המבצע של אמקס יימשך עד ה-5 לספטמבר אך רק 500 הלקוחות הראשונים שיעמדו בתנאי המבצע יהנו ממתנת ההצטרפות (שובר ביימי שניתן לממש ללילה-חינם במגוון מלונות יוקרתיים למדי ברחבי הארץ). לכן, אם אתם מעוניינים, כדאי לכם למהר ולהזמין את הכרטיס. יש גם מבצע מקביל לכרטיס הגולד אך מתנת ההצטרפות פחות אטרקטיבית. נכון להיום, ע״פ מקור לא רשמי, טרם הונפקו 500 כרטיסי פלטינום חדשים כך שאפשר וכדאי להצטרף לחגיגה.

לקריאת הפוסט על המבצע – לחצו כאן.

להזמנת כרטיס באתר אמקס – לחצו כאן.

הטבות משמעותיות

כרטיס הפלטינום נחשב יוקרתי ובהתאם אינו זול. אם לדייק – הוא עולה 27$ לחודש, ובתרגום למעלה מ-1,000 ש״ח בשנה.

אבל – וזה אבל גדול – הכרטיס מציע סל מרשים של הטבות שיכולות להחזיר בקלות חלק גדול מהעלות השנתית או אפילו לעלות עליה פי כמה כתלות בניצול ההטבות. פרה-קורונה טענתי באופן נחרץ שהכרטיס הוא נכס גדול לנוסעים תכופים ובקלות מצדיק את דמי השימוש בחודשיים שלו, קל וחומר למי שמוציא כרטיס נלווה בחינם, אך בתקופת הקורונה קשה יותר להצדיק את החזקת הכרטיס לאור אי-היכולת להנות מהטבות רבות (מה שכמובן לא באשמת אמקס, אבל זו התוצאה בפועל). את הכרטיס שהיה לי ביטלתי בתחילת השנה אחרי חודשים של גרירת רגליים בנושא.

בפוסט הזה לא אסקור מחדש את כל הטבות הכרטיס. לא חסר מידע קודם בבלוג בנושא זה. מה שכן – ישנן מספר הטבות או אפשרויות שאינן אוטומטיות ודורשות פעולה אקטיבית מצד הלקוח – אז הנה שש פעולות שתרצו לבצע:

(1) המספר הייעודי של שירות הפלטינום

אמקס מציעה מערך שירות לקוחות ייעודי בלעדית ללקוחות הפלטינום (בנפרד מלקוחות הגולד ואפילו לקוחות הפלייקארד-פרימיום). המערך כולל שירות לקוחות כללי, שירות קונסיירג׳ מצוין שבהחלט כדאי לכל אחד לנסות בהזדמנות, מוקד נסיעות שגם אמון על הזמנת מלונות בתוכנית ה-FHR, שירות סיוע ללקוחות בחו״ל ועוד. המענה בדר״כ מהיר ומקצועי. כדי להנות מכל הטוב הזה פשוט התקשרו למספר 1800-507-507. ההמלצה שלי היא לשמור את המספר באנשי הקשר לחיוג מהיר.

(2) הגדלת מסגרת האשראי

אמקס מגדירה מסגרת אשראי ראשונית אוטומטית של 5,000 ש״ח בלבד – גם ללקוחות קיימים של החברה שיש להם היסטוריית אשראי בריאה. זה קצת מפתיע בהתחשב בדרגתו של הכרטיס. מסגרת האשראי גדלה אוטומטית ל-10,000 ש״ח, לרוב הלקוחות, ואף מעבר לכך, אבל על מנת להגדיל אותה לסכומים של עשרות אלפי ש״ח יש לפנות לשירות הלקוחות. לפעמים יידרשו פעולות נוספות, כמו העברת פירוט העו״ש או יצירת הוראת קבע, אך זה תהליך שלרוב אורך מספר ימים בלבד. אין סיבה לשמור על מסגרת אשראי של 10,000 ש״ח בלבד אפילו אם אין בכוונתכם להשתמש בכרטיס הפלטינום ככרטיס ראשי.

