איירבוס מבטלת הזמנת-ענק של קטאר איירוויס בעקבות הסכסוך המתמשך

קטאר איירוויס, אחת מחברות התעופה הטובות בעולם שמנוהלת ע״י אחד המנכ״לים האקצנטרים בעולם, הייתה הלקוחה הראשונה שקיבלה מאיירבוס את מטוס ה-A350 אי שם ב-2015. כיום מפעילה החברה לא פחות מ-55 מטוסים מדגמי ה-A350 (מתוכם 34 מטוסי A359 ו-19 מטוסי A35X). איירבוס אמורה לספק לקטאר איירוויס 19 מטוסים נוספים עם שווי מדף של כ-7 מיליארד דולר (ומחיר ריאלי כמחצית מהסכום הזה). שתי החברות נמצאות בסכסוך חמור כבר מספר שנים בעקבות מספר תלונות של קטאר איירוויס כשהעיקרית ביניהן נוגעת לאיכות הצביעה של המטוסים והנזק הכספי שהחברה סופגת בגלל בלאי מואץ. ראוי לציין שהמנכ״ל הנצחי של החברה, מר אכבר אל באקר, ידוע כאדם קשוח שנוטה להחלטות שנויות במחלוקת כי הוא משוכנע שהוא תמיד צודק בכל עניין. בעקבות הסכסוך המתמשך – היצרנית האירופית הודיעה באופן חריג מאוד על ביטול חד-צדדי של העסקה מול חברת התעופה.

המבצע הקבוע: בונוס של 100% ברכישת נקודות של מועדון IHG One Rewards

המבצע הזה חוזר מספר פעמים בשנה במתכונת דומה. המבצע הנוכחי בתוקף עד ה-8 באוגוסט. במסגרת המבצע ניתן בונוס של 100% ברכישת נקודות ויש לרכוש מינימום של 26,000 נקודות כדי להנות מהמחיר המשוקלל הנמוך ביותר שהוא 5$ לכל 1,000 נקודות. חברי מועדון יכולים לרכוש עד 150,000 נקודות בשנה קלנדרית, לא כולל נקודות בונוס ברכישה, ובמבצעים אחרים הרף המקסימלי עלה ל-250,000 נקודות (כלומר עד 500,000 נקודות כולל הבונוס). רכישת נקודות במחיר המינימום יכולה להשתלם במימוש, אפילו ואולי בפרט למלונות בישראל, ובכל זאת אני ממליץ שלא לרכוש נקודות בצורה ספקולטיבית לגמרי אם אין מימוש רצוי באופק.

אמירטס תוסיף טיסה יומית שנייה לת״א, החל מה-30 באוקטובר

טיסת הבכורה של אמירטס לת״א התקיימה ב-23 ביוני. זו הייתה בשורה גדולה לשוק המקומי, ובפרט לנוסעים ליעדים במזרח התיכון, אסיה והפסיפיק. אמירטס נהנית ממוניטין חיובי ובהתאם טיסותיה לת״א נהנות מאחוזי תפוסה גבוהים מאוד. לכן, בקושי חודש וחצי לאחר טיסת הבכורה, מודיעה החברה על הכפלת מספר הטיסות בקו החל מסוף אוקטובר. הטיסה הנוספת תמריא מדובאי ב-8:15 בבוקר בקוד EK933. המטוס יישאר על הקרקע בנתב״ג במשך שעתיים והטיסה חזרה תמריא ב-11:50 בקוד EK934. המהלך כמובן ישפר את הקישוריות שמציעה אמירטס ליעדי המשך. חשוב לציין שבקו פועלת גם פליי-דובאי, החברה-האחות של אמירטס, ובאופן מעניין היא מציעה מחלקת עסקים משמעותית טובה יותר.

