תעריף מצוין של אמריקן: החל מ-2090$ בלבד מת״א לשיקגו במחלקת העסקים

תנאי התעריף נוחים יחסית אבל הוא כן מחייב קונקשיין בהית׳רו בשני הכיוונים. כלומר, לכל הפחות הטיסות הראשונה והאחרונה מופעלות ע״י בריטיש (בקוד AA או בקוד BA) והטיסות מעל האוקיינוס יכולות להיות של אמריקן. התעריף עולה בקלות בחיפוש במטריקס ובגוגל-פלייטס. ניתן בקלות להוסיף סגמנטים בתוך ארה״ב ומי שרוצה למקסם את מרחק הטיסה המצטבר יכול לבחור בקונקשיין ב-DFW. עוד מתוך תנאי התעריף לשחקנים מתקדמים: נדרשת הזמנה מוקדמת של 14 ימים, כרטיס מחזיק עד 3 ימים לפני כרטוס, עצירה אחת בחינם לכל כיוון ועד שתיים נוספות ב-175$ כל אחת, מחלקת כרטוס I כל הדרך, 100$ עמלת ביטול, 0$ עמלת שינוי בתוספת הפרש מחירים, תעריף בסיס 790.00$ לכל כיוון.

עומאן-אייר תצטרף לברית וואן-וורלד ב-2024

חברת התעופה הלאומית של עומאן אומנם לא מוכרת כמו אמירטס, איתיחאד או קטאר איירוויס, אבל גם היא נחשבת לחברת תעופה מצוינת שבין השאר מחזיקה מטוסים חדישים עם מחלקת עסקים מתקדמת ונוחה כבר שנים רבות. היא צפויה להיות השותפה ה-14 בברית התעופה וואן-וורלד, כשתצטרף ב-2024, ובעיניי וואן-וורלד ממשיכה להיות ברית התעופה המובילה בעולם מבחינה איכותית עם חברות מצוינות כמו קתאי, קוונטאס, ג׳אל, קטאר איירוויס ופינאייר.

אלעל מחזירה לפעילות את מטוסי ה-777 הישנים והלא-משודרגים

אלעל מחזיקה שישה מטוסים מדגם זה שבעיקר העלו אבק בשנתיים האחרונות (אם כי שימשו לטיסות מטען מדי פעם). במטוסים אלו מותקנים המוצרים הישנים של אלעל שאינם דומים למוצרים הקיימים במטוסי ה-787, ובפרט במטוסי ה-777 אין אינטרנט אלחוט ואין מחלקת פרימיום. הצעיר ביותר מבין השישה הוא בן 15 והמבוגר ביותר הוא בן כמעט 22 (גילם הממוצע של השישה מתקרב ל-20). אם מטוסים מתוחזקים היטב ומקבלים שדרוגים למוצר אחת למספר שנים אז אין שום בעיה להמשיך להפעיל אותם במשך למעלה משני עשורים – אבל לצערנו אלעל לא מצטיינים בתחזוקת פנים המטוסים והמוצרים היו ונשארו מיושנים ומאכזבים (וכך היה גם עם מטוסי ה-747 וה-767). מטוסי ה-777 שחזרו לצי יתחילו להפעיל טיסות למגוון יעדים כמו דובאי ובנגקוק – אז אם מוזמנות לכם טיסות אלעל לחודשים הקרובים כדאי לכם לבדוק האם שונה המטוס שצפוי להפעיל את הטיסה.

