אייר ניו-זילנד הנהדרת משיקה מוצרים חדשים במטוסיה

רוב הישראלים לא מכירים את אייר ניו-זילנד מסיבות ברורות, אבל מדובר באחת מחברות התעופה הצבעוניות, החדשניות והטובות ביותר בעולם. בנוסף היא גם מחלטרת כחברת הפקות לסרטוני בטיחות טיסה – ובתחום הזה היא פשוט שמה בכיס הקטן כל חברת תעופה אחרת. בתחום החדשנות החברה הניו-זילנדית היא בין המובילות בשני העשורים האחרונים והייתה הראשונה להציג מספר חידושים משמעותיים בתעופה דוגמת ״Skycouch״. השבוע הציגה החברה את המוצרים החדשים שייכנסו לשירות החל מ-2024 וביניהם מחלקת עסקים חדשה לגמרי ומוצר מהפכי חדש בשם ״Skynest״ שהוא למעשה מתחם קטן עם שש מיטות בצורת דורמס. צצו מודלים כאלו כקונספט בשנים האחרונות אבל אייר ניו-זילנד היא הראשונה שתתקין מוצר כזה במטוס. נחכה ונראה. לפרטים נוסעים על ״Skynest״ – ראו את הפוסט של לאקי.

עד ה-5 ביולי: הזדמנות מצוינת להוציא כרטיס גולד של אמקס

הצוות של טיסות סודיות, קהילת הנוסעים הגדולה בישראל, ממשיך לספק תוכן מקצועי איכותי ומבצעים בלעדיים. הערוצים שלהם רק משתדרגים. גם אם אין לכם כל עניין בטיסות לואוקוסט – שווה לעקוב אחר הפרסומים (ואני אישית עוקב גם באינסטגרם, למרות שאין לי חשבון אישי בפלטפורמה). המבצע הבלעדי הנוכחי הוא לכרטיס גולד של אמריקן אקספרס עם תנאים ייחודיים עבור הקהילה של טיסות סודיות: מתנת הצטרפות נדיבה במיוחד בשווי 150$ (3,000 נקודות לחנות ExpressFly), פטור מדמי כרטיס לשנה אחת, עמלת המרת מט״ח של 1% בלבד (אין נמוך מזה בכרטיס שמשווק פומבית בארץ) ואפילו אפשרות לקבל שתי כניסות בשנה לטרקליני דן בנתב״ג (אם משום מה מתחשק לכם…). בשביל מתנת ההצטרפות תצטרכו לחייב את הכרטיס ב-5,000 ש״ח בתוך 60 ימים שזו משימה פשוטה יחסית. אני מחזיק בכרטיס בעצמי ומשתמש בו בעיקר לחיובי מט״ח בזכות העמלה הנמוכה. רוב אתרי ההזמנות מקבלים אמקס בלי בעיה.

מועדון התעופה FlyingClub (וירג׳ן) הוסיף שתי הטבות משמעותיות חדשות

ההטבה הראשונה היא דרמתית והיא בעצם השוואה ישירה להטבה שקיימת כבר מספר שנים במועדון של בריטיש: וירג׳ן מבטיחה כעת שבכל טיסה שלה יהיו לפחות 12 מושבים זמינים בנקודות בתעריף רגיל (!). מדובר ב-2 מושבים בביזנס, 2 מושבים בפרימיום ו-8 מושבים באקונומי, ואלו יהיו זמינים ברגע שהטיסה תעלה ללו״ז 331 ימים לפני המועד. במילים אחרות – אם יש לכם מספיק נקודות בחשבון ואתם מוכנים לבצע הזמנה כמעט שנה מראש אז יש וודאות כמעט מוחלטת שתוכלו להטיס אפילו את כל המשפחה בכרטיס בונוס. אין החרגות לגבי הקו, המטוס או התאריך. ההטבה השנייה היא קצת פחות דרמתית אבל חשובה גם כן: בעלי סטטוס גולד יכולים להזמין כל מושב בכל טיסה של וירג׳ן, 60 ימים מראש ומעלה, בתעריף כפל נקודות. בהטבה הזאת ניתן להשתמש עד שמונה פעמים בשנה ורק אם הנוסע בפועל הוא בעל סטטוס גולד (כלומר ניתן להזמין מושב למישהו אחר, אם הוא בסטטוס גולד גם כן).

