נכון להיום מלונות קבוצת IHG מחולקים ל-9 קטגוריות. מלונות מקטגוריה 1, הנמוכה ביותר, דורשים 10,000 נקודות ללילה. כל קפיצה בקטגוריה דורשת תוספת של 5,000 נקודות – כך שמלונות מקטגוריה 9 דורשים 50,000 נקודות ללילה.

במסגרת מבצע תקופתי בשם PointBreaks ניתן לרכוש לילות במגוון מלונות מכל הקטגוריות תמורת 5,000 נקודות ללילה בלבד – תחת מגבלות מסוימות. בפועל במבצע PB מופיעים בדר״כ מלונות פחות מבוקשים מקטגוריות נמוכות.

המועדון מאפשר גם לרכוש לילות בשילב כסף ונקודות. השיטה של IHGR, בניגוד לזו שנמצאת בשימוש אצל מועדונים אחרים, היא אפקטיבית למכור לחבר המועדון את הנקודות החסרות לו במחיר מוזל. עד לאחרונה ניתן היה להשלים 5,000 נקודות ללילה תמורת 40$ (כלומר: 8$ ל-1,000 נקודות) או 10,000 נקודות ללילה תמורת 70$ (כלומר: 7$ ל-1,000 נקודות). ביטול לילה שנרכש בשילוב כסף ונקודות מחזיר לחשבון את סך הנקודות המלא הדרוש ללילה באותו מלון – כך שבעצם רכישת הנקודות החסרות היא מהלך חד-כיווני וזו, אם כך, דרך לא פורמלית לרכישת נקודות במחיר מוזל. לאחרונה הציע המועדון אפשרות נוספת במלונות נבחרים במסגרתה ניתן לרכוש 15,000 נקודות חסרות תמורת 90$ בלבד (כלומר: 6$ ל-1,000 נקודות). כתבתי על כך פוסט החודש.

IHG Rewards Category 9 Reward Night

שתי קטגוריות חדשות

המועדון מציג את קטגוריות 10 ו-11 שהמלונות בהן יידרשו 55,000 נקודות ו-60,000 נקודות ללילה בהתאמה. באופן טבעי בקטגוריות אלו יהיו המלונות המבוקשים ביותר, היוקרתיים ביותר והיקרים ביותר של הקבוצה – כולם מרשת אינטרקונטיננטל.

חמישה מלונות ייכנסו בחודש הבא לקטגוריה 10, והם:

  • אינטרקון סידני.

  • אינטרקון ריאלטו, מלבורן.

  • אינטרקון דה לה וילה, רומא.

  • אינטרקון ווילארד, וושינגטון.

  • אינטרקון בוסטון.

שלוש-עשרה מלונות ייכנסו בחודש הבא לקטגוריה 11, והם:

  • אינטרקן קרלטון, קאן.

  • אינטרקון שדרת מרקאו, פריס.

  • אינטרקון לה גראנד, פריס.

  • אינטרקון לה מואנה, בורה בורה.

  • אינטרקון טאלאסו, בורה בורה.

  • אינטרקון הונג-קונג.

  • אינטרקון פארק ליין, לונדון.

  • אינטרקון קלמנט, מונטריי.

  • אינטרקון מארק הופקינג, סן פרנסיסקו.

  • אינטרקון סן פרנסיסקו.

  • אינטרקון טיימס סקוור, ניו-יורק.

  • ונישאן, לאס וגאס.

  • פאלאזו, לאס וגאס.

כ-400 מלונות משנים קטגוריה

את הרשימה המלאה אתם יכולים למצוא בקישור הזה.

מחצית מהמלונות ברשימה יעלו בקטגוריה אחת או שתיים ומחצית מהם יירדו בקטגוריה אחת או שתיים. סה״כ הוגן למדי. ראוי לציין שהשינוי נעשה על בסיס אזור גיאוגרפי כך שערים מסוימות יהפכו יקרות יותר – כל המלונות בהן יעלו יחדיו בקטגוריה אחת או שתיים – בעוד ערים אחרות יהפכו זולות יותר.

