ה-FHR כוללת מלונות יוקרה שהגיעו להסכם עם אמקס על השתתפותם בתוכנית ועל ההטבות שהם מוכנים להציע ללקוחות הבכירים של אמקס. התוכנית זמינה למחזיקי כרטיסי הפלטינום והסנטוריון של אמקס ברחבי העולם.

לקוחות אמקס יכולים לבצע הזמנות במלונות המשתתפים בתוכניתבאמצעות מוקד הטרוול של אמקס במדינה שלהם או בצורה עצמאית (לא תמיד אפשרי) – ולהנות מסל הטבות במהלך השהייה ולפעמים אף מתעריפים מוזלים. ישנו סל הטבות סטנדרטי, שבפועל מסמן את המינימום המוצע, אך מלונות יכולים להציע סל הטבות משופר ככל שירצו.

באתר הישראלי של אמקס יש כמובן אזכור לתוכנית, כהטבה לכרטיסים היוקרתיים ביותר של אמקס בישראל, אך תנאי התוכנית לא מפורטים היטב, אין רשימת מלונות ואין מערכת הזמנות פתוחה שדרכה יוכלו מחזיקי הכרטיסים הישראלים לבצע הזמנות באופן עצמאי.

למידע על התוכנית באתר הישראלי של אמקסלחצו כאן.

אילו מלונות משתתפים בתוכנית ה-FHR?

בתוכנית משתתפים למעלה מ-1,000 מלונות יוקרה ברחבי העולם. רובם דורשים מחירים גבוהים למדי עבור חדריהםמעל 500$/לילה באופן שיגרתיואיכותם בהתאם. באופן טבעי בערים מרכזיות וביעדים פופולריים יהיו יותר מלונות המשתתפים בתוכנית בעוד ביעדים משניים יהיו פחות. בתוכנית משתתפים גם מלונות יוקרה עצמאיים וגם מלונות יוקרה שהם חלק מרשת מלונות מקומית או בינ״ל.

למאגר המלונות המלא של התוכניתלחצו כאן.

האם ישנם מלונות ישראלים בתוכנית?

נכון להיום 7 מלונות בישראל משתתפים בתוכנית ה-FHR, והם: ריץקרלטון (הרצליה), המלך דוד (ירושלים), ממילא (ירושלים), וולדורף אסטוריה (ירושלים), דויד אינטרקונטיננטל (ת״א), הנורמן (ת״א) והילטון ויסטה (ת״א). האחרון הוא בגדר עוף מוזר. למידע נוסףלחצו כאן.

אילו הטבות ניתנות במסגרת תוכנית ה-FHR?

סל ההטבות הרגיל כולל שש הטבות:

  • צ׳קאין מוקדם (על בסיס זמינות).
  • שדרוג לחדר בעת הצ׳קאין (על בסיס זמינות).
  • צ׳קאאוט מאוחר בשעה 16:00.
  • חיבור בחינם לאינטרנט האלחוטי.
  • ארוחת בוקר לשני אורחים.
  • ׳מתנה ייחודית׳ אחת לשהייה. לרוב קרדיט בסך 100$ לאוכל ומשקאות.

ההטבות המשמעותיות ביותר, לפחות לאורח הממוצע, הן ארוחת הבוקר והקרדיט לשימוש במלון. ביעדים מסוימים, ולפעמים כתלות במספר הלילות בהזמנה, ׳המתנה׳ לא תהיה קרדיט בסך 100$ אלא הטבה אחרת כמו ארוחת ערב זוגית, איסוף פרטי משדה התעופה וכיוצ״ב. הכל מוגדר מראש ע״י כל מלון כך שאין הפתעות.

Amex FHR copy

אין מינימום למספר הלילות שצריך להזמין כדי להנות מההטבות ואין מינימום לעלות הכוללת להזמנה. כל הזמנה של FHR מזכה בסל ההטבות של התוכנית.

ע״פ ניסיוני מלונות נותנים יחס מועדף במיוחד ללקוחות אמקס שהזמינו באמצעות תוכנית ה-FHR וכל ההטבות המופיעות לעיל אכן ניתנות ברוב המקרים לרבות האפשרות לצ׳קאין מוקדם וצ׳קאאוט מאוחר. יש מלונות שממש מתייחסים להטבות האלו כמובטחות למרות שהן לא.

האם ישנם תעריפים מוזלים לתוכנית ה-FHR?

בדר״כ לא. תעריף ה-FHR יהיה, כמעט בכל המקרים, זהה לחלוטין לתעריף הגמיש הרגיל באתר המלון. היתרון הוא שבעבור אותו סכום ניתן לקבל הרבה יותר. רק לעיתים נדירות התעריף הגמיש הרגיל באתר המלון יהיה נמוך יותר מתעריף ה-FHR.

