אתמול (23 ביוני) נחתה בנתב״ג טיסת הבכורה של אמירטס

אירוע מרגש לשוק המקומי כשאחת מחברות התעופה הטובות והגדולות בעולם מגיעה לנתב״ג. לשמחתי יכלתי לנסוע לדובאי ולקחת חלק בחגיגות ואפילו לטוס בטיסת הבכורה במחלקה הראשונה במושב 1A. חוויית הקרקע של אמירטס בינונית למדי, אם להודות על האמת, אבל המחלקה הראשונה החדשה שמותקנת במטוסי 77W בודדים היא תענוג אמיתי ומוצר מתקדם מאוד. הטיסה עצמה הייתה כמובן חגיגית מאוד ובמטוס היו שורה של מנהלים בכירים, נציגים דיפלומטיים (כולל השגריר הישראלי ל-UAE והשגריר האמירתי לישראל), כתבים, אינסטגרמרים ואחרים. בנתב״ג המטוס זכה להסלנה מסורתית ואח״כ התקיים טקס גדול בשער הטיסה במעמד מכובדים שונים. אמירטס תפעיל טיסה יומית לנתב״ג במטוסי 777 (לא בהכרח החדשים) עם אופציה להגדלת התדירות לשתי טיסות יומיות ככל שהביקוש יצדיק. במקביל תמשיך לפעול בקו החברה-האחות פליי דובאי.

אלעל קיבלה הלוואה בסך 130 מיליון דולר בזכות מועדון הנוסע המתמיד

למועדון הצרכנות של אלעל יש מעל 2 מיליון חברים ומעל 350,000 מחזיקי כרטיס אשראי ממותג. בזכות התמריצים החריגים שמציע כרטיס האשראי של אלעל, שגרם לבעלי עסקים רבים להטיל הוצאות נוספות על העסק שלהן במטרה לצבור נקודות שאותן יכניסו לכיסם הפרטי, מועדון הנוסע המתמיד מייצר לאלעל רווח של 30-20 מיליון דולר בשנה ולפיכך נהנה מהערכת שווי של כ-500 מיליון דולר. בדרך לשם המועדון כמובן מכר את הנוסעים התכופים שלו שנאמנותם לחברה נותנת הרבה פחות מבעבר. כעת הגיעה אלעל להסכם עם הפניקס על הלוואה בסך 130 מיליון דולר לחברת התעופה שמולה תקבל הפניקס אפשרות לרכוש 25% ממניות מועדון הצרכנות שהפך בינתיים לחברה-בת של אלעל. ברקע הדברים, טייסי אלעל ממשיכים לבטל טיסות ככל העולה על רוחם במטרה לכפות על ההנהלה לקבל את דרישותיהם ושירות הלקוחות של החברה ממשיך שלא לפעול כמעט בכלל.

התקיימה טיסת הניסוי הראשונה של מטוס A321XLR החדש של איירבוס

המטוס החדש המריא משדה התעופה של המבורג לטיסה קצרה מעל צפון אירופה. ה-XLR מבוסס על דגם ה-neo של ה-A321, שגם הוא יחסית חדש, ובשל שיפורים שונים וקיבולת דלק מוגדלת הוא יהיה בעל טווח טיסה אפשרי של 8700 ק״מ (לצורך האומדן: טיסה מת״א לניו-יורק מכסה מרחק של כ-9100 ק״מ… לא הרבה מעבר לטווח הנ״ל). הדגם החדש של איירבוס מנסה לכבוש את עמדת ה-MOM (ר״ת: Middle-of-Market) שבה החזיקו דגמים שונים ובפרט ה-767 הישן של בואינג, אם כי ה-XLR הוא מטוס צר-גוף עם מעבר יחיד בעוד שה-767 הוא מטוס רחב-גוף עם שני מעברים.

הזדמנות לרכוש בזול מיילים של מועדון FlyingBlue (אייר-פראנס וק.ל.מ)

במסגרת המבצע הנוכחי, שמסתיים ב-30 ביוני, ניתן לרכוש מיילים עם בונוס של עד 120%. זה הבונוס הגבוה ביותר שהציע המועדון אי פעם, כשברוב המבצעים הבונוס המקסימלי הוא 100%. ברכישת 40,000 מיילים ומעלה – לא כולל הבונוס – מתקבל הבונוס הגבוה ביותר שמוריד את המחיר הממוצע עד 1.39 סנט למייל (או בתרגום 13.9$ לכל 1,000 מיילים). סה״כ מדובר במחיר נמוך מאוד למיילים של המועדון הזה אבל אני כרגיל לא ממליץ לרכוש מיילים בצורה ספקולטיבית לגמרי ובלי היכרות מינימלית לפחות עם המועדון עצמו ואפשרויות המימוש שלו. כאמירה כללית אציין שבהחלט ניתן לממש מיילים של FB עם ערך גבוה משמעותית מ-1.39 סנט/מייל ובפרט אם אתם מעדיפים לטוס מערבה לאירופה או לארה״ב. בפוסט המקושר ישנה דוגמה טובה של מימוש מיילים לכרטיס בונוס מת״א ללוס-אנג׳לס.

