לה-קומפני הוקמה ב-21 ליולי 2014. כלומר, חגגה יום-הולדת שביעי ממש לפני שבועיים. שיהיה במזל טוב.

לאתר החברה לחצו כאן.

אומנם מדובר בחברת תעופה קטנה – עם צי של שני מטוסים בלבד – אבל שמה מוכר היטב לכל חובב תעופה ומי שעוסק בתחום. מדוע? משום שהמטוסים של לה-קומפני כוללים רק מחלקת עסקים. בהתחלה היו אלו מטוסי בואינג 757 וכיום אלו מטוסי איירבוס A321neoLR חדישים עם צריכת דלק נמוכה משמעותית מקודמיהם ומערכות מתקדמות הרבה יותר. על אף היותם צרי-גוף הם מסוגלים לטוס מעל האוקיינוס האטלנטי. לה-קומפני היא חברת התעופה הסדירה היחידה בעולם שמפעילה אך ורק מחלקת עסקים, אם כי מספר חברות ליסינג מחזיקות מטוסים מסוג זה ומפעילות אותם בטיסות שכר על תקן מטוסים פרטיים.

יעדים

בסיס החברה בשדה התעופה אורלי בפריס (ORY). זהו שדה בינ״ל נוח יחסית ולא עמוס ומבולגן כמו אחיו הגדול שארל-דה-גול (CDG). שני השדות נמצאים במרחק דומה ממרכז העיר, ושניהם מקושרים לעיר ברכבת (אותו הקו, RER-B), כך שאין לאורלי חיסרון עבור מי שרוצה לבקר בפריס.

הקו הראשי של החברה הוא פריס לניו-יורק (EWR, ניוארק). הקו פועל מאז שנוסדה החברה ויש לו אחוזי תפוסה גבוהים יחסית. במהלך השנים היו ניסיונות להפעיל טיסות לניו-יורק גם משדה התעופה לוטון בלונדון והשדה הגדול של פריס שארל-דה-גול, אבל קוים אלו נסגרו. כמו כן מפעילה החברה קו עונתי בין ניס לניו-יורק (מאי-אוקטובר, לפני הקורונה).

לאחרונה הודיעה החברה כי תפעיל גם טיסות לת״א ולמילאנו.

מטוסים

לה-קומפני מפעילה כיום שני מטוסי איירבוס A321neoLR. הם חדישים, נוחים מספיק, לא רועשים במיוחד וחסכוניים בדלק. בכל מטוס 19 שורות של 4 מושבים בכל אחת וסה״כ 76 מושבים במטוס שכולו מחלקת עסקים. סיכוי די גבוה לקבל מושב ליד החלון, כן?

בשל התצורה, 2-2 ללא גישה ישירה למעבר מכל מושב, המטוסים נוחים יותר לזוגות מעבר לנוסעים יחידים. אפשר גם לטעון שלזוגות הם נוחים יותר לעומת המוצרים של רוב החברות המתחרות. אגב, אמריקן מציעה מוצר כמעט זהה במטוסי ה-A321T שלה (טיסות טרנסקון, מחלקת עסקים) ודלתא הציעה מוצר כמעט זהה במטוסי ה-757 שלה.

לכל מושב מסך אישי (15.7 אינצ׳), שקע USB ושקע חשמל. כל מושב הופך למיטה (כמעט 180 מעלות עם מקום צר לרגליים). יש שירות אינטרנט אלחוטי במטוסים והוא חינמי לנוסעים.

טיסות לישראל

הקו לת״א מתוכנן להתחיל ב-5 לספטמבר. כלומר, ממש לפני ראש השנה. הקו יפעל בתדירות של שלוש טיסות שבועיות, לעת עתה, עם יציאות מפריס בימים ראשון, שני וחמישי (המראה ב-10:10, נחיתה ב-15:40) ויציאות מת״א בימים שני, שלישי ושישי ( המראה ב-5:10, נחיתה ב-9:00). כלומר, הטיסה הראשונה של החברה מת״א תצא ביום שני ה-6 לספטמבר שהוא ערב ראש השנה.

נוסעים שימשיכו לניו-יורק יהנו מקונקשיין אונליין שאין כמעט כמותו בעולם. יש לכך מספר סיבות: (א) אותו מטוס יטוס מת״א עד ניו-יורק, ברצף, כך שאין צורך לפרוק מזוודות ולכן גם אין סיכון שחלילה המזוודות לא יגיעו ליעדן הסופי. (ב) אין בידוק ביטחוני במהלך הקונקשיין וכמובן שגם אין הגירה – ובעצם אין סיכון של פספוס טיסת ההמשך. (ג) הקונקשיין אורך כ-90 דקות בלבד, בשני הכיוונים, ובמהלכו הנוסעים מוזמנים לטרקלין הדגל של החברה בשדה שנמצא פחות מ-5 דקות הליכה משער הטיסה באגף חדש של השדה שעובר שיפוץ. מקיף בימים אלו. וכן, אפשר לעבור בדיוטיפרי.