ישראל קרובה מתמיד להיכנס לתוכנית הפטור מויזה לארה״ב, אבל…

מתוך הכתבה באתר N12: ״ממשל ביידן רוצה מאוד להכניס את הישראלים לתכנית הפטור מוויזה לארצות הברית, אבל המחלוקות הפוליטיות בישראל עיכבו את החקיקה שבלעדיה פשוט אי אפשר להתקדם […] השגריר האמריקני הגיע לנתניהו וביקש ממנו, אפילו ניתן לומר הפציר בו, להסכים להעביר את חוקי הוויזה שנתקעו בכנסת בשל חוסר הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה […] …נתניהו לא השתכנע. כנראה שהוא לא מעוניין ששרת הפנים איילת שקד תרשום את ההישג הפוליטי הזה על שמה. שקד אומרת לנו הערב: "הכל מוכן, המהלך יכול לצאת לדרך, אם רק הליכוד יפסיק את הסרבנות המיותרת הזאת״ […] סף המסורבים בבקשות הוויזה ירד השנה מ-5% למתחת ל-3%, שזה הסף שהאמריקאים דורשים״.

המלון החדש של רשת AMAN בניו-יורק התחיל לקבל הזמנות במחיר מופרך

בעבר נחשבה הרשת לפנינה אמיתית של שוק מלונות היוקרה כשהפעילה מלונות יוצאי-דופן ביעדים חריגים שאליהם לא העיזה להגיע אף רשת מלונות אחרת. רשת סיקס-סנסס פועלת באופן דומה, אפשר לומר. המלונות של AMAN עדיין מדורגים גבוה מאוד בכל יעד, אבל בשנים האחרונות הרשת עושה ׳אקזיט׳ בדרך של פתיחת מלונות ביעדי מיינסטרים. על כל פנים, המלון החדש והמוגזם-משהו של הרשת במנהטן, בבניין אייקוני השוכן בפינת רחוב 57 והשדרה החמישית, התחיל לקבל הזמנות ומיד אח״כ נפתח רשמית. המלון מציע 83 סוויטות במספר קטגוריות עם שטח מינימלי של כ-80 מ״ר האחת. המחירים? החל מ-3600$/לילה לפני מסים בחודשים הקרובים והחל מ-3200$/לילה לפני מסים בחודשי החורף.

סעודיה אישרה רשמית לחברות התעופה הישראליות לטוס במרחב האווירי שלה

עד כה האישור הזה ניתן רק למספר חברות תעופה זרות, ובפרט אייר-אינדיה, ולחברות תעופה ישראליות אך ורק בטיסות מ/אל איחוד האמירויות וזאת כחלק מהסכמי אברהם אותם יזמה ארה״ב. כעת, בשל התחממות נוספת ביחסים בין המדינות, מאשרת סעודיה לחברות התעופה הישראליות ולחברות תעופה אחרות הטסות לישראל לעבור במרחב האווירי שלה בטיסות לכל היעדים. מדובר במהלך שייקצר משמעותית את זמני הטיסה ליעדים באסיה וזה כמובן יתרון גדול עבור אלעל.

איבריה צפויה להשיק מחלקת עסקים חדשה שתותקן במטוסי ה-A350 החל מסוף 2023

מחלקת העסקים הנוכחית של איבריה היא נוחה למדי. לא מהשורה הראשונה בתעשייה, אומנם, וקצת מיושנת, אבל רוב הנוסעים לא יתלוננו לפחות על המוצר הקשה (אם כי השירות של איבריה טעון שיפור). בעבר שלחה איבריה לת״א מטוסי A330-300 אבל כיום היא שולחת מטוסי A330-200 של החברה-הבת Level שבכלל לא כוללים מחלקת עסקים אבל בכל זאת נמכרת בקו מחלקת עסקים במחיר מלא. החברה כבר פעילה מטוסי A350, לרוב בקוים לארה״ב, ובהם יש גירסה משופרת של מחלקת העסקים שקיימת גם במטוסי ה-A330 אבל ללא הבדל דרמטי. בבלוג OMAAT פורסם לאחרונה שהחברה צפויה להשיק מחלקת עסקים חדשה שתהיה מהשורה הראשונה בתעשייה עם דלתות ליצירת פרטיות מקסימלית. בשלב זה אין פרטים מלאים.

