בחודש מרץ ביליתי כ-15 לילות ב-5 מלונות של הייאט במסגרת 6 שהיות שונות.

בשנה שעברה הפכה קבוצת הייאט למוקד תשומת הלב שלי ומועדון הלקוחות שלה הפך ׳למועדון המלונות הראשי שלי׳. קוראי הבלוג הקבועים לבטח שמו לב שבחודשים האחרונים אני כותב יותר על מלונות הקבוצה ועל מועדון גולד פספורט. עם הייאט ההצגה האמיתית מתחילה רק עם השגת הסטטוס הגבוה ביותר של המועדון – דיימונד – שדורש 50 לילות או 25 שהיות בשנה קלנדרית. משימה לא קלה בהתחשב במחירים הגבוהים של מלונות הקבוצה ובחתימה הנמוכה שלה ברחבי העולם (בערך 500 מלונות, רובם בצפון-אמריקה, לעומת הקבוצות הגדולות שלהן יותר מ-4,000 מלונות).

אבל, מי שאופי הנסיעות והתקציב שלו מאפשרים לו להגיע לרמת הפעילות הנדרשת עם הייאט יהנה מעולם נפלא של הטבות שהקבוצה שומרת ללקוחותיה הבכירים בלבד. ההטבות האלו, ברובן, הן הטבות מובטחות – וזאת לעומת מרבית ההטבות הנפוצות במועדוני מלונות שנתונות תמיד לשיקול דעתו של כל מלון ולזמינות. הטבות מובטחות הן בעלות ערך גבוה הרבה יותר.

כאשר מלון נכשל בלספק הטבה מובטחת כלשהי – הוא יכול להיקנס ע״י המועדון, ובדר״כ פשוט נדרש לספק פיצוי כלשהו לאורח. הפיצוי הזה בדר״כ מגיע בצורת נקודות מועדון. הנה כמה דוגמאות:

  1. מתנת הגעה: המלון חייב להציע לדיימונד בחירה בין מנת אוכל ושתיה (כל מלון והמנה שלו) לבין בונוס של 1000 נקודות. במידה ולא הציע המלון את הבחירה הנ״ל או כשל בלספק אותה הוא יפצה את האורח ב-50% תוספת נקודות. כלומר, 1500 נקודות במקום 1000 נקודות.

    בכל ששת השהיות בחרתי לקבל נקודות כמתנת הגעה. חלק מהמלונות הוסיפו בכל זאת סלסלת פירות ו/או בקבוק יין ו/או קופסת שוקולד בכל יום. מלון אחד שכח להעביר את הנקודות וכך קיבלתי מאוחר יותר 1500 נקודות. סה״כ צברתי 6500 נקודות.
    – – –

  2. גישה לטרקלין: דיימונד מקבל גישה חופשית לטרקלין המלון או ארוחת בוקר מלאה במסעדת המלון במידה ואין במלון טרקלין. אם יש במלון טרקלין אבל לא ניתנה כניסה אליו (למשל כשהטרקלין סגור מסיבה כלשהי במהלך השהייה) המלון יפצה את האורח ב-2500 נקודות.

    במלון אחד, בו ביקרתי פעמיים, הטרקלין היה סגור (לשיפוצים, אני מאמין). המלון הציע משקאות בחינם לאורך היום בבר ומנות אוכל מסוימות בשעות הערב, ובנוסף העביר לי 2500 נקודות עבור כל ביקור. סה״כ צברתי 5000 נקודות.
    – – –

  3. צבירת נקודות: המועדון מעניק 5 נקודות לכל 1$ בחיוב החדר לפני מס. דיימונד מקבל בונוס של 30% לצבירת הנקודות. במידה והמלון לא יספק את הנקודות כנדרש הוא יפצה את האורח ב-50% תוספת.
    – – –

סה״כ צברתי 6150 נקודות בסיס ו-1845 נקודות בונוס (30%).

בנוסף, במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2015 התקיימו שני מבצעים תקופתיים: הראשון, מבצע עולמי עם הצעות אישיות – כשההצעה שלי איפשרה לי לצבור עד 50,000 נקודות בונוס לאחר 20 לילות (לפי מדרגות). השני, מבצע אזורי שחל בהודו בלבד במסגרתו כל הזמנה שתבוצע עם קוד המבצע תזכה ב-2500 נקודות.

המבצע העולמי זיכה אותי ב-30,000 נקודות והמבצע האזורי בהודו זיכה אותי ב-12,500 נקודות.

סיכום: עלויות וצבירת נקודות

סה״כ שילמתי 1405$ כולל מסים עבור כל הלילות (ממוצע של 94$ ללילה). מחיר אטרקטיבי מאוד לאור דרגת המלונות והעובדה שחמישה מהם היו בפריס.

סה״כ צברתי 61,995 נקודות לפי הפירוט לעיל. אני מעריך נקודות של הייאט לפי 1.6 סנט/נקודה, שהם 16$ ל-1000 נקודות, ומכאן שסך הנקודות שנצברו הן בעלות ערך סובייקטיבי של 991.9$. או במילים אחרות: החזר של 70.6% על הכסף ששילמתי.

כמובן שמדובר ברמת החזר גבוהה מאוד שהאורח הממוצע כנראה לא יגיע אליה באופן שיגרתי, אבל הפירוט שחלקתי כאן בפוסט מציג עובדתית שמידת החזר כזאת היא אפשרית.

תוכניות הנאמנות השונות יודעות לתגמל היטב את הצרכנים הקבועים והפעילים, והיכולת של מועדון מלונות לחלק כ״כ הרבה נקודות מוכיחה שמדובר בתעשייה עשירה שמציעה דרכים רבות להרוויח בגדול.

בעוד חלק מאתרי ההזמנות מציעים החזר פוטנציאלי של אחוזים בודדים מההוצאה – הזמנה ישירה באתרי המלונות וצבירת נקודות במועדוני המלונות יכולות לייצר רמת החזר של עשרות אחוזים אפילו לאורחים מזדמנים.

עוד סיבה טובה תמיד לבצע את ההזמנות ישירות באתר המלון. 

2 תגובות

השאר תגובה