תזכורת: החל המבצע התקופתי החדש של הייאט

המבצע דורש הרשמה עד ה-15 בנובמבר ותקף לשהיות עד ה-20 בדצמבר (רק שהיות שיושלמו לאחר ההרשמה). במסגרת המבצע מקבלים כל חברי המועדון כפל נקודות על שהיות של שני לילות לפחות ובנוסף כפל קרדיט לסטטוס על שהיות במלונות נבחרים (רשימה קצרה ואיזוטרית לקהל הישראלי). סה״כ מדובר במבצע נוח כי צבירת הבסיס של הייאט גבוהה יחסית למועדונים אחרים – אומנם 5 נקודות בלבד לכל 1$, בניגוד ל-10 נקודות בצבירת הבסיס של מועדונים אחרים, אבל נקודה של הייאט שווה פי 4-3 מנקודה של כל מועדון אחר. אם נניח, לצורך העניין, שנקודה של הייאט שווה כ-1.8 סנט הרי שבמסגרת המבצע מקבל חבר מועדון ללא סטטוס החזר של 18% על עלות הבסיס של החדר.

אמירטס ויונייטד הודיעו רשמית של שת״פ רחב ביניהן

ידיעות בנושא פורסמו בשבועות האחרונים אבל רק שלשום עלה הפרסום הרשמי באתר של יונייטד. עדיין אין פרטים מלאים על השת״פ אבל ידוע בינתיים כי יונייטד תפעיל טיסות ישירות מארה״ב לדובאי החל ממרץ 2023 (כדי להציע ללקוחותיה טיסות המשך של אמירטס), יהיה הסכם קודשייר בין החברות, תהיה צבירה הדדית של נקודות בין המועדונים של החברות וככל הנראה גם אפשרות מימוש מיילים של יונייטד עבור טיסות אמירטס (תחת מגבלות שונות – אז כדאי להתאפק עם החגיגות בנושא). כאמור בינתיים פורסמו פרטים ראשונים בלבד אבל השת״פ הפך רשמי. סביר להניח שבחודשים הבאים יפורסם מידע מפורט יותר ואז נוכל לדעת מה המשמעות האמיתית של השת״פ המעניין הזה ואם יש לכך השלכה משמעותית על השוק הישראלי.

ייתכן שאלעל בוחנת הזמנה גדולה של מטוסי 737MAX

מתוך הכתבה באתר חדשות תעופה: ״בדו״ח הכספי האחרון של אל על היא הודיעה על כוונתה להוסיף מטוס 787 נוסף שיהיה ה-17 בצי מטוסי הדרימליינר. זאת, בנוסף לחידוש צי מטוסי ה-777 בשנת 2023 וכן האצת החזרה לשירות של מטוסי ה-737 שטרם הוחזרו מאז מגפת הקורונה […] חברת אל על בוחנת תכנית שאפתנית במסגרתה החל משנת 2024 יוחלפו בהדרגה כל או רוב מטוסי ה-737-800 שבצי החברה במטוסי 737Max חדישים יותר, ככל הנראה מהדגם הקטן יותר -8 […] החלפת מטוסי ה-737 המתבגרים במטוסי המקס החדשים תאפשר חסכון משמעותי בעלויות אחזקה ודלק. על פי בואינג, מטוסי המקס 8 נחשבים יעילים יותר בכ-20% בתצרוכת הדלק שלהם ביחס למטוסי 737 מהדור הקודם (NG) בהם מחזיקה אל על״.

כדאי להכיר: אתר חדש מציע מפות הושבה מתקדמות 

האתר המוכר ביותר בתחום הוא SeatGuru (השייך לטריפאדוויזור). זה עדיין כלי נוח אבל המפות לפעמים לא מפורטות מדי וישנן טעויות משמעותיות בחלק מהמפות. ל-SeatGuru יש מספר מתחרים. לאחרונה הצטרף לתחרות אתר חדש בשם Aerolopa ועושה רושם שהוא נוח ומדויק יותר מכל אתר אחר. מפות ההושבה שלו מפורטות להפליא והחיפוש לא מתבצע לפי פרטי הטיסה אלא עם בחירת חברת התעופה ודגם המטוס המסוים. כלומר, צריך קודם כל לבדוק באתרים אחרים, דוגמת FlightRadar, איזה מטוס יפעיל את הטיסה הרצויה, וע״פ המידע הזה לבדוק את מפת ההושבה. זו לא טירחה גדולה מכיוון שגם החיפוש של SeatGuru לא תמיד מדויק בהיבט הזה אז ממילא צריך לוודא. בכל מקרה, נראה אתר מצוין אז נסו אותו.