(3) שינוי יחס צבירת הנקודות

באופן רגיל, כברירת מחדל, כרטיס הפלטינום צובר נקודה לכל 60 ש״ח בחיוב למעט בענפים מוחרגים בהם הצבירה היא לכל 180 ש״ח בחיוב (ללא הגבלה). ניתן וכדאי לבקש לעבור למסלול צבירה חלופי במסגרתו צובר הכרטיס נקודה לכל 40 ש״ח ו-80 ש״ח בחיוב, בהתאמה, עם מגבלה של 30,000 ש״ח בענפים מוחרגים בכל חודש. כלומר, המסלול החלופי נועד להיטיב עם לקוחות פרטיים. כדי לעבור למסלול החלופי יש לפנות לשירות הלקוחות בטלפון או בצ׳אט באתר אמקס. למידע נוסף בנושא – ראו את תקנון תוכנית הנקודות.

(4) עדכון סטטוס במועדוני לקוחות

הכרטיס הישראלי מקנה סטטוס גבוה בארבעה מועדוני לקוחות: Hilton Honors (גולד), Marriott Bonvoy (גולד), Radisson Rewards (גולד) ו-Hertz Rewards (פייב סטאר). לכאורה כל סטטוס מותנה בהחזקת הכרטיס, אם כי בפועל מרגע שהסטטוס מתעדכן בחשבון הוא בתוקף לשנה ואפילו מעבר גם אם הכרטיס בוטל. בכל מקרה, כדי לבקש את עדכון הסטטוס יש לפנות לשירות הלקוחות ולספק את מספרי החבר במועדונים לעיל (או לבקש שיפתחו עבורכם חשבון חדש, במידה ואין לכם חשבון קיים). הסטטוסים של הרץ ורדיסון לא שווים יותר מדי, אם נודה על האמת, אבל טוב להחזיק סטטוס גולד של הילטון וסטטוס גולד של מאריוט.

(5) בקשת כרטיס נלווה

אחת ההטבות השימושיות ביותר של כרטיס הפלטינום היא האפשרות לבקש כרטיס נלווה עבור בן/בת-זוג או שותף עסקי. בפועל אפשר לבקש גם עבור קרוב משפחה מדרגה ראשונה. הכרטיס הנלווה פטור מדמי שימוש חודשיים ותוקפו צמוד לתוקף הכרטיס הראשי (עם מסגרת אשראי נפרדת, אם רוצים בכך, כשהכרטיס הנלווה אפילו יכול להיות משוייך לחשבון בנק אחר). אדגיש שבמסגרת המבצע הנוכחי הכרטיס הנלווה אינו זכאי למתנת ההצטרפות משום שאינו מחוייב בדמי שימוש חודשיים. כדי לבקש כרטיס נלווה יש לפנות לשירות הלקוחות וניתן לבצע זאת בכל עת ולא בהכרח מיד לאחר הוצאת הכרטיס.

(6) הזמנת כרטיס פריוריטי-פאס

כרטיס הפלטינום מקנה מנוי שנתי בסיסי של Priority Pass. המנוי מאפשר להיכנס ליותר מאלף טרקלינים בשדות תעופה ברחבי העולם (רבים מהם סגורים כעת, אומנם) בעלות של 32$/כניסה כשניתן גם להכיס אורחים בעלות זהה. בנוסף, מחזיקי כרטיס הפלטינום נהנים מפטור מתשלום עבור שלוש הכניסות הראשונות שלהם – וההטבה הזאת מוגבלת לכל ת״ז ולא מתחדשת שנתית. המנוי של פריוריטי-פאס אינו נוצר אוטומטית למחזיקי הכרטיס ויש לפנות לשירות הלקוחות כדי להפעיל את ההטבה ולקבל בדואר את הכרטיס הפיסי עם המספר האישי. אגב, לפריוריטי-פאס יש אפליקציה שעובדת מצוין ומאפשרת להיכנס לטרקלינים גם ללא הכרטיס הפיסי.

16 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכרטיס נלווה יש גם כניסה חינם וחופשית לטרקלין דן בארץ?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן. הכרטיס הנלווה גם מקבל פריוריטי-פאס עם שלוש כניסות ראשונות בחינם.

      הגב
    • תום

      תודה ליאור! קראתי וביצעתי! המלצות שימושיות מאוד, בעיקר לגבי המסלול האלטרנטיבי לצבירת נקודות ללקוחות פרטיים. לא הייתי מגלה את זה בלעדיך. תודה!!!

