הפוסט הזה מגיע בהכנה לפוסט נוסף שיעלה בקרוב וכותרתו ״מדריך: איך להיכנס לטרקלינים בשדות תעופה״. בפוסט הזה, כמבוא, אנסה לענות על השאלות הבאות:

  • איזה סוגי טרקלינים קיימים בשדות תעופה?
    – – –
  • מה מציעים הטרקלינים השונים לאורחים?
    – – –
  • אילו טרקלינים נחשבים לטובים ביותר ומה תוכלו למצוא בהם?

סוגי טרקלינים

כאמירה כללית ישנם שלושה סוגי טרקלינים: טרקליני נוסעים (Travellers Lounges), טרקליני מחלקת עסקים (Business Class Lounges) וטרקליני המחלקה הראשונה (First Class Lounges).

טרקלין נוסעים יופעל בדר״כ ע״י חברה פרטית והיא תמכור כניסה לטרקלין תחת הסכם לחברות תעופה, מועדוני טרקלינים, חברות כרטיסי אשראי ולפעמים גם לכל אדם פרטי שמוכן לשלם. כלומר, טרקליני נוסעים רבים משתמשים בפועל לאירוח נוסעי מחלקות הפרימיום של חברות תעופה (ובעלי סטטוס גבוה במועדוני תעופה). המושג הרלוונטי באנגלית הוא ״Contract Lounge״.

Contract Lounge

טרקלין מחלקת עסקים יופעל בדר״כ ע״י חברת תעופה שתציע כמובן כניסה לנוסעי מחלקות הפרימיום שלה ולבעלי סטטוס גבוה במועדון שלה או במועדונים שותפים (באותה ברית, לדוגמה). יכול שטרקלין של חברת אחת יאפשר כניסה גם לנוסעי מחלקות הפרימיום של חברה שותפה או כל חברה אחרת שהושג הסכם בינה לבין החברה המארחת. לפעמים, אם כי זה לא נפוץ במיוחד, טרקלין מחלקת עסקים שמופעל ע״י חברת תעופה יציע כניסה, בתשלום או בחינם, גם לחברי מועדוני טרקלינים או למחזיקי כרטיסי אשראי מסוימים. כלומר, חלק מטרקליני מחלקת העסקים דומים יותר לטרקליני נוסעים בהיבט של מדיניות הכניסה אליהם.

Qantas Business Class Lounge Hong Kong

Qantas Business Class Lounge – Hong Kong Airport

טרקלין מחלקה ראשונה, לפחות אחד רציני, יופעל לעולם ע״י חברת התעופה. טרקלינים אלו מיועדים בדר״כ רק לנוסעי המחלקה הראשונה של החברה ולבעלי הסטטוס הגבוה ביותר במועדון התעופה שלה. לפעמים מתאפשרת כניסה גם לנוסעי מחלקות ראשונות של חברות שותפות ולבעלי סטטוס גבוה מספיק במועדוני תעופה שותפים – אם כי זה בדר״כ לא המצב.

ראוי לציין שכל האמור לעיל מתייחס בראש ובראשונה לטרקלינים המשרתים טיסות בינ״ל. טרקלינים המשרתים נוסעים בטיסות פנימיות בלבד יהיו, כמעט תמיד, הרבה פחות יוקרתיים ועם היצע מצומצם משמעותית של שירותים.

פירוט מלא בנושא אפשרויות הכניסה בחינם ובתשלום אציג בפוסט הבא.

מה תוכלו למצוא בכל טרקלין?

טרקליני נוסעים, כאמירה כללית, אינם מפנקים במיוחד. תכליתם להציע מרחב רגוע יותר מאולמות הנוסעים של השדה שבו האורח יוכל למצוא שירותים בסיסיים שיאפשרו לו לנוח מעט לפני הטיסה הבאה. בטרקלין נוסעים ממוצע תוכלו למצוא אינטרנט אלחוטי מהיר, כיבוד קל (סלטים, חטיפים, לחמים וכדומה), שתייה קרה וחמה, עיתונים ומגזינים, שקעי חשמל ועוד. באופן טבעי ישנם טרקלינים טובים בהרבה מאחרים אבל סה״כ ההיצע בטרקלינים אלו נוטה להיות דומה.

דוגמה טובה לטרקלין נוסעים הוא טרקלין דן בנתב״ג שמארח, בין השאר, את נוסעי מחלקות הפרימיום של כמעט כל חברת תעופה שפועלת בנתב״ג – פשוט כי אין לחברות אלו חלופה. טרקליני דן בנתב״ג (יש שלושה) מנוהלים ע״י רשת מלונות דן בשיתוף חברת הניהול QAS.

