הקדמה: פוסט זה עוסק בביטוח נסיעות ואני רחוק מלהיות מומחה בנושא. המידע שקיבלתי מ-GINGER מובא כאן לאחר עריכה ולכן ייתכן שישנן שגיאות מסוימות או אי-דיוקים שנגרמו על ידי. אין לראות בפוסט זה כמקור למידע מחייב ומומלץ להתייעץ עם סוכני הביטוח לקבלת המידע העדכני והמדויק. 


בתקופת טרום-החיסונים ותקופת המנה הראשונה, כשהתעבורה בנתב״ג הייתה נגזרת ישירה של מצב הרוח בשולחן הממשלה (הקודמת), החשש הגדול ביותר של הנוסעים לחו״ל היה אם חלילה יידבקו בקורונה במהלך הנסיעה וייאלצו להתאשפז (בהיעדר אפשרות ריאלית לטוס חזרה ארצה בעודם חולים). אשפוז במדינות מסוימות הוא עניין יקר להחריד, ובפרט ארה״ב, ולצערנו הקורונה עלולה לגרום לאשפוז ארוך בעיקר למבוגרים. אי לכך מרבית חברות הביטוח סירבו לבטח נסיעות או מכרו פוליסות מוגבלות עם שלל החרגות ובמחירים מנופחים למדי.

כיום, כשרוב האוכלוסיה הבוגרת בישראל קיבלה שתי מנות חיסון לפחות, ולאור נתונים ברורים לגבי יעילות החיסון והסיכוי הנמוך לפתח תסמינים קשים, ירד באופן דרסטי החשש של נוסעים מחוסנים מאשפוז בחו״ל. כמובן שקיים סיכוי להידבק בקורונה בחו״ל (וגם בארץ כמובן) אבל מי שמחוסן כנראה שלא יפתח תסמינים כלל או יפתח תסמינים קלים בלבד.

שלושה תרחישים שיכולים להרוס כל נסיעה 

רוב מדינות המערב דורשות מתיירים להציג תוצאה שלילית של בדיקת קורונה שנערכה במסגרת טווח זמן מוגדר לפני ההמראה (לרוב 72 שעות). נוסעים רבים מבצעים את הבדיקה ביום שלפני הטיסה. אבל מה קורה אם חלילה קיבלתם תוצאה חיובית? אולי זו שגיאה בבדיקה ואולי אתם מרגישים מצוין וללא תסמינים כלל – אבל העובדה שנשארת היא שלא תוכלו לטוס.

מעבר לאכזבה קשה, ביטול של נסיעה ברגע האחרון יכול גם ליצור הפסד כספי משמעותי. בפרט כשמדובר בנסיעה משפחתית או קבוצתית. הרי לא את כל סידורי הנסיעה ניתן לבטל ממש ביום שלפני הנסיעה או שניתן לבטל אך בכפוף לקנס לא מבוטל (לדוגמה תשלום עבור הלילה הראשון בשהייה במלון במקום על כל הלילות בהזמנה). בנסיעה משפחתית או קבוצתית ביטול במסגרת 24 שעות שלפני הטיסה ריאלית יכול לעלות אלפי דולרים.

אבל נניח וטסתם, ונהניתם בחו״ל, וכעת אתם מעוניינים לטוס חזרה ארצה. ישראל דורשת מכל הנוסעים להציג תוצאה שלילית לבדיקת PCR שנערכה במסגרת 72 השעות לפני ההמראה – וזה נכון לכל הנוסעים מכל המדינות (למעט אלו ששהו בחו״ל פחות מ-72 שעות). המשמעות של תוצאה חיובית בשלב זה אפילו דרמטית יותר מבשלב הקודם – כי תוצאה חיובית בחו״ל לא רק מונעת טיסה לישראל אלא גם מחייבת בידוד שיכול להיות יקר למדי. שבועיים במלון במנהטן בלי אפשרות לצאת מהחדר זה סיוט לא מבוטל.

בנוסף, חשוב לזכור שרמות התחלואה משתנות מעת לעת, ואיתן הנהלים של המדינות, ולפעמים נסיעות מתבטלות מסיבות הקשורות לקורונה גם כשהנוסעים בריאים. למשל כשמדינה הופכת פתאום לאדומה והנסיעה אליה אסורה או כאשר מדינה פתאום אוסרת על כניסת ישראל.

אז אומנם איך דרך להבטיח בוודאות אי-הידבקות בקורונה, אפילו עם מנת חיסון שלישית ומידה רבה של הגיינה, אפשר וכדאי לרכוש הרחבה לביטוח הנסיעות כך שלפחות העלות הכספית של התרחישים לעיל תהיה קטנה יותר או פשוט לא תהיה.

לרכישת ביטוח נסיעות לחצו כאן

רובד בסיסי ורובד מורחב

לאחרונה החל שת״פ של הבלוג וקהילת הלאונג׳ עם סוכנות הביטוח GINGER. התגובות בלאונג׳ חיוביות בצורה בלתי רגילה. עד כה נרכשו פוליסות ביטוח בשווי אלפי דולרים.

