דינה בן טל קיבלה את תפקידה החדש כמנכ״לית אלעל

המנכ״ל הקודם, אביגל שורק, השלים קדנציה קצרה יחסית בתפקיד ועזב כי קיבל הצעת עבודה בארה״ב שפשוט אי אפשר לסרב לה (בחברה בה צמח). בעיניי רבים הוא היה מנכ״ל טוב לאלעל ועשה שינויים משמעותיים יחסית בתקופה הקצרה שלו בארץ. כעת נכנסת לתפקיד מי שהייתה אחת מסגניו עם ניסיון של 14 שנים באלעל במגוון תפקידים. זאת גם הפעם הראשונה שאישה תנהל את אלעל – ולכן מדובר בצעד מעניין ומשמח בראייה של שיוויון מגדרי וכו׳. יצא לי לפגוש את דינה פעם או פעמיים, ולכל היותר להחליף איתה מספר מילים, אז אני בהחלט לא יכול לומר שאני מכיר אותה ואת פועלה באלעל, אבל לטענת מביני-עניין מדובר בבחירה נכונה מאוד. עומרי כהן, רק בן 34, איש אמונו של הבעלים ומי שכיהן כסמנכ״ל התפעול תחת המנכ״ל האחרון, קודם כעת לתפקיד המשנה למנכ״ל וסביר להניח שיהיה מעורב לגמרי בקביעת המדיניות.

ארגון יורוקונטרול מעריך שבהמשך שנת 2022 התנועה האווירית תגדל משמעותית

יורוקונטרול הוא הארגון המוביל לבטיחות בתעופה באירופה, וחברות בו 41 מדינות (עם מדינות נוספות, כמו ישראל, שאינן חברות בארגון אך נמצאות בהסכם איתו). הארגון מציג תחזיות תקופתיות על הפעילות התעופתית באירופה. בכתבה של דני שדה באתר ׳חדשות תעופה׳ מובא תרגום של הודעת הארגון: ״הפעילות האווירית מתאוששת בהתמדה במהלך החודשים האחרונים והיתה עלייה מתמדת מ-68% בינואר ל-79% בתחילת אפריל בהשוואה לרמות 2019. זאת למרות ההשפעה של מחירי הדלק ומחיר התוקפנות הבלתי נתפסת של רוסיה נגד אוקראינה. חברות תעופה מוסיפות קיבולת רבה, והרמה של כמה חברות תעופה כבר עלתה על זו שהיתה להן לפני המגפה. אנחנו בהחלט מצפים כי יעדי נופש ויעדים אחרים יגיעו ברגעי השיא של ה׳קיץ לתנועה של מעל 100% בהשוואה לזו של 2019״.

אין לכם סטטוס גולד של הילטון? הירשמו למסלול המהיר, לקראת הנסיעה הבאה

בעבר המסלול המהיר דרש 4 שהיות במשך 90 ימים כדי לשמור על הסטטוס. אבל במתכונת החדשה יש להשלים רק 4 לילות, לא 4 שהיות, ואז הסטטוס יישמר למשך כל אותה שנה קלנדרית ולכל השנה הקלנדרית הבאה. כלומר, ניתן בשהייה אחת בלבד להשלים את דרישת המסלול המהיר ולהנות מסטטוס גולד למשך קרוב לשנתיים. שימו לב שיש להירשם למסלול המהיר, לקבל אישור במייל, ומניין הימים מתחיל להיספר מיום קבלת האישור.

סוכנות הביטוח Ginger מחלקת שוברים לכניסה לטרקלינים בלעדית לחברי הלאונג׳

המבצע תקף ללקוחות שיזמינו ביטוח נסיעות לחו״ל בין ה-6 באפריל וה-5 במאי (כולל) ובתנאי שהשתמשו בקישור הייעודי של הלאונג׳ (לחצו כאן). חמישה מבין הלקוחות שיזמינו בתקופת המבצע יקבלו במתנה שני שוברים שייאפשרו כניסה לטרקלין בשדה תעופה לבחירתם. שוברים אלו יהיו בתוקף למשך שישה חודשים.

הישראלי המכוער: תופעת המאעכרים שתופסים תורים בשגרירות ארה״ב ועושקים לקוחות

ישראלים רבים מחכים לקבל ויזה לארה״ב. חלק נדרשים להגיע לשגרירות לטובת העניין, ובשנתיים האחרונות, מסיבות ברורות, זמינות התורים ירדה וזמן ההמתנה עלה. מאעכרים זיהו את הפוטנציאל והחלו לתפוס תורים ברגע שהם נפתחים, לשמור עליהם למשך חודשים, ואז למכור אותם לישראלים תמימים שצריכים להוציא ויזה בהקדם. תור כזה יכול להגיע למחיר של 1500 ש״ח. המאעכרים כמובן מציגים את עצמם כנותני-שירות לגיטימי לחלוטין וגורמים ללקוחותיהם להאמין שיש להם קשרים בשגרירות או דרך קסם אחרת להשיג זמינות לתורים שהאזרח הרגיל כביכול לא יכול לראות – אז כמובן מדובר בהונאה שצריך לשים לה סוף. דרך מכוערת מאוד להרוויח כסף ואני מאחל לכל אותם מאערים שימצאו את עצמם מסובכים עד מעל הראש עם רשויות המסים ורצוי גם עם מערכת החוק.