מבצע לחידוש החברות בתוכנית אמבסדור של רשת מלונות אינטרקונטיננטל

המבצע בתוקף עד סוף השנה והוא תקף לחידוש החברות בלבד ולא למצטרפים חדשים. ניתן לחדש חברות החל מ-3 חודשים לפני תום שנת החברות. חידוש החברות עולה 200$ או 40,000 נקודות של מועדון IHG Rewards, אך משתלם יותר לשלם בכסף כי זה מבטיח בונוס של 15,000 נקודות (בשווי כ-75$). המבצע הנוכחי מציע בונוס נוסף של 20,000 נקודות לכל מי שיחדש חברות בתוכנית, בנקודות או בכסף, וכאמור עדיף בכסף, כך שהבונוס המצטבר יהיה 35,000 נקודות (בשווי כ-175$, כמעט עלות חידוש החברות). בעיניי חברות אמבסדור היא כלי מצוין לנוסעים תכופים ויחסית קל להצדיק את העלות שלה.

ספרד חוזרת לשיגרה עם נתונים מצוינים על התיירות במדינה ביולי 2022

כאמירה כללית חודש יולי נחשב החודש העיקרי לתיירות בספרד, בהפרש ניכר מאוגוסט, ולכן הוא המדד הלא-רשמי למצב שוק התיירות המקומי. ביולי 2022 נכנסו לספרד 9.1 מיליון תיירים סה״כ – וזה כ-92% ממספר התיירים שנכנסו למדינה ביולי 2019, לפני הקורונה. כבר נתון מעודד במיוחד. אבל בחודשים האחרונים, עם חזרת התיירות בעולם המערבי בכלל, רוב היעדים ורוב המלונות רואים עלייה משמעותית ב-ADR (המחיר הממוצע עבור חדר ללילה), בפרט במלונות יוקרה, כך שההכנסה המצטברת מתיירות עולה. ביולי 2022 ספרד ראתה כמעט בדיוק את אותה הכנסה מתיירות כמו ביולי 2019.

עד 30% הנחה על כרטיסי בונוס במועדון Miles&Smiles – להזמנות עד סוף החודש

שימו לב שההנחה לא תקפה בכל הקוים ולא לכל טיסה. בהחלט ״עד 30% הנחה״ ולא הנחה מובטחת לכל כרטיס בונוס שתרצו להזמין. אבל עדיין מדובר מבצע מצוין שכדאי לנצל – לטיסות בכל עונת החורף, עד ה-15 במרץ.

וירג׳ן תעלה את התדירות בקו לת״א לשתי טיסות יומיות החל מה-26 במרץ

כיום וירג׳ן מציעה טיסת בוקר בלבד, מה שלא מתאים לאנשים כמוני ששונאים להגיע לנתב״ג מוקדם בבוקר, ובקו משרתים מטוסי 787. הטיסה השנייה צפויה להיות בשעות אחה״צ עם נחיתה בלונדון בשעת ערב לא מאוחרת מדי. את הטיסה הנוספת, שתצטרף בסוף עונת החורף, יפעילו ככל הנראה מטוסי איירבוס A35X חדישים. בכל מקרה מדובר בבשורה גדולה לשוק הישראלי והגדלת התחרות על הקו ללונדון שהתחרות בו כבר עכשיו משמעותית.

4 תגובות

  1. ugoren

    נראה שהשת"פ יונייטד-אמירייטס מוגבל לקו דובאי-ארה"ב פלוס טיסות המשך, מה שמצמצם מאוד את ההשפעה על ישראלים.
    נוסעי אמירייטס לארה"ב יוכלו לקנות טיסת המשך ביונייטד ולצבור עליה מיילים של אמירייטס, ובכיוון ההפוך נוסעי יונייטד לדובאי יצברו מיילים של יונייטד על טיסות המשך מדובאי.
    אז זה עוזר לישראלי שרוצה לטוס לארה"ב דרך דובאי, אבל לא, למשל, לנוסע מתמיד של יונייטד שמקווה לצבור מיילים בטיסה לדובאי.

    הגב
  2. יצחק

    אני מאד מקווה שלא יקנו את המקס
    משום מה אני עדיין לא מרגיש בטוח לטוס איתו
    האם אני חריג?

    הגב
    • ugoren

      אתה לא חריג, יש עוד שפוחדים מהמקס, אבל:
      1. הפחד לא מוצדק, הכשלים שהיו תוקנו, ומלכתחילה היו בעייתיים רק בשילוב עם טעטת אנוש. יש שיגידו שהבעיות המערכתיות בבואינג לא תוקנו, אבל אם כך אז צריך להמנע מהם בכלל, לא רק מהמקס. אם אתה רוצה לטוס רק באיירבוס אז לבריאות, אבל באל על זה לא יקרה.
      2. הפחד לא משנה כלום – חברות התעופה קונות את המטוס ומטיסות אותו באופן שגרתי. מטוסים צרי גוף הם עיקר הצי בכמעט כל חברה, ויש רק שניים בשוק – B737 ו-A320, כאשר 737 חדש זה בהכרח מקס.

      הגב

השאר תגובה