איירבוס מסרה את מטוס ה-A380 האחרון שייצרה לידי אמירטס

סופו של עידן בתעופה האזרחית. אחרי כמעט שני עשורים, יצרנית המטוסים האירופית סוגרת את פס הייצור של ה-A380 – מטוס הנוסעים הגדול בעולם המכוסה סופר-ג׳מבו – כשהמטוס האחרון נמסר לידי חברת התעופה אמירטס שמחזיקה כמעט מחצית מכלל המטוסים שיוצרו (121 מטוסים כיום מתוך 248 מטוסים שיוצרו). סה״כ ניתן לומר שה-A380 לא הגשים את החזון שלשמו נבנה כשבשלב מסוים הציפיות של איירבוס היו למכור מעל לאלף יחידות ולראות את המטוס שולט בקוים ארוכי-טווח רבים בין יעדים מרכזיים ברחבי העולם. המציאות הוכיחה שחברות תעופה מעוניינות יותר במטוסים קטנים יותר אבל חסכוניים יותר בדלק שמאפשרים גמישות תפעולית גבוהה יותר.

הירשמו למבצע התקופתי החדש של של מועדון Hilton Honors

המבצע מקנה בונוס של 2,500 נקודות לכל שהייה שתושלם בין ה-1 לינואר וה-1 למאי (לפי מועד הצ׳ק-אאוט). אין תלות באורך השהייה ואין הגבלה על מספר נקודות הבונוס שניתן לצבור במהלך המבצע. סה״כ מדובר במבצע חלש יחסית של הילטון, אם כי זה אטרקטיבי יחסית למי שמשלים לרוב שהיות קצרות של לילה בודד. ל-2,500 נקודות יש ערך ריאלי של 10$ עד 12.5$.

רשימת המדינות האדומות של משרד הבריאות מתארכת – וכוללת כעת את איחוד האמירויות

הרשימה המעודכנת כוללת עשרות מדינות – ובפרט מדינות אפריקה – והשבוע נוספו לרשימה גם איחוד האמירויות, צרפת, ספרד, שבדיה, פינלנד, נורווגיה ואירלנד, שכל החוזרים ממדינות אלו החל מחצות שבין ימים ראשון ושני (ה-19 וה-20 לדצמבר) יידרשו לבידוד מלא ע״פ נהלי משרד הבריאות (כשמחוסנים יוכלו להשלים את הבידוד בביתם ולא במלונית). נראה שמשרד הבריאות מעוניין להגדיל משמעותית את רשימת המדינות האדומות וסביר שבימים הקרובים נראה מדינות נוספות נכנסות לרשימה.

סרטון אינפורמטיבי וערוך-היטב המסביר כיצד הפכו מועדוני תעופה לבנקים של נקודות

על המגמה הזאת אני כותב לא מעט בשנים האחרונות. מועדוני תעופה, שהוקמו עם חזון של מועדוני לקוחות שמטרתם ליצור ולשמר נאמנות למותג, הפכו בעשור האחרון למועדוני צרכנות ובנקים לנקודות שמטרתם לייצר כסף לחברת התעופה גם בתמורה לפגיעה בערכיי היסוד המקוריים של נאמנות הלקוחות למותג. המגמה הזאת נכונה יותר במועדונים מסוימים מאשר באחרים, אומנם, וניתן לראות אותה היטב במועדון הנוסע המתמיד של אלעל שבשנים האחרונות זנח את עיסוקו העיקרי בטובת נוסעיו הבכירים לטובת עסקיי הפלייקארד והדפסה מסיבית של נקודות עם אפיקי מימוש שכלל אינם תעופתיים. העובדה שניתן להשיג סטטוס פלטינום משימוש בכרטיס אשראי בלבד – בלי לעלות פעם אחת על מטוס של אלעל, או בכלל – צריכה להספיק כדי להמחיש את מהות המגמה. כמובן שמאחורי הדברים ישנם גם היבטים בעייתיים של רגולציה רופפת והעדר-מיסוי שמעודד שוק שחור. בכל מקרה, בסרטון המקושר לעיל תוכלו לקבל נתונים, הערות והארות אודות המגמה כאמור. תודה לקורא הבלוג הוותיק שמואל שהפנה את תשומת ליבי לסרטון.

