לאחרונה הסברתי איך יכול כל אחד להנות משירות VIP וסל הטבות במלונות יוקרה גם בלי סטטוס גבוה במועדון כלשהו, בזכות תוכניות ייעודיות לסוכנים מועדפים ויועצי נסיעות. באותו פוסט ציינתי בקצרה שגם חברות האשראי הבינ״ל – אמקס, מאסטרכארד, ויזה ודיינרס – מציעות תוכניות דומות ללקוחותיהן או לפחות לאלו המחזיקים בכרטיסים היוקרתיים ביותר.

את תוכנית ה-FHR של אמקס, הנחשבת לאחת המובילות מסוגה ומתחרה ישירה של וירטואוזו, הזכרתי לא מעט פעמים בבלוג (כולל מדריך מקיף). התוכניות של ויזה ומאסטרכארד מאכזבות יחסית מבחינת ההטבות שהן מציעות ברוב המלונות ובכל מקרה לא אתעכב עליהן בשלב זה. התוכנית של דיינרס, לעומת זאת, גם מציעה הטבות משמעותיות בדומה לתוכנית של אמקס אך בניגוד לשאר התוכניות היא זמינה לכלל לקוחות החברה. כלומר, כל כרטיס של דיינרס יספיק – ואפשר בקלות לקבל כרטיס פשוט של דיינרס ללא דמי שימוש חודשיים, במידהו אין לכם אחד.

התוכנית של דיינרס

לאתר התוכנית לחצו כאן.

האתר מופעל ע״י סוכנות נסיעות בשם Touraid Travel שהיא חלק מרשת הסוכנויות Singniture Travel Network (סוג-של וירטואוזו). כלומר, ההטבות שמציעים המלונות המשתתפים הושגו ע״י הסוכנות או ע״י STN ולא ע״י דיינרס. בתנאי התוכנית כתוב במפורש שדיינרס אינה אחראית לחוויית הלקוח במלון. מעודד משהו.

מי יכול להזמין מלונות בתוכנית?

האתר משרת את כלל לקוחות דיינרס. גם בעלי הכרטיסים החינמיים והפשוטים ביותר. בתהליך החיפוש תדרשו להזין את 6 הספרות האחרונות של הכרטיס לצד התאריכים ומספר האורחים. במידה ואין לכם כרטיס דיינרס עדיין – השתמשו בספרות 300305. כדי להשלים את ההזמנה – גם בהיעדר חיוב באותו מועד – תדרשו להשתמש בכרטיס דיינרס בלבד. ב-99% מהמקרים התעריף יהיה גמיש וללא תשלום מראש, אבל גם במלון כנראה תדרשו לשלם בכרטיס דיינרס בלבד.

אילו הטבות מקנה התוכנית?

ברוב המלונות המשתתפים סל ההטבות כולל ארוחת בוקר זוגית בחינם, קרדיט בסך 50$-100$ לשימוש במלון (לרוב מוגבל לאוכל ומשקאות), שדרוג על בסיס זמינות וצ׳ק-אאוט מאוחר על בסיס זמינות. לפעמים ישנן הטבות אחרות/נוספות. ראוי לציין לטובה שהאתר מציג את ההטבות באופן ברור ונוח להבנה.

האם קיימים תעריפים מוזלים?

נדירים המקרים בהם מצאתי בתוכנית הזאת תעריפים מוזלים מיוחדים שאינם זמינים בערוצי הזמנה אחרים לאותו מלון או מבצע בסגנון ׳לילה שלישי בחינם׳. בתוכניות אחרות, ובפרט אלו של רשתות היוקרה וגם וירטואוזו, מבצעים כאלו הם די נפוצים. התעריפים שזמינים בתוכנית של דיינרס לרוב זהים לתעריפים הפומביים באתר המלון – אבל כאמור כוללים הטבות רבות.

האלו אלו הזמנות ישירות?

כן! הזמנות בתוכנית של דיינרס הן כמו הזמנות באתר המלון, ולפיכך, בין השאר, ניתן לצבור נקודות במועדון הלקוחות של המלון ככל שקיים.

האם נדרש תשלום שמראש והאם ניתן לבטל?

כפי שציינתי, כמעט בכל המקרים מדובר בתעריפים גמישים לגמרי. כלומר, לא נדרש כל תשלום מראש (אלא רק הזנת פרטי אשראי לביטחון) ואת ההזמנות ניתן לבטל ללא קנס עד סמוך למועד הצ׳ק-אין (לרוב עד יום קודם, אבל כל מלון ותנאיו). תנאי ההזמנה מוצגים היטב באתר ובדר״כ יופיע הכיתוב ״Pay at Hotel״ כבר בשלב בחירת החדר.