שוב: בונוס של 100% ברכישת נקודות של מועדון Hilton Honors

המבצע הזה מתקיים בערך 5-4 חודשים מתוך 12 חודשים בשנה, כך שלא צריך להתרגש. המבצע הנוכחי בתוקף עד ה-18 בספטמבר. במסגרת המבצע נהנים חברי ממועדון מבונוס של עד 100% ברכישת נקודות – כשניתן לרכוש עד 160,000 נקודות לפני הבונוס (בהנחה שלא רכשתם נקודות השנה, כי מדובר בתקרה שנתית). המחיר המשוקלל הוא 5$ לכל 1,000 נקודות. כאמירה כללית לא כדאי למהר לרכוש נקודות של הילטון במחיר הזה כי המועדון משתמש בתמחור דינמי מלא ולכן לא קל לקבל ערך גבוה יותר לנקודות במימוש.

בריטיש הפסיקה למכור מושבים לטיסות קצרות מ/אל לונדון עד ה-15 באוגוסט

שדה הבית של בריטיש, הית׳רו (LHR), נמצא בקריסת מערכות כבר שבועות ארוכים. באופן חריג השדה ביקש מחברות התעופה הפועלות בו להפסיק למכור טיסות לחודשים הקרובים כדי להוריד את העומס בשדה. מחסור חמור בכוח אדם גורם לתורי-ענק בשדה וקושי אמיתי לטפל בנוסעים ובפרט אלו בקונקשיין. כתוצאה מכך, בשבועיים האחרונים החלה בריטיש לעצור את מכירת הכרטיסים לטיסות קצרות באירופה ובעיקר לטיסות הממריאות מהית׳רו (אם כי גם לטיסות נכנסות). בשלב זה אין סנקציה דומה על כרטיסים לטיסות ארוכות מ/אל לונדון או על כרטיסים הכוללים קונקשיין בהית׳רו.

שחקנית כדורסל אמריקאית נשלחה לכלא הרוסי באשמת החזקת קנאביס

שוב מקרה בנוסח נעמה יששכר כמפגן כוח של רוסיה מול ארה״ב. בפברואר עברה בשדה תעופה במוסקבה שחקנית כדורסל מליגת ה-WNBA ונמצא בחפציה שמן קנאביס שנועד למטרות רפואיות. מדינה מתוקנת הייתה לכל היותר מזמינה נציג של השגרירות האמריקנית ובאמצעים דיפלומטיים פשוטים מסיימת את האירוע. אבל רוסיה רחוקה מלהיות מדינה מתוקנת. אותה שחקנית כדורסל יושבת בכלא הרוסי מאז וכעת נגזר עליה עונש דמיוני של 9 שנות מאסר. בינתיים מתקיימים מגעים לשחרורה, אם כי לא ברור כמה תצטרך לשלם ארה״ב כדי שזה יקרה. המסקנה חד-משמעית: אסור לעשות קונקשיין ברוסיה כל עוד הממשל הנוכחי מתקיים.

4 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      טיסה באורך בינוני. בכל מקרה לא תחת ההגדרה של ״Short Haul״, ובריטיש לא הפסיקה למכור מושבים בקו. הכוונה בעיקר לטיסות קצרות של שעה-שעתיים מ/אל לונדון.

      הגב
  1. יצחק

    יתכן שביבי לא מפרגן להם
    אבל יתכן גם שיש סעיפים נסתרים
    כמו עקרון ההדדיות האמריקאי שצריך לעבור בחקיקה פה
    קרי כל אזרח אמריקאי כולל טרייבלמייקרס פלסטינים עם אזרחות אמריקאית יהיו רשאים להכנס לישראל ללא הגבלה
    זה שיקול שיטיל עומס על מערכת הביטחון והסינון בנתב"ג לא החלטה פשוטה כ"כ

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה צודק. אני לא מכיר את הדרישות האמריקניות ולא טוען שחובה עלינו להעביר את החוק. אני כן טוען שחובה על חברי הכנסת שלנו לדון בנושא לעומק ולקדם את החקיקה אם ואיך שנכון לקדם אותה. הבעיה שכרגע נראה שהנושא תקוע מטעמים פוליטיים גרידא ולא מטעמים משפטיים/ביטחוניים. נחיה ונראה.

      הגב

השאר תגובה