מלון היוקרה הלונדוני Great Scotland Yard, עליו כתבתי מספר פעמים, מאריך מבצע פופולרי ובלעדי

המבצע, שניתן רק לסוכנים מועדונים של הייאט בתוכנית פריבה, מאפשר להנות מלילה שלישי חינם בכל שהייה עד לסוף חודש מרץ. המבצע היה אמור להסתיים בסוף דצמבר אך הוארך בשלושה חודשים נוספים. המבצע תקף לכל קטגוריות החדרים, כולל הסוויטות. חשוב לציין שבנוסף למבצע כל הזמנה של פריבה נהנית משלל הטבות כמו שדרוג מובטח מראש לחדר, ארוחת בוקר זוגית בכל יום, 100$ קרדיט לשימוש במלון במהלך השהייה ועוד. מספר קוראים של הבלוג כבר התארחו במלון לאחרונה וחזרו מרוצים – ואתם מוזמנים לפנות אלי לקבלת הצעה מחיר, לשהיות עד סוף מרץ או בכלל.

הזדמנות לרכוש נקודות של פינאייר בזול וגם את הסטטוס הגבוה ביותר בברית וואן-וורלד

מבצע חריג יחסית של מועדון FinnairPlus במסגרתו ניתן לרכוש נקודות במחיר מוזל מאוד (עד כאן סביר) עם בונוס נוסף שחלק מהנקודות נספרות גם לטובת סטטוס. זאת ועוד, המועדון מאפשר להמיר נקודות בונוס לנקודות סטטוס ביחד 3:1 כך שאפקטיבית ניתן להשיג סטטוס פלטינום של פינאייר, המתורגם לסטטוס אמרלד בברית וואן-וורלד (הגבוה ביותר בברית), מבלי לרכוש כרטיס טיסה אחד אלא רק באמצעות נקודות. התענוג הזה יעלה לכם קרוב ל-3,000$, אומנם, כך שזה רחוק מלהיות חינמי או בהכרח כדאי, אבל בכל זאת הצעה חריגה ומעניינת. ראו את הסקירה של לאקי מהבלוג OMAAT (אגב, לטעמי הבלוג הפך להיות כמעט בלתי-נסבל לאחרונה עם עודף הפרסום וכו׳).

כתבה מעניינת על ההגיון הכלכלי של שיווק כרטיסי טיסה בזיל הזול

החודש ראינו ׳מבצעי כסאח׳ של מספר חברות תעופה, ובפרט חברות לואוקוסט, עד כדי כרטיסים של וויזאייר ליעדים שונים שנמכרו במחיר מצחיק של 2 אירו בלבד. ברור מאליו שאם נוסע באמת יטוס ליעד כלשהו במחיר הזה, בלי תוספות וכו׳, אזי חברת התעופה תפסיד כסף על הטסתו אפילו אם המושב שלו לא היה נמכר למישהו אחר (כלומר, רק עבור המסים שהיא תשלם בשמו והדלק הנוסף שהמטוס ישרוף). אך בכל זאת משתלם לחברות התעופה להציע לפעמים כרטיסים במחיר אולטרה-זולים. מיכל רז-חיימוביץ׳ מסכמת את התופעה עם הערות מצוינות כרגיל של יניב לניס. שווה קריאה!

5 תגובות

  1. איתן

    תודה רבה ליאור.

    יש מימושים טובים למיילים של פינאייר?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כאמירה כללית – לא.

      רוב המימושים הם בערכים די גבוהים ביחס למועדונים אחרים, ולכן הנקודות של פינאייר כ״כ זולות. יש פה ושם מציאות אבל לא משהו רוחבי. שדרוג טיסות של פינאייר זה כנראה המימוש הרחב הטוב ביותר.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם יש חברה בסאטר אליינס שתעשה סטטוס מאץ אם אני אקנה את הסטטוס בפיינאיר?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אולי סאס או טורקיש. סימן שאלה, כי יהיה לך סטטוס בלי פעילות קודמת בחשבון וייתכן שיסרבו לבקשה כזאת. בכל מקרה זה הרבה כסף לשלם בשביל ההימור ובשביל סטטוס גולד בברית סטאר (שלא שווה המון בעיניי).

      הגב
  3. ארז

    באמת רציתי לשאול למי, למשל, משתלם לקנות את הסטטוס ב-3000 דולר.

    הגב

השאר תגובה