Dan Lounge - TLV

DAN Lounge – Tel-Aviv Airport

טרקליני מחלקת עסקים הם יוקרתיים יותר, אקסקלוסיביים יותר ומציעים בהתאם שירותים מגוונים ומפנקים יותר. בטרקלין מחלקת עסקים ממוצע תוכלו למצוא בופה עשיר של אוכל חם וקר (לרוב עם מנות מתחלפות בהתאם לשעות היום), בר של שתייה חריפה, מלצרים, מגוון אפשרויות ישיבה לרבות חדרי מנוחה ייעודיים, חדרי מקלחת ועוד. בטרקלינים אלו, אם כן, ניתן בקלות להעביר קונקשיין ארוך של מספר שעות. במקרים שבהם חברת תעופה בוחרת להפעיל טרקלין מאוחד לנוסעי מחלקת העסקים ונוסעי המחלקה הראשונה שלה אפשר לצפות לטרקלין בדרגה גבוהה למדי.

דוגמה טובה לטרקלין מחלקת עסקים הוא טרקלין המלך דוד בנתב״ג שמארח, אקסקלוסיבית, את נוסעי מחלקות הפרימיום של אלעל ובעלי סטטוס גבוה (גולד ומעלה) במועדון הנוסע המתמיד. טרקלין המלך דוד מופעל כמובן ע״י אלעל והוא משמעותית טוב יותר מטרקליני דן השונים.

King David Lounge - TLV

King David Business Class Lounge – Tel-Aviv Airport

טרקליני המחלקה הראשונה – לפחות הטובים שביניהם – מתחרים בליגה אחרת לגמרי. תכליתם לשרת את הנוסעים שחברת התעופה רוצה ביקרם ולכן הם נוטים להציע מתקנים ושירותים יוקרתיים במיוחד. בין השאר תוכלו למצוא בטרקלינים אלו מסעדת גורמה, חדרי מנוחה/שינה פרטיים (קבאנות), בר נרחב ויקר מאוד של שתייה חריפה (ג׳וני בלו לא יהיה הבקבוק הכי יקר בו), מתקני ספא, חדר סיגרים ועוד. כל השירותים בטרקלין ניתנים כמובן בחינם להוציא מקרים יוצאי דופן כמו הספא בטרקלין המחלקה הראשונה הפנטסטי של קטאר איירוויס בדוחא.

דוגמה טובה לטרקלין מחלקה ראשונה הוא טרקלין ׳חדר הקונקורד׳ שמופעל ע״י בריטיש בביתה אשר בטרמינל 5 בשדה התעופה לונדון-הית׳רו (LHR). הטרקלין מיועד אקסקלוסיבית לנוסעי המחלקה הראשונה של בריטיש ולבעלי סטטוס גולד במועדון אקזקיוטיב-קלאב שצברו מעל 5,000 נקודות בשנה (מספיקות 1,500 נקודות לסטטוס עצמו).

British Concorde Room Cabana - LHR

British Airways Concorde Room Cabana – London LHR Airport

הטרקלינים הטובים בעולם

מבחן אובייקטיבי אין ולא יכול להיות. אבל בכל זאת ישנם טרקליני מסוימים, ברובם המכריע טרליני מחלקה ראשונה, שעשו לעצמם שם בעולם כולו בזכות היוקרה שהם מציעים לאורחים שלהם. הנה כמה מהם:

טרקלין המחלקה הראשונה של קתאי פסיפיק ״המזח״ (The Pier) בשדה של הונג-קונג. קתאי-פסיפיק, אחת מחברות התעופה הטובות בעולם לפי כל מדד, מפעילה אוסף פנטסטי של טרקלינים ברחבי העולם. לונדון, סן-פרנסיסקו, טוקיו-הנדה, פריס… כולם מצויינים. ועדיין הטרקלינים בשדה הבית של החברה בהונג-קונג גורמים לכל השאר להיראות חיוורים וקובעים את הסטנדרט בתעשייה. המסעדות, גם זו של טרקלין המזח וגם זו של אחיו-הגדול טרקלין ״הכנף״ (The Wing), הם שתיים מהמסעדות הטובות ביותר שתוכלו למצוא בשדות תעופה בעולם. תוסיפו לזה בר מרשים, ספא, חדרי קבאנה מפנקים במיוחד, שירות יוצא מן הכלל, עיצוב מרהיב וקפה נהדר – ואני מבטיח שרק תרצו לבלות שם כמה שיותר זמן.

Cathay Pacific The Pier FC Lounge 2

Cathay Pacific "The Pier" First Class Lounge – Hong Kong Airport

טרקלין המחלקה הראשונה של קטאר איירוויס ״אל ספוואה״ (Al Safwa) בשדה של דוחא. כן, חברת התעופה של קטאר נהנית מתקציב בלתי מוגבל – ככה זה כשלא מעניין את הבעלים אם החברה תרוויח או לא – ובהתאם בנתה החברה את הטרקלין הכי גדול והכי מפואר שאפשר למצוא. מדובר בעצם בארמון שמתחזה לטרקלין מחלקה ראשונה עם תקרה גבוה של בערך עשרים מטרים (אני אפילו לא מגזים), מזרקות, מוצגי אומנות, חנויות יוקרה, מלון פרטי ומסעדה יוקרתית שמגישה שמפנייה קרוג כאילו זה מים (מחיר שוק לבקבוק של 750 מ״ל הוא צפונה ל-200$).

