הטיסה הקצרה ביותר בעולם?

בחשבון שלי באתר של אמריקן יש כרגע שנים-עשר כרטיסי טיסה ׳פתוחים׳ (כאלו שטרם טסתי). כלומר, כמה עשרות טיסות עתידיות.

טיפ ראשון: הרגל בריא הוא לעבור אחת לכמה שבועות על כרטיסי טיסה עתידיים כדי לבדוק האם יש עדכונים בלו״ז, האם המושבים שנבחרו נשארו כשהיו, האם יש אפשרות לבחור מראש ארוחות וכו׳. זו סה״כ פרקטיקה בריאה שרלוונטית ומומלצת לכלל הנוסעים. כך עשיתי השבוע בעצמי.

באחד הכרטיסים יש לי טיסות ממנדוסה בארגנטינה (MDZ) לדאלאס (DFW) דרך סנטיאגו בירת צ׳ילה (SCL). וככה הטיסות מופיעות באתר של אמריקן:

LAN Very Short Flight MDZ-SCL

כן, האתר של אמריקן החליט שהטיסה ממנדוסה לסנטיאגו אורכת בדיוק דקה אחת. זו אומנם טיסה קצרה מאוד – 122 מייל סה״כ – אבל היא אורכת קרוב יותר לשעה.

ההסבר, כמובן, הוא שיש הפרש של שעה בין מנדוסה לסנטיאגו. הטיסה תנחת, כנראה, כמה דקות מוקדם יותר משהמריאה בקיזוז הפרש הזמנים – אבל האתר של אמריקן עדיין אמור להיות מסוגל להציג את זמן הטיסה בפועל מבלי להתייחס לשעון.

השדרוג שיחסוך לכם נקודות

במעבר חד לאסיה.

ערכתי חיפוש לתעריפים באתר של מלון הילטון ליד שדה התעופה במומבאי (BOM). קוראי הבלוג הקבועים אולי מכירים את חיבתי למלונות ליד שדות תעופה ולדעתי רשת הילטון עושה באופן עקבי עבודה טובה בשוק הזה.

טיפ שני: כשאתם מחפשים תעריפים למלון שימו לב שאתם משתמשים בכל התעריפים שאתם זכאים להם או יכולים להיות זכאים להם. רוב מועדוני המלונות מוכרים נקודות כדבר שבשיגרה ולעיתים במחירים מוזלים מאוד במסגרת מבצעים – באפריל היה גם מבצע כזה של הילטון – ולכן רלוונטי תמיד להסתכל גם על המחיר בנקודות אפילו אם אין נקודות בחשבון. ואל תשכחו שקבוצת הילטון מציעה גם תעריפים מוזלים.

טיפ שלישי: בתוצאות החיפוש שימו לב לכל החדרים המוצעים ולא רק לחדר הזול ביותר. קודם כל – לא תמיד החדרים מדורגים בתוצאות החיפוש לפי המחיר. שנית – ייתכן שתעריף מוזל יהיה זמין רק לחדרים מקטגוריה מסוימת ולא לכלל החדרים כך שבתוספת קטנה, או אפילו בהנחה קטנה, ניתן להזמין חדר משודרג.

בתוצאות החיפוש במלון של הילטון מצאתי אנומליה מעניינת:

Hilton BOM Search Results

כן, החדר מקטגוריית הבסיס עולה 40,000 נקודות ללילה בעוד חדר אקזקיוטיב, שמבטיח בין השאר כניסה לטרקלין וארוחת בוקר, עולה… ~ 4,500 נקודות פחות.

מישהו בהילטון צריך לרכוש מחשבון חדש.