לפעמים ישנם תעריפי FHR מוזלים. כמו כן, באופן שיגרתי מוצעים מבצעים בסגנון ׳לילה שלישי חינם׳ או ׳לילה רביעי חינם׳ ואז המחיר הממוצע ללילה יכול להיות נמוך משמעותית מהמחיר הפומבי המוצע באתר המלון. זה כמובן רלוונטי רק למי שמזמין שהייה של שלושה לילות לכל הפחות. לכניסה לעמוד המבצעים העדכניים של התוכניתלחצו כאן.

משזה נאמר, ראוי לציין שמלונות רבים מציעים תעריפים מוזלים שונים בהזמנה ישירההחל מתעריף מוזל לאזרחים ותיקים, עובר בתעריף מוזל לחברי מועדון הלקוחות של המלון (ההצטרפות לרוב בחינם) ועד תעריף מוזל שדורש תשלום מראש ולא ניתן לביטולובמקרים אלו תעריף ה-FHR יהיה בעצם יקר יותר ובמילים אחרות יכריח את הלקוח לשלם פרמיה על מנת להנות מסל ההטבות המובטח להזמנה במסגרת תוכנית ה-FHR. בדר״כ זה שווה את זה אבל כל מקרה לגופו.

כיצד ניתן לבדוק את תעריפי ה-FHR?

לצערנו הרב אמקסישראל לא מפעילה אתר הזמנות לתוכנית ה-FHR. אי לכך עבור לקוחות ישראלים דרך המלך היא פנייה בטלפון למחלקת הטרוול וקבלת ציטוט ישיר מהם. שימו לב שיש הבדל בין קבלת ציטוט לבין ביצוע הזמנה, ומכיוון שמדובר בתעריפים גמישים ההמלצה הגורפת היא קודם לבצע הזמנה ורק אח״כ לשאול שאלות נוספות (כל עוד ההזמנה היא לא למחר/מחרתיים).

מספר המוקד למחזיקי כרטיס הפלטינום: 1800-507-507.

מספר המוקד למחזיקי כרטיס הסנטוריון: 1800-366-366.

ניתן לבדוק תעריפים גם באמצעות האתר האמריקני של תוכנית ה-FHR. האתר מיועד בעקרון למחזיקי הכרטיסים בארה״ב ובעצם לא ניתן להשלים את ההזמנה באתר הזה או אפילו להתקדם למסך סיכום ההזמנה כדי ראות את המחיר הכולל. מה שכןניתן למצוא את המחיר הממוצע ללילה הכולל את כל המסים (ואז נותר רק להכפיל אותו במספר הלילות ע״פ החיפוש). אני משתמש באתר הזה באופן שיגרתי.

לכניסה לאתר לחצו כאן.

ספציפית במלונות השייכים לקבוצת הילטוןובפרט מלונות רשת וולדורף אסטוריהניתן להציג את תעריף ה-FHR בחיפוש רגיל באתר הילטון ע״י הזנת הקוד ״9876464״ בשורת הקורפורייט (Corporate Account). בדרך זו אפשר לראות את המחיר הסופי הכללי של ההזמנה, כולל כל מבצע שאולי בתוקף, וברמת העקרון גם לבצע את ההזמנה ישירות באתר הילטון. לא ניסיתי בעצמי.

האם ישנם תנאים מועדפים למחזיקי כרטיס הסנטוריון?

כן!

מלונות רבים מציעים סל הטבות מורחב למחזיקי כרטיס הסנטוריון ולפעמים אף מציעים תעריף מוזל. אני לא מכיר דרך לבדוק מהן ההצעות המיוחדות של המלון בעניין הזה ולכן מוטב למחזיקי הכרטיס לפנות בטלפון למוקד הטרוול ולברר כך.

באתר האמריקני של תוכנית ה-FHR קיים עמוד ייעודי עם מעט מידע נוסף. לחצו כאן.

האם ההזמנה באמצעות התוכנית דורשת תשלום מראש?

לא. התשלום על השהייה מתבצע בצ׳קאאוט בלבד.

האם ההזמנה באמצעות התוכנית ניתנת לביטול?

כן. תעריף ה-FHR הוא ברוב המוחלט של המקרים זהה לתעריף הגמיש הרגיל של המלון ומכאן גם מציע מדיניות ביטול זהה. ברוב המקרים ניתן לבטל את ההזמנה ללא קנס עד 24 שעות לפני הצ׳קאין או עד 48 שעות לפני הצ׳קאין.

כיצד ניתן לשלם עבור השהייה?

