הירשמו למבצע התקופתי החדש של מועדון IHG Rewards

לשהיות בין ה-1 לאוקטובר וה-31 לדצמבר. ההצעה פשוטה: אין בונוס לשהייה ראשונה, כפל נקודות לשהייה שנייה וטריפל נקודות לשהייה שלישית וכל שהייה אחריה. סה״כ ניתן לצבור עד 70,000 נקודות בונוס במבצע – וזה חיסרון רק למעט מאוד חברי מועדון. נקודות הבונוס כמובן לא נספרות לסטטוס, לעומת נקודות הבסיס שכן נספרות.

נחשפו ההטבות של הסטטוס הגבוה החדש במועדון MileagePlan

בתחילת השנה פרסמתי שהמועדון הפופולרי של אלסקה יציג סטטוס חדש מעל MVP Gold 75K. בזמנו לא פורסמו ההטבות של הסטטוס או התנאים המלאים להשגתו. התנאי העיקרי הוא השלמת 24 טיסות של אלסקה עצמה במהלך שנת הסטטוס – ובכך, למעשה, אלסקה מבטיחה שהסטטוס החדש יהיה נחלתם הבלעדית של נוסעיה התכופים ולא של חברי מועדון הטסים בעיקר עם חברות שותפות (ואזכיר שאלסקה בברית OneWorld). ההטבות של הסטטוס החדש משמעותיות יחסית ועיקרן: בונוס של 150% לצבירת מיילים ו-2 שוברי שדרוג של אמריקן (בתקווה זהים באיכותם ל-SWU).

בעלי סטטוס גבוה של הילטון ימשיכו להחזיק בו עד סוף מרץ 2023

מועדון המלונות Hilton Honors פרסם שורה של עדכונים חיוביים לאור המשך משבר הקורונה. העדכון העיקרי הוא שכל סטטוס גבוה במועדון כיום יהיה בתוקף עד ה-31 למרץ 2023. כמו כן, כל לילה שיושלם במהלך 2021 יעבור אוטומטית ל-2022 וייספר לסטטוס בשנה זו (אבל לא לטובת Milestone Rewards). דרישות הסטטוס ב-2022 יהיו נמוכות ב-30% מהדרישות הרגילות לפני הקורונה, וכדי להשיג סטטוס דיימונד יידרשו 42 לילות או 21 שהיות או 84,000 נקודות בסיס (כלומר הוצאה של 8400$). המשמעות היא שחברי מועדון שישלימו 42 לילות בשנים 2021 ו-2022 ביחד יוכלו להחזיק בסטטוס דיימונד עד סוף מרץ 2024.

ישראל והאיחוד האירופי הסכימו על הכרה הדדית בתעודות חיסון

מתוך הכתבה שפורסמה באתר ׳הארץ׳: ״במשרד החוץ מקווים כי ההכרה ההדדית תוביל לקליטת תיירים בעלי תו ירוק מאירופה. כמו כן, ההחלטה תקל על תיירים ואנשי עסקים ישראליים המבקרים במדינות האיחוד האירופי. במשרד החוץ מדגישים כי ההכרה ההדדית "אינה תחליף לדרישות שמציבה כל אחת ממדינות האיחוד האירופי ומדינת ישראל עצמה לכניסת זרים. לזכותה של כל מדינה להציב דרישות כתנאי לאשר כניסה למדינה – חיסון, בדיקות קורונה או בידוד".

חברות התעופה האמריקניות מרוויחות מיליארדים ממועדוני התעופה שלהן

לפי דו״ח שפורסם החודש, העוסק ברווחי חברות תעופה משירותים נוספים, עולה כי שלושת חברות התעופה הגדולות בארה״ב הרוויחו בין 2.5 ל-2.9 מיליארד דולר כל אחת מפעילות מועדוני התעופה שלהן. מדובר ברווח של כ-25$ לכל חבר מועדון, בשקלול שנתי. המועדון של קוונטס האוסטרלית לא הגיע אומנם לסכום כולל גבוה כ״כ אבל יחסית לגודלו עקף את המועדונים הנ״ל בסיבוב והרוויח כ-40$ לכל חבר מועדון. לפי המפתחות המקובלים בשוק ההון צריך להקנות למועדונים האלו שווי-שוק גבוה הרבה יותר מחברות התעופה עצמן, אם כי חשוב לזכור שפעילות מועדון תעופה אפשרית וכדאית רק משום שהוא פועל תחת חברת תעופה. מנושא לנושא באותו נושא – הנה נתון מעניין: כ-56% מהכנסותיה של חברת הלואוקוסט וויזאייר הגיעו ממכירת שירותים נוספים מעבר לכרטיסי טיסה.

הזדמנות לרכוש נקודות של הייאט במחיר מוזל

המבצע של מועדון World of Hyatt יימשך עד סוף אוקטובר. במסגרת המבצע, כרגיל, מוצע בונוס של 30% שמוריד את המחיר לכ-1.85 סנט/נקודה (כלומר 18.5$ לכל 1,000 נקודות). יש לרכוש מינימום 3,000 נקודות לפני הבונוס. סה״כ מדובר במחיר הוגן ואפשר לחלץ ערך משמעותית גבוה יותר מהנקודות במימוש חכם, ובפרט לאור העובדה שהמועדון עדיין לא מפעיל תמחור דינמי, אם כי כרגיל אני ממליץ נגד רכישה ספקולטיבית לגמרי של נקודות.

איטליה מגבילה את התנועה ללא-מחוסנים

החל מה-6 לאוגוסט מפעילה איטליה ׳תו ירוק׳ הנדרש בשביל פעילויות שונות כמו כניסה למוזיאונים, ישיבה בחללים סגורים במסעדות, מכוני כושר ועוד. החל מהשבוע רק בעלי התו יוכלו לטוס בטיסות-פנים באיטליה ולנסוע ברכבות בינעירוניות. הממשלה האיטלקית הודיעה כי בהמשך רק בעלי התו יוכלו ללמוד או ללמד במוסדות אקדמיים במדינה.

סרט ברמת הגולן: המלון הנידח שמבקש מעל 700$/לילה

מלון חדש בשם ׳פרא׳ נפתח רשמית. הוא נבנה על חורבות בית המכס ומתיימר להיות ריזורט יוקרתי בנוף הגולן. התמונות יפות ואני רוצה להאמין שאכן מדובר במלון נעים ונחמד – אז אין בכוונתי לזלזל באיכות המקום סתם כך. אבל כשמחיר ללילה מתחיל מ-2250 ש״ח – וזה המינימום בלו״ז, כשלילה בסופ״ש עולה לרוב 3,000 ש״ח ומעלה – המלון חייב להיות הרבה מעבר לנעים ונחמד, קל וחומר כשהוא נמצא במיקום שהוא נמצא בו. יהיה מעניין לראות אם המלון יצליח לשמור על רמות המחיר האלו.

2 תגובות

  1. ellaeidelman

    אהלן,
    רק להסב תשומת ליבך , כי לינק מעיתון הארץ לא מתאפשר לקריאה , אלא אם הקורא הוא מנוי . אולי להבא כדאי יהיה להעתיק את הכתבה משם לפורמט אחר.

    חג שמייח ושנה טובה שאפילו נצליח לטוס בה

    הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה על הבלוג והמיילים המושקעים. מוסיף מאוד.
    למען ההגינות, נודה אם תפרסם מה באמת יצא מהעלילה נגד החסידים מאומן.
    תודה רבה.

    הגב

השאר תגובה