רשימה מעודכנת של 17 הטיסות הארוכות בעולם

איירבוס ובואינג ממשיכות לשפר את ביצועי מטוסי הדגל שלהן וטווחי הטיסה מתארכים. סביר להניח שבשנים הקרובות נראה טיסת נון-סטופ ראשונה עם טווח של מעל ל-10,000 מייל. כמובן טיסות באורך כזה הן סיוט של ממש במחלקת התיירים ואפילו מאתגרות במחלקת העסקים. הטיסה הארוכה בעולם כיום היא מסינגפור (SIN) לניו-יורק (JFK) והיא מכסה מרחק של 9,537 מייל בזמן טיסה של קרוב ל-20 שעות. בקו הזה פועלים מטוסי A350-900ULR בתצורה של שתי מחלקות שירות – פרימיום וביזנס. בערך מחצית מהטיסות הארוכות ביותר מופעלות ע״י מטוסים מדגם A350. קוונטס האוסטרלית צפויה לקטוף את המקום הראשון ברשימה הזאת בשנים הבאות עם טיסה ישירה מסידני ללונדון במסגרת Project Sunrise שהוא הצעד הבא באבולוציה של מה שנקרא Kangaroo Route.

מסלול מהיר לסטטוס גבוה של הייאט – לבעלי סטטוס גבוה של אמריקן

בשנים האחרונות מתקיים שת״פ בין מועדון המלונות World of Hyatt (קבוצת הייאט) ומועדון התעופה AAdvantage (אמריקן). עיקר השת״פ הוא באפשרות של בעלי סטטוס גבה בכל מועדון לצבור נקודות נוספות מהזמנות מלונות/טיסות. כעת מציעה הייאט – בלעדית לבעלי סטטוס של אמריקן – אפשרות להירשם למסלול מהיר לסטטוס. נדרשת הרשמה מראש, עד ה-30 בנובמבר. בעלי סטטוס גולד ופלטינום של אמריקן זכאים למסלול מהיר לסטטוס אקספלוריסט במסגרתו הם יקבלו את הסטטוס מיידית ל-90 ימים ובמהלך תקופה זו יידרשו להשלים 10 לילות במלונות קבוצת הייאט, כולל לילות-בונוס, כדי לשמור על הסטטוס עד פברואר 2024. בעלי סטטוס פלטינום-פרו ומעלה זכאים למסלול מהיר לסטטוס גלובליסט במסגרתו יקבלו גם כן סטטוס אקפלוריסט ל-90 ימים ויוכלו לשמור עליו כאמור לעיל, ואם ישלימו 20 לילות במסגרת אותם 90 ימים הם ישודרגו לסטטוס גלובליסט עד פברואר 2024. מניין 90 הימים מתחיל עם ההרשמה ולכן מוטב להירשם בסמוך לשהייה הראשונה (ועד ה-30 בנובמבר).

ימים אחרונים למבצע ההצטרפות לכרטיס אמקס פלייקארד-פרימיום

כאמירה כללית – כרטיסי הפלייקארד-פרימיום מציעים את צבירת הנקודות הטובה ביותר בשוק (בשקלול קצב הצבירה וערך הנקודות). אלעל מאפשרת מסחר חופשי בנקודות שלה כך שגם אם אין לכם עניין להשתמש בנקודות שתצברו – יהיה לכם קל מאוד למכור אותם למישהו (בדרך של מימוש נקודות עבורו, כי אין אפשרות להעביר נקודות בפועל בין חשבונות). המבצע הנוכחי של אמקס, שיתסיים ב-31 באוגוסט, כולל בונוס הצטרפות של 250$ קרדיט להזמנת טיסות אלעל. זה בונוס אטרקטיבי משום שהוא לא מוגבל ביעדים, לא מוגבל בזמינות מושבי בונוס או מחלקת שירות מסוימת, ואם יש לכם עניין להזמין טיסת אלעל אז עבורכם בונוס ההצטרפות הזה הוא הכי קרוב לכסף ביד שיכול להיות. שימו לב שכרטיסי הפלייקארד מגיעים עם דמי שימוש חודשיים לא מבוטלים אבל אפשר לקבל פטור מהם באמצעות סטטוס גבוה של אלעל או התעקשות מול נציגי השירות של חברות האשראי.