העומסים הכבדים בנתב״ג ממשיכים והסוף לא נראה באופק

אם אתם ממריאים מנתב״ג בחודשים הקרובים – בפרט מטרמינל 1, בפרט אם אתם צריכים לשלוח מזוודה ובפרט בשעות הבוקר המוקדמות – תכינו את עצמכם לחוויה מתישה ולא נעימה בשדה. רש״ת עדיין לא מצליחה להתנהל כמו שצריך ולגייס עובדים נוספים וכתוצאה מכך השדה קורס בשעות העומס (ובפרט טרמינל 1 שנותר מוזנח מבחינת חשיבות). נוסעים שלא שולחים מזוודה יכולים בדר״כ לדלג על התור לעמדות הצ׳ק-אין (שיכול להיות כשעתיים) ולעבור בעמדת W. בין השעות 5:30 ל-7:30 יש המראות רבות בנתב״ג ולכן בשעות הבוקר המוקדמות אפשר למצוא את התורים הארוכים ביותר ואפילו נוסעים שלוקח להם למעלה משלוש שעות לעבור בין הכניסה לטרמינל ועד שער הטיסה. אם יש באפשרותכם, אני ממליץ בחום להזמין שירות ארבל לכל המראה מנתב״ג מעכשיו ועד אוקטובר.

חברת התעופה טורקיש תשנה את שמה ל-״Türkiye Havayolları״

העריץ הדיקטטור ארדואן הודיעה לאחרונה על שינוי שם מדינתו מ-Turkey ל-Türkiye. כעת הוא הודיעה שגם חברת התעופה הלאומית הטורקית, שנמצאת לחלוטין בשליטתו, ובהתאם נהנית גם מכספי המדינה, תחליף את שמה לטקסט לעיל שכל אדם מערבי יוכל לקרוא כרצונו וכנראה עם טעויות. מבחינת ארדואן זו כנראה גאווה לאומית, או שהוא סתם רוצה להיזכר בתור העריץ ששינה את שם המדינה ולהכניס את עצמו כך לספרי ההיסטוריה, אבל מבחינה תדמיתית ושיווקית המהלך הזה כנראה יעשה הרבה רע לטורקיש בחודשים הקרובים.

אלעל סוגרת את הקוים שלה לטורונטו, וורשה ובריסל

לטענת אלעל מדובר ברענון לוח הטיסות בהתאם לביקושים בשוק לאחר הקורונה. לדעתי החברה פשוט לא מצליחה להתמודד בצורה כלכלית עם התעריפים האטרקטיביים שמציעות אייר-קנדה, לוט ובריסל איירליינס. באופן מעניין מדובר בשלושה קוים בהם אלעל מתחרה עם ברית סטאר (בלי קודשיירים, למיטב ידיעתי, בניגוד לקוים של אלעל לציריך וליסבון, למשל). מדהים בעיניי שאלעל מוכנה להפסיק לטוס למדינה כמו קנדה שבה קהילה יהודית משמעותית למדי.

13 תגובות

  1. ערן

    נשמח לפוסט מפורט על החוויה בטיסה הראשונה דל אמירייטס.
    וגם – עם כל הבכירים בטיסה – איך הצלחת להזמין את 1A?

    הגב
  2. אייל

    לביטול הקו לורשה יש לדעתי עוד סיבה – כרגע נושא המשלחות לפולין מוקפא בגלל סוגיות פוליטיות בפולין בנושא האבטחה…

    הגב
  3. בני

    לא הבנתי את האמירה לגבי 757… זה לא מטוס צר גוף, עם מעבר יחיד?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      צודק לגמרי. התכוונתי ל-767. אם כי גם ה-757 התחרה בקטגוריית MOM כמטוס הגדול ביותר מבין צרי-הגוף. הפוסט נערך בהתאם. תודה!

      הגב
  4. יונתן

    לאל על יש קוד שייר עם לוט על הטיסות לורשה וגם לקרקוב

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הזמנתי כרטיס בונוס. אכתוב פוסט על הטיסה הזאת ושם גם אפרט על העלויות של הכרטיס ואיך הזמנתי אותו.

      הגב
      • אריק.י

        נראה שאלעל בישורת האחרונה של הירידה, רגע לפני התרסקות על מעקה הבטיחות

  5. JHH

    ארבל לא מאפשרת להזמין ליולי שירות בטרמינל 1 וגם לא לאופר נראה לי

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון. בינתיים אין שירותי VIP בטרמינל 1. בעבר היה אפשר להזמין את שירות הליווי של לאופר אבל הם ביטלו את זה לאור המחסור בכוח האדם (שכולו מרוכז בטרמינל 3). מי שעתיד להמריא מטרמינל 1 יכול כמובן להשתמש בשירות פתאל אבל זה יקר הרבה יותר.

      הגב

השאר תגובה