המלונות המשתתפים

ע״פ קטלוג המלונות באתר ישנם 1720 מלונות משתתפים ברחבי העולם: 1084 בצפון-אמריקה, 62 בקריביים, 30 במרכז-אמריקה ודרום-אמריקה, 353 באירופה, 16 במזרח התיכון, 39 באפריקה, 100 באסיה ו-36 באזור הפסיפי.

6 מלונות ישראלים משתתפים בתוכנית: 3 בת״א (אינטרקונטיננטל, ויסטה הילטון וסטאי) ו-3 בירושלים (וולדורף אסטוריה, מצודת דוד וממילא). כל ה-6 משתתפים גם בתוכניות אחרות כך שאין יתרון אמיתי לשימוש בתוכנית של דיינרס לחופשה בארץ.

כמעט כל המלונות המשתתפים בתוכנית של דיינרס משתתתפים גם בתוכניות אחרות. רובם מלונות וירטואוזו, בתור התחלה, ורבים מהם משתתפים בנוסף גם בתוכנית הייעודית של הרשת או של הקבוצה (להילטון, IHG, הייאט ומאריוט – לכולן יש תוכניות ייעודיות שבמקרים רבים עדיפות על כל השאר). אבל – אפשר מדי פעם למצוא בקטלוג של דיינרס גם מלון שאינו משתתף באף תוכנית אחרת ולפיכך מציע הטבות בלעדיות ללקוחות דיינרס בהזמנה באתר. זה יתרון משמעותי שלבדו מצדיק את ההתייחסות לתוכנית. בנוסף, מלונות מסוימים מציעים הטבות שונות בין תוכניות שונות ובמקרים מסוימים התוכנית של דיינרס עדיפה.

אמשיך במספר דוגמאות:

בניו-יורק לפעמים מאתגר למצוא מלון טוב במחיר טוב. קל וחומר בתעריף הכולל ארוחת בוקר ואולי הטבות נוספות. צמד המלונות The James ו-The Benjamin הם מלונות בוטיקיים נחמדים שנמצאים במרכז העיר אבל למיטב ידיעתי לא משתתפים באף תוכנית מיוחדת למלונות למעט זו של דיינרס. הראשון מציע הטבות משמעותיות יותר כולל שדרוג מראש.

גם מלון Aria בבודפשט לא משתתף בתוכניות מיוחדות למעט זו של דיינרס. לא מכיר את המלון באופן אישי אבל התמונות נראות מצוין ובבוקינג המלון מקבל ציון גבוה במיוחד של 9.6. תמיד טוב שיש אפשרויות נוספות. המלון מציע ללקוחות דיינרס גם ארוחת בוקר וגם ארוחה זוגית נוספת (צהריים/ערב).

מלון InterContinental באתונה משתתף בתוכנית גם כן. הוא אולי לא המלון הכי מפנק ומפואר בעיר אבל הוא הבחירה המתבקשת למי שמעדיף את קבוצת IHG. אפשרות אחת להזמנת שהייה היא באמצעות התוכנית הפרטית של הקבוצה שנקראת Luxury & Lifestyle. הטבות תוכנית זו: ארוחת בוקר זוגית, צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 14:00 מובטח, 100$ קרדיט לשימוש במסעדת המלון וסלסלת פירות כמתנת הגעה. לא רע בכלל. אבל אם תעדיפו להזמין בתוכנית של דיינרס תקבלו הטבות שבעיניי שוות הרבה יותר: שדרוג מראש לחדר קלאב בהזמנת חדר מקטגוריות סופריור/דלוקס וקרדיט של 30 אירו לשימוש בספא. בשהייה של יותר מלילה אחד, לדעתי, הגישה לקלאב שווה יותר מ-100$, קל וחומר לזוג.

לסיכום

התוכנית של דיינרס היא יחסית זניחה, אם אתם רגילים לתוכניות מובילות כמו וירטואוזו או FHR, ובמקרים רבים עדיף לוותר עליה גם לטובת התוכניות הייעודיות של הקבוצות הגדולות או רשתות היוקרה, אבל בכל זאת אפשר למצוא ערך בתוכנית של דיינרס וכדאי להכיר אותה.

אני עצמי השתמשתי בתוכנית הזאת אולי פעמיים עד כה, לא יותר, אבל הצעתי אותה לאחרים במספר הזדמנויות. לנוסעים תכופים אולי כדאי להחזיק כרטיס דיינרס חינמי כלשהו רק בשביל הגישה לתוכנית הזאת – גם אם הסיכוי להידרש לה הוא די נמוך. לפעמים יש הפתעות חיוביות.

2 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      עדכנתי את הלינק. מקווה שעכשיו עובד כמו שצריך.

      אצלי גם הלינק הקודם עובד. אולי זה תלות דפדפן, כי ניסיתי גם מגלישה-בסתר בלי קוקיז וזה עבד.

      הגב

השאר תגובה