עד כה מדינות סווגו ע״פ ארבעה צבעים: ירוק (מדינות ללא סיכון), צהוב (מדינות בסיכון נמוך), כתום (מדינות בסיכון גבוה) ואדום (מדינות בסיכון מקסימלי שהטיסה אליהן אסורה לישראלים למעט באישור וועדת חריגים). עד לאחרונה מחוסנים זכו לפטור מבידוד בחזרתם מכל מדינה למעט מדינות אדומות, אבל כיום החובה חלה גם על החוזרים ממדינות כתומות. בנוסף, משרד הבריאות סיווג כמעט את כל מדינות העולם ככתומות כהשינויים ייכנסו לתוקף ב-16 לאוגוסט.

אם לדייק – החל מיום שני הבא יהיו 0 מדינות ירוקות, 10 מדינות צהובות, 6 מדינות אדומות וכל השאר כתומות. כלומר, ניתן יהיה לטוס רק ל-10 מדינות ללא חובת בידוד בחזור ומתוכן רק 4 מקבלות כיום ישראלים ללא חובת בידוד בכניסה.

למידע נוסף, ראו את שני הפוסטים הבאים באתר ׳טיסות סודיות׳:

משרד הבריאות נגד נתב"ג: חובת בידוד לרוב מדינות העולם

לאן אפשר לטוס ללא בידוד? [מעודכן אוגוסט 2021]

הונגריה

כמה טוב שיש שפע של טיסות ישירות זולות לבודפשט. וויזאייר וראינאייר מתחרות חזק על היעד הזה וגם אלעל בחגיגה. הבעיה הקטנה היא שטיסות החזור הן תמיד בשעות הבוקר המוקדמות למעט בימי שלישי שראינאייר מפעילה טיסת אחה״צ – אז אני ממליץ לכוון את השהייה בהתאם אם אתם רגישים לשעות טיסה כמוני (או פשוט מעדיפים לנצל עוד יום ביעד…).

שוק המלונות של בודפשט מצוין באופן יחסי. יש מבחר של מלונות יוקרתיים להתפק בהם, כולל מספר מלונות בפורטפוליו של וירטואוזו. הכי-הכי הוא כנראה המלון המקומי של רשת פור-סיזנס אבל בעיניי עדיף לכוון קודם כל למלון הנהדר Parisi Udvar של רשת Unbound מקבוצת הייאט. הזכרתי את המלון הזה בבלוג כשהוא נפתח (ואז הוא היה זול להחריד בנקודות), התארחתי בו בעצמי וגם הקדשתי פוסט לרשת הנ״ל שהיא בעיניי פנטסטית ורוב מלונותיה פשוט מדהימים. המלון של הייאט אינו בפורטפוליו של וירטואוזו, אומנם, אבל כן בפורטפוליו של פריבה שזה אפילו עדיף כי ניתן להבטיח שדרוג מראש.

שתי אפשרויות טובות נוספות הם המלונות ריץ-קרלטון וקמפינסקי. הם סמוכים, יוקרתיים מאוד וככלל מציעים תעריפים מעט נמוכים יותר מהשניים הקודמים. בתקציב נמוך יותר, ואם המטרה היא להנות מיחס VIP והטבות משמעותיות, אפשר לבחור במלון אינטרקון בתעריף L&L או במלון מאריוט בתעריף Luminous.

אוסטריה

וינה היא בעיניי אחת הערים המפוארות, המעולות והחשובות באירופה. אם הייתה אולימפיאדה לערים אירופיות, להערכתי, היא הייתה מתחרה עם רומא, ברלין ומדריד על מדליית הארד (אחרי שפריס ולונדון יקחו בקלות את הזהב והכסף…). אוסטריה מציעה לתיירים גם את זלצבורג, עיר נהדרת נוספת, אבל היא פחות נגישה לישראלים בהיעדר טיסות ישירות (וגם, עם כל הכבוד, לא משתווה לוינה).

שוק המלונות של וינה לא מאכזב, בהתאם לפאר של העיר, ורק שימו לב למיקום המלון שאתם בוחרים כי בוינה אפשר וכדאי ללכת ברגל במרכז העיר. בין התותחים הכבדים של העיר מלונות כמו זאכר, בריסטול, ריץ-קרלטון, אימפריאל וכמובן הפארק-הייאט המדהים. האחרון הוא אחד המלונות הטובים ביותר שהתארחתי בהם עד כה והמיקום שלו במרכז העיר פשוט מושלם. אבל הוא גם יקר מאוד, בהתאם.

מי שרוצה תמורה טובה לכסף, אך בתקציב שפוי יותר, יוטב לו לבדוק את התעריפים באינטרקון המקומי שנמצא מעט מחוץ למרכז העיר (אבל במרחק הליכה, המיקום סביר). המלון מעט מיושן אבל השירות בו מעולה. אפשר להנות מהטבות נוספות בזכות תעריף L&L וכרגע מתקיים מבצע של ׳לילה שלישי חינם׳ ברוב התאריכים.