לפי פספורטניוז שדה התעופה של בחריין נבחר לטוב בעולם – אבל הוא לא

״נמל התעופה הבינלאומי של בחריין (BIA) זכה בתואר 'שדה התעופה הטוב ביותר בעולם' בתחרות השנתית של פרסי התעופה העולמית של Skytrax , חברת הדירוג והניתוח התעופתי הבינלאומי, בטקס חגיגי שהתקיים ב-EXPO בפריס״. מופתעים? נכון ש-Skytrax כבר מזמן ירדה מהפסים, ואין לדעת איזה תארים ודירוגים לא-סבירים הם יחלקו בהמשך, אבל אף אחד לא יכול להאמין ששדה התעופה של בחריין הקטנה ניצח בתחרות משמעותית שדות תעופה מובילים באסיה. אז המציאות היא שהשדה של בחריין סה״כ זכה בתואר איזוטרי מאוד של ״World’s Best New Airport״, כשבדרך לתואר הזה הוא הביס את השדה הלא-מוכר של צ׳אנגדו שרק סינים משתמשים בו ושדה נוסף בהונדורס – אבל בפספורטניוז עשו לו טובה ענקית ונתנו לו תואר אחר שמתחרים עליו שדות תעופה שהם בסדרי גודל טובים יותר ומתקדמים יותר מהשדה של בחריין.

הונאת כרטיסי בונוס: טיסות איתיחאד עם מיילים של אמריקן

איתיחאד, שטסה כיום גם לישראל, אינה שותפה באף ברית תעופה אבל כן שותפה וותיקה של אמריקן. אי לכך ניתן להשתמש במיילים של אמריקן כדי לרכוש מושבי בונוס בטיסות איתיחאד, וגם אני עשיתי זאת מספר פעמים בעבר. דרור, אחד מקוראיי הבלוג, הביא לידיעתי מידע מטריד שככל הנראה נכנס לתוקף בשנתיים האחרונות: כרטיסי בונוס של אמריקן לטיסות של איתיאד אינם כוללים כבודה אפילו במחלקת העסקים. כל נוסע זכאי להעלות איתו למטוס תיק במשקל עד 7 ק״ג וזה הכל. לעניין הזה אין אח ורע בשוק, אבל זה אפילו לא החלק השערורייתי, כי שימו לב לזה: העמלה להוספת כבודה לכרטיסים האלו מתחילה מ-430$ למזוודה של 20 ק״ג לכל כיוון. אין כאן טעות במספרים. תרכשו ב-30,000 מיילים כרטיס בונוס במחלקת העסקים מת״א לאבו-דאבי בטיסות איתיחאד, ותצטרכו להוסיף לפחות 430$ כדי לשלוח מזוודה. הסיפור הזה הוא פשוט הונאה צרכנית מהמדרגה הראשונה ואפקטיבית הופך את ערוץ המימוש הזה ללא-רלוונטי עבור הרוב המוחלט של חברי המועדון. חבל מאוד שאיתיחאד בחרה בכך וחבל מאוד שאמריקן לא עושה כלום כדי להילחם בזה לטובת חברי המועדון שלה.

עד ה-15 בספטמבר: הזדמנות לקבל השוואת-סטטוס מחברת התעופה ITA

׳אליטליה החדשה׳, הרי היא ITA, הצטרפה לברית סקייטים שבה הייתה שותפה אליטליה. זה כמובן היה מהלך צפוי. ITA הציעה בעבר מבצעים דומים של השוואת-סטטוס אבל באותו זמן היא פורמלית לא הייתה שותפה בברית סקייטים, גם אם היה ברור לכולם שזו שאלה של זמן. כיום היא שותפה והיא חזרה להציע השוואת-סטטוס למי שמחזיק סטטוס גבוה במועדוני תעופה מתחרים. המועדון של אלעל נמצא ברשימה וכך גם המועדונים של לופטהנזה, בריטיש, אמריקן, אמירטס, יונייטד וטורקיש.

5 תגובות

  1. נעם

    פספורטניוז הוא אתר פח וקליק-בייט נוראי עם איכות כתיבה מזעזעת.
    חבל לכלול אותו בבלוג מכובד שכזה.

    הגב
  2. המגהץ המתמיד

    לא מצאתי באתר של אמקס את התנאים למימוש 250$. האם מדובר בכל טיסה של אלעל? בכל מחלקה? בכל סוג כרטיס? האם ניתן לרכוש באמצעות זה את החלק הכספי של כרטיס בונוס?

    הגב
  3. ברק

    איך אפשר לדעת לאיזה יעדים יש את המבצע של יום שלישי של אל על? תודה רבה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אלעל שולחת מייל בכל יום שלישי בבוקר ואז יש עמוד ייעודי באתר החברה שמחזיק מעמד ל-24 שעות.

      הגב

השאר תגובה