שדה התעופה של אמסטרדם בקריסה כללית: לא מאפשר העברת מזוודות בקונקשיין

שיא חדש למשבר כוח האדם בשדות התעופה של אירופה. סכיפהול (AMS), שדה התעופה של אמסטרדם ואחד משדות התעופה המוכרים והעמוסים באירופה כולה, נמצא במשבר חמור כבר מספר חודשים. התורים בשדה הפכו עצומים ובלתי אפשריים, ק.ל.מ עצמה החליטה להשאיר 10% מהמושבים בטיסותיה ריקים כדי שתוכל להעביר נוסעים שפספסו טיסות אחרות והשבוע הודיעה הנהלת השדה כי היא אוסרת על חברות תעופה לאפשר לנוסעים למסור מזוודות לטיסות קונקשיין בשדה (כלומר אם אמסטרדם הוא היעד או המוצא אז אין מניעה). מערך המזוודות בשדה פשוט קורס. המצב כה חמור עד שחברת התעופה איסלנדאייר, שפועלת בסכיפהול, החלה לשלוח בטיסותיה גם עובדי קרקע שיטפלו במזוודות של הנוסעים.

פרטים נוספים על המטוס העל-קולי המתוכנן של חברת BOOM

לא ברורה לי ההתלהבות סביב המטוס העתידי הזה. ראשית – אין פה קידמה משמעותית לתחום התעופה אלא סה״כ גירסה כלכלית יותר וסביבתית יותר של הקונקורד שהמריא לטיסת הבכורה שלו ב-1969. עברו מאז יותר מחמישים שנה וכל מה שטובי המוחות בתעשייה יכולים להביא לנו זה מטוס שנראה כמעט אותו דבר, טס קצת לאט יותר ומשתמש בדלק פחות מזהם? זאת בטח לא קפיצת מדרגה טכנולוגית, ויסלחו לי כל אלו שממש רוצים להגיע מלונדון לניו-יורק בזמן קצר יותר. שנית – המטוס הזה הולך להציע חווית טיסה יחסית ספרטנית וקלסטרופובית בדיוק כמו הקונקורד. במטוס של BOOM יהיה רק מושב אחד מכל צד של המעבר, מה שיהיה נוח לנוסעי סולו ונוראי לזוגות, ואלו לא יהיו מושבי-מיטה, וגם התקרה תהיה בגובה 2 מ׳ בלבד לשמחת חובבי צוללות. לא נשכח שבשנות ה-70 לא היו מחלקות עסקים דומות לאלו שיש היום אז הקונקורד הציע מוצר נוח יחסית לתקופתו, בעוד שהמטוס החדש יהיה חייב להתחרות עם המוצרים הסופר-נוחים שקיימים כיום במחלקות העסקים והראשונה ולא בטוח שרוב הנוסעים יסכימו להקריב משמעותית את הנוחות שלהם בשביל לחסוך בזמן. נחיה ונראה.

איירבוס מתכננת להכניס 10 מושבים בשורות מחלקת התיירים במטוסי ה-A350

אם חשבתם שמחלקות התיירים החדשות הגיעו למינימום מבחינת המידות – תחשבו שוב. איירבוס רוצה להוסיף עוד 30-20 מושבים למחלקת התיירים במטוסי ה-A350 וכדי לעשות את זה היא מתכננת תצורה של 10 מושבים בשורה. כמובן זו תהיה הצעה לחברות התעופה וכל חברה תחליט אם מתאים לה לפגוע עוד בנוחות לקוחותיה בשביל להגדיל את שורת הרווח מכל טיסה. האפשרות של 10 מושבים בשורה עלתה בעבר, גם באיירבוס וגם בבואינג, אבל אז דובר על מטוסי הענק ה-A380 וה-748 בהתאמה, בעוד כאן עולה האפשרות לגבי ה-A350.

3 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    10 מושבים בשורה זה דבר שנפוץ גם היום
    לדוגמא ב777 ב747 וב380

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      כן אבל אלו מטוסים רחבים יותר
      350/787 צרים יותר

      הגב
      • Alo Gobi

        הדיווחון פה מחסיר פיסת מידע מאד חשובה: איירבס הצהירו שרוחב המושב הקיים לא יקטן, המקום למושב החדש יגיע מצמצום המרווח שבין הקבינה לדופן החיצונית של המטוס

השאר תגובה