עד סוף דצמבר: לילה שלישי/רביעי חינם במלונות נבחרים של קבוצת הילטון

מדובר במבצע בלעדי לסוכני אימפרסריו עליו כתבתי בסוף 2021. במקור המבצע היה להזמנות עד סוף מרץ בלבד אבל הוא הוארך להזמנות ולשהיות עד סוף שנת 2022. במבצע משתתפים מלונות יוקרה נבחרים של הקבוצה לרבות קונראד דובאי, וולדורף-אסטוריה דובאי פאלם, קונראד סנט ג׳יימס בלונדון, וולדורף-אסטוריה קבליארי ברומא ועוד. תעריף אימפסריו זהה לתעריף הגמיש הרגיל באתר המלון וכולל הטבות שוות רבות כמו: שדרוג על בסיס זמינות בצ׳ק-אין, ארוחת בוקר זוגית בכל יום, 100$ קרדיט לשימוש במלון, צבירה כפולה של נקודות הילטון, קדימות לבקשות מיוחדות ועוד. להזמנות מוזמנים לשלוח מייל: lior@flying-out.com.

טיסות חברות התעופה הישראליות לדובאי ינחתו ב-DWC למשך מספר שבועות

שדה התעופה הבינ״ל הראשי של דובאי, DXB, יתחיל בקרוב בעבודת שיפוץ לאחד המסלולים שלו וכתוצאה מכך ייאלץ להוריד את עומס ההמראות והנחיתות בין ה-9 במאי וה-22 ביוני. בתוך כך עוברות מספר חברות תעופה, וביניהן החברות הישראליות, לשנה התעופה DWC שנמצא בצד השני של העיר (במרחק דומה ממרכז העיר). השינוי הזה משפיע בעיקר על נוסעים שתכננו לעשות קונקשיין בדובאי במהלך אותם שבועות וכעת יידרשו להיכנס לדובאי הלכה למעשה, לנסוע במונית כשעה לשדה השני עם המזוודות ולעשות צ׳ק-אין מחדש. מיותר לציין שקונקשיין כאמור ידרוש זמן רב (פחות מ-4 שעות זה הימור אמיתי) ואפשר להניח שנוסעים רבים ישנו או יבטלו את הכרטיסים שלהם בהתאם. אגב, אמירטס קבעה את טיסת הבכורה בקו שלה לת״א ל-23 ביוני ככל הנראה בדיוק מהסיבה הזאת.

הוסרה החובה לעטות מסכות בטיסות של חברות התעופה האמריקניות

המנדט למסכות הוארך מספר פעמים כשברקע דיון משמעותי על החשיבות שלו. הוא הוארך לאחרונה אפילו בשעה שמדינות שונות באירופה הודיעו על הסרת חובה דומה מחברות התעופה שלהן, מה שכמובן מחזק את הביקושים לטיסות באותן חברות תעופה. השבוע פסל בית-משפט אמריקני בפלורידה את המנדט בטענה שהוא הוצא ללא סמכות ופסיקה זו תקפה לארה״ב כולה כי מדובר במנדט פדרלי. באופן מיידי הודיעו כל חברות התעופה המובילות כי לא יידרשו יותר מנוסעיהן לעטות מסכה בטיסות אפילו אם הדבר מומלץ ע״י ה-CDC. אבל – ככל הנראה מסכות עדיין יהיו חובה בטיסות מ/אל מדינות אשר בהן קיימת חובת עטיית מסכות בתחבורה (למשל בישראל).

ונציה מתכננת להטיל מס בסך 10 אירו לכל תייר שיירצה להיכנס לעיר מחודש יוני

על המהלך הזה מדברים כבר מספר שנים אבל הנושא ירד מהפרק בזמן הקורונה. ונציה היא אטרקציה תיירותית מהמובילות בעולם, ועיר מדהימה שכל מטייל חייב לבקר בה לדעתי, אבל התוצאה בפועל היא שכמות התיירים האדירה פוגעת משמעותית בחיי התושבים. כדי לצמצם את תנועת התיירים לעיר וכדי להגדיל את ההכנסות של העיר לרווחת תושביה, הועלו מספר הצעות, שחלקן יושמו, ובין השאר הורחקו מהעיר אוניות קרוזים ובקרוב יוטל כאמור מס בסך 10 אירו לכל תייר שייכנס לעיר. מדובר בפיילוט לתקופת הקיץ הקרוב ואח״כ תיבחן העיר האם ואיך להמשיך עם המס. ככל הנראה תהיה חובה להירשם מראש ולשלם אונליין עבור כניסה לעיר, ולא ברור כיצד זה ייאכף בפועל.

משרד הבריאות מתעקש להמשיך את הבדיקות בנתב״ג חרף התנגדויות המומחים

ישראל נותרה אחת המדינות היחידות בעולם שדורשות מכל הנוסעים הנכנסים לבצע בדיקת קורונה בשדה התעופה (ולהיכנס לבידוד של עד 24 שעות, אפילו למחוסנים). גורמים מקצועיים רבים מתנגדים לכך בטענה שלמערך הבדיקות בנתב״ג יש עלות כספית עצומה אך ללא הצדקה רפואית, כמובן יש גם עול כספי משמעותי על הנוסעים, חובת בידוד מיותרת עד לקבלת התוצאה ובנוסף חובת הבדיקות (וסכנת הבידוד) מורידה משמעותית את הביקוש של תיירים להגיע לישראל. גם פרופ׳ רוני גמזו, פרוייקטור הקורונה לשעבר ומנהל בי״ח איכילוב, קובע חד משמעית שאין יותר צורך בבדיקה בנתב״ג ובנהלי קורונה אחרים שהיו הכרחיים בעבר. למרות כל הטענות האלו – הממשלה לא מוכנה לשנות את המדיניות לבינתיים וכופה על כל הנוסעים לעבור בדיקת קורונה בכניסה לישראל על חשבונם.

2 תגובות

  1. נוסעלמזרח

    השינוי בדובאי הוא רק לחברות הישראליות, או לכל הטיסות מהארץ?
    ספציפית על flydubai, וטיסת המשך עם Emirates.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      להבנתי העבירו קבוצה שלמה של חברות תעופה ל-DWC. לא רק את הישראליות, שדווקא אותן כנראה מאתגר יותר להעביר משיקולי ביטחון. טיסות פליי-דובאי אמורות להמשיך מהשדה הבינ״ל אבל מוטב לבדוק מול חברת התעופה ולא להסתמך על מקורות אחרים.

      הגב

השאר תגובה