ניו-זילנד מתכנת לפתוח את שעריה לתיירים מחוסנים בתחילת 2022

הפרטים המלאים של המתווה המתוכנן טרם פורסמו, למיטב ידיעתי, אבל נראה שניו-זילנד תאמץ את שיטת הרמזור לפיה יהיו דרישות שונות לתיירים המגיעים ממדינות שונות לפי דרגת הסיכון שלהן. תיירים מחוסנים שיגיעו ממדינה בדרגת הסיכון הנמוכה ביותר ככל הנראה לא יידרשו לבידוד כלל אלא רק לבדיקת קורונה לאחר הנחיתה. כאמור, המתווה החדש צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2022. עד אז מקדמת ניו-זילנד תוכנית לחיסון האוכלוסיה והחל מה-1 לספטמבר כל האזרחים הבוגרים יוכלו להתחסן. ראוי לציין שניו-זילנד מפעילה כבר שנה וחצי מדיניות נוקשה במיוחד של סגירת גבולות, רוב הזמן גם לאזרחי אוסטרליה הסמוכה, ובעצם ניתקה את עצמה מהעולם במחיר כבד של פגיעה בכלכלה ופגיעה במורל האזרחי. אבל – בלי קורונה למעט מקרים מועטים מאוד שמטופלים במהרה.

אמקס שינתה את האותיות הקטנות במבצע החדש לכרטיס הפלטינום

כתבתי על המבצע בשבוע שעבר ורבים מקוראיי הבלוג הספיקו להוציא בינתיים את כרטיס הפלטינום היוקרתי. המבצע מבטיח שובר ללילה-חינם במגוון מלונות בארץ לאחר שימוש מצטבר בסך 20,000 ש״ח לפחות בתוך 60 ימים ממועד ההנפקה. בתנאי המבצע, אותם ציטטתי בפוסט, כתוב ״סכום החיוב לצורך המדידה אינו כולל חיובים בגין הלוואות, ריביות, עמלות ומשיכות מזומן בארץ״. אך השבוע שונה הנוסח של תנאי המבצע וכעת כתוב ״סכום החיוב לצורך המדידה אינו כולל חיובים בגין הלוואות, ריביות, עמלות ומשיכות מזומן בארץ וכן שימוש באפליקציות להעברת כספים ותשלומים כגון bit, pepper, pay וכד״. כלומר, אמקס מחריגה תשלומים באמצעות ארנקים דיגיטליים. האם יש לכם סיבה לדאוג במידה והוצאתם את הכרטיס לפני שינוי התנאים? כנראה שלא. שימו לב שמיד לאחר הגשת הבקשה לכרטיס קיבלתם מייל מאמקס, תחת הכותרת ״⁨בקשתך להנפקת כרטיס⁩״ ובו מופיע מסמך PDF עם סיכום פרטי הבקשה ובתוכו מופיעים תנאי המבצע כפי שהיו נכונים באותו מועד – ואם החרגת הארנקים הדיגיטליים אינה מופיעה במסמך שברשותכם הרי שאני מאמין שאמקס תכבד את התנאים שהיו נכונים במועד הבקשה ותספור את התשלומים שבוצעו בארנקים הדיגיטליים ללקוחות כאמור. השינוי כמובן משמעותי עבור אלו שהמתינו עם הזמנת הכרטיס.

ישראלים מתעלמים מחובת הבידוד ותנאיה לאחר חזרה מחו״ל

מתוך הכתבה של שמעון יעיש: ״נפתח בחוק היבש: משרד הבריאות החליט שהחוזרים מרוב מדינות העולם יחויבו להיכנס לבידוד בן שבוע מיום שני הקרוב, 16 באוגוסט. אך כבר כעת יש רשימה של עשרות מדינות שכל השבים מהן – לרבות מחוסנים – מחויבים בבידוד […] ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "נוסעים המחויבים בבידוד מלא אינם מורשים להשתמש בתחבורה ציבורית, למעט במוניות, כאשר המבודד יושב מאחור עם חלונות פתוחים. נוסעים אשר יפרו את הנחיות הבידוד או ישתמשו בתחבורה ציבורית, ייקנסו בסכום של 5,000 שקלים" […] אלא שבביקור בנתב"ג אתמול גילינו תופעה מדאיגה: החוזרים אמנם מחויבים להיכנס לבידוד מלא של שבעה ימים בישראל, אך שום דבר לא מונע מהם לנסוע ברכבת או באוטובוס בחזרה הביתה. זאת, גם אם חלק מהחוזרים נושאים את נגיף הקורונה״.