תעריפים

כרטיס הלוך/חזור מת״א לפריס עולה החל מ-1,000$ וכרטיס הלוך/חזור מת״א לניו-יורק עולה החל מ-2,000$. סה״כ תמחור הוגן בעיניי, במיוחד בקו לפריס. שימו לב שהמחיר הנמוך ביותר לא זמין בכל התאריכים. ניתן להוסיף עצירה בפריס, בכל כיוון, ללא תוספת מחיר.

שימו לב: לה-קומפני מציעה שינוי וביטול בחינם לכל הכרטיסים עד 24 שעות לפני הטיסה. זו מדיניות חריגה לטובה ובעיניי היא מהווה יתרון גדול בתקופה הנוכחית.

לה-קומפני, כאמירה כללית, שומרת על מחירים תחרותיים. בקו ניוארק-פריס המחירים יורדים במבצעים עד כדי 1,000$ בלבד לכרטיס הלוך/חזור (או אפילו 650$ לכרטיס בכיוון-אחד). להבנתי קיים גם תעריף של 1,800$ בלבד מניוארק לת״א אבל לא הצלחתי למצוא אותו באתר החברה.

נכון להיום בעלי דרכון ישראלי ממילא לא יכולים לעשות קונקשיין בפריס בדרכם לארה״ב, אבל להערכתי יוטב לחברה להציע תעריף של כ-1,800$ מת״א לניו-יורק כדי להתחרות בצורה טובה יותר עם תעריפים מוזלים שמציעות חברות מתחרות כמו בריטיש, וירג׳ן, איבריה ואייר-אירופה (שגם הן מציעות קונקשיינים קצרים יחסית ונוחים, אם כי פחות אטרקטיביים בכל זאת). אלעל, דלתא, יונייטד ואמריקן אומנם מציעות טיסות ישירות אבל נדיר שיש להן תעריפים מתחת לרף 2,500$ מת״א לניו-יורק.

נוסעים תכופים

לה-קומפני מפעילה תוכנית נאמנות בשם My Compagnie. פתיחת חשבון היא כמובן חינמית. זו תוכנית די בסיסית ופשוטה במסגרתה ניתן לצבור 5-1 נקודות לכל טיסה, בהתאם לסוג התעריף, וכרטיס-בונוס עולה החל מ-20 נקודות בלבד. טיסה בתעריף רגיל תצבור 2 נקודות – כך שאפקטיבית התוכנית מציעה כרטיס בחינם לאחר כל עשר טיסות בתשלום. ניתן גם לשלם כפל-נקודות כדי להזמין כל מושב פנוי בטיסה רצויה, וזה יתרון גם כן.

יש גם אפשרות הפנייה. כך, אם תיפתחו חשבון ותציינו את מספר החבר של מי שהפנה אתכם ובהמשך תשלימו טיסה ראשונה – אתם תקבלו 4 נקודות מעבר לצבירה הרגילה (!) והמפנה יקבל 2 נקודות במתנה עבור ההפנייה. הקוד שלי הוא ״MY0060090665״ ואשמח מאוד אם תשתמשו בו כשאתם נרשמים לחשבון חדש. תודה מראש! 

לסיכום

לה-קומפני היא בהחלט חברת תעופה שכדאי להכיר ולעקוב אחריה. היא לא מציעה מוצר קשה פנטסטי, אומנם, אך בשורה התחתונה היא כן מציעה הצעת-ערך טובה מאוד לנוסעים לניו-יורק (ולפריס) עם שקלול המחיר, מספר הנוסעים הנמוך, המוצר הרך, לו״ז הטיסות והקונקשיין הנוח בפריס. מה גם שאני אישית שמח על כל הזדמנות לבקר בפריס.

חוץ מזה – תחרות נוספת היא תמיד טובה, אז נקווה שהחברות המתחרות יורידו קצת מחירים.

6 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      לא…

      ראשית – אתה צריך שכל אחד מאותם חברים גם יקנה כרטיס ויטוס.

      שנית – כל חבר שתפנה, ויטוס, ייתן לך 2 נקודות. אתה צריך 20 נקודות לכרטיס-בונוס של טיסה אחת בכיוון-אחד. הלוך/חזור יעלה ידרוש 40 נקודות, כשיש זמינות, אז תצטרך להפנות 20 חברים שיטוסו כולם.

      הגב
  1. רחל קרניאל

    נכון לעכשיו אסור לתיירים שמגיעים דרך אירופה להכנס לארה"ב, לא?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון, וגם ציינתי את זה בפוסט. לה-קומפני ביקשה להכיר בקונקשיין שלה כחריג כדי שישראלים כן יוכלו לטוס איתה לניו-יורק אבל בינתיים אין חדש. בכל מקרה, ארה״ב רוצה לעבור למודל אחר לפיו רק תיירים מחוסנים יוכלו להיכנס לשיטחה, ללא קשר למדינת המקור שלהם או מסלול הטיסות שלהם, מה שאמור לפתור את הבעיה של הקונקשיין באירופה.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        האם החברה כבר טסה מישראל דרך פריז לארצות הברית ומהם מועדי הטיס ה

      • Lior@FlyingOut

        מעולם לא החלה להפעיל את הקו. נדחה בגלל קורונה עד שבוטל לאחרונה.

השאר תגובה