המשבר של בואינג: איירבוס מסרה בשנתיים האחרונות כמעט פי 3 יותר מטוסים

השנים האחרונות היו נוראיות עבור בואינג. התרסקויות מטוסי ה-MAX הובילו לחקירות בהיקף חסר תקדים, נזק כספי עצום לבואינג ופגיעה קשה במוניטין של החברה גם בעיניי הלקוחות וגם בעיניי הנוסעים, ואז נכנסה הקורונה לחיינו. גם באיירבוס צצות שערוריות פה ושם, והיא לא חפה ממחדלים, אבל לא בסדר הגודל של ה-MAX. היצרנית האירופית מציגה נתונים משמעותית טובים יותר מיריבתה האמריקנית ובשנים 2020 ו-2021, תוך כדי משבר הקורונה, מסרה 1376 מטוסים סה״כ לעומת 466 מטוסים בלבד שמסרה בואינג באותה התקופה. לא זכור לי מתי היה פער גדול כ״כ בין היצרניות.

בונוס של 100% ברכישת נקודות של מועדון IHG Rewards

המבצע בתוקף עד ה-14 באפריל. כדי להנות מהבונוס יש לרכוש לפחות 30,000 נקודות (לא כולל הבונוס). כרגיל ניתן לרכוש מקסימום של 150,000 נקודות (לא כולל הבונוס). המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 5$ לכל 1,000 נקודות, וזה המחיר הנמוך ביותר בו מוכר המועדון נקודות. מבצע כזה חוזר על עצמו 6-4 פעמים בשנה בדר״כ.

תאי איירוויס, שעדיין נמצאת בהליך פשיטת רגל, קיבלה מטוסים חדשים עם מחלקה ראשונה

חברת התעופה התאילנדית סובלת מקשיים כבר שנים רבות, ללא קשר לקורונה, אבל כמובן ששיתוק התעופה בשנתיים האחרונות גרם לה נזקים רבים ואילץ אותה להוציא מהצי שלה עשרות מטוסים לרבות מטוסים מתקדמים כמו ה-A380. על אף מצבה הפיננסי של החברה, שלא יכולה להרשות לעצמה לקנות דגמי קרטון של מטוסים אז בטח שלא מטוסים אמיתיים, פורסם השבוע כי התווספו לצי שלה שלושה מטוסי בואינג 777-300ER חדשים הכוללים אפילו מחלקה ראשונה חדשה. הסיבה הפורמלית היא כדי לאפשר לחברה לתת שירות למלך תאילנד במידה וירצה להשתמש במטוסיה לנסיעותיו ואז יוכל לטוס במחלקה הראשונה. סימן שאלה.

5 תגובות

  1. סער

    לגבי IHG -למי שיש את החברות הנמוכה ביותר , כפל הנקודות החל מ 5000 נקודות, לא 30000

    הגב
  2. שימי

    שבוע טוב.
    אין לי פייסבוק.
    המבצע רק למי שחבר בפייסבוק,
    אלא גם עבורי למשל כמקבל מיילים מדי שבוע?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא צריך חשבון פייסבוק. פשוט צריך להזמין את הביטוח דרך הקישור הייעודי של קהילת הבלוג והלאונג׳ –

      bit.ly/GingerLounge

      הגב
  3. ערן

    לגבי הסטטוס של הילטון – כמה שאלות שלא מצאתי להן תשובה
    – האם יש תוקף להצעה? כלומר עד מתי אפשר להירשם ולהתחיל את תקופת 90 הימים?
    – האם ההצעה תקפה למי שיש סטטוס גולד ודרך ההצעה בעצם מחדש אותו לשנה נוספת?
    – התנאים קובעים שצריך קשר כלשהו לספורט. הגדרה קצת עמומה – מה נחשב תקף ואיך זה נאכף?

    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא ידוע לי עד מתי ההצעה תהיה זמינה. תניח שהילטון יכולים להסיר אותה בכל עת. אבל הצעות כאלו מופיעות לעיתים תכופות במתכונת כזאת או אחרת.

      ההצעה לא תקפה למי שכבר מחזיק סטטוס גולד/דיימונד של הילטון.

      לא צריך להוכיח אפיליאציה לספורט. לא נאכף.

      הגב

השאר תגובה