מחלקת השירות שלא הייתה שם

בצפון-אמריקה נסיעות רכבת בהחלט לא פופולריות כמו טיסות. אמטרק, חברת הרכבת הממשלתית שמהווה אפקטיבית מונופול בנסיעות בינעירוניות, מפעילה בערך 300 רכבות ביום, מעסיקה בערך 20,000 עובדים והסיעה ב-2015 קצת מעל 30 מליון נוסעים ברחבי ארה״ב. לשם השוואה: דלתא, חברת התעופה השניה בגודלה בארה״ב, מפעילה קרוב ל-1,500 טיסות ביום, מעסיקה בערך 80,000 עובדים והטיסה ב-2015 קרוב ל-110 מליון נוסעים. הפרופורציות ברורות אני מקווה.

טיפ רביעי: על אף שבמדינות מסוימות טיסות הן אמצעי התחבורה הפופולרי ביותר כדאי תמיד לבדוק את אפשרות הרכבת. הסיבה העיקרית היא שרכבות בדר״כ יוצאות ממרכזי הערים ועל כן יש עלות נמוכה יותר בזמן ובכסף של הגעה לתחנה וממנה. זאת ועוד, מכיוון שבדר״כ אין בידוק ביטחוני בתחנות רכבת ואין צורך במסירת מזוודות ניתן להגיע לתחנת הרכבת אפילו דקות בודדות לפני יציאת הרכבת וכך לחסוך זמן רב.

כך, לדוגמה, קיים קו רכבת פופולרי של אמטרק בין ניו-יורק לבוסטון. בקו הזה פועלות מספר רכבות שונות המציעות זמן נסיעה שונה, מחלקות שירות שונות ומחיר שונה. הרכבת המהירה ביותר בקו נקראת Acela Express והיא גומעת את המרחק בין הערים תוך בערך 3.5 שעות בעוד כל הרכבות האחרות דורשות בין 4 ל-5 שעות כתלות במסילה ובמספר העצירות שהן מבצעות. בהתאם מחירי הכרטיסים לרכבת המהירה גבוהים יותר בצורה משמעותית.

אלו המחירים שמצאתי לשתי רכבות בתאריך רונדומלי בספטמבר:

Amtrak Train from NYC to Boston

כפי שאתם שמים לב: אין כרטיסים במחלקת התיירים לרכבת המהירה. לרכבת הרגילה דווקא יש. אבל, רגע, איך זה יכול להיות? שלושה חודשים קדימה ואין כרטיס אחד למכירה ברכבת שלמה?

התשובה היא שברכבת הזאת אין מחלקת תיירים בכלל. או, נכון יותר לומר, אמטרק החליטה שהרכבת הזאת כ״כ טובה שמחלקת התיירים בה שקולה למחלקת עסקים בכל רכבת אחרת ומכאן שמחלקת העסקים בה שקולה למחלקה ראשונה (שלא קיימת בכלל ברוב הרכבות של אמטרק). החברה בעצם שדרגה-שיווקית את מחלקות השירות ברכבת המהירה שלה כדי להצדיק, כביכול, מחירי כרטיסים גבוהים יותר ואולי להוסיף יוקרה למוצר. אמטרק, בחייך, על מי את עובדת בדיוק?

טיפ חמישי: לפעמים כדאי לעשות קצת שיעורי בית לפני כל רכישה רק כדי שלא יעבדו עליכם. זאת עוד סיבה בעצם להשתמש בשירותיו של יועץ נסיעות מנוסה שיעזור לבנות את הטיול החלומי שלכם בצורה הטובה ביותר.

לסיכום

אני נתקל מדי פעם בכל מיני שגיאות, תוצאות לא סבירות, טריקים שיווקיים וכיוצ״ב שגורמים לי לחייך, לצחוק או להזיז את הראש מצד לצד בחוסר הבנה. אבל אין סיבה לדאוג – ברוב המקרים זה נעשה בשוגג ולא בזדון. ולפעמים, רק לפעמים, אפשר לנצל את זה לטובתנו (כמו במלון של הילטון, לדוגמה).

נתקלתם בתוצאות חיפוש לא הגיוניות? מחירים לא סבירים? טעויות ברורות בלוחות זמנים או בתיאור מוצר? אתם מוזמנים לשתף בתגובות או לשלוח לי מייל לכתובת lior@flying-out.com

השאר תגובה