וירג׳ן אטלנטיק, שבסיסה בלונדון, תצטרף בשנה הבאה לברית התעופה סקייטים

בשנים האחרונות וירג׳ן מקיימת שת״פ הדוק עם חברות התעופה דלתא, אייר-פראנס וק.ל.מ, שהן השותפות המובילות בברית סקייטים, ולמעשה דלתא מחזיקה ב-49% ממניות וירג׳ן (מה שכמעט הופך את וירג׳ן לחברה-בת של דלתא…). וירג׳ן מפעילה צי של מטוסים רחבי-גוף בלבד, מהדגמים המובילים של בואינג ואיירבוס, ובתוך כך בכלל לא מפעילה טיסות קצרות. הקו שלה לת״א הוא אחד הקצרים ביותר ובאופן כללי היא פעילה בעיקר מעל האוקיינוס האטלנטי ומקשרת את לונדון ליעדים בצפון-אמריקה. וירג׳ן היא בעיניי אחת מחברות התעופה הצבעוניות, המגניבות והכיפיות ביותר, עם מוצרים טובים ושירות אפילו טוב יותר, אז הצטרפותה הקרובה לברית סקייטים – שלא הפתיעה אף אחד – היא בגדר ברכה אמיתית לנוסעי הברית וללקוחות הוותיקים של וירג׳ן עצמה. בפוסט המקושר כאן, מהבלוג OMAAT, לאקי כהרגלו סוקר את המהלך בצורה מקיפה ומפורטת.

הפתעה: שדה התעופה אוה׳רה בשיקגו (ORD) מדורג כשדה המקושר ביותר בעולם כיום

חברת OAG, שעוסקת במחקרי שוק התעופה ונחשבת למובילה בתחומה, מפרסמת באופן שיגרתי דירוגים רבים ומידע מרתק על שוק התעופה. השבוע פורסם דירוג ׳השדות המקושרים ביותר לשנת 2022׳ ואת המקום ה-1 קיבל שדה התעופה אוה׳רה בשיקגו שעלה מהמקום ה-3 בדירוג של 2019. הפתיע גם שדה התעופה של דאלאס (DFW) שעלה מהמקום ה-19 למקום ה-2. שוק התעופה האמריקני המשיך להיות פעיל לאורך הקורונה, יחסית לשווקי תעופה באירופה ובאסיה למשל, ובאופן כללי הוא המפותח ביותר בעולם, ולכן אין זה מפתיע ששדות התעופה המקושרים ביותר הם בארה״ב. שדה התעופה הית׳רו בלונדון (LHR), שב-2019 הוביל את הרשימה, צלל עד המקום ה-22. השדה חטף מכה קשה מהקורונה ועדיין בתהליך התאוששות שייקח עוד זמן רב.

הירשמו למבצע התקופתי החדש של מועדון IHG One Rewards

המבצע תקף לשהיות בין ה-13 באוקטובר וה-31 בדצמבר (מועד הצ׳ק-אאוט הוא שקובע). כל חבר מועדון נדרש לבחור בעת ההרשמה בין שתי חלופות ולא יכול לשנות את בחירתו בהמשך: אפשרות ראשונה מקנה בונוס של 10,000 נקודות אחרי כל 4 לילות, ואפשרות שנייה מקנה בונוס של 2,000 נקודות אחרי כל 2 לילות. אין שום הגיון לבחור באפשרות השנייה, אלא אם אתם ממש עושים מאמץ להימנע ממלונות קבוצת IHG ומעריכים שבתקופת המבצע תבלו לכל היותר שלושה לילות במלונות הקבוצה. לילות-בונוס אינם נספרים לטובת המבצע. עבור מי שישלים בדיוק ארבעה לילות, או כפולות של ארבעה לילות בדיוק, הרי שמדובר בבונוס יחסי של 2,500 נקודות לכל לילה שלהן שווי ריאלי של 12.5$. כלומר, זה בונוס סביר למי שמתארח בדר״כ במלונות זולים יחסית, כי אז 12.5$ הם החזר יחסי גבוה להוצאה, אבל זהו מבצע חלש לנוסעים שמעדיפים מלונות יוקרה. בכל מקרה כדאי להירשם.

רשת מלונות היוקרה פור-סיזנס משיקה יאכטות חדשות שייכנסו לשימוש ב-2025

למי שלא מכיר, רשת פור-סיזנס מפעילה ׳טיולים מאורגנים׳ כבר שנים רבות. היא מחזיקה במטוס פרטי שכולו מחלקת עסקים (דור שני שלו כבר) ומספר פעמים בשנה יוצאת קבוצה של לקוחות לטיול של כשלושה שבועות באזור מסוים בעולם כשלאורך המסלול מתארחים במלונות של הרשת בלבד וכלולים בטיול גם סיורים וכיוצ״ב. המחיר בשמיים כמובן (מעל 100,000$ לזוג). לפני מספר שנים, כצעד תחרותי שכזה, הודיעה הרשת המתחרה ריץ-קרלטון שהיא משיקה צי קטן של יאכטות אולטרה-יוקרתיות למי שרוצה חופשה מסוג אחר. בתחילת הקיץ פורסם לראשונה שרשת פור-סיזנס תיכנס גם היא לתחרות בשוק היאכטות והשבוע יצאה ההודעה הרשמית על תכנון תחילת הפעילות לשנת 2025 (בספק) עם הזמנות עתידיות לשלוש ספינות בשלב זה. בהצלחה!

