בשעה טובה: יפן תיפתח מחדש לתיירים עצמאיים החל מה-11 באוקטובר

יפן היא אחת המדינות הסגורות ביותר בעולם בעקבות הקורונה. עד כה היא התירה כניסת זרים רק בהזמנה מראש, תחת מגבלה יומית ועם דרישות מחמירות של בדיקות לאחר הכניסה. בחודשים האחרונים הותרה כניסה של תיירים במסגרת קבוצות מאורגנות בלבד דרך משרדי נסיעות יפניים. כעת הודיעה הממשלה היפנית כי החל מה-11 באוקטובר תותר כניסת תיירים עצמאיים למדינה ללא צורך באישור מיוחד כלשהו וללא תנאים מיוחדים. יפן מעוניינת לקדם את ענף התיירות המקומי וצפויה להציע מבצעים מיוחדים בתקופה הקרובה.

החל המבצע התקופתי של מאריוט

נדרשת הרשמה מוקדמת כדי לצבור את נקודות הבונוס. המבצע תקף לשהיות שיושלמו בין ה-21 בספטמבר וה-15 בדצמבר. במסגרת המבצע יהנו כל חברי המועדון מבונוס של 2,000 נקודות לכל שהייה. מספר לילות רצופים במלון אחד שיוזמנו תחת מספר הזמנות שונות אמורים להיות מזוהים במלון כשהייה אחת ולכן בונוס אחד בלבד לכל ההזמנות יחד. חשוב גם לציין שלילות-בונוס ולילות שהוזמנו בשוברים אינם נספרים. ההרשמה למבצע פתוחה עד ה-1 בדצמבר.

אמריקן הציגה את מחלקת העסקים העתידית שלה שתיקרא ״Flagship Suite״

המוצר החדש של אמריקן דומה למוצרים המובילים שקיימים כיום וכולל דלת ליצירת פרטיות מקסימלית. המושב עצמו מעוצב יפה בעיניי, ונקווה שהוא יהיה נוח וארגונומי גם כן. בנוסף יהיה מוצר חדש במחלקת פרימיום שעל פניו נראה מצוין. המוצרים החדשים יותקנו מראש בכל המטוסים החדשים שתקבל אמריקן החל מ-2024, לרבות מטוסי איירבוס A321XLR ומטוסי בואינג 787-9, וכמו כן תותקן בהמשך גם במטוסי בואינג 77W שהם מרכיב משמעותי בצי של אמריקן.

שינוי חריג: שדה התעופה של ניוארק (EWR) יפסיק להיות רשום תחת העיר ניו-יורק (NYC)

שדות תעופה שונים של עיר אחת, ע״פ הגדרת ICAO, מוכרים על תקן Co-Terminals ומקבלים זיהוי תחת קוד העיר בנוסף לקוד השדה עצמו. יש לזה צד פרקטי פשוט למדי שמאפשר למשל לחפש טיסות לכל השדות של אותה עיר תחת חיפוש אחד במקום לפצל ע״פ השדות השונים. יש לזה גם השפעה משמעותית על סוגיות של תמחור תעריפים ואפשרויות של קונקשיין בין שדות שונים תחת אותו כרטיס. ובכן, החל מה-3 באוקטובר יפסיק שדה התעופה ניוארק ליברטי (EWR) להיות תחת המטרייה של העיר ניו-יורק ולא יוכר יותר תחת הקוד שלה NYC. זאת על אף שהשדה עצמו קרוב למנהטן, הרובע התיירותי ביותר של ניו-יורק, באותה מידה כמו שני שדות התעופה האחרים שמשרתים את העיר, קנדי (JFK) ולה-גווארדיה (LGA).

הונג-קונג נפתחת לתיירים, אבל רק בערך

הונג-קונג הייתה אחת הערים האהובות עלי בעולם עד לפני מספר שנים. היא הייתה מתקדמת, קוסמופוליטנית, חופשית, מעניינת ובאופן כללי מקום שפשוט כיף להגיע אליו וכיף להכיר. מאז ההשתלטות הסינית שהחלה בשנים האחרונות, שהיא בגדר סרטן קטלני בגוף בריא, העיר פשוט נהרסה ורבים מהמערביים שגרו בה עזבו אותה לטובת מקומות שפויים אחרים. בתקופת הקורונה הונג-קונג נסגרה הרמטית ואפקטיבית לא קיבלה תיירים. השבוע הוחלט כי העיר תקל משמעותית על כניסת תיירים לשטחה, החל משבוע הבא, אבל עוד מוקדם לחגוג. כדי להיכנס להונג-קונג תצטרכו להציג חיסון מלא (שלוש מנות) ובדיקת אנטיגן שבוצעה לפני הטיסה, כמו כן להיבדק לאחר הנחיתה ושוב בימים ה-4 וה-6 לשהייה בהונג-קונג. בשלושת הימים הראשונים לא תוכלו להיכנס למקומות רבים בגלל ׳תקופת צינון׳ של שלושה ימים וזאת בהנחה שבדיקת הקורונה שלאחר הנחיתה הניבה תוצאה שלילית. לפחות כבר אין ׳מלונות קורונה׳ או חובת בידוד לימים רבים. צעד קדימה אבל אני לא מאמין שתיירים רבים ירצו לנסוע להונג-קונג כרגע.

4 תגובות

  1. hemedr

    אולי בגלל שניוארק בכלל בניו ג'רסי ולא בניו יורק, בשעה טובה אני אומר

    הגב
    • ugoren

      IAD נמצא בוירג'יניה ולא בוושינגטון.
      גם אומרים ש-TLV נמצא בלוד.
      EWR נמצא בניו ג'רזי אבל משרת קודם כל את ניו יורק.

      הגב

השאר תגובה