משבר חמור בשוק השכרת הרכבים – בפרט באירופה ובפרט בחודשי הקיץ

במהלך הקורונה צימצמו חברות השכרות הרכב הגדולות את ציי הרכב שלהן לאור חוסר היכולת להעריך את הביקושים העתידיים. כנגזרת צומצמו הציים של חברות השכרה קטנות יותר, מקומיות לרוב, שנוהגות לרכוש את הרכבים המשומשים של חברות השכרת הרכב הגדולות. בחודשים האחרונים הייתה התעוררות משמעותית בתנועת הנוסעים הבינ״ל והיצע הרכבים בשטח לא קרוב אפילו לספק את הביקוש העצום. התוצאה היא מחירים משוגעים לגמרי, זמינות רכבים נמוכה מאוד, ביטולי הזמנות רבים, שירות גרוע ועוד. מי שהצליח להזמין רכב באירופה לחודשים יולי ואוגוסט צריך לקוות שההזמנה שלו תישאר בתוקף ושיהיה רכב שיחכה לו בתחנה. אם אתם מתכננים חופשה לקיץ וצריכים רכב – אני ממליץ שתדאגו לסגור את ההזמנה לרכב כצעד ראשון, ותוודאו פעמיים שהיא תכובד.

מועדון הנוסע המתמיד של אלעל שווה הרבה יותר מהחברה עצמה

גארי לף, שכותב את הבלוג View from the Wing, מהבלוגים המוערכים ביותר בתחום הטרוול, מתייחס בקצרה לעסקה של אלעל לקבלת הלוואה כנגד הערכת-השווי של מועדון התעופה שלה (500 מיליון דולר, כשהחברה עצמה נסחרת לפי שווי של פחות מ-180 מיליון דולר). המקרה של אלעל הוא לא יחיד מסוגו ולמעשה זה המצב בחברות תעופה רבות, ויש לכך הסברים טובים אפילו שהמתמטיקה נראית לא הגיונית במבט ראשון. אפשר לומר שגארי הוא הסמכות בתחום בכל הנוגע לניתוח כלכלי ועסקי של חברות, מועדונים והטבות, כך שאני בהחלט ממליץ לעקוב אחרי הבלוג שלו ובפרט אחרי פוסטים כמו זה שמציעים ניתוח, קצר או ארוך, של מציאות כלכלית מסוימת.

חברת הרכבות הגרמנית Deutsche Bahn הצטרפה לברית התעופה סטאר

זו הפעם הראשונה שברית תעופה כלשהי מצרפת לשורותיה שותפה שאינה חברת תעופה. יש בזה משהו אבסורדי לגמרי. בשלב זה לא לגמרי ברור מה ההשלכות של המהלך והאם נוסעי הברית יוכלו לצבור נקודות מנסיעות רכבת בגרמניה, להשתמש בנקודות של מועדוני תעופה לרכישת מושבים ברכבות ואילו הטבות יהיו לסטטוס גולד בברית כשנוסעים ברכבת (מסלול מהיר? טרקלינים? שדרוג למחלקה הראשונה?). אני לא מבין את המהלך הזה.

עד ה-10 ביולי: בונוס של 50% ברכישת אוויוס במועדון Executive Club

זה הבונוס המקסימלי שמציע המועדון והוא אינו מדורג כך שניתן לרכוש כל יתרה של אוויוס (עד למקסימום של 200,000 אוויוס בשנה, לא כולל הבונוס). אם הכתובת המעודכנת בחשבונכם היא לא בארה״ב או בבריטניה אז המחיר אמור להגיע עד 12 אירו ל-1,000 אוויוס, שזה מחיר הוגן לשלם על נקודות אבל לא מחיר שמצדיק רכישה ספקולטיבית של נקודות. אחד השימושים הכי טובים של אוויוס זה לשדרוג מחלקה בטיסות בריטיש, לרבות בקו ללונדון, אז אם אתם רגילים לרכוש כרטיסי פרימיום של בריטיש ללונדון או הלאה אולי שווה לכם לשקול רכישת אוויוס כדי לשדרג לביזנס בהינתן הזמינות (ורק צריך לקחת בחשבון ששדרוג כזה עלול גם להוביל לתוספת מסים בכרטיס…). מימוש טוב נוסף של אוויוס הוא לטיסות איבריה מת״א למדריד והלאה.