מועדון התעופה Aeroplan (אייר-קנדה) מוכר נקודות עם בונוס של עד 85%

המבצע תקף עד ה-9 באוקטובר. כדי להנות מהבונוס המקסימלי צריך לרכוש מינימום של 60,000 נקודות (לפני הבונוס) ובשקלול המחיר יהיה כ-13.8$ לכל 1,000 נקודות. ניתן לרכוש עד 500,000 נקודות בהזמנה אחת ועד 1,000,000 נקודות בשנה קלנדרית – שוב, לא כולל הבונוס. סה״כ 1.38 סנט/נקודה זה מחיר הוגן אבל לא כזה שמצדיק רכישה ספקולטיבית של יתרה גבוהה. המועדון הזה הפך רלוונטי הרבה יותר לישראלים משתי סיבות עיקריות: (א) ניתן להשתמש בנקודות כדי לרכוש טיסות של אתיחאד, שכיום טסה לארץ. (ב) המועדון עבר ריענון מקיף בתקופת הקורונה וכעת הוא אחד האטרקטיביים ביותר בברית סטאר מבחינת תמחור כרטיסי בונוס ומבחינת נוחות שימוש.

שת״פ חדש בין קטאר איירוויס לקבוצת המלונות אקור

לקוחות אקור יוכלו לצבור אוויוס בכל שהייה במלונות קבוצת אקור, בנוסף לנקודות הרגילות, וההיפך נכון גם ללקוחות קטאר איירוויס בטיסות החברה. שת״פים מהסוג הזה קיימים כבר שנים והפופולרי ביותר כיום הוא השת״פ של אמריקן עם קבוצת הייאט שכולל גם הטבות הדדיות לבעלי סטטוס ואפילו הצעות מזדמנות להשוואת-סטטוס בין החברות. היתרון המעניין של השת״פ החדש הוא באפשרות לקבל השוואת-סטטוס ישירה בין המועדונים לאחר השלמת טיסה אחת או שהייה אחת. מעכשיו יש סיבה טובה להשיג סטטוס גבוה של אקור. אזכיר בהזדמנות זו שקטאר איירוויס עשתה לאחרונה שינוי במועדון התעופה שלה, Privilege Club, וכעת המועדון משתמש באוויוס בתור המטבע שלו ומאפשר העברת נקודות לחשבון של אותו נוסע במועדונים של בריטיש ואיבריה כי שניהם משתמשים באותו מטבע. יחד עם זאת, כל מועדון פועל באופן עצמאי בין השאר מבחינת אפשרויות הצבירה והמימוש.

שדה התעופה סכיפהול באמסטרדם (AMS) ימשיך להחיל מגבלות עד סוף עונת החורף

שדה הבית של ק.ל.מ, ואחד השדות העמוסים והמוכרים באירופה, חווה קריסת מערכות בחודשים האחרונים כתוצאה מההתאוששות המהירה במיוחד של שוק התעופה לאור דעיכת הקורונה (ובשילוב המשבר החדש בכוח האדם). מספר שדות מובילים באירופה פשוט קורסים תחת העומס וסכיפהול הוא בחלק העליון של הרשימה המפוקפקת הזאת. מי שעבר בשדה בחודשים האחרונים כנראה יכול להעיד על תורי-ענק שאפילו נתב״ג לא ראה כדוגמתם. השדה מגביל לבינתיים את מספר הנוסעים שעוברים בו מדי יום, ע״י ביטול טיסות ואיסור על חברות תעופה למכור עודף מושבים, ולאחרונה הודיע כי ימשיך עם המגבלות האלו לפחות עד סוף מרץ 2023. חברת התעופה הגדולה בשדה, ק.ל.מ, ציינה בתגובה שהמהלך יסב לה נזק משוער בסך כ-100 מיליון אירו.

2 תגובות

  1. ערן

    לגבי מועדון Aeroplan – האם יש לו יתרון בעיקר אפ בוחרים בטיסות אייר קנדה, או שהוא הפך אטרקטיבי גם בצבירה/מימוש בחברות אחרות בסטאר?
    ובכלל – איך אתה מעריך את אייר קנדה כחברה , בעיקר בהשוואה מול החברות האחרות שטסות מישראל ישירות לצפון אמריקה?

    הגב

השאר תגובה