מלונות באסיה

כמה עשרות מלונות בסין ישנו קטגוריה – חלקם למעלה, חלקם למטה – אבל רמות המחירים במלונות בסין הם כאלו שבדר״כ לא משתלם להשתמש בנקודות. בהודו, לעומת זאת, שניים-עשר מלונות יירדו בקטגוריה אחת אם כי גם במדינה זו רמות המחירים נמוכות מספיק כדי שבדר״כ שימוש בנקודות יהיה לא אטרקטיבי. קראון פלאזה בניו-דלהי עדיין דורש 35,000 נקודות ללילה, רחמנא ליצלן.

InterContinental Hong Kong Lobby Bar

InterContinental Hong Kong Lobby Bar

שלושה מלונות בהונג-קונג יעלו בקטגוריה אחת והאינטרקון האייקוני בעיר ייכנס לקטגוריה 11 החדשה.

מלונות באירופה

אפשר לראות עליה של קטגוריה אחת בעשרות מלונות בערים פריס ולונדון בהן יש ל-IHG נוכחות די משמעותית. מלונות של רשת אינטרקון בשתי הערים ייכנסו לקטגוריה 11 החדשה. דוגמאות בולטות: (1) מלון הולידיי-אין בנוטרדאם שאהוב ע״י רבים בשל מיקומו יעלה בקטגוריה אחת ויידרוש מעתה 40,000 נקודות ללילה. (2) מלון אינדיגו החדש ברובע האופרה יעלה בקטגוריה אחת ויידרוש מעתה 45,000 נקודות ללילה. (3) מלון אינדיגו האופנתי ליד תחנת ארלס׳-קורט בלונדון, שאני אוהב במיוחד, יעלה בשתי קטגוריות ויידרוש מעתה 40,000 נקודות ללילה.

Indigo Hotel Earls Court

Indigo Earls Court London

שני מלונות פופולריים בספרד יעלו קטגוריה אחת למעלה ויידרשו מעתה 35,000 נקודות ללילה: מלון אינדיגו בשדרת גראן-ויה המפורסמת במדריד ומלון אינדיגו שסמוך לכיכר קטלוניה במרכז ברצלונה. המלונות האלו נמצאים במיקום מצוין בשתי הערים והם היו עד כה אפשרות אטרקטיבית מאוד למימוש נקודות, על אף ששתי הערים האלו אינן יקרות במיוחד.

באופן מפתיע במיוחד אין שינוי קטגוריה למלון אינטרקון אמסטל באמסטרדם והוא ימשיך לדרוש רק 50,000 נקודות ללילה. המלון האייקוני הזה בבירת הולנד מוכר חדרים כמעט בכל הלילות בשנה בתג מחיר של 600 יורו ומעלה כך שהוא ידוע כאחת מאפשרויות המימוש האטרקטיביות ביותר באירופה למי שמחפש מלון חמישה כוכבים לחופשה חלומית. התארחתי במלון זה פעמיים בעברובקרוב אגיע לביקור שלישי – בנקודות, כמובן.

InterContinental Amstel Amsterdam

InterContinental Amstel Amsterdam

מלונות בישראל

קבוצת IHG מנהלת שמונה מלונות בישראל: אחד של רשת אינטרקון (ת״א), אחד של רשת אינדיגו (ת״א), חמישה של רשת קראון פלאזה (חיפה, ירושלים, אילת ושניים בת״א) ואחד של רשת הולידיי-אין (אשקלון). מלונות בישראל נוטים להיות יקרים באופן בלתי סביר בתקופות המבוקשות ובנוסף אורחים ישראלים נדרשים לשלם מע״מ – ולכן שימוש בנקודות לטובת חופשה בישראל הוא רעיון חכם בדר״כ. 

ובכן, החדשות הטובות הן ששניים מתוך שמונת המלונות של הקבוצה בישראל יורדים בקטגוריה אחת, מקטגוריה 5 לקטגוריה 4, ויידרשו מעתה רק 25,000 נקודות ללילה. אלו:

קראון פלאזה אילת.

אינדיגו מתחם הבורסה ת״א.

שימו לב: משום מה ב-IHG מנכסים את מלון קראון-פלאזה בים המלח לישראל על אף שהוא בצד הירדני. המלון גם מופיע באתר הקבוצה כאחד המלונות שהיא מנהלת בישראל.