צ׳כיה

פראג פופולרית בקרב ישראלים קודם כל משום שהיא יחסית זולה. בדר״כ זה סימן רע, וישראלים בהתאם אוהבים גם את וורשה, בוקרשט וסופיה. אבל בניגוד לאלו – שבעיניי הן ערים מדרג ג׳ במקרה הטוב – פראג היא עיר מעניינת, יפה ונעימה שאני שמח לחזור אליה אחת לתקופה. זה כמובן נוח שיש מספר חברות תעופה שמציעות טיסות ישירות מת״א לפראג ובמחירים נמוכים.

שוק המלונות של פראג מוגבל למדי, אומנם, ובכל זאת לא מדובר בעיר מפוארת כמו וינה למשל, אבל בכל זאת ישנם מספר מלונות יוקרתיים שכדאי להכיר. השניים שמתחרים על ההובלה הם המלונות של רשתות היוקרה הבינ״ל פור-סיזנס ומנדרין-אוריינטל. הם בעיר כבר מעל 15 שנים והמוניטין שלהם כמו שאפשר לצפות. אבל שווה לבחון גם את האוגוסטין והאריה – שניהם בין השאר בפורטפוליו של וירטואוזו.

מולדובה

אה… כן, אפשר לנסוע גם לשם.

אני מניח שיש במדינה מלונות ראויים. לא של קבוצת IHG, או קבוצת מאריוט, או קבוצת הילטון, או קבוצת הייאט, או של וירטואוזו, או של FHR – בדקתי – אבל היי, לקבוצת אקור יש מלון בקישינב.

8 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      צודק. גיליתי את זה אחרי פרסום הפוסט. לא מלון יוקרתי, אבל רשת בינ״ל. הוא לא עלה בחיפוש ראשוני של מלונות במולדובה.

      הגב
  1. Matan

    אני לא חושב שוורשה נכנסת לאותה קטגוריה של בוקרשט וסופיה, היא אמנם לא פראג אבל ממש לא רחוקה מזה.
    יש בה מלונות מדרגה ראשונה, מסעדות, עיר עתיקה, מרכז ורובע יהודי תוססים. אז מה אם יש ישראלים שטסים לשם רק בשביל הקזינו, גם בפראג יש.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      על טעם ועל ריח, כן?

      מבחינת מלונות יוקרתיים – לוורשה אין שוק משמעותי, ולמעשה אפשר לומר שיש רק שניים (בריסטול וראפלס) או שלושה אם תתעקש לכלול גם את האינטרקון. אותו מצב כמו בבוקרשט וסופיה. בפראג, לעומת זאת, אפשר לספור בקלות 6-5 מלונות יוקרה אמיתיים כולל נוכחות של מותגים בינ״ל מובילים. עד כאן הצד ׳העובדתי׳ כביכול.

      מבחינת אופי ואתרים לתיירים – פה זה טעם אישי נטו. הייתי בוורשה 4-3 פעמים עד כה ולתחושתי אפשר לראות את כל מה שצריך לראות בתוך חצי יום. העיר העתיקה די קטנה ויש רחוב ראשי אחד שבאמת נעים להסתובב בו. אבל שוב, יש שיגידו את אותם הדברים על פראג. בהסתכלות שלי וורשה נופלת מול פראג ובטח מול בודפשט.

      הגב
  2. סיכום חדשות ומבצעים מהשבוע האחרון - FlyingOut

    […] רוב מדינות העולם עדיין מוגדרות כתומות. הכלל אומר שכל הנוסעים החוזרים ממדינות כתומות – כולל מחוסנים ומחלימים – חייבים בידוד מלא (שבועיים עם אפשרות קיצור לשבוע). ההנחיות החדשות שנכנסו לתוקף יוצרות חריגים לכלל ובפועל פוטרות מבידוד אחוז ניכר מהנוסעים, אלו שעונים לקריטריונים הבאים: בעל אישור מחלים שלא חלפו שישה חודשים מיום קבלת אישור ההחלמה שניתן על בסיס בדיקת PCR שבוצעה בישראל או תועדה בישראל, בעל אישור מחלים שקיבל מנת חיסון בישראל וחלפו 7 ימים מלאים מיום מתן החיסון (יום החיסון אינו נספר), מחוסן שקיבל שתי מנות חיסון ולא חלפו שישה חודשים מיום קבלת המנה השנייה של החיסון בישראל וחלפו 7 ימים מלאים מיום מנת החיסון האחרונה (יום החיסון אינו נספר), מחוסן שקיבל שלוש מנות חיסון בישראל וחלפו 7 ימים מלאים מיום מנת החיסון השלישית (יום החיסון אינו נספר) ומחוסן שביצע בדיקה סרולוגית בישראל וקיבל תשובה חיובית ובנוסף קיבל מנת חיסון בחצי השנה האחרונה בישראל וחלפו 7 ימים מלאים מיום מנת החיסון (יום החיסון אינו נספר). […]

    הגב

השאר תגובה