החל המבצע התקופתי של מועדון World of Hyatt

המבצע תקף לשהיות שיושלמו עד ה-15 לספטמבר, ללא קשר למועד ההזמנה. נדרשת הרשמה שתיסגר ב-20 לאוגוסט. המבצע מקנה טריפל נקודות על כל שהייה של שני לילות ומעלה. הנקודות הנוספות הן נקודות בונוס (כלומר 200% על הבסיס) וניתן לצבור עד 120,000 נקודות בונוס במסגרת המבצע. סה״כ מדובר במבצע תקופתי מצוין וסיבה טובה להעדיף מלונות של קבוצת היייאט בחודשייים הקרובים.

איתות חיובי: אמריקן מדווחת על רווח לרבעון השני של 2021

ברבעון השני של 2020, בשיא הגל הראשון של הקורונה, הפסידה אמריקן למעלה מ-2 מיליארד דולר. שנה מאוחר יותר היא מדווחת על רווח קטן יחסית של 19 מיליון דולר – אבל בכל זאת רווח. הכנסות החברה ברבעון השני הגיעו ל-7.5 מיליארד דולר, שמהווים עלייה של כמעט 90% ביחס להכנסות של הרבעון הראשון השנה.

משרד התיירות יחלק מלגות לסטודנטים בתחומי התיירות

סה״כ יחולקו 51 מלגות בסכומים שבין 6,000 ש״ח ל-8,250 ש״ח לסטודנטים שיבחרו ללמוד תואר בתחום התיירות או מסלול לתעודת הוראה. התקציב הכללי הוא כ-360,000 ש״ח. ישנם תנאים שונים לקבלת המלגה וניתן להגיש בקשה עד ה-14 לינואר 2022. בעיניי זו יוזמה מבורכת עבור ענף התיירות המקומי אבל היקף התמיכה קטן מדי ואפשר להניח שהמלגות האלו לא יגרמו לאנשים לקבל החלטות אחרות מאלו שהיו מקבלים ללא המלגה. הפגיעה בענף התיירות היא עצומה והממשלות האחרונות לא עשו כלום כדי לסייע לענף בצורה משמעותית ולמנוע את קריסתו במהלך משבר הקורונה. אפשר רק לקוות שההזנחה הפושעת תיגמר בתקופת הממשלה הנוכחית. עידוד לימודים מקצועיים כדי להכשיר עובדים טובים לענף זו התחלה נכונה.

נקודות של הילטון בחצי המחיר

בערך אחת לחודשיים מציע מועדון Hilton Honors בונוס של 100% ברכישת נקודות. המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 5$ לכל 1,000 נקודות. סה״כ מחיר הוגן, אם כי תחת התמחור הדינמי של המועדון קשה למצוא הזדמנויות מימוש כפי שהיו בעבר. המבצע הנוכחי בתוקף עד ה-29 ליולי בלבד והוא מקנה בונוס של 100% כרגיל אבל ברכישת יתרות מוגדרות מראש של 20,000 נקודות, 40,000 נקודות או 80,000 נקודות. במבצעים רגילים ניתן לרכוש כל יתרת נקודות ולפעמים אפילו לרכוש יתרה כפולה מהמקסימום השנתי המותר (כלומר, לרכוש 160,000 נקודות שמוכפלות ל-320,000 נקודות). המבצע הנוכחי, אם כן, מתאים בעיקר למי שצריך ׳השלמה׳ לקראת מימוש רצוי.

בקרוב תחל לפעול חברת תעופה בשם ״Tel-Aviv Air״

החברה הוקמה ע״י מנהל המכירות לשעבר של חברת התעופה ׳גרמניה׳ שנעלמה מן העולם ואיש עסקים ישראלי שחי בגרמניה בעשורים האחרונים. זו חברת תעופה ללא צי מטוסים משלה והיא תשתמש בחכירה רטובה כדי להפעיל טיסות בין ת״א והמבורג החל מה-19 לספטמבר (המועד המתוכנן לבינתיים). לא מצאתי פרטים נוספים ומדויקים על הפעילות המתוכננת של החברה אבל שיהיה בהצלחה.

אליטליה מציעה הנחה של 25% להזמנות עד ה-26 ליולי

ההנחה תקפה לטיסות גם במחלקת העסקים ליעדים באירופה ובארה״ב. יש לזכור שבשלב זה בעלי דרכון ישראלי לא יכולים לטוס לארה״ב עם קונקשיין באירופה, כך שהאפשרות הזאת רלוונטית רק לבעלי דרכון אמריקני. התעריפים של אליטליה אינם נמוכים במיוחד, כך שההנחה לא מרשימה בשלב זה, ובנוסף עתידה של חברת התעופה האיטלקית הוא לוט בערפל. המבצע הנוכחי תקף לטיסות שיושלמו עד ה-30 לספטמבר בלבד.

השאר תגובה