Three IHG Properties Changing Categories 

התארחתי בעבר במלון באילת והוא בושה לרשת קראון פלאזה העולמית. בהחלט שלא אשלם אפילו 25,000 נקודות ללילה בשביל להתארח בו שוב. וזה קצת חבל כי מבחינה שיווקית אני מרגיש שרשת קראון פלאזה בישראל עושה עבודה מצוינת וראויה לציון – והייתי שמח אם אותה רמה של חדשנות ושירות תגיע גם למלונות הקבוצה בארץ. מלון אינדיגו יהפוך ללא ספק לאחת האפשרויות האטרקטיביות ביותר למימוש נקודות עבור לילה בת״א – לא רק מתוך רשת IHG.

מלונות בצפון-אמריקה

הרשימה כוללת עשרות רבות של מלונות בארה״ב שחלקם עולים וחלקם יורדים בקטגוריות. מספר ערים יקרות במיוחד, ובראשון סן-פרנסיסקו, יהפכו יקרות גם למימוש נקודות. שני המלונות המפורסמים מרשת אינטרקון בסן-פרנסיסקו ייכנסו לקטגוריה 11 החדשה בעוד ארבעה מלונות נוספים בעיר יעלו בקטגוריה אחת ויידרשו מעתה 40,000 נקודות ללילה (אפקטיבית 240$ אם רוכשים את הנקודות בדרך הזולה ביותר).

InterContinental Mark Hopkins

InterContinental Mark Hopkins San-Francisco

מספר מלונות ביעדי-נישה מעניינים יעלו קטגוריה אחת, ביניהם: הולידיי-אין סוואנה בג׳ורג׳יה, הולידיי-אין קונה בהוואי, קנדלווד סוויטס יוג׳ין באורגון, אינדיגו נאשוויל בטנסי, סטייברידג׳ סוויטס אוסטין בטקסס… ועוד.

כמה עשרות מלונות במנהטן ובשאר ניו-יורק יעלו לפחות קטגוריה אחת למעלה. מלון אחד שלא משנה את הקטגוריה שלו, ונשאר הזול ביותר במרכז מנהטן, הוא מלון הולידיי-אין טיימס סקוור שנפתח רק לאחרונה. זאת כנראה הסיבה שהוא לא משנה את הקטגוריה שלו וימשיך לדרוש רק 35,000 נקודות ללילה. בימים הראשונים לאחר פתיחת ההזמנות הוא נחשב למלון מקטגוריה 3 ודרש רק 20,000 נקודות ללילה – אבל זה ׳תוקן׳/השתנה מהר מאוד.

סיכום השינויים

אין ספק שחלק מהשינויים מאכזבים מאוד אך סה״כ אני חייב להסכים שהרבה מלונות של הקבוצה מתומחרים כיום במחיר נמוך מדי לאור רמות המחירים בשוק – קל וחומר במציאות שבה ניתן לרכוש נקודות של המועדון החל מ-6$ ל-1,000 נקודות. איך ייתכן שמלונות שדורשים מעל 500$ ללילה במחיר שוק – ומצליחים למכור חדרים בקלות – יימכרו חדרים תמורת 50,000 נקודות בלבד (אפקטיבית 300$ מבחינת הלקוח המתוחכם).

החלק הכואב הוא כמובן התייקרותם של כמעט כל המלונות בערים מרכזיות כמו פריס, לונדון, ניו-יורק, סן-פרנסיסקו ועוד. בערים אלו המחירים יכולים להיות מרקיעי שחקים בתאריכים מבוקשים יותר ועל כן שימוש בנקודות היה מזור נוח לנוסעים תכופים. מעתה הערים האלו יהיו יקרות במיוחד גם בנקודות, וחבל.

הורדת הקטגוריה של מלון קראון פלאזה באילת היא מוצדקת לאור איכותו הירודה – וזו כמובן ברכה לישראלים המחזיקים חשבון פעיל ב-IHGR. כמה נוח שמעתה אפשר לרכוש חופשה משפחתית באילת, אומנם במלון בינוני-משהו אבל עדיין, תמורת 150$ ללילה בלבד כולל מסים אפילו בחגים ושאר תאריכים מבוקשים. הורדת הקטגוריה של מלון אינדיגו היא הפתעה מעניינת מאוד גם כן.

סה״כ אני חושב שלא מדובר ברעידת אדמה כלשהי. השינויים האלו היו צפויים ואפילו מתבקשים. חלקם שליליים מעט, נכון, אבל חלקם גם חיוביים במיוחד. ככה זה בעולם הנקודות.

6 תגובות

השאר תגובה