שת״פ חדש בין אייר-קנדה ואמירטס יכול להיטיב בהמשך עם ישראלים

שתי חברות תעופה טובות מאוד הכריזו על שת״פ אסטרטגי חדש שיש לו היבטים רבים וביניהם השת״פ בין מועדוני התעופה של החברות. רוצה לומר, אם הדברים יתקדמו כמו שצריך אז בהמשך הדרך תהיה אפשרות להשתמש בנקודות של מועדון Aeroplan כדי לרכוש מושבים בטיסות אמירטס. זה משמעותי לישראלים משום שהמועדון דורש רק 25,000 נקודות לטיסה בכיוון-אחד בביזנס ליעד עד 2,000 מייל בתוך האזור האטלנטי (שכולל, מלבד אירופה, את כל אפריקה, כל המזרח-התיכון וחלק ממרכז אסיה). ב-40,000 נקודות אפשר לטוס בפירסט. המרחק בין ת״א ודובאי הוא כ-1350 מייל בלבד. כבר היום ניתן להשתמש בנקודות של המועדון לרכישת מושבים בטיסות איתיחאד וגאלף-אייר. לטבלאות המימוש של המועדון לחצו כאן.

וירג׳ן אטלנטיק הציגה את המוצרים החדשים במטוסי האיירבוס שתקבל בקרוב

חברת התעופה המגניבה-להפליא מאנגליה הזמינה מאיירבוס 16 מטוסים מהדגם החדש A330-900neo. את הראשון היא אמורה לקבל כבר בשבועות הקרובים ואח״כ מטוס נוסף כל מספר חודשים לאורך השנים הבאות. לקראת הגעת המטוס הראשון חשפה החברה איך תראה מחלקת העסקים החדשה שלה (סוויטות עם דלתות בדומה למוצר המצוין של דלתא), מה מיוחד בשניים מהמושבים במחלקת העסקים שיידרשו תוספת תשלום, איך נראית מחלקת הפרימיום החדשה, כמה אנשים יוכלו לשבת בלאונג׳ במרכז המטוס ואילו חידושים טכנולוגיים יהיו במטוס החדש (טעינה אלחוטית ואודיו דרך בלותות׳). כל הפרטים בפוסט מסכם של לאקי.

בשורה גדולה לשוק המקומי: סעודיה התירה לחברות תעופה ישראליות לחלוף בשטחה

מאז ומעולם נדרשו מטוסים ישראלים להקיף את סעודיה בטיסות מזרחה, דבר שהוסיף זמן טיסה רב וכמובן גם עלה הון. במסגרת הסכמי אברהם לחיזוק היחסים בין ישראל ומדינות ערב, בחסות ארה״ב, התירה סעודיה למטוסים ישראלים לחלוף בשטחה אם הם טסים בקוים למפרץ הערבי ובפרט ל-UAE. טיסות ליעדים אחרים, כמו בנגקוק למשל, עדיין נאלצו להקיף את סעודיה מדרום במסלול ארוך משמעותית. השבוע הודיעה סעודיה שתתיר מעתה לכל הטיסות לעבור בשטח האווירי שלה כצעד נוסף לחיזוק הקשרים בין ישראל, ארה״ב וסעודיה.

יום אחרון למבצע רכישת הנקודות של IHG Rewards – החל מ-5$ לכל 1,000 נקודות

המבצע הזה חוזר מספר פעמים בשנה כך שלא מדובר באירוע מיוחד. המבצע מקנה בונוס של 100% ברכישת נקודות וכדי להגיע למחיר המינימום יש לרכוש לפחות 26,000 נקודות (לא כולל הבונוס). באופן רגיל יש תקרה שנתית לרכישה של 150,000 נקודות אך במסגרת המבצע הנוכחי, שמסתיים ממש היום, לפי שעון ארה״ב, ניתן לרכוש עד 250,000 נקודות (לא כולל הבונוס). כאמירה כללית נקודות של המועדון שוות בערך 0.5 סנט, כלומר מחיר הרכישה במבצע הוא מחיר הוגן, אבל לא כדאי למהר עם רכישות ספקולטיביות.

ראיון מעניין עם מנכ״ל ישראייר אורי סירקיס

אורי סירקיס הוא מקצוען אמיתי ואחד המנכ״לים המוערכים ביותר בתעשייה. הרבה בזכותו עמדה ישראייר בגבורה במשבר הקורונה, או לפחות הצליחה יחסית למתחרות אלעל וארקיע שכמעט קרסו לגמרי (ועדיין במצב גרוע מאוד). בראיון מיוחד לכלכליסט נותן אורי את דעתו על נושאים אקטואליים רבים. כותרת המשנה לכתבה: ״מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס מספק ניתוח מפוכח של הכאוס בתעופה העולמית, מסביר למה הוא לא ייעלם בשנה הקרובה, מצביע על חלקם של הישראלים האלימים בבלגן הנוכחי, וטוען שהמתחרה המרה שלו היא בכלל וולט״.

שדה התעופה הית׳רו מפציר בחברות תעופה להפסיק למכור מושבים לטיסות בקיץ

מהלך חסר תקדים. שדה התעופה הגדול בבריטניה, ואחד העמוסים בעולם, הודיע לכל חברות התעופה הפעילות בו כי הוא מצפה מהן להפסיק למכור מושבים בטיסותיהן עד ה-11 בספטמבר. השדה מעוניין להגביל בכך את מספר הנוסעים העוברים בו למקסימום של 100,000 נוסעים ביום, בתקווה שזה יאפשר פעילות סדירה עם תורים סבירים. כמובן מדובר בבקשה חריגה ובעייתית מאוד עבור חברות תעופה שלא מעוניינות להטיס מטוסים ריקים ומצד שני לא מעוניינות לבטל טיסות ולפצות נוסעים שכבר שילמו עליהן. אמירטס, אחת מחברות התעופה הפעילות ביותר בשדה, עם תדירות יומיית של עד שש טיסות במטוסי A380, הודיעה להית׳רו שהיא לא מכבדת את הדרישה שלו ולא תפסיק למכור מושבים. בריטיש, מצידה, הודיעה כבר בשבוע שעבר על הסרה של מעל 10,000 טיסות נוספות מהלו״ז שלה עד אוקטובר – ובכך הביאה את סך ביטולי הטיסות מאפריל עד אוקטובר לכ-30,000 טיסות. לפחות מדובר בביטולים שנעשים שבועות וחודשים מראש ולא ברגע האחרון.

2 תגובות

  1. איתן

    שלום ליאור,
    יש תאריך להתחלת שיתוף הפעולה בין איר קנדה לאמירייטס?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא ידוע לי על תאריך נקוב. מדברים על סוף 2022 או תחילת 2023.

      הגב

השאר תגובה