אז כדי להבין טוב יותר את החשיבות של הרחבת הפוליסה הרגילה יצרתי קשר עם הצוות של GINGER. אדגיש שאני לא מתמחה בתחום הביטוח וכל הכתוב בפוסט זה אינו בגדר המלצה מקצועית. מי שרוצה תשובות מפורטות יותר – מוטב שייצור קשר עם GINGER.

ובכן,

הרובד הבסיסי עולה 1.5$/יום עד למקסימום של 15$. הוא כולל שני מרכיבים:

  1. לפני הנסיעה: החזר של עד 400$ עבור כרטיס טיסה במידה ונסיעתכם בוטלה עקב כניסה לבידוד או הדבקות לפני היציאה מהארץ. ההחזר הוא עבור כסף שאבד בביטול הכרטיס – אם קיבלתם החזר מלא מחברת התעופה או סוכנות הנסיעות אז כמובן שלא יהיה החזר נוסף מחברת הביטוח.
    – – –
  2. במהלך הנסיעה: במקרה שנאלצתם להאריך את הנסיעה בעקבות כניסה לבידוד או הידבקות, תקבלו החזר מצרפי של עד 1,000$ עבור כרטיס טיסה חלופי, הוצאות לינה (עד 150$/יום/אדם) וכל הוצאה ששולמה מראש ולא קיבלתם עבורה החזר.

הרובד הבסיסי, אם כן, מתאים לכל היותר לנסיעות לא יקרות ליעדים קרובים. כך, לדוגמה, זוג יכול בהחלט להסתדר לשבוע-שבועיים נוספים ביעד זול כמו פראג עם תקציב כולל של 2,000$.

הרובד המורחב עולה 1.3$/יום, בנוסף לרובד הבסיסי, אבל עם רכישתו תקבלו גם הנחה של 15% עבור הביטוח הרפואי, הרובד הבסיסי והרובד המורחב. כלומר, הלכה למעשה, ברוב המקרים משתלם כלכלית להוסיף את הרובד המורחב בכדי להוזיל את המחיר הסופי (במיוחד לנוסעים מבוגרים או כאלו שמחיר הבסיס לפוליסה שלהם גבוה באופן יחסי). רובד זה כולל את המרכיבים הבאים:

  1. לפני הנסיעה: החזר של עד 5,000$ למקרה של ביטול הנסיעה בעקבות הדבקות או סירוב של חברת התעופה להטיס לאור תסמיני קורונה. ההחזר הוא עבור הוצאות שולמו מראש ולא התקבל עבורן החזר.
    – – –
  2. במהלך הנסיעה: החזר של עד 5,000$ למקרה של הארכת הנסיעה בעקבות כניסה לבידוד או הדבקות (עבור לינה – עד 150$/אדם/יום). ההחזר הוא עבור הוצאות שולמו מראש ולא התקבל עבורן החזר.

הרובד המורחב בהחלט מספק הגנה טובה גם לנסיעות ארוכות ויקרות יותר. המוקש הגדול ביותר, כמובן, הוא החזר מינימלי-למדי של 400$ עבור ביטול נסיעה בעקבות כניסה לבידוד – אבל יש לכך סיבה הגיונית, משום שבישראל ניתן להיכנס לבידוד פשוט ע״י הצהרה של מגע עם חולה מאומת ולכן הגדלת הסיכוי הביטוחי חושפת את סוכנות הביטוח לתביעות לא מוצדקות. בצד החיובי, כיום מרבית חברות התעופה מאפשרות לבטל את מרבית כרטיסי הטיסה עם קנס או לקבל קרדיט לשימוש עתידי.

לרכישת ביטוח נסיעות לחצו כאן

נסיעה משפחתית

במידה והנסיעה מתארכת כי אחד מבני המשפחה התגלה חיובי לקורונה – הכיסוי הביטוחי של כל בני המשפחה הגרעינית יופעל גם כן. זה נכון רק במידה וכל בני המשפחה מבוטחים יחדיו ב-GINGER ונרכשה ההרחבה עבור כולם. אין ספק שזה כדאי למשפחות ולכן חשוב להקפיד לבטח את כולם ביחד.

לסיכום

בעיניי הרחבת הפוליסה לשני הרבדים לעיל היא הגיונית וכדאית לכל נסיעה. העלות הנוספת שולית לעומת כלל הוצאות הנסיעה ובתקופת קורונה עדיף לשלם קצת יותר בשביל שקט נפשי. זיכרו שרכישת הרובד המורחב מזכה ב-15% הנחה על הפוליסה כולה כך שאפקטיבית הוספת ההרחבה תעלה לרוב בסביבות 8-7 ש״ח ליום בלבד.

3 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      יש לנו שת״פ עם GINGER והתגובות בינתיים רק חיוביות. הם הפכו את ביטוח הנסיעות למוצר מתחום הייטק והשירות מצוין. אבל תמיד טוב להשוות מחירים ובעבר השתמשתי בעצמי בעיקר בפספורטכארד. בתור נוסע שאין לו צרכים ביטוחיים מיוחדים שמקפיצים את המחיר – אני בוחר חברת ביטוח ע״פ המוצר ולא ע״פ המחיר.

      https://sites.migdal.co.il/NahalApp/#/nahal/newPolicy/firstStep?id=1168

      הגב

השאר תגובה