פורמלית תנאי התוכנית מחייבים שהתשלום על השהייה יהיה באמצעות כרטיס פלטינום או סנטוריון על שמו של האורח. בפועל מלונות מוכנים לקבל כל כרטיס של אמקס על שמו של האורח, או לפחות כך ע״פ הניסיון שלי (וכבר יצא לי לשלם עם כרטיס גולד על הזמנה של FHR).

האם ניתן לצבור נקודות במועדוני לקוחות?

כן!

ככלל ׳הזמנות צד שלישי׳ (הזמנות סוכן) מונעות קבלת קרדיט במועדון הלקוחות של המלון אם יש כזה. זה לא כלל ברזל ולמלונות יש בפועל את היכולת לסטות ממנו וכן לתת קרדיט מלא גם במקרים אלו. הסברתי את הנושא בפוסט מקיף בתחילת השנה.

הזמנות של אמקס לא מקבלות יחס של ׳הזמנות צד שלישי׳ אלא יחס על הזמנות ישירות ומכאן שכל הזמנה בתעריף ה-FHR תאפשר צבירת קרדיט מלא במועדון הלקוחות של המלון, אם יש כזה, וכמו כן המלון יכבד כל סטטוס גבוה בו מחזיק האורח. יתרה מכך, בעת הזמנה במוקד הטרוול של אמקס ניתן וכדאי לבקש שמספר חבר המועדון יכלל בהזמנה כדי שההזמנה תופיע מיד בחשבון במועדון הלקוחות.

מה לגבי מחזיקי כרטיס פלייקארד פרימיום של אמקס?

מדובר בכרטיס ייחודי למדי בפורטפוליו הכרטיסים של אמקס בישראל. הוא מוגדר ״פרימיום״, ולא פלטינום, ועל כן תוכנית ה-FHR אינה אחת מהטבותיו.

האם ההזמנה באמצעות תוכנית ה-FHR תמיד כדאית?

כמובן שלא.

חשוב תמיד לבצע השוואת מחירים מסודרת לפני כל הזמנה ולבדוק את כל התעריפים המוזלים שיכולים להיות רלוונטיים (והרי לא כולם רלוונטיים). סל ההטבות של תוכנית ה-FHR הוא משמעותי, אומנם, אך לכל סל הטבות יש שווי סובייקטיבי ריאלי ולפעמים הפרמיה הנדרשת היא פשוט גבוהה מדי (בהשוואה למחיר מתחרה מוזל).

זאת ועוד, חשוב לזכור שנוסעים תכופים רבים מחזיקים בסטטוס גבוה במועדוני לקוחות שונים ולכן הם גם ככה זכאים להטבות רבות במהלך השהיות. כלומר, הערך המוסף של הזמנה בתוכנית ה-FHR מוגבל יותר עבורם. הטבה אחת שנשארת משמעותית היא ׳המתנה הייחודית׳, כשלרוב מדובר בקרדיט של 100$ לשימוש במלון, וזאת בפני עצמה יכולה להיות סיבה טובה מספיק להעדיף הזמנה של FHR ותשלום של פרמיה מסוימת לעומת תעריף מוזל כלשהו שמוצע באתר המלון. ההטבה הזאת תהיה אטרקטיבית יותר לשהיות קצרות או זולות מאשר לשהיות ארוכות או יקרות.

אסיים בדוגמה: התעריף הגמיש הרגיל ללילה של ה-12/12 במלון וולדורף אסטוריה החדש בבנגקוק הוא 278$. קיים תעריף מוזל לחברי מועדון (270$) ותעריף מוזל למחזיקי כרטיס AAA (יש ברשותי, 264$). אני מתעלם מתעריפים שאינם גמישים. תעריף ה-FHR זהה לתעריף הגמיש הרגיל (278$). כבעל סטטוס גולד במועדון של הילטוןהטבה נוספת של כרטיס הפלטינום של אמקסאני זכאי לשלל הטבות כמו צ׳קאין מוקדם, צ׳קאאוט מאוחר וארוחת בוקר בחינם. כלומר, להזמנה של FHR יהיה ערך מוגבל מבחינתי. אז מבחינתי, בעצם, השאלה היא האם לשלם פרמיה במחיר (14$ בתוספת מסים) כדי לקבל גם ׳המתנה הייחודית׳ של המלון (100$ קרדיט). החלטה פשוטה, כן?