10 תגובות

  1. יאיר

    פוסט מושלם, אך צריך להדגיש שגם הגרטיס של קבוצת הפייסבוק ״כזה אני רוצה – I need It״ נותן את אותן הטבות.
    מדובר בכרטיס של מקס (לאומי קארד).

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה כמובן צודק, ולכן הניסוח ״אין נמוך מזה בכרטיס שמשווק פומבית בארץ״. אבל לכרטיס ׳כזה אני רוצה׳ אין הטבת הצטרפות כמו שיש לכרטיס של טיסות סודיות., ואישית אני לגמרי מעדיף לצבור נקודות והטבות בונוס של אמקס על נקודות והטבות בונוס של מקס.

      הגב
  2. מושיקו

    שאתה משווה את "ההטבות" שנותנים אמקס בארץ לאלו שבחו"ל זה פשוט מגוחך. לדוגמא כרטיס אמקס עם הילטון גולד. מקבלים 10 כניסות לטרקלינים בשנה. מעמד גולד בהילטון, אפס אחוז עמלת מט"ח, ועוד הרבה הטבות. כל זה ב95 דולר בשנה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אבל אני לא משווה את שוק האשראי הישראלי לאמריקני. השוק האמריקני הוא חסר תחרות מול כל שוק אחר בעולם, והשוק הישראלי סובל מרגולציה עודפת שכביכול נועדה להגן על הצרכנים (ובארה״ב לחברות האשראי יש בגדול יש חופשית לקבוע ריביות וכו׳). יש גם את סוגיית העמלה הצולבת שבישראל היא נמוכה מאוד.

      הגב
      • ugoren

        בארה"ב עסקים משלמים עמלות גבוהות לחברות האשראי, שמעבירות חלק ללקוחות בצורת קאשבק או הטבות אחרות (וחלק אחר לשותפים, למשל חברת תעופה שהכרטיס ממותג עליה).
        אבל ברור שהעמלות האלה מגולגלות על הצרכנים (אלה שמשלמים באשראי ואלה שלא), ככה שבעצם הם מקבלים הטבות מכסף שלהם.
        הרגולציה בישראל מקשה על העלאת העמלות, שתאפשר הטבות משמעותיות יותר אך גם תביא לעליית מחירים.

  3. חובבן

    שמתי לב בזמן האחרון שחברות מקבוצת לופטהנזה מנסות לדחוף חזק כרטיסים משולבים רכבת/מטוס. אם לדוגמה תחפש כרטיסי ביזנס פנים מערב אירופיים בגוגל פלייטס, תקבל הרבה הצעות כאלו. ודאי לערים/שדות תעופה קטנים.
    מניח שבהתחשב בכך שרכבות מהירות חוזרות לאופנה באירופה (ע"ע קריסתה של אליטליה) היה חשוב לשחקנית החזקה בסטאר (ארבעה מותגים!) לדחוף את המהלך כדי לשפר לנוסעים מתמידים את ההצעות האלו.

    הגב
  4. מונטח

    היי, אני מחפש טיסות בונוס מת"א לתאילנד בתחילת ספטמבר, מחזיק ביתרת מיילים ביונייטד ואוויוס בבריטיש, יש משהו לבריתות האלה להציע בטיסות מת"א מזרחה?

    הגב
  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה ההבדל בין כרטיס אמקס זהב לבין פלטינה? האם כדאי להזמין את כרטיס הזהב בהטבה או להזמין פלטינה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ההבדלים גדולים. הפלטינום כרטיס משמעותית טוב יותר, ועמוס בהטבות, וגם צובר נקודות בקצב גבוה יותר, אבל הוא עולה 27$ לחודש ואין פטורים. כרטיס הגולד, לפחות בהצעה של טיסות סודיות שתכף מסתיימת, הוא חינמי לשנה אחת ויש לך סיכוי טוב לשכנע את אמקס אח״כ להמשיך את הפטור מדמי השימוש.

      הגב

השאר תגובה