מבצע ייחודי של ישראייר: הנחה בסך 180$ לנוסעים שיקבלו חיסון השבוע

בתמצית: ישראייר מציעה הנחה גבוהה במיוחד לכל לקוח שקיבל חיסון לקורונה – מנה ראשונה, שנייה או שלישית – בין ה-8 לאוגוסט וה-14 לאוגוסט. ההנחה תקפה לכל נוסע בהזמנה, להזמנות חדשות בלבד (אותם תאריכים), לכל יעדי החברה ולטיסות עד סוף השנה. כלומר סה״כ ההגבלות מועטות מאוד מה שהופך את המבצע לאטרקטיבי במיוחד. בשקלול ההנחה ניתן למצוא באתר החברה כרטיסי הלוך/חזור ליעדים באירופה החל מ-60$ בלבד. כדי לקבל את ההנחה יש לאשר שקיבלתם חיסון השבוע, בתהליך ההזמנה, אך קחו בחשבון שדלפקי הצ׳ק-אין בשדה תידרשו להציג מסמכים המוכיחים כי אכן קיבלתם את החיסון בתאריכים הנקובים ואחרת תידרשו לשלם את התוספת בסך 180$ לנוסע.

המלון היוקרתי The Jaffa נפתח מחדש לאחר כשנה וחצי שהיה סגור

מדובר באחד המלונות היוקרתיים ביותר באזור המרכז, קרוב לחוף ביפו, המנוהל ע״י אחת הרשתות היוקרתיות ביותר של קבוצת מאריוט. המוניטין של המלון פנטסטי והוא מתחרה ישיר של הסטאי שגם כן שוכן ביפו. לכבוד הפתיחה המחודשת מונה מנכ״ל חדש למלון, מייקל שמידט שמו, שבתפקידו האחרון ניהל את המלון של רשת פור-סיזנס בסאו-פאולו. הג׳אפה נכלל בפורטפוליו המלונות של וירטואוזו וגם בתוכנית ה-FHR של אמקס.

פספורטקארד חזרה לשווק את פוליסת ביטוח הנסיעות השנתית שלה

מחיר הפוליסה נשאר כשהיה לפני הקורונה – 330$ לשנה (365 ימים מהפעלה). הביטוח מופעל אוטומטית לכל נסיעה ועד למקסימום של 30 ימים ברציפות בחו״ל. הפוליסה כוללת כעת כיסוי מקיף לקורונה בסך 4000$ (עד 2000$ לכרטיס טיסה חלופי חזרה לארץ ועד 200$ לכל יום נוסף בחו״ל עד למקסימום של 10 ימים). מידע נוסף על ביטוחי נסיעות לחו״ל אפשר למצוא בעמוד הייעודי בבלוג.

הירשמו למבצע התקופתי החדש של מועדון IHG Rewards

הקישור לעיל מפנה לעמוד הרשמה שבו לא מופיעים פרטי המבצע. זו לא טעות, כי טרם עלה עמוד המבצע. התנאים בתמצית: שהיות בין ה-19 לאוגוסט וה-30 לספטמבר, של שני לילות ומעלה, יזכו בבונוס של 3,000 נקודות (לשהיות של 3-2 לילות) או 6,0000 נקודות (לשהיות של 4 לילות ומעלה). ככל הנראה אין הגבלה על מספר נקודות הבונוס שניתן לצבור במסגרת המבצע, אם כי מדובר במבצע לפרק זמן קצר יחסית של כ-6 שבועות.

יו״ר וועד עובדי אלעל יוצא באיומים – ואף אחד לא מופתע

מומחי תעופה רבים מסכימים שאחת הרעות החולות של אלעל היא וועד עובדי החברה ובמיוחד וועד טייסי החברה (וזה מבלי להכליל אישית לכל עובדי החברה ולכל טייסי החברה – כשהביקורת היא על חלקם בלבד ועל התנהלות ראשי הוועדים). אפשר לטעון שזו הבעיה הראשונה במעלה של החברה, ובין השאר משום שאת הוועדים האלו מנהלים בדר״כ אנשים כוחניים שלא תמיד רואים את טובת החברה נגד עיניהם. או לפחות כך זה נראה מהצד. אז שימו לב להתבטאות האחרונה של יו״ר וועד העובדים שרון בן יצחק: ״אני יכול להבטיח, אם אלעל לא תטוס – אף חברה זרה לא תטוס לארץ. כעובדים, אנחנו לא נאפשר לסיטואציה כזו לקרות. פשוט לא נאפשר כזה מצב, אף חברה זרה לא תטוס לישראל. אנחנו נסגור את השמיים״.

תגובה אחת

  1. יואב

    בטח איזה דביל כתב לאמקס על נושא ההעברות והם סגרו את זה. מעצבןןןןן!

    הגב

השאר תגובה