Waldorf Astoria Bangkok FHR

Waldorf Astoria Bangkok Rates

לסיכום

תוכנית ה-FHR היא אחת ההטבות האיכותיות ביותר שמציעה אמקס למחזיקי הכרטיסים היוקרתיים ביותר שלה. אומנם משתתפים בתוכנית מלונות יוקרה בלבד אך זה לא אומר שכל המלונות האלו דורשים מאות דולרים ללילה בכל הלילות בשנה. גם נוסעים עם תקציב מוגבל יחסית, כמוני, בהחלט יכולים לנצל את תוכנית ה-FHR כדי להנות מהטבות מצוינות במלונות מצוינים והכל במחיר שפוי.

כך, לדוגמה, בחודש יולי ביליתי ארבעה לילות בסוויטה מפנקת במלון של רשת קונראד במנהטן, במרחק הליכה קצר מסנטרל פארק וטיימססקוור, ושילמתי סה״כ 165$/לילה (כולל מסים!) בזכות מבצע מצוין של ׳לילה רביעי חינם׳ ותעריפים מוזלים. קיבלתי שדרוג, קופונים לארוחת בוקר (כך שיכלתי גם להזמין חברים באחד הבקרים), קרדיט לשימוש במלון ועודכשחלק מההטבות ניתנו לי בגלל שההזמנה בוצעה בתעריף FHR. כמובן שלאחר השהייה גם קיבלתי קרדיט מלא במועדון Hilton Honors.

אני לא מנסה לטעון שתוכנית ה-FHR תהיה שימושית לכל אחד. בכל זאת מדובר בתוכנית של מלונות יוקרה ורובם באמת מלונות יקרים מאוד. אבל זו עדיין תוכנית עם ערך פוטנציאלי גבוה והטבה נהדרת לכרטיסי הפלטינום והסנטוריון של אמקס.

12 תגובות

  1. מאיר

    מה דעתך לגבי הכדאיות של התוכנית למלונות בארץ? האם יש מבצעים מספיק מעניינים? אם לא מה האלנרנטיבה לשהיה במלונות יוקרה בארץ במחירים טובים?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      בישראל יש יתרון לשימוש בנקודות כי אז אין חובת תשלום מע״מ. אז מלון יוקרה שיש לו מועדון לקוחות מהסוג השיגרתי – השגת/רכישת נקודות ובאמצעותן הזמנת לילות-בונוס זו דרך המלך לחיסכון גדול יותר. אבל גם לתוכנית ה-FHR יכול להיות שימוש טוב בישראל.

      גם מלונות ישראלים מציעים לפעמים ׳לילה שלישי חינם׳ או ׳לילה רביעי חינם׳ ללקוחות אמקס. אפשר לבדוק בקלות באתר התוכנית אליו קישרתי. במקרים כאלו כמובן יהיה חיסכון נוסף.

      אני רוצה לפרסם בקרוב סקירת מחירים למלונות יוקרה בישראל מתוך אתר Club1Hotels. כדי להבין אם וכמה האתר הזה כדאי להזמנה של חופשה מקומית. אולי זה הערוץ הטוב ביותר.

      הגב
  2. Yoav H

    איזה כיף, פוסט מעולה!
    בזכותך הוספתי לי BOOKMARK שווה.
    תודה ליאור.

    הגב
  3. דידי

    תוכל להסביר בקצרה או להפנות לאתר שמסביר איך משיגים את הכרטיס עצמו?

    הגב
  4. אורן

    טוב לדעת. יש לי כרטיס פלטינום.
    עכשיו עולה השאלה דרכם או דרך אתר club1hotels? כנראה שהפער במחיר יקבע…

    הגב
  5. דור

    הנה לך דוגמא ממש מאתמול.
    שהיתי בשבוע אחרון פעמיים בריץ קרלטון מרינה דל ריי בלוס אנגלס.

    בפעם הראשונה: הזמנה ישירה באתר של מאריוט תוך סקרנות לאן המעמד שלי (פרמייר פלטיניום) יוביל אותי. התוצאה? שדרוג לחדר טיפה יותר גדול עם נוף לבריכה. (הבדל של כ40 דולר). למרות שהיו לא מעט סוויטות פנויות, סורבתי לבקשת השדרוג.

    הזמנה שניה: דרך מיודעינו מאמקס: התוצאה? שדרוג לג׳וניור סוויט עם נוף חזיתי למרינה ו100 דולר לבזבוזים… (הטבה של 400 דולר בסך הכולל).

    מסקנות עגומות על מעמדו המעורר של הסטטוס במאריוט, ועל כוחו של אמקס מן הצד השני.

    הגב
  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה שזה שלוקח זמן בחלק מהמקרים לאמקס טרוול לטפל בך. לפעמים זה אפילו לא נעשה באותו היום

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון, וזה באמת חבל. אבל לפעמים הם מטפלים מיד – אם אתה אומר שזה דחוף ואם אתה מעוניין במלון מסוים.

      הגב

השאר תגובה