Qatar Airways First Class Lounge DOH

Qatar Airways Al-Safwa First Class Lounge – Doha Airport

טרמינל המחלקה הראשונה של לופטהנזה (הידוע בקיצור FCT) בשדה של פרנקפורט. לא, זו לא טעות, כתבתי ״טרמינל״ כי לופטהנזה החליטה לבנות בניין לנוסעי המחלקה הראשונה שלה, לפנק אותם במתחם פרטי ומפואר במיוחד, להשקות אותם במיטב האלכוהול שיש לאירופה להציע ואח״כ להסיע אותם היישר למטוס שלהם ברכבי יוקרה של יצרניות גרמניות יוקרתיות כמו פורשה, ב.מ.וו ומרצדס.

Lufthansa FCT

Lufthansa First Class Terminal – Frankfurt Airport

טרקלין המחלקה הראשונה של אייר פראנס בשדה שארל-דה-גול בפריס. אין ספק שהטרקלין הזה יהיה מועמד ראשי לניצחון בתחרות ׳הטרקלין המעוצב בעולם׳. צרפתי, בכל זאת. אבל אל תתנו למראה האופנתי והמדליק שלו להטעות אתכם – הוא גם אחד הטרקלינים המפנקים ביותר עם מסעדת גורמה מהטובות שיש, חדרי מקלחת ושירותים יוצאים מן הכלל, שירות מוקפד, אזורי מנוחה ויינות צרפתיים מהטובים ביותר. גם בטרקלין הזה, כמו בטרמינל של לופטהנזה, תזכו להסעה פרטית היישר למטוס בסופו של הביקור.

Air France FC Lounge

Air France First Class Lounge – Paris CDG Airport

טרקלין המחלקה הראשונה של קוונטס בשדה של לוס-אנג׳לס. יודעי דבר ממהרים להכתיר את טרקלין הבית של קוונטס, טרקלין המחלקה הראשונה בשדה של סידני, כטרקלין הטוב ביותר של החברה. והם אולי צודקים. אבל קוונטס מציעה טרקלינים נפלאים גם בשדות אחרים והאהוב עלי ביותר הוא זה שנמצא ב-LAX. הטרקלין האוסטרלי אומנם עמוס בשעות מסויימות של היום, והוא לא מפואר בצורה מיוחדת, אבל יש בו מסעדה נפלאה, שירות מצוין, חדרי מקלחת נוחים מאוד ובר אלכוהול עשיר. אני גם מאוד אוהב את טרקלין מחלקת העסקים של החברה בסינגפור – שגם בו יש מסעדה טובה מאוד.

Qantas First Class Lounge LAX

Qantas First Class Lounge – Los Angeles Airport

טרקלינים ידועים אחרים שראוי לציין: טרקליני המחלקה הראשונה של ג׳פן איירליינס בשני השדות של טוקיו, טרקלין המחלקה הראשונה ׳חדר הקונקורד׳ של בריטיש בלונדון-הית׳רו, טרקלין המחלקה הראשונה של סינגפור איירליינס בסינגפור, טרקלין המחלקה הראשונה החדש של אתיהאד איירוייס באבו-דאבי (נפתח בחודש האחרון), טרקלין המחלקה הראשונה של תאי איירוויס בבנגקוק וטרקלין הדגל של טורקיש באיסטנבול. 

לסיכום

ברחבי העולם ישנם אלפי טרקלינים מכל הסוגים והמינים. חלקם טובים יותר מאחרים, חלקם גדולים יותר מאחרים ובחלק קטן מהם מגישים אחלה סטייקים. כמובן שטרקליני המחלקה הראשונה לא נגישים לנוסע הממוצע ועל כן הם ישארו בגדר פנטזיה עבור הרוב – אבל טרקליני הנוסעים וטרקליני מחלקת העסקים הם בהחלט בהישג ידו של הנוסע הממוצע אם רק יידע איך להיכנס אליהם.

בפוסט ההמשך אפרט כיצד ניתן להיכנס לטרקלינים ברחבי העולם בחינם או בתשלום סביר, מתי זה כדאי ואיך לדעת מה מציע הטרקלין שאליו אתם רוצים להיכנס לפני שאתם מגיעים אליו.

Cathay Pacific The Pier FC Lounge

Cathay Pacific "The Pier" First Class Lounge – Hong Kong Airport

11 תגובות

  1. יעקב בריקמן

    לטרקלינים ברחבי העולם בחינם או בתשלום סביר
    איפה הכתבה ? סקרן לקרוא התוכן

    הגב

השאר תגובה