      הגב
  2. מגהץ קיטור

    בין השורות ניתן להסיק שמסגרת הכרטיס הראשונית היא המסגרת ההתחלתית – זו הניתנת כברירת-מחדל עד בדיקת הטפסים והקמת הרשאה לחיוב הכרטיס בח-ן העו״ש. זו מוסכמה נפוצה בכרטיסים חוץ-בנקאיים בישראל ובהקשר הזה, דווקא כמסגרת התחלתית הסכום הזה יחסית נדיב בהשוואה לכרטיסים אחרים יוקרתיים יותר. בכל מקרה, עם קבלת הכרטיס ומסמכיו, מצוין מפורשות מה גובה המסגרת הקבועה לאחר קבלת ובדיקת הניירת (מסגרת התחלתית גם לרוב לא מאפשרת משיכות מזומנים לעיתים גם לא שימוש בעסקאות/במוצרי אשראי).
    כמובן לעניין זה התייחסת ל״יצירת הוראת-קבע״ (לצורך הגדלת מסגרת הכרטיס מעבר למסגרת הקבועה עם הנפקת הכרטיס) – ברור מאליו שהרשאה לחיוב ח-ן עו״ש נדרשת בכל מקרה בכרטיס ישראלי. אין אפשרות אחרת, גם בלי קשר להגדלת המסגרת.

    לעניין הכרטיס הנלווה, נתקלתי במס׳ מקרים בהם ההטבה הזו הייתה על הנייר בלבד ופרמיום אקספרס (ישראכרט) סירבה להנפיק כרטיס נלווה (ולא מסיבות של שיקולי/דירוג אשראי), בוודאי כאשר מדובר בחשבון/בבנק אחר ובדגש על כרטיס חוץ-בנקאי.

    הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנציג מסר לי שייקח לפחות חודשיים לקבל סטטוס במלונות
    האם מניסיון שלכם זה עלול להיות יותר מהיר?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אולי הוא חשש להבטיח מועד קרוב יותר. בפועל זה לוקח שבוע-שבועיים בדר״כ. אין סיבה שזה ייקח חודשיים.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        יש דרך לעקוב אחרי התקדמות הסטטוס, זקוק לסטטוס לחופשה קרובה ואין לי דרך לדעת אם שווה לחכות עם ההזמנה לסטטוס גולד 🙁

      • Lior@FlyingOut

        לצערנו אין דרך לדעת בוודאות מתי יתעדכן הסטטוס בחשבון.

        אבל בכל מקרה אין סיבה להמתין עם ביצוע ההזמנה. מה שחשוב זה שהסטטוס יעודכן עד שתגיע לצ׳ק-אין, ולא משנה אם יש לך או אין לך סטטוס במועד ביצוע ההזמנה.

  4. אלון

    האם ידוע אם הפריורטי פאס עם 3 כניסות נשאר גם לאחר ביטול הכרטיס?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      המנוי עצמו אמור להתבטל מיד. בכל מקרה, הכניסות החינמיות הן למעשה החזר אוטומטי של אמקס לחיוב של פריוריטי-פאס כך שללא כרטיס הפלטינום לא תוכל להיכנס בחינם לטרקלינים. כרטיס הפריוריטי-פאס מחובר לכרטיס האשראי.

      הגב
  5. רון

    תודה רבה, פוסט מסודר ויעיל וכבר עזר לי ב – 2 דברים. יותר בשביל העניין, ניסיתי לבדוק על שדרוג מועדון Hertz – השירות של אמקס אומר פשוט להכנס לאתר

    hertz-europe.com/amexplatinum/

    ו"לעשות את זה לבד" – זה לא כל כך עובד, באיזשהו שלב האתר נתקע. סתם תוהה – מישהו הצליח אכן לשדרג את המועדון Hertz שלו?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הצלחתי לפני מספר שנים, כשהוצאתי את הפלטינום לראשונה, אבל לא זוכר איך בדיוק השדרוג הזה נעשה. ייתכן שעשיתי את זה לבד באתר הרץ, וכנראה שאז זה עבד יפה.

      אני מציע לך לכתוב מייל לשירות הלקוחות של הרץ ולבקש שיעדכנו לך את הסטטוס. הם בטח יבקשו הוכחת זכאות כלשהי, אז אולי תשלם להם צילום של הכרטיס עם המספרים מוסתרים.

      הגב
  6. שמואל

    היי
    הזמנתי את הכרטיס וראיתי שקיבלתי מתנת הצטרפות 600 נקודות, התקשרו אלי ממוקד פלטינה באימקס שאני צריך לבחור! או 600 נקודות או לילה במלון. מה הקשר בין אחד לשני?? 600 נקודות זה מתנת הצטרפות, ולילה במלון זה אחרי גיהוץ של 10 אלף כל חודש למשך חודשיים. האם אני צודק והאם יש מה לעשות?
    תודה.

    הגב

השאר תגובה